• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Netværk
  • 11-08-2015 · 19:43 557 visninger 2 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Hjælp til at stress teste router

    Af Team_CSC_Ulrik Super Nørd
Har en router som jeg er 95% sikker på er defekt, og da jeg har været så smart at anskaffe mig en elektronik forsikring m. selvrisiko på 0 kr via min indboforsikring. Vil jeg selvfølgelig benyttet mig af dette, da det spare mig for at skulle smide penge efter en ny :)

Lang historie kort:
Routeren skal sendes ind til et firma, som vil se om de kan lave den (kan de det er det jo bare super :)) Når jeg sender den ind til firmaet, skal jeg sende så meget info med jeg nu kan. I den anledning vil jeg gerne have lavet en stress test, for at se om jeg kan fremprovokerer fejlen, og få "sort på hvidt", hvad fejlen i min router er.

Hvad er fejlen:
Fejlen er at routeren på ubestemte tidspunkter mister forbindelsen til Internettet. Der er intet sammenhæng i hvornår det sker, eller hvordan det sker. Nogle gange sker det flere gange om dagen, andre gange en gang om dagen, og nogle gange kan der gå dage i mellem at fejlen opstår. Jeg kører pt. med en anden router på test, og siden den er blevet sat til, har nettet fungeret upåklageligt.

Når nettet forsvinder, og jeg laver en fejl diagnose i Windows 10, får jeg besked om "Bad DNS connection". Jeg har derfor forsøgt at tvinge routeren til, at kører på udbyderens egne DNS adresser, samt Google's, for at set om dette evt. kunne løse problemet, desværre har det ikke afhjulpet problemet. Det eneste som har løst problemet, er at jeg har sat en anden router op til testning. Jeg må derfor konstaterer, at det med 95% sikkerhed er routeren som er defekt.

Jeg har nu sat den defekte router op igen, for at se om jeg kan få nogle resultater ud af den, som kan gøre det lettere at lokaliserer problemet hos firmaet, og derved vurderer om den kan laves.

Hvad kan anbefales at gøres?
Ud fra alt det jeg skriver her, hvad vil i anbefale mig at gøre?
Jeg er godt klar over jeg kan lave ping test i cmd og via routeren, samt andre ting. Men dette giver mig ikke rigtig et brugbart resultat, som fremprovokerer fejlen. Hvis jeg skal fremprovokerer fejlen, og efterfølgende have noget data på det, som jeg kan sende med som dokumentation på hvad problemet er. Hvad vil i så anbefale?

Findes der software som kan benyttes til det. Eller er vi simpelthen ude i, at jeg skal til at anskaffe måler udstyr osv. for at lave disse test, så det ikke kan svare sig :)?

Ser frem til at høre fra jer :)

Ultra Supporter
11-08-2015 19:58
Du har sikret, at den har nyeste firmware og nulstillet den. Det lyder mere som en software fejl, og den er dækket i deres betingelser på routeren, at fejl kan opstå, så mon ikke du skal kontakte producenten af din router, og herfra få slået fast at det er en hardware defekt, og ikke bare software som skal op eller nedgraderes i forhold til hvad producenten anbefaler.
Super Nørd
11-08-2015 20:05
Den kører med den nyeste firmware som er tilgængelig, og har kørt upåklageligt lige indtil den blev tabt på gulvet. Jeg har endnu ikke forsøgt at nulstille den, men kom godt nok til at tænke på at gøre det efter jeg havde skrevet opslaget :)
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner