Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Hvis jeg siger FONA, hvad siger i så???

Af Ny på siden dsk1978 | 28-02-2008 12:50 | 4060 visninger | 52 svar, hop til seneste
Min gamle mor har for et par år siden købt en laptop i FONA og kæft, de problemer hun har måtte gå igennem og stadig er i... Men vil høre panelet hvad.. Hvis jeg siger FONA, hvad siger i så??? Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#1
Sheriffen
Supporter
28-02-2008 12:53

Rapporter til Admin
jeg siger godt det ikke er mig der blev taget i røven da jeg købte den bærbar til overpris.
--
Succes is temporary Loyalty is forever Brøndby IF nu som julekalender. -= http://c28.servage.net[...] =-
#2
And.-
Semi Supporter
28-02-2008 12:53

Rapporter til Admin
Never shop there ? :D Har seriøst aldrig handlet i Fona.
--
:D Tjek http://Fashionwear.dk[...] ud, og fix dig noget fedt kluns
#3
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 12:55

Rapporter til Admin
Siger tak til #2,3 for deres oplysende indlæg...griner... ved godt (nu) hvor jeg skulle ha sendt hende hen.... MEn søger der imod noget mere brugebart information...griner, men tak alligevel... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#4
Bobz
Monsterbruger
28-02-2008 12:56

Rapporter til Admin
Jeg siger x-tra forsikring og du er safe. Har selv fået replacet lcd fjernsyn og bærbar uden problemer. Mange folk vil sikkert smide nogel onde kommentar men jeg har sgu kun oplevet gode ting med fona. Min bærbar fik en blanding af øl og whisky/cola ud over sig. Gik ned i fona og den røg til reperation. 1 uge efter ringede de og sagde jeg skulle komme ned og hente en ny. Jeg fik lov til at bruge samme beløb som den gamle bærbar kostede. Gik fra en 1,3ghz til en 1.8ghz c2d, 1 gb ram til 2 osv. Dog var ekspedienten også flink til at "rette" lidt. Mit lcd fik en albue da jeg holdte fest. Gik ned med og det røg til reperation. endnu engang, 1 uge efter fik jeg et opkald og skulle ned og hente nyt fjernsyn. Fik samme model bare et nyt. Jeg er stoppet med at klage over fona for langt tid siden. Bobz
--
Nederen at have intetsigende sigs ik´?
#5
HunterKiller
Ultra Supporter
28-02-2008 13:02

Rapporter til Admin
tja hvis den bærbar nu har været til rep 3 gange+ så tager du jo bare købeloven i hånden og forlanger en ny...
--
http://vibeweb.dk[...] Intel Inside - AMD Outside
#6
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 13:02

Rapporter til Admin
Til #4... Det må jeg sgu sige... hvor og hvilken FONA handlede du i??? griner Computeren bære tydelig præ af ikke at være lukket op en eneste gang, udover én gang... og grunden til jeg kan sige det dét er fordi den er møj beskidt i luftindsugeningerne... Der mangler også ca 11 Gb på harddisken og nej den køre ikke VISTA... den opføre sig bare som om den er rigtig gammel selvom den kun er ca 2½ år gammel... den har x-stra forsikring!!! Synes bare ikke det hjælper noget... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#7
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 13:04

Rapporter til Admin
Til #5... Det ved jeg godt, men den gamle ved det ikke... men nu siger jeg sgu stop... vil bare gerne ha baglandet iorden inden jeg tager kampen op for hende... griner... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#8
Bobz
Monsterbruger
28-02-2008 13:07

Rapporter til Admin
#6 Fona i Holbæk. Er der xtra forsikring på den så hold en fest. Kom til at smide noget cola ud over den. Totalskadet og du får en ny. Ja det er forsikringssvindel men bare et foreslag :) Jeg gjorde det ikke selv med vilje vil jeg lige påpege :D Var fjolser med store armbevægelser til 2 forskellige fester konen og jeg har holdt. Har du overvejet/prøvet en geninstallering af OS? Hvis den bare er blevet brugt i 2½ år så kunne den da søreme godt trænge til det. Bobz
--
Nederen at have intetsigende sigs ik´?
#9
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 13:12

Rapporter til Admin
Til #8.... OS??? Det må du lige forklare nærmer... Som jeg skriver længere oppe så vil jeg bare ha bagland iorden inden jeg går til angreb... ;) Så´n er det jo nu om dage...griner.. Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#10
JewleBewle
Supporter Aspirant
28-02-2008 13:15

Rapporter til Admin
Fona Hørsholm - har haft samme erfaring som #4. Ny bærbar via Fona forsikring. 3 år gammel(minus 1 dag) smed jeg en Pentium 4 mobile 1.7 ghz, 80 gb HD Fujitsu Siemens afsted pga pixel fejl og batteriet var lidt sløvt. 8 dage senere ringede der en tekniker som spurgte om jeg havde taget backup eller om jeg ville låne harddisken et stykke tid, for han kunne ikke lave den "billigt nok". Så kunne jeg vælge en ny som matchede performance mæssigt til maks de 12-13.000 kr jeg gav for 3 år siden. Endte med en ny HP 2.4 Core 2 Duo og 250GB HD.
--
Selvlicenseret numurolog - tilbyde bedre navn for kun 5.000 kr* som kan give et lykkeligere liv. * = ingen garantier gives.
#11
Bobz
Monsterbruger
28-02-2008 13:16

Rapporter til Admin
#9 OS = Operating System :) Altså xp, vista, linux eller hvad den nu bruger. Hvad er det for nogle problemer du/hun har? Hvis det bare er fordi den er blevet langsom og ikke er blevet vedligeholdt(fjernet spyware, defragmenteret osv) så er fona´s reperatører vist pænt ligeglad. Så får du en regning hvis de intet finder galt med den. Det er kun hvis komponenter har lidt skade/er defekte de går ind og gør noget. Alt det andet ses som almen vedligeholdelse af vare. Bobz
--
Nederen at have intetsigende sigs ik´?
#12
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 13:18

Rapporter til Admin
Til #10... Kan kun sige én ting (+ lidt ekstra)... Fuck, der er jo nogen der skal være heldig... Glæder mig da på jeres vejne at i har haft sådan service...smiler Gid det var sådan i Skive... i Søndercenteret... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#13
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 13:26

Rapporter til Admin
Til #11.. Nu skal du få histoien eller lidt af den... for den er sgu så lang... Jeg har o&o defrag til at diskfragmenter... Den fortæller mig ligesom computeren selv gør at hun har 45 Gb på drev C: men efter en formatering/gen-installering op til 3 gange fortæller stifinder stadigvæk at der mangler 11 Gb - skære lige ud i pap...sorry Total disk space: 45, et eller andet Gb... Used: 34, et eller andet Gb... Hvor er de sidste 11 Gb??? På det område har jeg givet hende alle de programmer der skal til for at veligeholde en computer normalt, men den opføre sig stadig som en gammel kælling i en fait 127 selvom hun burde køre Audi TT...griner... Og hun får bare latterlige forklaringer på hvad der har været gal eller er gal - istedet for de hjælper hende gennem hendes x-stra forsikring... men thas life... åbenbart.. Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#14
Bobz
Monsterbruger
28-02-2008 13:37

Rapporter til Admin
Okay, jamen jeg ville da helt sikkert få fat i fona og høre en gang. Kan være de kan sige noget brugbart. Meget normalt at der ikke er de gb som oplyst men 11 manglende gb lyder lige vildt nok. Hiv fat i dem, sig du har en x-tra forsikring. De kan sikkert guide dig mht hvad du skal gøre. Desværre alt jeg lige kan råde dig til. /Bobz
--
Nederen at have intetsigende sigs ik´?
#15
guanomo
Guru
28-02-2008 13:41

Rapporter til Admin
#13 stifinder er en ting, men hvad siger diskhåndtering? tænker på skjult recovery partition ect. Du kunne jo tjekke HD og ram for fejl, programmer ligger på ultimatebootdisk. --
--
Forsøger at overgå Fiskemanden i dovenskab. Guanomo & *Cookie = Bonny & Clyde i .net mode.
#16
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 13:54

Rapporter til Admin
Til #14 tak for din hjælp... tager det overvejelse... smiler
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#17
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 14:14

Rapporter til Admin
Til #13... tak, for din henvendelse, men en recovery på 11gb... he he...tror jeg ligesom ik... kan se gennem mit o&o defrag at der ik gemmer sig noget mærkeligt, men tænker at Fona måske har brugt tid på at fortælle harddisken at den skal springe over der hvor den er defekt... ved at man kan få sådanne programmer... Ved bare ikke hvordan de virker i praktisk... Dertil skulle det ikke være brugers pligt efter så mange ture frem og tilbage på værksted at kontroller eller se efter fejl på RAM eller HD... men er gjordt og der var ingen fejl... Det siger den i hver fald ude i Enhedshåndtering... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#18
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 14:24

Rapporter til Admin
Rettelse... Det er ikke FONA i Skive, men Viborg i Sant. Mathiras Market...
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#19
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 14:40

Rapporter til Admin
Der er godt nok ik mange der er villige til at krybe til korset her inde når det gælder et køb eller noget lign. her inde...griner, men tak til dem der har gjordt det.... Så jeg tolker det på den måde at jeg skal tænke mig meget om hvis jeg er tvunget til at handle i FONA fremover. Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#20
neo_67
Megabruger
28-02-2008 14:42

Rapporter til Admin
prøv at gøre ligesom #15 siger. Det kan være der ligger en skjult partition,hvis du lige kigger efter i diskhåndtering.
--
e6600>3.0 ghz,intel d975xbx bad axe,xfx 8800 gtx 768mb,2x1gb g-skill cl 4-4-4-12,x-fi fatality blaster 64mb platinum,4x320 gb wd ,mozart tx
#21
dsk1978
Bruger Aspirant
28-02-2008 17:59

Rapporter til Admin
Har været inde og kigge i Diskhåndtering og fandt kun en Partition som skulle være der... ( på 3,9 Gb)(Det sammen som min egen). Men til den store overraskelse siger den også derinde at der mangler Gb... Fatter ik noget....men nok om det...tak for hjælpen derude... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#22
OVRKLL
Ny på siden
28-02-2008 18:11

Rapporter til Admin
Fona? DØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111111111111 Jeg købte en Acer-bærbar der. Computeren kostede 17k og har været til reperation over 15 gange på 1½ år. Når så forretningens service er så ulidelig dårlig som FONAs, får man mest af alt lyst til at smadre computeren i hovedet af den første nej-det-var-ærgeligt-jeg-kan-ikke-hjælpe-dig-lad-os-sende-den-til-reperation-den-er-tilbage-om-en-måned-til-to-ekspedient man ser!
--
OVRKLL You god OVRKLL'ed! Nah, not really.
#23
Demuth
Juniorbruger
28-02-2008 18:19

Rapporter til Admin
#22 hehe, jeg er helt enig ;)
--
Hvorfor stoppe med at ryge ? - Et eller andet skal man jo dø af !
#24
eric clapton
Giga Supporter
28-02-2008 18:19

Rapporter til Admin
der er altid en grund til at gå i fona hehe
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#25
Naumann
Maxi Supporter
28-02-2008 18:25

Rapporter til Admin
#22 15 gange siger du? Lyder ret urealistisk, du har jo krav på at få den ombyttet/pengene igen hvis det er samme fejl 3 gange. Det burde du da ihvertfald gøre krav på. og 15 gange rep? det har jeg sq aldrig hørt om før
--
BMW M Power
#26
a.schmidt
Elitebruger
28-02-2008 18:59

Rapporter til Admin
Om så jeg fik 10000000000000000 kr ville jeg ikke handle i sådan en skod biks......
--
E6750, XFX 8800 GTX, 2 GB 6400 DDR2, Samsung 226 BW
#27
guanomo
Guru
28-02-2008 19:39

Rapporter til Admin
#17 enhedshåndtering tjekker ikke hd og ram for fejl. hvad med diskhåndtering? hvad siger den om din hd?
--
Forsøger at overgå Fiskemanden i dovenskab. Guanomo & *Cookie = Bonny & Clyde i .net mode.
#28
dsk1978
Juniorbruger
29-02-2008 22:34

Rapporter til Admin
Til #27... HD iorden... Det er jo det der er mærkeligt... alt er iorden, men der ligger så mange skjulte ting i den computer du tror det løgn... Hvis du så i bunden af den vil du tro den hade stået på et snedkerværksted så støvet den er i indsugningen... og FONA skal altså ik komme og sige det er fordi min gamle mor (Hun er altså ik så gammel (52) er dårlig til at gør rent... nok om det... hvis der ik er nogen herinde der kan hjælpe så har FONA seriøst et problem med forklaringerne...griner Med Venlig Hislen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#29
the688
Guru
29-02-2008 22:58

Rapporter til Admin
Hvis du siger Fona, hvad siger vi så? Hvad er det lige du leder efter i denne tråd? Folks meninger om Fona, eller en form for associationsleg? Jeg har intet imod at handle i Fona, hvis de har noget jeg skal have, og det er billigst der. Det er det sjældent. Køber jævnligt nedsatte DVD-film der, for eksempel. Reglerne for Fona er de samme som reglerne for andre butikker. Jeg tror at grunden til at Fona har så mange klager, er at det er en butik som har et godt "navn" blandt folk der ikke ved en skid om det de køber. Derfor får de en langt større andel af dem der er dummere end jord, og som derfor fucker deres ting op langt oftere, og også laver mere brok, fordi de lever i den her verden hvor enhver butik skylder dem 10 tjenester. De netbutikker med bedst omdømme, f.eks, er også dem der har den største andel af "vidende" kunder, som ved hvad de køber, kender reglerne, og så videre. Når jeg ser en klage over f.eks SHG eller MidtData, er det 95% af gangene fordi kunden selv er en idiot, der tuder helt urimeligt over at butikken ikke falder på knæ for dem når de har råbt af ekspedienten i 5 minutter. Tror ikke Fona er værre end så mange andre butikker - jeg tror bare at Fona's kunder er det. Og her taler jeg naturligvis ikke om folk der køber musik, batterier, eller DVDs i Fona, men dem der køber "hardware". De her selvglade idioter, der forventer at bare de fortæller at de kender en advokat, eller har en fætter der er ingeniør, så falder alle i svime, og så ved de naturligvis *alt* om hardware.. Some customers need to be shot as they leave the store.
--
E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B.
#30
dsk1978
Juniorbruger
29-02-2008 23:27

Rapporter til Admin
Til #129... Kan ik tag dig seriøs..sorry... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#31
L00t
Semi Nørd
29-02-2008 23:37

Rapporter til Admin
#30 Manden laver et langt og velargumenteret indlæg, og du kvitterer med en simpel, barnlig afvisning af hans person. Du er tydeligvis forudindtaget omkring Fona, men han har en pointe - uanset at du ikke bryder dig om den. Med det sagt, så har jeg heller aldrig haft andet end dårlige oplevelser med Fona - men jeg tror ikke så meget at det har med kæden at gøre, som det har med den enkelte butik og dens personale. Jeg trak dem i forbrugerklagenævnet, og det fik dem til at indgå forlig.
--
den danske sprog er en svær en at trykke sig ud i
#32
postmaster
Bruger Aspirant
29-02-2008 23:37

Rapporter til Admin
#30 Og slet ikke dig latterlig tråd #29 enig hvad vil du med den tråd hun har jo ikke købt en Audi hvis der er Acer hun har købt men en trabant
--
#33
dsk1978
Juniorbruger
29-02-2008 23:58

Rapporter til Admin
Til #31... Nu skal det så oplyses at han (the688) har ved flere lejeligheder har indgivet et svar på noget jeg har skrevet herinde på hol.dk - og de er det samme brok og ævl han kommer med. Hvis du synes noget som: (Som han selv har skrevt) eller en form for associationsleg?/der er dummere end jord, og som derfor fucker deres ting op langt oftere, og også laver mere brok, fordi de lever i den her verden hvor enhver butik skylder dem 10 tjenester. /fordi kunden selv er en idiot, der tuder helt urimeligt over at butikken ikke falder på knæ for dem/De her selvglade idioter, der forventer at bare de fortæller at de kender en advokat, eller har en fætter der er ingeniør, så falder alle i svime, og så ved de naturligvis *alt* om hardware.. er du selv forudindtaget omkring hvordan man svar herinde på hol.dk - synes faktisk du skulle læse retningslingerne igennem. Og hvis det skal opdateres; Var jeg bare i bund og grund ude efter folks erfaringer med fona og ik deres personlige meninger omkring mig eller for den sag min gamle mor... sorry, det kan jeg jo ik bruge til noget... Kan bare ikke se hvorfor the688 med sådan en posision herinde kan hoppe og danse over § som det passer ham? Nu arbejder jeg selv i butik som elev og kender udemærket til dårlige/trælse kunder og anser bestemt ik den gamle for at være i kartogori... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#34
dsk1978
Juniorbruger
29-02-2008 23:59

Rapporter til Admin
til #32... Sorry kan jeg ikke bruge til noget... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#35
Thomas
BOFH
01-03-2008 00:21

Rapporter til Admin
Nu er jeg nok lidt forudindtaget omkring fona da jeg har arbejdet for dem i et par år. Jeg har derfor en vis indsigt i forretningen. Generelt er du meget bedre sikret i forretninger som Fona end du er i mange andre forretninger. Det skyldes at firmaet har et navn og værne om og at de følger afgørelser fra forbrugerklagenævnet. Derudover har de også en person ansat til at tage sig af kundeklager hvis man ikke kan løse sagen med butikken. I det eksempel der er her skal jeg være ærlig og sige at det er på kanten til at falde i kategorien ”tåbelig kunde” Når jeg siger det er det fordi du ikke beskriver hvad der har været galt med computeren og ej heller hvor mange gange den har været til reparation. Du har blot en holdning om at Fona er dårlig og det skinner igennem i denne tråd. Jeg vil sige at den største fejl mange gør er at acceptere at en nyindkøbt ting bliver repareret. Køber man en ting der er eller bliver defekt meget hurtigt så forlang omlevering, det har man ret til og vil butikken ikke acceptere det så er jeg sikker på at klageafdelingen i Fona nok skal rette butikken ind. Men nu er det jo 2½ år siden den blev købt så den regel gælder ikke her. Faktisk er i helt ude over det hvor Fona har et ansvar da der heller ikke er reklamations ret på den mere. Så er der forsikringen tilbage og der er det vigtigt at når den indleveres nu at sige at den har været inde mange gange og at nu vil i simpelthen ikke acceptere at skulle undvære den mere. Så hvis de ikek kan lave den så må i have en anden, mange butiksansatte vil bare indlevere den til reparation medmindre i siger noget. Men husk at gøre det pænt, de ansatte i fona gør det ikke for at genere jer og behandlingen går meget nemmere når man taler pænt. For øvrigt så har jeg siddet med forsikringsbehandling i og det er påfaldende så mange mobiltelefoner / bærbare computere der bliver totalskadet når de er 34 måneder gamle.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#36
dsk1978
Juniorbruger
01-03-2008 00:52

Rapporter til Admin
Kære Thomas. Jeg er ikke ude på at sætte Fona i dårlig lys som det første. For det andet kan jeg oplyse at den computer har været inde til rep. 1x for HD og 2 x for RAM - der er tegnet en ekstra 3 år forsikring som jeg så kan forstå du ikke har læst længere oppe i tråden. For det trede skal man lede langt efter så møj beskidt computer når man tænker på at den har været til rep. hvor (skulle man tro)man ønskede at holde computeren kørende så længe at gartien kunne udløbe uden ydeliger rep. (og dette er tænkt som alm. sund-sælger-fornuft). For det fjerde skal du ha respekt for din Loyalitet og ærlighed over for din tideliger arbejdsplads. Men dette har jo udviklet sig til alt andet end det handlede om... OG NEJ... Det var ikke noget angrab på Fona, men min måde at finde folk der hade enten erfaringer inden for området, tips eller tricks... Folks personlige mening omkring fona kan jeg ikke bruge til noget... især ikke the688 Her med go´nat derude :) Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#37
L00t
Semi Nørd
01-03-2008 01:02

Rapporter til Admin
#33 Korte svar, og så låg på: 1) Jeg synes rigtigt godt om hans svar. De er ærlige. 2) Jeg kender godt forumreglerne, og ja, jeg har en holdning til hvordan man svarer - derfor påtalte jeg det du skrev i #30, fordi det er dårlig skik at kritisere personer og ikke argumenter. #37 Du spørger nu efter folks personlige meninger i dit trådoplæg, som jeg læser det. Det giver folk dig så.
--
Sidst redigeret
#38
dsk1978
Juniorbruger
01-03-2008 01:13

Rapporter til Admin
#37 du kan da ik forvente jeg bare klapper i fordi du siger dét. Glæder mig da du kan se noget i dét han skrev. Kunne jeg så ikke pga. the688 er blevet Rapporter til Admin for noget vedr. en anden tråd... derfor gad jeg ikke høre på ham mere og skrev dét jeg skrev længere oppe i tråden... Håber forklaringen er formulert klar og tydeligt (ved gud jeg håber)... ellers må du jo gi lyd. Hade enlig sagt go´nat herinde, men bliver da nødtil at logge af hvis jeg skal overholde det... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#39
RaGe_22
Junior Supporter
01-03-2008 01:14

Rapporter til Admin
Der vil altid være blandede meninger om stortset alle butikker, hvor folk har både positive og negative erfaringer. Så er det selvfølgelig de butikker, der er møghamrende elendige på hele linjen og der hører FONA bestemt ikk til, så fordi du har været i en uheldig situation eller fået dårlig service, er det ikk ensbetydende med hele kæden er elendig. Jeg selv har kun haft gode erfaringer hos Merlin og FONA bla. bøvser og klør mig i røven....
--
#40
Thomas
BOFH
01-03-2008 01:20

Rapporter til Admin
#36>>Se den information kunne du have givet første gang så kunne vi meget bedre have svaret dig. Sagen er nemlig ikke helt nem når der er tale om forskellige fejl på computeren. Det fungerer i hovedtræk sådan at en forhandler har 3 forsøg til at reparere en defekt vare. Er der imidlertid tale om forskellige fejl er det en vurderingssag da loven så vidt jeg husker omtaler det som samme fejl. Men hvis du læser mit forrige indlæg så er det ikke længere Fona du skal klandre men forsikringen og der er det sådan at på bagsiden af forsikringspolicen står der nogle regler for forsikringen, jeg kan desværre (eller gudskelov) ikke huske dem men jeg mener der står noget om reparationer. Hvis du så læser videre i mit forrige indlæg vil du se at du ved indlevering skal gøre det klart at det nu er 4. gang der er fejl og at det ikke længere er acceptabelt. Det er da hvad jeg kalder et råd til hvad du skal gøre. For i praksis er det sådan at hvis du blot indleverer den så vil den blive repareret. Sidst men ikke mindst så skal man huske at være flink men bestemt når man har med den slags af gøre. Jeg tabte sidste år min nyindkøbte Bosch skruemaskine ned fra taget og lidt efter gik gearet i stykker. Jeg indleverede den reparation velvidende at fejlen sagtens kunnen skyldes turen fra taget og at jeg selv skulle betale. Jeg indleverede den i Bauhus og fik af vide at der ville gå et nogle uger. Efter tiden var gået henvendte jeg mig og de havde ikke fået den retur. Der gik et par uger mere og da jeg var midt i at lægge nyt tag på mit hus var det faktisk meget irriterende at ikke have min skruemaskine så forlangte jeg at de fandt den eller jeg fik en ny. Alt sammen i en god tone og nogle dage senere fik jeg besked om at jeg kunne hente min nye maskine. Da jeg hentede min nye maskine stod der en anden og brokkede sig højlydt over en anden manglende bosch maskine og forlangte urimelige ting af ekspedienten og afslog alle afhjælpningsforslag. Moralen er hvis man står fast på sin ret og ellers er venlig når man længst, især da det ikke er alle ekspedienter der har forhandlingsret i butikkerne.
--
hilsen Thomas Chefredaktør på HardwareOnline.dk
#41
L00t
Semi Nørd
01-03-2008 01:21

Rapporter til Admin
#38 Låg på = at jeg ikke ville bruge mere af din tråd på at diskutere det - og ikke en opfordring til dig om at klappe i, som du tolkede det. Godnat.
--
den danske sprog er en svær en at trykke sig ud i
#42
dsk1978
Juniorbruger
01-03-2008 01:30

Rapporter til Admin
Kære Thomas. Jeg takker for informationen. Jeg er selv en go kunde for jeg ved hvor træls det er at stå på den anden side i uniform. Arbejder selv i Superbrugsen. Nu ligger landet så´n jeg ik bor lige om hjørnet ved min gamle mor(tak, gudske lov for det...griner) men vil læse policen igennem (også det med småt)næste gang jeg besøger hende og prøve mig frem derfra sammen med den information du gav mig. Go´nat & sov godt Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#43
paco
Super Nørd
01-03-2008 02:17

Rapporter til Admin
#0: du "griner" meget, og det gør du ikke kun fordi det hele bare er sjovt? Hvis jeg skal sige "Fona", så kan jeg kun tale om mine lokale erfaringer. Hernede på Lolland har vi haft nogle, men de fleste har lukket nu. Dem der er tilbage, gør det godt. Ordentlig service og hjælpsomme pesonale. Langt de fleste ved også hvad de snakker om og hjælper alt hvad de kan. Er også saglige. Jeg forstår ikke dit angreb på the688, han siger altid sin ærlige mening. Det er mere dig, jeg er bekymret om! Dine indlæg er så meget mindre saglige, end det, han skrev om Fona. Desuden lyder du som én, der kun vil brokke dig om alt, selv om du slutter alle dine indsalg med at "grine". Du lyder som en, der gerne vil tage udfordringer, men hvis dit bedste argument er at "grine", så har du stadig meget at lære, både fra the688, Thomas og de andre, der forsøger at hjælpe dig med gode idéer om hvordan du kommer videre med sagen. Held og lykke!
--
"To be and not to be, that is the answer."-Piet Hein
#44
the688
Guru
01-03-2008 07:27

Rapporter til Admin
dsk1978. Rolig nu, når jeg fortæller at jeg synes at mange klager over butikker ofte skyldes kunder, er det ikke et angreb på dig. Ja, jeg har skrevet i flere af dine tråde (det er jo svært ikke at gøre det, halvdelen af alle posts herinde idag er jo fra dig) og det eneste jeg har skrevet, var en venlig henstilling til hvordan vi normalt bruger forummet. Hvis du føler dig krænket og forulempet af at jeg fortæller dig hvordan du kan blive taget mere seriøst herinde (Jeg troede du var under 15 da jeg så dine posts), så får du nok nogle slemme skuffelser under din færden på internettet. Det er ikke en holde-i-hånd-klub herinde - folk siger deres mening, og der var ikke nogen ond vilje mod dig, i det jeg skrev i dine tråde. Jeg fortalte dig at når du i næsten alle dine posts skriver "griner" utroligt meget, virker du meget usikker og som om du hele tiden skal "undskylde" eller sørge for at ingen rigtigt kan hænge dig op på dine meninger. Det virker meget "useriøst", og derfor kommer du til at blive opfattet sådan. Det ville jeg hjælpe dig med, så det gjorde jeg. Jeg anbefalede at bruge smileys, eller *G*. Bare at skrive tænker en sætning med alle mulige leder efter det rigtige ord handlinger i uden at gøre det klart eller hvad nu for andre hvad det er du skriver og hvad der er følelser eller udtryk hehe for hvad du siger, bliver nemt meget barnligt at læse griner. Jeg har ikke overtrådt nogen forumparagraffer ved at sige at jeg mener at Fona har mange kunder der ikke er så tech-kyndige, eller er typen (som vi også ser herinde i ny og næ) der skriger op som om deres menneskerettigheder er blevet overtrådt, fordi Butik X ikke vil give dem bedre behandling end de har krav på, når de har opført sig ubehøvlet overfor ekspedienten. Op med humøret. Hvis du gerne vil tages specielt hensyn til, og ikke ønsker at være en del af den almindelige debat herinde, hvor folk siger hvad de mener, så må du selv sige til. Det er fint med mig - men tænk over at du åbenbart med din måde at skrive på, har givet bl.a. mig det indtryk, at du var i starten af dine teenageår. "Hvis jeg siger Fona, hvad siger I så" kunne måske hedde "Jeres erfaringer med Fona" eller "Hjælp til klagesag ved Fona". Jeg prøver på at hjælpe dig med at blive taget seriøst, og du opfatter det som personlige fornærmelser. Dude, er du ikke næsten 30?
--
E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B.
#45
the688
Guru
01-03-2008 07:37

Rapporter til Admin
Okay, hvis du vil lave det til et angreb på min person, som du gør i #36.. Du laver en tråd der hedder "HVAD SIGER I (om Fona)" - er det ikke en opfordring til at folk skal komme med deres udsagn?? Så skriver du "Folks personlige mening omkring fona kan jeg ikke bruge til noget... især ikke the688" Undskyld, men hvis du ikke *selv* kan se hvor morsomt det er... Hvis du bare vil have nogen til at klappe dig på skulderen, og sige du har ret hvergang du åbner munden, så skriv det dog. Jeg har ikke taget stilling til din sag med Fona overhovedet, jeg har taget stilling til det du spørger om i din overskrift. Hvad synes du om Fona. Det har jeg svaret på. Hvordan er det et angreb på dig, eller reglerne? Jeg har selv arbejdet i PC-butik, jeg har selv været PC-supporter, jeg har selv været PC-tekniker, og jeg har selv handlet i masser af butikker både "fysiske" og online. Tror du alle andre end dig bygger deres holdninger og udsagn på fri fantasi? Du påstår at jeg bryder reglerne, men hvergang du ikke får din vilje, bliver du sur, og afviser folks kommentarer. Nu er du så begyndt at gå efter mig personligt. Personligt synes jeg at dine posts viser at du bruger forummet her som et chatroom - der er SÅ mange posts der minder om "ja, det synes jeg også" - og det *er* altså ikke pointen med et forum. Pointen med et forum er saglige, velargumenterede indlæg. Som mine. Chatroomet er på Quakenet #hol.dk hvis du har brug for at sludre.
--
E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B.
#46
dsk1978
Semibruger
01-03-2008 08:59

Rapporter til Admin
Til the688... Du vinder... Med Venlig Hilsen DSK1978
--
Lidt om puteren.... martinbg er gud Acer Aspire 3630 Intel - Celeron M a´ 1,5 Ghz 1024 RAM 100 Gb HD 17,4 Crystall wiev
#47
gf4ever
Gigabruger
01-03-2008 09:34

Rapporter til Admin
Vil du have at Fona's reperatør skal gøre din mor maskine ren? Det kan du da ikke fona's skyld at din mor ikke gør rent.. :-| + reperatør har ingten interesse i at maskine holder garantien ud.. De få bare penge fra importør / Forsikring /Forhandler når der skal lavet noget garanti arbejde.. Men nu til sagen.. Har kun kørt en chkdsk for at tjekke for bad sectors? Kan du ikke oploaded et screenprint af disk håndtering? Mvh gf4ever
--
#48
eric clapton
Giga Supporter
01-03-2008 10:16

Rapporter til Admin
ring til forbrugerstyrelsen hvis i vil vide noget om fona,de har masser af sager derinde.
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#49
the688
Guru
01-03-2008 15:34

Rapporter til Admin
#48 - tror du forbrugerstyrelsen gider bruge tid på at oplyse folk der ringer ind om hvad det seneste er om Fona?
--
E6750 @ 3750MHz, nV8800GT-512 @700/1700/1000, 2GB PC8500, Auzentech Prelude, Asus P5K, 1+ TB HDD, Samsung 1200NF 22", Sony 19" G420. Lian Li P65-B.
#50
eric clapton
Giga Supporter
01-03-2008 15:50

Rapporter til Admin
ja da
--
core2duo 6600,8800gtx,4 hardiske,4 gb ram og acer 24" fladskærm 1920*1200
#51
hoodlum
Gæst
11-05-2008 22:08

Rapporter til Admin
De fleste maskiner solgt igennem fona har de sidste år indeholdt et recovery system der kører fra HDD, der er derfor resaveret mellem 8 - 10 gb til recovery på HDD
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#52
Demuth
Bruger
23-07-2008 19:25

Rapporter til Admin
#49 Nej :P
--

Opret svar til indlægget: Hvis jeg siger FONA, hvad siger i så???

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning