Hej med jer :)
Jeg har købt en HP Pavillion dv9045ea til 8.999 hos TDC for et år siden. Imidertidlig har der været nogle mærkelige problemer med den;
-Webcamet virkede kun de første par måneder, og nu vil min pc hverken forbinde til det, lige gyldig om jeg bruger Vista eller XP (HP's XP)
-Plasticen rundt om skærmen begyndte lige pludselig at brække op i aug-sep måned i år, og jeg har altid behandlet computeren ordenligt, ALDRIG tabt den, det skete hver gang man lukkede låget, og det tyder vel på dårlig byggekvalitet?
-Når jeg har den i dvale tænder den lige pludselig og totalt uforusigeligt, midt om natten, uden man har rørt den, eller puttet ting i den.
-Batteriet til uret virker overhovedet ikke, hver gang jeg tager batteriet ud nulstiller det, eller går et par dage tilbage.
Har sendt den til reperation, men der er f***** gået lang tid synes jeg; siden 8. sep, altså over 6 uger. Selvfølgelig hvis jeg snart får den tilbage og ALT virker, er det ok, men de udstyrede mig med en lånecomputer, og det er også bedre end ingenting, men jeg orker bare ikke hvis der er noget galt med min pc når jeg får den hjem og skal bruge 6 uger til med en Sempron CPU og 256 MB RAM. De var så frække først at sige at de ikke havde nogen trådløse netkort, så gik jeg derind en halvanden uge efter hos en anden, og han sagde bare 2sek og så lånte jeg et - det er bare irriterende.
Men mit spørgsmål, hvis jeg først får den sent tilbage (f. eks i starten af november), så der er gået over 8 uger, og fejlene stadig ikke er rettet, har jeg så ikke krav på ombytning eller pengene tilbage?
Har læst på forbrug.dk, at hvis det tog urimeligt lang tid kunne man sagtens, ellers havde sælger 2 forsøg, men kun hvis sælger kunne forklare hvorfor det ikke var lykkedes første gang. Mange af mine problemer med computeren er ikke periodiske men konstante.
Håber I forstår mig og på forhånd tak for hjælpen!
--
You don't need anybody to tell you who you are or what you are. You are what you are! -John Lennon