Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Hardware \ Generel hardware
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Computerne.com - boykot lortet!

Af Ny på siden Mads321 | 30-11-2006 12:05 | 1663 visninger | 26 svar, hop til seneste
Nu har jeg altså fået nok af Computerne.com! Selv om de fleste godt ved, at konkurrencen på edb-hardware-salg til private på nettet, er ret hård, så burde det vel kun give anslag til endnu bedre kundeservice? - Men ak nej! De lyver i stedet om deres lagerstatus, eller siger de har varene på "fjernlager" (*host* de ligger hos leverandøren, og de har ingen idé om den faktiske leveringstid *host*), eller "kommer til" at sætte en forkert pris på varene på edbpriser.dk for at få et par hits mere på deres hjemmeside (og de professionelle fagfolk, de har da ingen anelse om at et nyt GFX ikke koster de 234,- de har pløkket ind *host-fucking-host*). Er man så i tvivl om noget inden et køb, så kan man jo passende ringe på det telefonnummer der koster kr.5 i min. at ringe på, eller sende en e-mail der koster kr. 15. Det kalder jeg ikke service, det kalder jeg "køb-noget-mere-for-vi-tjener-ikke-nok-på-vores-dårlige-handler" (+ vi er grådige + vi er ligeglade med vores kunder + vi er nogle rigtige røvhuller) Det er de "småting" som man skal have øjnene op for, INDEN man har lagt sine penge hos dem. Når pengene så ER lagt, så burde der vel ikke være problemer med defekte varer. Det koster den ikke mere end den tekniker de har ansat, til at teste varen, og finde ud af, at den ER gået i stykker. Så skal den sådan set bare sendes til leverandøren, og så får man en ny, eller repareret vare. - Men ak nej! Jeg havde købt et 7600GT grafikkort som valgte at selvantænde inde i min computer. Jeg sad heldigvis ved siden af da det skete, og jeg fik slukket for computeren, og kortet "gik ud". Så vidt jeg kunne se (og lugte), så var det hverken GPU (processoren på kortet) eller rammene der var brændt, men en kondensator (tror jeg de hedder), og det er jeg glad for at det var, for kortet har jeg aldrig overclocket, moddet eller skiftet køling på (hovedårsager til selvforskyldte RMA-sager), så jeg har altså mit 100% på det rene her. Jeg finder den kopi af min kvittering frem jeg selv har printet ud fra min mail, da jeg aldrig modtog en fysisk kvittering (*host* endnu et håb om at lave et "hit-and-run"? *host*). Så går jeg ind på computerne.com og finder deres online RMA-maskine, og efter en halv time finder jeg ud af, at jeg ikke kan logge ind, fordi jeg ikke har det telefonnummer jeg havde da jeg bestilte kortet (fandt jeg selv ud af, men jeg kunne da også have ringet på deres kr.5 i min. nummer og spurgt dem). Jeg får oprettet en RMA, og sender kortet afsted med det samme, og husker for en sikerhedsskyld at tage et par billeder at indpakningen (så de ikke kan sige det blev smadret i posten, og det var min ejen skyld, for det har vi også hørt eksempler på). Her kommer der et lille resumé af hvad comuternes tekniker Keld har lavet med mit kort siden de fik det: Teknisk undersøgelse.(Keld) 26-10-2006 09:13:45 Vare modtaget. Videregivet til tekniker Retur til leverandør 27-10-2006 09:53:53 Undersøgelse af vare afsluttet. Afventer RMA-nummer fra leverandør 16-11-2006 11:57:15 Ansøgt om RMA-nummer hos leverandør, med henblik på reparation. Varen skal sendes til leverandør. 23-11-2006 11:01:34 Returnummer modtaget.Sendt ind til leverandør med henblik på reparation eller ombytning. Afventer varen tilbage fra lev. 23-11-2006 11:01:40 Vare afsendt til leverandør. Hvis vi så kigger nermere på datoerne, kan vi se at Keld har brugt 20 (!!!) dage på at "ansøge om RMA-nummer hos leverandør", eller sagt på en anden måde: siddet på hans flade røv, og skolvet penge ind på de folk der er blevet træt af ham, og har ringet til kr.5 i min, eller sendt mails til kr.15 stk, for at brokke sig over han har siddet og pillet næse, i stedet for at gøre hans arbejde. De har dog andre numre man kan ringe på, men de fleste ringer vel på hovednummeret, og regner ikke med det koster ekstra at stille et simpelt spørgsmål. Hvis andre end mig har haft dårlige erfaringer med computerne.com, må i meget gerne skrive dem her under, da de ikke vil svare på mine mails, så vil jeg da give dem dette link, så de kan se at vi ikke vil finde os i dårlig behandling. Computerne.com - boykot lortet!
--
#1
Menace
Juniorbruger
30-11-2006 12:14

Rapporter til Admin
Heheh om ikke andet så fik din historie smilet frem på mine læber - virkelig godt skrevet :D trist historie dog :S
--
Unpredictability leads to both victory and death
#2
Hellbound
Super Supporter
30-11-2006 12:14

Rapporter til Admin
Problemet med Lagerstatus er udbredt blandt en del butikker på nettet. har selv haft en del dårlige oplevelser hos bla. hos computerne.com
--
Hellbound Det er nedslående at leve i en tid hvor det er nemmere at sprænge et atom end en fordom, Albert Einstein
#3
guanomo
Guru
30-11-2006 12:17

Rapporter til Admin
http://www.hol.dk[...] http://www.hol.dk[...] http://www.hol.dk[...] http://www.hol.dk[...] du er ikke alene
--
Der tages forbehold for finurlige tastefejl og til tider komiske sætninger. MSN= Multi Spyware Network
#4
gekko_man
Mega Supporter
30-11-2006 12:19

Rapporter til Admin
Jeg venter pt. på en ordre fra dem på en taske til min bærbar, et skin til bærbaren og nogle usb-nøgler. Jeg bestilte i mandags og ville lige tjekke ordren her til morgen (fik en ordrebekræftelse i går). De har nu ikke længere tasken til salg og kæmpe restlager på skinnet. Dog er der (tilsyneladende) usb-nøgler på lager. Magen til lortebiks og flabethed har jeg ikke set længe! Jeg er med: Computerne.com - boykot lortet!
--
De fleste af mine penge har jeg brugt på øl, fisse og hornmusik - resten har jeg bare klattet væk... - Synes=nutid, syntes=datid
#5
iPod
Ultrabruger
30-11-2006 12:20

Rapporter til Admin
En af mine venner har også handlet hos computerne.com med næsten nøjagtig problem som dig - handler aldrig der inde
--
Søger du hosting? Brug dette link og få 25 GB ekstra plads hos Servage.net - Både du og mig får ekstra 25 GB plads http://www.servage.net[...]
#6
MadsJ
Junior Nørd
30-11-2006 12:21

Rapporter til Admin
Hvordan betaler man egentlig for e-mailbesvarelsen hos dem? Synes at det lyder helt fantastisk... Kr. 15,- for kundeservice!
--
#7
jensemand51
Elitebruger
30-11-2006 12:25

Rapporter til Admin
Du kunne jo eventuelt orientere dig om hvad det er for en butik du køber hos før du taster dit kreditkort nummer ind og trykker ok. Hvis du har et problem med at de tager 5kr i minuttet for et opkald eller 15kr for en email så lad vær' med at tud over det her, og undgå at købe ting hos dem - det er nok det bedste du kan gøre hvis du vil demonstrere et eller andet. Med hensyn til lagerstatus og fejlopgivelser er det min opfattelse at det sker ret så tit, være det computerne.com eller et hvilket som helst andet firma, om det er bevidst eller ej skal jeg ikke kunne sige men sådan er det nu engang - tror hverken computerne.com er bedre eller ringere end så mange andre. I mit tilfælde ville jeg nok være tilfreds med at de ikke brokker sig over at modtage et kort der ligner en klassisk overclocking. Desuden ville jeg nu nok have haft ringet alligevel fremfor at vente 20 dage på ingenting.
--
Utinam logica falsa tuam philosophiam totam suffodiant
#8
gekko_man
Mega Supporter
30-11-2006 12:27

Rapporter til Admin
Netop sendt til dem via deres mailsystem: Jeg bestilte i mandags bl.a. en taske til min bærbar. Da jeg "kun" har modtaget en ordrebekræftelse, ville jeg lige tjekke varernes lagerstatus hos jer i dag. I er nu ikke længere forhandler af tasken?! Jeg har tidligere haft lignende oplevelser med jer og synes det er en gang plattenslageri og direkte at gøre grin med folk (dvs kunder). Jeg vil hermed gerne annulere min ordre - som I nok ikke engang har tænkt jer at kunne levere alligevel. Jeg vil desuden gøre hvad der er i min magt for at I mister så mange (potetielle) kunder som muligt. Derover overvejer jeg at tage kontakt til edbpriser.dk for at gøre dem opmærksom på jeres ufine forretningsmetoder...
--
De fleste af mine penge har jeg brugt på øl, fisse og hornmusik - resten har jeg bare klattet væk... - Synes=nutid, syntes=datid
#9
NitroBlast
Elite Supporter
30-11-2006 12:28

Rapporter til Admin
#0 Det er urimeligt lang behandlingstid, og du bør overveje om ikke du kan hæve købet, få pengene tilbage, og købe dit GFX et andet sted. Når det er sagt, så er det jo ikke computernes skyld, at grafikkortet var defekt. Der er intet nyt i at discount-butikkernes service er elendig - det må man gøre sig klart inden man handler sådan et sted. Desuden bruger mange af de billigste forretninger "beskidte tricks" idet de opkræver sky-høje fragtpriser, emballerings-gebyrer mv. Disse gebyrer/fragtpriser får man aldrig tilbage, hvis man fortryder sit køb og benytter sig af returretten, og derfor er disse gebyrerne en sikker indtjening. Jeg har lært min lektie, og jeg handler ikke længere med "visse" forhandlere. Jeg handler ikke med butikker, der tager gebyrer for at pakke en vare, eller butikker der tager urimeligt høje fragtpriser (vi ved at prisen på alm. pakker er 50,- med postdk, og så er det mystisk at man skal betale 70,- for dette - velvidende at forhandleren får mængde-rabat ved postdk). Jeg betaler gerne lidt mere, for at få en god service, og derfor holder jeg mig til seriøse forhandlere som PRC-Data, SHG osv., hvor man kan ringe eller maile til, uden at skulle betale ekstra for det.
--
DS4/E6600/2GB_6400_CL4/7900GT Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side HUSK at sige "Tak for hjælpen", når du får hjælp!
#10
Mads321
Ny på siden
30-11-2006 12:29

Rapporter til Admin
"Desuden ville jeg nu nok have haft ringet alligevel fremfor at vente 20 dage på ingenting." - Til kr. 5 i min? Firmaet ringer, eller sender MIG en mail, hvis der er uventet lang behandlingstid.... Det er sgu da ikke noget JEG skal BETALE for?!
--
#11
Yoda626
Bruger
30-11-2006 12:41

Rapporter til Admin
kan godt huske deres service tilbud for at kunne kontakte dem, det var også derfor jeg droppede at handle hos dem....
--
#12
Mads321
Ny på siden
30-11-2006 12:47

Rapporter til Admin
- Og så er jeg lige blevet banned fra Tweakup.dk for at oprette præcis samme tråd som denne?! *host* kammeratri *host*
--
#13
Morten Klingenberg
Supporter
30-11-2006 13:53

Rapporter til Admin
Jeg dummede mig også da jeg skulle købe nye ram til min bærbar for et halvt års tid siden - tjekkede ik op på deres rygte, men til min store overraskelse modtog jeg ordren 3 dage efter de havde modtaget den indballeret som man kunne forvente og 100% fungerende - når det er sagt så har jeg gjort min sidste handel hos dem - den kunderservice vil jeg ik være med til at støtte :S //M
--
Kan absolut ik anbefale at handle med KP! Se profil hvorfor!
#14
Mads321
Ny på siden
30-11-2006 14:28

Rapporter til Admin
Grunden til jeg blev bannet fra Tweakup.dk: "13. Hadetråde Om de omhandler forhandlere, personer eller crew er ligegyldigt. De er ikke tilladte, og vil blive slettet omgående. Det var den regler du overtrådte begge gange, men i den sidste tråd overtrådte du også spam reglen: 8. Spam er roden til ballade og strengt forbudt Spam er ulovligt. Et brud på denne regl vil resultere i, at vi tager kontakt til din internetudbyder og permanent ban fra siden." ROFL!
--
#15
Storm
Guru
30-11-2006 14:32

Rapporter til Admin
"Jeg betaler gerne lidt mere, for at få en god service, og derfor holder jeg mig til seriøse forhandlere som PRC-Data, SHG osv., hvor man kan ringe eller maile til, uden at skulle betale ekstra for det." Hehe, sjovt da SHG.dk ejer computerne.com
--
AMD T-Bird 1200 MHz - 384Mb DDR RAM - 40Gb HD - Radeon 9100
#16
guanomo
Guru
30-11-2006 14:46

Rapporter til Admin
Sjovt folk ikke læser hvad de skriver under kontakt... det er kun hvis du har spørgsmål om et produkt FØR en bestilling.. ang. lagervarer osv. er det gratis.. Selvom der er underligt man skal betale for at hører om et produkt er det altså misvisende at i brokker jer over det koster penge når jeres sag er ang. lagervare/bestilte var... Salgsafdelingen Du har spørgsmål til et produkt før du bestiller det. Tlf : 90 136 136 - 5kr/min Telefontid: Mandag-Fredag / 10:30-17:00 E-mail: Send email her! - 15 kr Lager afdelingen Du har bestilt et produkt, men ikke modtaget varen. Tlf : Tryk her !! Telefontid: Mandag-Fredag / 08:30-11:30 E-mail: Send email her! - Gratis Fejl & Returafdelingen Du har modtaget en varer, som er fejlbehæftet eller som du vil retunere. Tlf : Tryk her !! Telefontid: Mandag-Fredag / 13:00-17:00 E-mail: Send email her! - Gratis Bogholderi afdelingen Du har et økonomisk spørgsmål vedr. en ordre du har modtaget. E-mail: Send email her! - Gratis
--
Der tages forbehold for finurlige tastefejl og til tider komiske sætninger. MSN= Multi Spyware Network
#17
Mads321
Ny på siden
30-11-2006 14:50

Rapporter til Admin
Mit brok: "De har dog andre numre man kan ringe på, men de fleste ringer vel på hovednummeret, og regner ikke med det koster ekstra at stille et simpelt spørgsmål." Men det er da lidt sjovt at de ikke svarer tilbage på mine mails, og at de derudorver ikke selv har valgt at sende en mail, da der er gået mere end de 14 dage de selv snakker om på deres RMA del. Hvis jeg nu bruger det nummer der koster penge, så skal de vel svare mig, for det jeg så betaler for eller? (stof til eftertanke).
--
#18
NitroBlast
Elite Supporter
30-11-2006 15:34

Rapporter til Admin
#17 Hvis dine mails til computerne har samme karakter som dine indlæg i denne tråd, så er der vel ikke noget at sige til, at du ikke får noget svar...
--
DS4/E6600/2GB_6400_CL4/7900GT Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side HUSK at sige "Tak for hjælpen", når du får hjælp!
#19
Spritex
Ultrabruger
30-11-2006 15:49

Rapporter til Admin
#10 - Til kr. 5 i min? Firmaet ringer, eller sender MIG en mail, hvis der er uventet lang behandlingstid.... Det er sgu da ikke noget JEG skal BETALE for?! Det ville jo være rart hvis virkelighedens verden så sådan ud. Det gør den så ikke, altså skulle du have taget kontakt til dem, og betalt de 5,- som det så åbenbart koster.
--
Vil du som gæst svare på din egen tråd. så opret dig som bruger :) http://www.hardwareonline.dk[...]
#20
SnoXx
Supporter Aspirant
01-12-2006 00:17

Rapporter til Admin
Jeg har personligt også prøvet det med deres "På fjernlager - Til levering 1-2 dage" hvilket så betød leveringstid på 11 dage... Da produktet så gik i stykker tog det 21 dage af få et nyt produkt.... handler aldrig der mere!
--
Jeg tager forbehold for alt.... For at se hvem jeg ikke kan anbefale at handle med, se profil
#21
Yoda626
Bruger
01-12-2006 00:32

Rapporter til Admin
jeg har det sådan, at hvis man er så nærig, som de åbenbart ser ud til at være, så vil de jo kæmpe med næb og kløer, for hver en skilling. kan være at de vil opkræve penge fra evt. opkald/e-mails (selv om det var gratis) og vil holde en rma pakke tilbage til beløbet er betalt.
--
#22
Ereinion
Ny på siden
01-12-2006 00:44

Rapporter til Admin
#17 #16's pointe er vel, at de IKKE HAR noget hovednummer (salgsafdeling er ikke det samme som hovedafdeling), og at du stod i den situation, at du havde bestilt et produkt, som ikke er kommet, og derfor kunne du ringe/sende emails til (normal takst?) /gratis mail til lageret, så der har du ikke en skid at brokke dig over. Og ja, gu koster det da penge at ringe til salgsadelingen, du går ind på en discountshop, hvor priserne er lave, til gengæld at sådan noget som hjælp ang. køb skåret væk, eller i dette tilfælde ikke gratis. Hvis du vil have hjælp til køb så bruger du computerne.com's moderselskab shg.dk, eller et andet firma, som går efter at give god service, til gengæld for en lidt højere pris. "de kan da svare på mine mails" Klart nok, det er for dårligt at de ikke svarer, især når der står på deres hjemmeside, at de netop skal bruge din mail-adresse til give den slags info. Og som de andre siger: Find dig et andet selskab at handle ved, shg.dk, midt-data, prc whatever. Men tilfælde som dette sker sq ved alle firmaer, måske bortset fra Midt-Data, dem har jeg ligegodt aldrig set lave det nummer.
--
Næste NNP: 9-11 Februar 07 http://www.nordicnetparty.dk[...]
#23
Chucara
Monsterbruger
01-12-2006 00:53

Rapporter til Admin
Har også lidt haft "fornøjelsen" af at bestille hos dem... Ufattelig dårlig kunderservice. Min harddisk i min arbejds bærbare var stået af, så det skulle gerne gå stærkt. Da der stod 1-2 dages leveringstid hos dem, var det naturligvis der, jeg bestilte. Lang historie kort, så gik der jo en del længere tid en lovet.. Deres kundeservice er elendig. De tager penge for at man ringer ind - der er meget lang kø på deres lagertelefon - de kommer med en eller anden lam undskyldning om, at der er problemer med forbindelsen til deres fjernlager. Det sjove er så at når jeg ringer ind, får jeg dem til at sende varen samme dag. E-mailen som jeg sende et par dage før bliver endelig besvaret den dag, jeg rent faktisk har fået hentet pakken fra posthuset, og der siger de, at det ikke kan lade sig gøre at sende varen før næste uge?! Hmm... men det kunne personen jeg talte med godt.. altså må det være et spørgsmål om lyst nærmere end mulighed. Så ja - jeg køber heller ikke ved dem igen.. I hvert fald ikke indtil jeg ikke længere kan huske, at det var dem, jeg havde problemer med. Netop dette er grunden til at jeg foretrækker shg - de er store nok til at have styr på lortet.
--
#24
NitroBlast
Elite Supporter
01-12-2006 00:55

Rapporter til Admin
#22 siger: Men tilfælde som dette sker sq ved alle firmaer, måske bortset fra Midt-Data, dem har jeg ligegodt aldrig set lave det nummer. Til gengæld løber midt-data's folk rundt omkring hinanden og kan ikke finde ud af noget som helst! Jeg havde engang et bundkort til RMA (gik pludseligt koldt efter 3 uger), som kom retur med info om at jeg selv havde ødelagt det (fysisk skade). Herefter klagede jeg og modtog efterfølgende 4 andre bundkort som ikke var kompatible med min CPU, mit RAM eller mit grafikkort. 4 måneder senere fik jeg endeligt et bundkort der virkede - lidt noget skidt! Og udtrykket "fysisk skade" er i sigselv et problem, da alle skader på hardware er fysiske!
--
DS4/E6600/2GB_6400_CL4/7900GT Min rekord: Det tog [71,7968800000] sekunder at generere denne side HUSK at sige "Tak for hjælpen", når du får hjælp!
#25
Dashhi
Bruger
01-12-2006 06:41

Rapporter til Admin
ret godt skreve... ;D men hvordan kan de tag 15kr pr mail? hvordan fakturer de det ud til folk? det er sikkert ikke engang lovligt ?!? men edbpriser er da begyndt at få øjne op for problemet? eller er det bare noget de siger?
--
#26
ledderlappan
Elite Supporter
01-12-2006 07:00

Rapporter til Admin
Dette er grunden til at jeg tit har købt min hardware i en pålidelig butik. Kan godt være jeg har betalt mere for min vare, men tilgengæld er kundeservicen i top. Sidst jeg skulle bruge "kundeservice" var da min psu døde. Det tog mig max. 5 min at få den byttet til en ny. Desværre er kunderne selv med til at fremme den dårlige kundeservice, da mange kunder udelukkende vælger den butik som er billigst. Dermed tvinger man hele tiden forhandlerne til at sænke deres priser med dalende fortjeneste til følge. Dermed er der heller ikke mange penge at gøre godt med til kundeservice. Dette er den negative side af at hardwarepriserne er så transperante i dk.
--
"This is my boot, it will fit up your ass with the right amount of force" [[email protected]][Shuttle SB75G2][1024MB PC3500][MSI X800 PRO]

Opret svar til indlægget: Computerne.com - boykot lortet!

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning