Sorry, det lød lidt vollapyk det første jeg skrev. Håber i forstår :)
--
Så vidt jeg husker betaler du i Danmark selv fragten til forhandleren. I Tyskland derimod ved jeg at du skal have refunderet fragten både fra forhandler til dig og fra dig til forhandleren. (Hvis de ikke sender en pakkeseddel eller en UPS afhentning).
L.
--
http://wireframed.com[...] v2 is up!
Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k/10k SCSI disks | 3500A | DVD-305S | 23" TFT #2 menre helt sikkert at der står i købeloven, at sælger skal står for alle udgifter vedrørende en RMA.
Er ikke sikker...mener bare jeg så det i en af de link :)
--
#3: Jeg kommer også i tanke om at jeg blander noget samme - jeg tænker på returnering i forb. med fortrydelsesretten - i DK mener jeg du selv afholder fragtudgifter og skal kun have refunderet varens beløb, mens man i tyskland får refunderet alt. (Ikke helt fair overfor butikken IMO).
Så det er ikke ved RMA.
L.
--
http://wireframed.com[...] v2 is up!
Dual Xeon 3.3GHz | 2GB ram | 15k/10k SCSI disks | 3500A | DVD-305S | 23" TFT synes det er fair nok at køber betaler fragt TIL butikken, og butikken betaler fragten tilbage...og sådan fungere det da også cirka altid
--
It seems like I'm always getting stuck
Between the handshake and the fuck
#5 Ja det er fair nok. Men hvis man skal holde sig til loven må kunden ikke have udgifter ved defekt produkt så du skal faktisk have dine penge tilbage af butikken. Jeg har kun selv krævet det 1 gang fordi jeg skulle sende en vare ind 2 gange fordi pakken ikke var pakket ordeneligt ind og derfor gik i stykker igen. Det ville jeg simpelthen ikke betale porto 2 gange fordi de ikke gad pakke det ordeneligt ind. Jeg fik også portoen refunderet som det fremgår af loven.
Normalt betaler jeg bare selv de penge det koster at sende det ind. Man skal jo også være sød ved dem så længe de er søde ved os :)
--
SALG: http://www.freak1.dk[...]
Nykf.LAN 17-20 Februar 2005: http://www.freak1.dk[...] Jeg spurgte faktisk shg.dk om det samme da jeg skulle sende 2 harddiske til RMA - de sagde jeg skulle starte med at lægge ud for transporten for harddiskene hen til SHG, og så når de sender hardwaren tilbage igen ville de refundere mine udgifter f.eks. kunne de vedlægge en check. Denne service er der sikkert mange butikker der tilbyder, og det er næsten også noget jeg ville forvente af en butik at gøre!
--
Devil ex machina
Det er 100% sikkert at forhandleren betaler ALLE udgifter vedr. RMA sager, det blev gennemgået grundtigt for en uges tid siden, af bla. mig selv, og jeg har undersøgt det før, og er helt 100% sikker.
--
.........
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...] #8 har du et link, hvor man kan se det på skrift?
--
#7 har haft en RMA sag ved SHG.dk vedr. en harddisk, jeg skulle selv betale for transporten til firmaet den anden vej skulle de nok sørge for.
--
Man skal ikke svine andre til når man selv bor i en stald.
Hvis produktet viser sig at være defekt, så SKAL forretningen i.h.t. købeloven betale alle udgifter i forbindelse med forsendelsen.
Hvis produktet bli'r testet som værende i orden, så skal forbrugeren selvfølgelig selv betale alle omkostninger i forbindelse med forsendelsen.
--
Athlon64 3200+ 1024KB Cache Asus K8V Deluxe Radeon 9800Pro Windows 98SE
USB = Ussel Seriel Bus
Søg efter emnet i sidste uge, der var op til flere link, og desuden er det ikke dig som skal finde det, alle firmaer ved det godt men forsøger da bare at spille uvidene, og så kan de selv finde en paragraf som fritager dem.
--
.........
Er du Gud´s barn så hjælp dig selv. SØG
#1 på UD Agent TEAM HOL http://kortlink.dk[...] #11 Ja, det ved jeg. men jeg skal bruge det sted i købeloven hvor det står :) Så man kan have det på skrift
--
#14 tusind tak...
Det var dem jeg ledte efter
--
Er der nogen der ved noget om, om man kan få refunderet pengene, hvis det er et stykke tid siden man har haft sendt varen ind?
Har nemlig haft min computer sendt ind 2 gange, hvor jeg sammenlagt har betalt over 500 for forsendelsen!!
-Mick
--
http://detOSnu.dk[...]