• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Bærbare Computere
  • 01-10-2016 · 21:51 2177 visninger 8 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Macbook Air! Problemer med Elgiganten?

    Af Mads DoZZ Ultrabruger
Okay, jeg skal prøve at fatte mig i korthed, og samtidig så det er til at forstå.

Min kone har en Macbook Air fra 2014 august. Det sidste års tid har hun og jeg oplevet en underlig lyd inde fra den lille bærbar, og har forsøgt at sende den til rep. i Elgiganten tre gange.
Lyden lyder som en transistor eller noget lignende, som virkelig er irriterende at høre på i længden. Så meget at til en eksamen på universitet, var det decideret pinligt for hende, da den larmede så meget. Vi har forsøgt at sende den til rep 3 gange. Således er det forløbet:

1 reparation = De kunne ikke finde nogen fejl og forsøgte en formatering af mac'en (havde jeg selvfølgelig prøvet inden). Forklarede dem tydeligt problemet, men det forstod så ikke.

2 rep. = Forklarede jeg dem, som ved første reparation, at det er i perioder lyden er der, men især når den er stresset.

Der gik lige præcis ikke mere end 2 dage, så var lyden tilbage.

3 rep. = Vi sagde som ved de to tidligere indsendninger, og deres tilbagemelding var at de mente ikke de kunne finde nogen fejl.
Jeg informerede om at vi ville stå her med det samme det, hvis det ville komme igen. Så sagde den "rare" medarbejder at de ikke kan finde fejl, og de i princippet skulle tage penge for at få sendt den ind til reparation.

Men hvad fanden skal man gøre, når vi tydeligt kan høre en fejl og fejlen stadig er der?

Optagelsen af fejlen, har jeg bedt hende om og vil hun gøre så snart det lige kan lade sig gøre.

MEN MEN MEN.
Nu er der jo gået over to år og garantien er udløbet. Er det bare too bad for os nu? Eller er garantien forlænget i forbindelse med reparationen ved anden gang.? Har vi overhovedet en chance for at kunne få lavet den skide bærbar nu?

Er der ikke nogle regler, da denne fejl har været tydelig for hver gang vi har afleveret den til reparationen og de faktisk aldrig har lyst problemet.?

Nogle gode ideer.

På forhånd tak!

Supporter
01-10-2016 21:55
Elgigantens medarbejdere vil gøre alt det kan for at hjælpe kunden så vidt muligt. Men reperationer har de ikke alverden med at gøre i butikken. Manden på værkstedet skal jo selvfølgelig opleve fejlen for at han kan behandle den. Men hvis den er periodisk er det altid et helvede.

Har i købt en tryghedsaftale på den så dækker den slags jo. Hvis ikke så skal den helt klart laves.
Jeg ville kontakte varehuschefen og forklarer lige så sobert og pænt som du har gjort her - at i er RIGTIGE kede af i har brugt jeres tid OG penge på dette og stadig er med en maskine der ikke kan bruges. Så tager han sagen til sig! - det skal han i hvert fald.
Ultra Supporter
01-10-2016 22:14
send den ind igen. Du har klaget over fejlen, og den er stadig ikke løst. Det er ligemeget om den er ud over reklamationsperioden nu.
Ultrabruger
01-10-2016 22:27
Nu hvor MAC'en har været sendt ind 3. gang for samme fejl og de ikke kan løse problemet, så ville jeg kræve købet ophævet.. Det har i ifølge lovgivningen krav på.. Men næste gang problemet opstår, så lad computeren køre og tag den med ned til butikken og vis / lad dem høre fejlen. Det kan måske sætte nogle ting i gang.

Desværre har Apple nogle retningslinjer for hvordan deres hardware skal testes og udløser det ikke fejl, så er det i deres øjne ikke en fejl. Men kræv ophævelse af købet hos Elgiganten hvis fejlen ikke bliver ud bedret.
Monsterbruger
01-10-2016 22:34
#0 Jeg har oplevet samme fejl. Men formater MAC fuldstædigt https://support.apple.com/kb/PH2224...



Strange noise from Macbook Air 2012 like hard drive noise https://www.youtube.com/watch?v=mPX...



Ultrabruger
01-10-2016 22:51
Okay, tak for alle svarene ind til videre.

#3 det er netop det der er et problem, for da Elgiganten kun har repareret mac'en 1 gang, mener de at det kun tæller som 1 gang. Det var hvad de sagde efter vi modtog den 3 gang, hvor vi informerede dem om at vi vikke stå her igen så snart vi kunne høre lyden igen.

Vi sagde faktisk allerede ved 3 rep. at vi ville har kreditering til køb af ny mac. MEN det ville de ikke være med til :(

Synes sku det er lidt tarveligt altså. Den mac har jo været til rep halvdelen af sit liv. De er jo ikke synderlig hurtige ved rep. inde ved de her ELMUTANTER. :)
Monster Supporter
01-10-2016 22:52
du har ikke garanti på dit produkt .... du har 2 års reklamationsret, og efter 6 mdr. overgår bevisbyrden til dig som forbruger.

Men ja efter 24 mdrs reklmationsret så er det desværre too bad hvis du ikke har tegnet en tryghedsaftale på dit produkt
Ultrabruger
02-10-2016 03:22
Jeg ville oprette en sag hos forbrugerrådet. Det koster vist 150kr, så kigger de på din sag :)
Skribent
02-10-2016 08:59
Dette kunne være værd at læse:h
ttp://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raa...
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner