Grafikkortets usage ligger på ca. 30% i MSI afterburner, så det er nærliggende at tro, at der er en cpu flaskehals. Men fps'en ændre sig heller ikke rigtigt ved at nedsætte opløsningen ingame eller ved ændre på grafikindstillingerne.
Hvorfor skriver du "men" hvis fps ikke aendre sig nar du skfiter oploesning of grafikse detaljer ( med visse undtagelse) tyder det jo netop paa en cpu flaskehals.
men som altid lav en ordnelig cpu flaskehals analyse
http://hwt.dk[...]
Lol er rimelig cpu bound i forhold til nyere spil. saa det er sandsynligt med den opsaetning.
hvorfra har du at han skal koer 300fps paa det setup ?
#4
- Hvis temps er fine, er der ikke tale om throttling
En CPU kan throttle grundet andre ting end CPU'en bliver varm. Det kaldes Biretional #Prochot.
Derfor det ikke er en god ide at konkludere throtling udelukkende paa temp.
Brug altid en et vaerktoej der directe kan monitorer #prochot flaget som f.eks realtemp
Usage ligger på 30% hvilket betyder kortet ikke bliver udnyttet godt nok, samme fps fås med et svagere kort. Disse tegn peger på API/driver
relateret problem med denne bestemte titel (LoL).
Eller en cpu flaskehals
- Tvivler yderst stærk på at nuværende CPU skulle være nogen form for flaskehals
men det er bedre at undersoege det end at fravaelge en konklussion uden beviser.
Det er jo tit foer set at folk her paa hol siger det ikke er en cpu flaskhals men det var det.
Isaer mht til LoL
Nyeste driver er hovedsaglig optimeret til nyeste titler med current-gen kort.
Det betyder ikke at driverne pludselig har mistet deres optimering af gamle spil
men at test med andre driver er ikke en daarlig ide.
dog ikke det foerste sted jeg ville starte med de ret store teng paa CPU flaskehals
--
Sven Bent - Dr. Diagnostic
www.TechCenter.[...] - Home of Project Mercury