(har lige oprettet en konto her på forummet i samme navn, hvis nogen blev i tvivl.)
--
Kontakt komplett de har en super support . Købte en Bent hos dem for nogle år siden den havde også et død pixel de sendte en ny og sammen med den nye skærm smed de et retur label med så skulle jeg bare sende den retur når jeg modtog den nye skærm.
--
Hvis du har en dødpixel er det ikke ok. Det er en RMA, du bruger deres system, printer returlabel ud og smider den Post DK tilbage. Så får du pengene eller kan bede om nyt produkt.
Har aldrig hørt om X antal dead pixels som criteria. "Jeg vil gerne aflevere mit helt nye spisebord da det har et brækket ben", "re: Vi modtager kun ødelagte spiseborde hvis 2 af benene er knækket ved modtagelse af varen" :S
Har selv lige købt ny skærm efter 8 år på den gamle. Det første jeg gjorde var at teste for døde pixels, heldigvis ingen. Hvis jeg havde fundet en eller flere, kontakt support. Der er god service hos alle de store firmaer. Det er hård konkurrence indenfor branchen, så god service betyder meget for dem. Jeg køber mine ting forskellige steder fra og har altid fået gode oplevelser. Fønisk, Proshop, Komplett, BJ trading osv osv.
--
Sidst redigeret 11-06-2016 21:58
Jeg fik at vide af proshop der skulle være flere end 1 eller 2 pixel fejl før den bliver byttet. Jeg fik dem til at tjekke skærmen i butikken, ellers ville jeg ikke have skærmen med hjem. Så der er noget om det med antal pixel fejl.
--
Den danske forbrugerlov burde da trumfe producenternes individuelle ansvars-fralægning med deres pixelpolicies? Ellers må man gå rettens vej. Nu er jeg nysgerrig på emnet hvis vi kunne få noget kilde tekst.
Hvis der kræves flere pixels døde før ens returret (læs: ret) kan anvendes, så bestiller folk jo bare fremadrettet hos firmaer der har fri-ombytningsret som OP nævner. Sender defekt vare tilbage uden omkostninger og køber en tilsvarende indtil man vinder i "lotteriet". Den defekte skærm er stadig i omløb og sendes ud til en anden kunde som værende "fejlfri", total skævt system. Det lugter langt væk fra at virksomhederne vil smøre deres ansvar af på kunderne.
--
Sidst redigeret 11-06-2016 22:41
Jeg har nu pakket min skærm ind, og jeg håber på at kunne få den byttet. (udskiftet.) Jeg er ikke sikker på deres regler omkring pixelfejl, men krydser fingre. Jeg læste lige et gammelt opslag på komplett's facebook side, med en mand som klager over at hans skærm, ikke kan blive fikset fordi at han kun har en enkel pixelfejl. Deres svar var: "der står på alle vores skærme i produktinfo: "Alle LCD-skærme følger ISO 13406-2-standarden, som blandt andet omfatter, at der kan være pixelfejl på skærmen." Dette er gældende for alle forhandlere. For yderligere spørgsmål, kontakt Kundeservice."
- Dette kan jeg ikke finde noget af på produktsiden af min skærm. Jeg er dog ikke klar over om, dette er blevet opdateret, da det går helt tilbage til 2013.
Min pixelfejl er ret centreret mod midten, og derfor tror jeg godt, at den kan blive byttet.
Hvis ikke må man jo klatre gennem rangstigerne og råbe af de forskellige.
Generelt bliver butikker i Danmark mere orienteret omkring profit istedet for kvalitet og tilfredshed.
Der er jeg misundelig på at amerikanerne har pålidelige butikker som NCIX og newegg. :)
Tak for alle besvarelserne forresten! :)
--
#0 Jeg har kun haft gode erfaringer med komplett i alle support sager indtil nu. tror sagtens du kan få den byttet, men har du prøvet at fyre sådan stuck pixel video på youtube af? Det kan nogengange genoplive dem, det hjalp på min nvidia tablet.
--
"Lyd entusiast" og "vin smager" er det samme.
Har folk haft så mange supportsager? Jeg har haft 0 i de 17 år jeg har haft computer, men som jeg læser det har alle folk haft et par stykker mindst?
--
.
Jeg havde en xl2411t der efter 30 dage fik en dødpixel og se sagde bare at jeg skulle sende ind og så fik jeg en ny :)
Har dog også prøvet med asus at min ultra wide at der skulle være mindst 3 lyse døde pixels og nogle andre regler :)
--
+31/-0 Benjiii (#37, #243, #438, #452, #456, #766, #767, #973, #984, #998, #999, #1010, #1064) (plus flere)
#9 Jeg har lige smidt et bundkort til RMA og er min første i 9 år :)
--
Hvis ikke de kører den som en DOA så brug din returret.
--
#8, jeg har prøvet forskellige software programmer som virker på samme måde som de youtube videoer. Dog hjalp det intet selvom at jeg kørte det i nogle timer.
#10, du kan ikke huske de regler, eller finde det igen, vel? :)
Ville være glad hvis jeg kunne læse mig til om de ville tage den. :)
#12, jeg havde allerede taget plastik foliet af skærmen.
Jeg har dog sat det så godt som muligt tilbage på. Kan jeg godt bruge min returret selvom at den mangler lidt af det plaskit folie? Fordi jeg kan forestille mig at der er bedre chancer for at få den returneret, og bestille en ny istedet for.
Jeg takker for alt hjælp og alle foreslag. :)
--
En lille opdatering:
- Efter at have snakket med kundeservice blev jeg guided til en anmodning om refundering.
Jeg har fået den godkendt og venter nu på at få tilsendt min fragtlabel.
Dvs. at medmindre noget går galt når de modtager den, så skulle jeg gerne på pengene tilbage.
Super support fra komplett's side.
Igen, tak for alle tips.
--