• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 22-09-2019 · 19:52 2702 visninger 17 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Studienet abon. har kørt i 3 år uden at vide det

    Af Frederik112 Ultrabruger
Hej hol,

min søster valgte at åbne en konto på studienet for 3 år siden, som hun kunne bruge i sin eksamensperiode.

Hun var desværre ikke klar over at det automatisk fornyede hver måned derefter, og hun har (tydeligvis) ikke haft overblik nok til at spotte regningerne hver måned på sin bank konto.

Nu står hun i den situation at hun har betalt til studienet hver måned i de sidste 3 år, uden hverken at være klar over det eller at have brugt det.

Har hun nogen mulighed for at få sine penge tilbage, udover at skrive en pæn besked til deres support som prøver at forklare hendes situtation? Jeg ved godt det er en fejl fra hendes side af, men hun var 17 år da hun købte adgang til studienet, og ikke særlig teknisk.

Bruger Aspirant
22-09-2019 20:06
Næppe, studienet har jo nok været i sin gode ret til at trække de penge hver måned, jf. nogle betingelser hun nok har accepteret for 3 år siden.
Mega Nørd
22-09-2019 20:08
Det korte svar er, at hvis Studienet siger nej til din søsters henvendelse, så er der absolut ingen mulighed for at få pengene tilbage.

Hun har (okay, din søster har jo så tydeligvis ikke) læst betingelserne og tegnet et abonnement.
Novice

#3

Gæst
22-09-2019 20:11
Ingen chance for.

Og hvorfor skulle de også? Pludselig vil alle jo skrive "jamen jeg er ikke særlig teknisk så jeg vil godt have pengene tilbage"

Træls lærestreg, desværre.
Guru
22-09-2019 20:13
Hun får med al sandsynlighed et nej... Men det koster ikke noget at spørge.

Det er vel ligesom det fitness abonnement man ikke får brugt, som man har glemt man oprettede. De penge er sgu long gone. Men hvordan kan man glemme det i TRE ÅR!? Normalt er jeg ikke skadesfro, men hvis man ikke fanger sådan noget, selv efter 30+ betalinger, så fortjener man det næsten. Næsten.
Monsterbruger
22-09-2019 20:23
Nej. Billige lærepenge.
Elitebruger
22-09-2019 20:30
https://www.forbrug.dk/raad-og-rett...

Der står relativt klart at børn ikke må indgå abonnementer. Hvis abonnementet ikke kunne indgås må de uberettiget have trukket pengene hver måned. Om der er noget passivitet eller lignende skal jeg ikke kunne sige.
Vuy

#7

Maxibruger
22-09-2019 22:48
Jeg havde en lignende situation med et andet firma for 8 måneders regninger. Jeg have abonnement på to forskellige emails og gik ikke så meget Ind under fordi jeg havde Jo med vilje et på den ene. De refunderede alle pengene inden for 24 timer fordi Det var en åbenlys fejl fra min side.

Prøv...
Supporter
22-09-2019 23:02
#6 studienet er ikke et abb så den må du længer ud på lander med...

Studienet er en betalings service som koster penge vær måned
Elitebruger
23-09-2019 00:08
#8

det er vidst definitionen af et abonnement; en given ydelse til en fast månedlig pris.

#0 kommer til at løbe ind i en flere problemer i forsøget på at kræve de penge tilbage (såsom passivitet, at de bare siger nej osv.) men tror han kan være helt sikker på at de ikke anfægter at det er et abonnement
Gigabruger
23-09-2019 09:52
#0
Det er bare triste lærepenge..
Spørger bare, hvordan kan man overse at der hver måned bliver trukket x antal kroner fra éns konto som man ikke ved hvor havner? :)
ToFFo

#11

Guru
23-09-2019 10:08
If there's something strange, on your bank account... Who you gonna call? LUKSUSFÆLDEN! :D
Supporter
23-09-2019 10:41
If there's something weird and it don't look good...
Who you gonna call? LUKSUSFÆLDEN!
ToFFo

#13

Guru
23-09-2019 10:51
#12 - I ain't afraid of no girokort!
Supporter
23-09-2019 10:54
I ain't afraid of no rykkergebyr!
Snakesen

#15

Gæst
30-09-2019 08:51
#0 - Jeg arbejder på et forlag, hvor man kan tegne et abonnement til vores bøger. Vi havde for nyligt en kunde, som var i samme problemstilling. Kunden havde haft sit abonnement i ca. tre måneder uden at vide det. Vi refunderede pengene, da vi kunne se, kunden ikke havde været aktiv på hjemmesiden.

Din søster har godt nok været kunde i tre år, så jeg tvivler på, de vil være venlige at refundere alle pengene, men spørg dem endelig.
Maxi Nørd
30-09-2019 13:19
Ultra Supporter
30-09-2019 14:24
Altså i princippet må en 17-årig ikke skrive abonnement, så måske det kan hjælpe sagen.

men set bort fra det, tvivler jeg på din søster får sine penge igen, det er ikke i firmaets interesse at miste endnu flere penge, grundet inaktive medlemmer(det er lidt sådan hele fitness branchen lever).

Skriv og spørg dem, vi andre kan kun gætte.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner