Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Hold jer fra Dell

Af Gæst Bent Jensen | 06-01-2010 13:03 | 2541 visninger | 25 svar, hop til seneste
Nu har jeg købt min sidste pc hos Dell. Efter at have anvendt Dell pc'er på arbejdet og hjemme i mere end 10 år er bægeret fyldt. Det er min sidste! Aldrig har jeg oplevet en virksomhed der er så kunde-fjendsk og ufleksibel. Miseren starter med at jeg i november bestiller en lækker tablet pc Dell XT2 til levering i December måned. På ordre bekræftelsen står bl.a: Estimeret leveringsdato for denne ordre er 2009-12-09 eller før. - Vores fragtselskab vil kontakte dig med information om planlagt levering, når din ordre er sendt afsted Vær opmærksom på at vi løbende vil sende dig e-mails med opdateringer om din ordre. Dagen nærmer sig - jeg hører ikke noget fra hverken Dell eller fragtselskab. Ved en søgning i Dell's system finder jeg ud af at ordren er forsinket 2 uger. Hov, hvad var det der stod om løbende email med opdateringer til min ordre? Jeg er dog glad fordi jeg i det mindste får en inden jul. Da vi kommer nærmere den nye dato, har jeg stadig ikke hørt noget, og et kig på hjemmesiden viser at jeg nu ikke kan forvente at få den før sidst i Januar. Hvad!!! Jeg ringer til sælgeren og efter at have brugt ½ dag med at forsøge at komme igennem, fanger jeg ham endelig. "Hov", siger han, "Det kan jeg da godt se" Det er fordi din 90W strømnforsyning er i restordre. Det kan jeg ordne ved at slette ordren og lave en ny med et 65W strømforsyning. Samtidig vil jeg lave det til en haste odre" Jeg får den nye bekræftelse med leveringsdato 30/12. Det er ikke så godt, jeg har nemlig valgt at den skal leveres på min kones arbejde, hvor der altid er nogen, LIGE UNDTAGEN MELLEM JUL OG NYTÅR. Nå det kan vel fixes med en anden leveringsadresse. På med vanten ringe igen, vente, vente - og da jeg så for en fra kundeservice i røret fortæller den venlige dame at MAN IKKE KAN ÆNDRE LEVERINGSADRESSEN NÅR ORDREN ER AFGIVET. Jeg protesterer, men må acceptere. Jeg får at vide at vognmanden vil smide en seddel ind og at jeg så kan ringe og aftale en ny levering. Dagen før modtager jeg en email som fortæller at ordren vil bliver leveret næste dag mellem 8 og 16. Da jeg gerne vil have den nye pc, tager min kone og jeg op på hendes arbejdsplads. Vi kan jo sidde og arbejde et par timer til pc'en kommer tænker vi. Da vi ankommer ud på formiddagen er der ingen seddel i postkassen, så ved vi at de ikke har været der. DE KOMMER BARE HELLER ALDRIG MED PC'en! Min kone tager afsted kl 16 og der er stadig rengøringsfolk tilstede. Ingen PC og ingen besked. Mandag efter nytår kommer fragtmanden med pc'en og siger at han har været der meget tidligt den 30/12 - hvad var det så lige med den seddel der skulle have været i postkassen. Senere samme dag fortæller min kollega at han har betalt en regning fra Dell på 15000 kr. Hvad er nu det for noget? Jeg har allerede betalt med kreditkort. Det er så fordi ordren er lavet 2 gange, så har sælgeren ved en fejl sendt en faktura. Mere opringning. Det er så nemt at handle med Dell!! Endelig opdager jeg at der mangler en manual da jeg pakker pc'en ud. Det er en tablet pc, med mange funktioner jeg ikke kender, har jeg brug for en manual. Jeg går på nettet og søger, men kan ikke finde nogen. Idag ringer jeg så til Dells kundeservice og fortæller at jeg ikke har fået manualen, og gerne vil have den tilsendt. Medarbejderen fortæller at "DE IKKE KAN EFTERSENDE MANUALER", min eneste mulighed er at downloade den. "Men den er der ikke" I skrivende stund venter jeg stadig på den mail med linket til manualen. Det er ikke kundeservice Dell præsterer her. Det er et kunde-mareridt. Aldrig, aldrig mere.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#1
BloodClaw
Elitebruger
06-01-2010 13:08

Rapporter til Admin
http://support.euro.dell.com[...] Noget der du kan bruge?
--
#2
Mikkel D. Hansen
Gæst
06-01-2010 13:08

Rapporter til Admin
Jeg er rigtig ked af at høre om dine dårlige oplevelser, men jeg må desværre give dig ret.. Dell var før i tiden et rigtigt godt firma, men nu er det til at skide i. Dårlig kundesupport - Dårlig service... faktisk er alt dårligt..! Dell is out.
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#3
Lowkey
HOL Moderator
06-01-2010 13:09

Rapporter til Admin
Hvor er det snedigt at de venter 10 år med at lave sådan et nummer. Så når de at få givet dig en falsk tryghedsfornemmelse og så, lige pludseligt, kan de slå til og udføre deres ondsindede plan. De er nogen værre nogen. Jeg glæder mig ikke til at jeg får samme tur i 2018, som er 10-års jubilæet for min laptop.
--
Reality is the original Rorschach. "bump" = lukket tråd
#4
CV
HOL Administrator
06-01-2010 13:13

Rapporter til Admin
Dell er som sådan stadig et fint produkt. Men deres screenings process af deres supportere er for ringe. En i min familie har selv haft en dårlig oplevelse med en sælger/supporter hos dem, som også var skyld i en meget forsinket ordre. Godt nok fik mit familie medlem en printer som kompensation. Men det er stadig for ringe at man ikke kan stole på det de siger, uden at skulle tjekke op på om de nu også har gjort det.
--
HOL.lan #1 d. 9-11 April på Sjælland. Sæt kryds i kalenderen allerede nu!
#5
stallemanden
Nørd Aspirant
06-01-2010 13:14

Rapporter til Admin
Jeg er vild med den fantastiske service jeg får fra Dell ! Sender bare en mail med det jeg vil have, og indenfor kort tid ligger der et tilbud, som jeg lige kan tjekke. Efterfølgende sende bekræftelse. Er der nogen problemer med det jeg har ønsket, bliver jeg ringet op, hvis ikke det let og elegant kan klares med en mail. Når der er noget der går i stykker - ringer til dem, og siger de skal komme og lave det, og dagen efter står der en mand - som om morgenen har ringet med et forventet ankomsttidspunkt. You've gotta love Dell...
--
Smerter? : http://paincare.dk[...] Forslag til HOL: http://hol.uservoice.com[...] Google Wave: [email protected]
#6
JSJ
Nørd Aspirant
06-01-2010 13:14

Rapporter til Admin
#3 ja det var helt sikkert deres virksomheds ide da de startede ;) #0 ærgeligt med dårlige oplevelser. Personligt har jeg aldrig haft dårlige oplevelser ved Dell, men det er også ved at være 1½ år siden jeg sidst handlede der :) Skriv hændelsen i en klage til dem, så kan du måske få noget rabat eller kompensation :)
--
Q9300 OC @ 3.15 Ghz, Corsair 4 gb pc-8500, 9800GTX+ OC, Asus P5QL, Seagate 1000GB 32MB cache, Windows 7 64 bit, NZXT Hush, Samsung 22" LCD
#7
stallemanden
Nørd Aspirant
06-01-2010 13:18

Rapporter til Admin
#1 Det må være noget fake det der, for det findes ikke.
--
Smerter? : http://paincare.dk[...] Forslag til HOL: http://hol.uservoice.com[...] Google Wave: [email protected]
#8
Mihol
Superbruger
06-01-2010 13:21

Rapporter til Admin
har aldrig haft problemer med service hos dem ringede dagen før og kl 9 næsten dag stod han ude foran min dør og spurgte om han måtte komme ind og lave computeren :D
--
#9
b&#229;t6
Gæst
06-01-2010 13:34

Rapporter til Admin
Jeg fik engang leveret en 24" Dell monitor af, hold nu fast, "vestsjællands rengørings service", jeg gloede ud af vinduet efter en DHL, FedEx, UPS eller lignende, men næh nej, der kom en lille hvid vogn fra "vestsjællands rengørings service" og leverede min monitor. :/
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#10
CV
HOL Administrator
06-01-2010 13:37

Rapporter til Admin
#9 Hehe. Min 24" kom også med en transport fra det firma, klokken 20:30 om aftenen. :P
--
HOL.lan #1 d. 9-11 April på Sjælland. Sæt kryds i kalenderen allerede nu!
#11
gQrgh
Monster Supporter
06-01-2010 13:44

Rapporter til Admin
Det kan man snarer kalde Sabotage frem for support. Tak for indlæget #0 Du har sørget for jeg aldrig handlet hos Dell der er ikke noget være end det du lige har været i gennem, sindsyget belastende. Tak.
--
Mvh. gQrgh "Never under estimate the predictability of stupidity"
#12
HrLarsen2
Elite Supporter
06-01-2010 13:44

Rapporter til Admin
#9 og #10 Det sgu verdensklasse :) #0 Har osse på fornemmelsen at deres service er på vej ned. Flere jeg kender brokker sig osse en del. Der dog stadig mange der har gode oplevelser.
--
E6850, 8800GT, 2x74GBRaid0, 2x500GBHD, 22"226BW, xfi, Deathadder, Hd650, Wii, PS360GB, 40"sonyw2000, Asus M51S bærbar, Lenovo 10-2, G25
#13
b&#229;t6
Gæst
06-01-2010 13:46

Rapporter til Admin
#10, lol, jaja, min kom også klokken lort om aftenen. :p Og ham der leverede ville absolut have underskriften i blokbogstaver, så jeg måtte skrive under to gange da jeg første gang bare lavede en almindelig krussedulle. :/
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#14
eBBox
Supporter Aspirant
06-01-2010 13:59

Rapporter til Admin
Der vil altid være dårlige historier at fortælle ved alle virksomheder. Jeg har kun haft (MANGE) gode erfaringer ved Dell så dem fortsætter jeg trygt med at handle hos.
--
//Laptop @ Dell XPS 1530 2,5 GHz T9300 Core 2 Duo | 4 GB Ram | Geforce 8600M GT | 500 GB HD | 15,4" @ 1680 x 1050
#15
ThomasM.dk
Junior Supporter
20-01-2010 00:47

Rapporter til Admin
Jae jeg holder med #14 Det eneste jeg kan se her er en kunde som spiller på verdens mindste Violin Hans indlæg er også her http://www.computerworld.dk[...] og Der har kommunikations chefen fra dell været inde og læse så ja jeg kan da godt se dell gør slet ikke noget for deres kunder da
--
Denne brugers synspunkt kommer 100% til syne i dette indlæg og deles af denne brugers bruger http://ThomasM.dk[...]
#16
KoZmatik
Super Supporter
20-01-2010 00:59

Rapporter til Admin
Hmm, jeg købte en XPS laptop fra Dell, for nogle år tilbage. Selve produktet er elendigt, men deres service har vel været en lidt blandet oplevelse. Første gang der var problemer, gik hdd ned. Jeg ringede til Dell, og efter en kortvarrig korrespodance, kontaktede én af deres teknikere mig, og sagde at han ville komme og udskifte harddisken næste dag, hvilket han gjorde, og da han forlod huset, virkede alt igen. Top klasse service. Anden gang, var en lidt anden oplevelse. Efter at have siddet og ventet i 25 min. i telefonen, kom jeg i kontakt med deres "xps premium support line", hvilket er en telefonlinjie der består af een enkelt person, som er den samme til at besvare alle deres opkald. Vedkomnet var en mærkelig blanding af svensk/færøsk, og det var generelt svært at forstå hvad han sagde. Han skulle konstant frem og tilbage og hæng lige på og ditten og datten. Gal, det var et mareridt, men endelig fik jeg ham til at sende en tekniker ud. Da teknikeren ankom, fixede han bærbaren, og en månede senere gik den ned igen.
--
Intel pentium II 2x64 MB IBM ram Onboard Grafikkort 12W PSU extreme edition Vand køling m. flydende Ajax Ultra
#17
NIRVANA78
Megabruger
20-01-2010 02:52

Rapporter til Admin
#3 Det var sgu da en klaphat kommentar at komme med :S Jeg har ALDRIG handlet ved Dell og kommer med garanti aldrig til det...Lige siden jeg så deres første skiden reklame sagde jeg til mig selv og en milliard af de næremeste venner og familie HOLD JER FRA DELL - DET ER PEST I DIGITALFORM! De gjor vi/de så...Og siden har vi bygget ALT selv...Se DÉT kan man stole på og var det ikke en happy-ending? Hvad det er for nogen voldsmaskiner vi bygger må vente til en anden go' gang ;-)
--
#18
BloodClaw
Elitebruger
20-01-2010 20:25

Rapporter til Admin
#17 Det var sgu da en klaphat kommentar at komme med :S Jeg har ALDRIG bygget selv og kommer med garanti aldrig til det...Lige siden jeg så HOL's første skiden tråd om saml selv computere sagde jeg til mig selv og en milliard af de næremeste venner og familie HOLD JER FRA SAML SELV - DET ER PEST I DIGITALFORM! De gjor vi/de så...Og siden har vi købt ALT hos Dell...Se DÉT kan man stole på og var det ikke en happy-ending? Hvad det er for nogen voldsmaskiner vi køber må vente til en anden go' gang ;-)
--
#19
Bundgas
Gæst
20-01-2010 20:30

Rapporter til Admin
I fatter ikke en meter.. hvorfor ringer i ikke bare til Peter !?
--
Gæstebruger, opret dit eget <a href="/profil/opret">login</a> og få din egen signatur.
#20
KoZmatik
Super Supporter
20-01-2010 20:34

Rapporter til Admin
#19 hahahaa, husk han går ikke igen, før det virker.
--
Intel pentium II 2x64 MB IBM ram Onboard Grafikkort 12W PSU extreme edition Vand køling m. flydende Ajax Ultra
#21
ThomasM.dk
Junior Supporter
22-01-2010 09:55

Rapporter til Admin
Alle har sgu betændte sår Acer http://www.studieportalen.dk[...] IBM http://forum.sharereactor.com[...] HP http://forum.edbpriser.dk[...] Zepto http://www.hardwareonline.dk[...] Fujitsu-Siemens http://forum.recordere.dk[...]
--
Denne brugers synspunkt kommer 100% til syne i dette indlæg og deles af denne brugers bruger http://ThomasM.dk[...]
#22
ThomasM.dk
Junior Supporter
22-01-2010 10:05

Rapporter til Admin
Mht. dig #18 så er det da en god ide at bygge selv Hvis man gider at rende at sende sine dele i 100 forskellige retninger når de går i stykker, Min Erfarring med folk der bygger selv er at de gør det for at spare penge og de folk som gør det for at spare penge, bruger konsekvent også lorte brands som går i stykker og hvor man ikke får optimal performence ud af det Hvis man skal bygge selv skal man sgu sørge for at bruge kvalitets dele Jeg siger ikke du ikke gør det #18 men det er ikke en god løsning for alle at bygge selv og syntes slet ikke konceptet med at købe 100 forskellige dele på Edbpriser.dk hvor de er billigst er særlig godt
--
Denne brugers synspunkt kommer 100% til syne i dette indlæg og deles af denne brugers bruger http://ThomasM.dk[...]
#23
BloodClaw
Elitebruger
24-01-2010 02:56

Rapporter til Admin
#22 Jeg bygger primært selv og har kun købt hos Dell en enkelt gang (og den maskine er ganske udemærket), min pointe var bare at #17 generelt er et tåbeligt indlæg.
--
#24
RoadRunnah
Semi Supporter
24-01-2010 03:08

Rapporter til Admin
Jeg har aldrig haft en Dell... jeg er hp mand.
--
Klokken er nu 13:37, og du er anholdt.
#25
Mort605
Monsterbruger
24-01-2010 03:32

Rapporter til Admin
Intet firma er vel perfekt, alle laver fejl. Ville sige en dårlig skal opvejes af 10 gode, dette synes jeg selv Dell gør glimrende. Har købt 2 pc'er hos Dell, nuvel betaler man lidt ekstra og der er lang leveringstid, men deres kundeservice er super.
--