Du kan spørge forbrugerrådet om det,de vil højst sandsynligt hjælpe dig med din sag og om du skal oprette en klagesag eller noget helt andet.
--
#0 Kan Forbrugerrådet ikke fortælle hvad du skal gøre - du har jo været i kontakt med dem om sagen?
--
Hvor købte du dit første headset?
--
Yea though I walk through the valley of the shadow of death I will fear no evil for I am the god of death.
#1 #2
Jeg kan så forstå at jeg skal kontakte TÆNK igen og fortælle at de nægter at gi' sig
#3
I Dataworld i Roskilde
--
Sidst redigeret 01-11-2016 13:03
Jeg ville kontakte den forhandler du har købt det hos og høre om de vil hjælpe.. Du er jo i princippet ikke kunde hos Logitech, og dermed har de ikke nogen umiddelbare forpligtelser overfor dig.
--
#6 Eftersom jeg har fortaget RMA'en hos logitech og det er 3 års siden jeg har købt varen hos dataworld, så kan jeg derfor ikke henvende mig til dataworld, det var det forbrugerrådet sagde.
#0 Lige noget ekstra tilføjelse.
Logitech brugte meget om dette her:
0-6 måneder: formodningsreglen gælder
De siger nu at JEG skal bevise at fejlen opstod ved levering, eller lign.
Hvordan er det muligt at bevise at fejlen var til stede når fejlen kommer ligepludselig?
Der er ikke tale om brugs fejl. Headset har ikke lidt overlast eller fået slag.
--
Du skal oprette en klagesag hos forbrugerstyrelsen.
Forbrugerrådet har ikke en dømmende magt i Danmark og kan derfor ikke irettesætte Logitech eller Dataworld.
--
______/\___\o/_____A SHARK!!
BY LANGE - GGW.DK - Netparty i nordjylland!
Betyder det så at man kan som producent designe ting som virker de første 6 måneder fejlfrit, og så kan det ødelægge sig selv uden man kan se det?
Fordi hvordan skal man kunne bevise at denne fejl var ved starten?
--
#9
Hvis der er mange der får samme problem, så bliver det nok svært for en producent at argumentere for at fejlen ikke er noget produktet er født med.
--
Har du købt produktet af Logitech?
Ja = Forbrugerrådet kan hjælpe
Nej = Forbrugerrådet kan ikke hjælpe.
Hvis du får byttet noget på garantien hos Logitech, er det stadig det oprindelige produkts garanti, som fortsætter. Du får IKKE fornyet garanti på produkter ombyttet hos Logitech, under garanti. Får du det ombyttet hos forhandleren indenfor reklamationsret, så får du 2 års ny reklamationsret.
Med andre ord. Hvis du får et headset byttet hos Logitech hvor der er 3 måneders garanti tilbage, så er der kun de resterende 3 måneders garanti, på det nye produkt du modtager fra Logitech.
Forbrugerrådet har måske troet, at du har købt produktet hos Logitech og har rådgivet dig derefter. Men eftersom det er Logitech der tilbyder garantien, er det deres regler der gælder.
#9 - Ja. Men hvis de gør det, så mister de meget hurtigt deres forretning. Desuden er det reklamationsret der giver de første 6 måneder som en "garanti" det har intet med producenterne at gøre. De kan lave deres produkter så de selvantænder efter 3 dage, og være pisse ligeglade med produktet. De er ikke forpligtede til at stille garanti.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-11-2016 13:32
#11 De ved udemærket godt at jeg havde købt den hos butikken, og de var også indforstået i at jeg havde kontaktet producenten direkte.
Jeg sidder og læser her:
https://taenk.dk[...]
Punkt 6. Fejlen skal have vist sig på købstidspunktet, for at du kan reklamere:
Forkert! Når købeloven siger, at en forhandler har pligt til at afhjælpe en fejl eller mangel ved dit produkt, hvis fejlen har været til stede på købstidspunktet, betyder det, at fejlen eller årsagen til fejlen har været til stede ved købet.
En fejl eller mangel kan godt vise sig senere, selv om varen i første omgang så ud til at være fejlfri. Det kan eksempelvis være, at kvaliteten af elektronikken er så dårlig, at elektronikken sætter ud efter halvandet års brug.
Et andet eksempel er, hvis elkedlen brænder sammen, og årsagen til det ligger i elektronikken og ikke, at du har overbelastet elkedlen ved at bruge den forkert.
--
#12 - Skal lige være sikker på jeg har forstået situationen rigtigt.
1: Du køber et produkt hos en forhandler og ikke direkte hos Logitech d. 23 februar 2013. Altså det er over 3 år gammelt.
2: Produktet bliver ombyttet på garanti, direkte hos producenten og det er så blevet defekt igen.
3: Logitech afviser din klage, eftersom din garanti IKKE bliver fornyet når du får en ombytning fra Logitech.
4: Du vil nu køre en sag om reklamationsret mod Logitech, selvom de ikke har noget med det at gøre?
Du kan ikke kræve noget af Logitech. Deres garanti, deres regler. Dit copy paste kan jeg ikke se hvor skal bruges. Der står meget tydeligt at det omhandler forhandleren og ikke producenten.
Når købeloven siger, at en forhandler har pligt til at afhjælpe en fejl ....
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-11-2016 13:50
#13
1. Korrekt. Der er så problemer med varen, så jeg kontakter logitech og får et ny varen. Der kommer så også problemer med denne vare, så jeg får en ny vare igen April 2016
2: Jeg ved ikke om der blev brugt garanti eller reklametions
3: De afviser min sag pga. jeg har bevis burden for at bevise fejlen opstod før jeg fik den. Her nævner forbrugerrådet: En fejl eller mangel kan godt vise sig senere, selv om varen i første omgang så ud til at være fejlfri. Det kan eksempelvis være, at kvaliteten af elektronikken er så dårlig, at elektronikken sætter ud efter halvandet års brug.
Jeg kan ikke vide at produktet fejlen noget, til at starte med, hvis den lave kvalitet var godt nok til at få headsettet til at virker i 6 måneder. Så igen, hvordan skal jeg så bevise fejlen opstod før jeg fik den?
4: Jeg laver en reklametions sag hos Logitech fordi jeg har henvendt mig hos dem, og de har accepteret reklametionen. Jeg kan ikke kontakte forhandleren efter som det er 3 år siden og de kan ikke vide at jeg har lave reklametionen gennem logitech.
Logitech har særdeles noget med sagen at gøre da der jeg fik produktet i hånden April måned, så har jeg 2 års reklametionsret når jeg har den i hånden
--
#13
Jeg bider lidt mærke i den her:
Jeg kontakter forbrugerrådet, og de bekræfter at jeg har 2 års reklametionsret fra produktet jeg fik i April måned, og at Logitech har pligt til at komme med en løsning
Jeg er ikke sikker på at man får 2 års reklamation på et produkt der er ombyttet via producent garanti uden for reklamations perioden, så jeg ved ikke hvorfor forbrugerstyrelsen siger at han har 2 års fornyet reklamationsret.
--
Don't feed the trolls.
#15
Reklametionsretten fornyes aldrig.
Når du får et erstatnings produkt så har du 2 års reklametionsret på det produkt!
--
#14, der er noget du misforstår.
Logitech har særdeles noget med sagen at gøre da der jeg fik produktet i hånden April måned, så har jeg 2 års reklametionsret når jeg har den i hånden
Du fik det ombyttet i april, det er allerede efter reklamationsretten udløb, og det var direkte hos producenten, altså har det været på den producentudstedte garanti. Denne fornyes ikke når du får ombyttet produktet, den er gældende fra det oprindelige køb. Du har ingen reklamationsret i forhold til Logitech på nogen måde, du har slet ikke købt noget fra dem. Der er ikke noget at gøre. Jeg ville være glad for at have fået det halve år ekstra, fordi de ville ombytte det efter flere år, og så måske købe noget andet hvis det går for nemt i stykker til din smag.
--
#14 - Du må forstå at Logitech IKKE hører under reglerne for reklamationsret. Forbrugerstyrelsen kan ikke hjælpe dig da de ikke har noget med producentgaranti at gøre.
Logitech giver ikke, og er ikke forpligtet til at give, ny garanti, når du får ombyttet produktet på garantien.
Jeg forstår overhovedet ikke det du skriver i #16 :P
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-11-2016 14:01
#18 i taler om Garanti, jeg taler om reklametionsretten
--
#19 - Vi prøver at fortælle dig at Logitech IKKE har noget med reklamationsret at gøre!
Forfra.
Der hvor du har købt produktet får du 2 års reklamationsret. Når de 2 år er gået, har du ikke længere reklamationsret.
Logitech har så ombyttet produktet indenfor garanti. Men det betyder IKKE du får ny reklamationsret eller ny garanti.
Med andre ord. Du har ingen reklamationsret og du får ingen reklamationsret. Glem alt der hedder reklamationsret. Det er slet ikke relevant for din sag.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-11-2016 14:06
Koster det ikke 500kr at køre en sag i klage nævnet.
Headsettet koster 699 fra nyt.
Du har haft det i 3 år og brugt det.
Fik du en ny kvittering da du fik dit Headset ombyttet ?
--
Intel i7 6700k @ Asus Maximus Extreme
Nvidia Titan XP @ SWIFT PG278Q
16GB 3000mhz C15 @ Samsung 950pro
SeaSonic Platinum 1000W
#19.. Logitech har intet med reklamation at gøre, du har ikke købt fra dem! Du skal i så tilfælde kontakte forhandleren.. Dog er det over 2 år siden du købte produktet, og derfor er din reklamationsret for længst udløbet.
--
#20 Jeg fik ombyttet headset i første omgang da garantien var udløbet, da jeg tog brug af reklametionsretten
--
#23 - NEJ! Du fik det ombyttet på garantien!!! AArrrrrggghhh!!
Garantien er ikke udløbet. Reklamationsretten er udløbet.
(Garantien er så udløbet nu, da garantien ikke fornyes ved ombytning hos logitech og du købte produktet for mere end 3 år siden)
Reklamationsret = 2 år.
Garantiperiode = 3 år.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-11-2016 14:08
Kort indskydelse... Jesus Fucking christ..
--
#23, Garantiperiode på 3 år.. reklamationsret varer i to år.. du fik de ombyttet af logitech og ikke forhandleren... Uhm.. der er noget der ikke går helt op her..
--
#24 oh min fejl så troede garantien glat i 6 måneder
--
#27 - Delvist korrekt. Du får de første 6 måneder af de 2 års reklamationsret som en garanti. Det betyder at det er forhandlerens bevisbyrde at påvise fejlen ikke var til stede på købstidspunktet.
Logitech selv giver 3 års garanti. Det er 2 forskellige ting :)
--
Nu uden signatur :O
#28
Okay så lad mig se om jeg har forstået det korrekt.
Jeg køber et g930 headset den 1/1-16
Så går det et stykker, og jeg får et nyt hos logitech og lad os antage dette sker hele tiden
Logitech vil altså forsætte med at give mig erstatnings produkt til og med 1/1-19 for at sikre mig at jeg har haft produkt der virker i 3 år?
--
#29
Inden for de første 2 år er det ikke Logitech du skal henvende til dig, det er forhandleren.
Efter de 2 år udløber reklamationen.
Såfremt at producenten har en yderligere garanti, så er det den der nu gælder. Og dens betingelser.
--
Don't feed the trolls.
--
Sidst redigeret 01-11-2016 14:17
#29 - Sådan her:
Du køber et Logitech produkt 1/1-2016 hos lad os sige Komplett, med 3 års producentgaranti.
Går det i stykker INDEN 1/1-2018 skal du kontakte Komplett. Så benytter du Reklamationsret.
Bytter Komplett får du et nyt produkt med 2 nye års reklamationsret.
Går det i stykker EFTER 1/1-2018 skal du kontakte Logitech. Så benytter du producentgaranti.
Bytter Logitech, får du IKKE fornyet din garanti, og hvis det går i stykker igen efter 1/1-2019 er der ingen hjælp at hente.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 01-11-2016 14:20
Det kan godt vise sig som et problem at du har reklameret direkte ved logitech. Dem har du nemlig ikke handlet med.
For hvad vil du gøre hvis de vil ophæve handlen? Du har jo ikke betalt noget til Logitech, så du vil få 0 kr retur.
Ved godt det ofte er nemmere at have direkte kontakt til producenten, men det er ikke dem du har handlet hos. Så for en sikkerhed, så er det bedre at gå til forhandleren og så få ny reklamationsret hvis det bliver ombyttet eller på de dele der bliver skiftet.
--
0# Har du købt produktet direkte ved Logitech?
--
#32 - Hvis Logitech krediterer produktet, bliver sælgeren af produktet også krediteret. Så vil sælger udbetale beløbet til køber.
--
Nu uden signatur :O
du har fået et nyt produkt, ergo burde der være ny garanti, ergo syns jeg du skal trække dem i forbrugerstyrrelsen.
--
jep jep
#35
Nej.
Producenten bestemmer selv deres garanti betingelser.
--
Don't feed the trolls.
arh det passer hvis ikke helt? ifølge købeloven ( hvad jeg fik afvide i en anden sag er, at når man modtager et nyt produkt skal du have fornyet garanti, da du ikke må stå ringere stillet efter en ombytning, som køber)
--
jep jep
#37 Det er korrekt hvis sagen går igennem forhandleren og er under reklamationsretten. Vælger man at tage den igennem producenten, er det kun producentens garanti og betingelserne heri der gælder.
--
Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all.
du har haft fat i e nhat hos forbrugerraadet der nok ikek har sit at du ikke har koebt noget af logitech og givet dig et standard svar.
du har reklematisornet fra KOEBS stedet. dvs der hvor du har lagt dine penge for at faa produktet i foerste omgang.
Kogitech haandter ikke reklamationsret men garanti som er noget helt andet.
#35
Irreleantvat hvad du syndes. logitech er ikke forpligtet til noget. det har varet ren extra service d har ombytte i foerste omgang.
#37
Naar du modtager den under reklamatisonret.
Logitech har intet ansvar overfor dig i foelgekoebeloeven det er kun salgsstedet der har.
Du har nok ikke fortalt din sag godt nok til FBR at du IKKE har koebt noget hos logitech, eller ogsaa er han en hat.
Det er derfor du ALTID skal klage igennem dit koebsted om muligt.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.