Forum
HC fejlkode Samsung vaskemaskine
2
UniFi U7 Lite AP lav hastighed
4
Opgradering af pc
6
Ubuntu og Nobora
7
Crashes?
10
Penge tilbage i SKAT
117
RTX 5070 ti eller RX 9070 XT til et 9800x3d build?
5
slette en besked i min indbakke, slettes for modta
1
Købe PS5 pro og game Diablo2:Resurrected?
11
Hjælp til konfirmationsgave til forældreløsbarn
63
Hjælp til køb af PC ( budget 20000 kr )
16
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
385
Ny Computer til Søster - giver dette setup mening?
17
Valg af tablet
17
Langsommere på nettet efter Norton 360
4
Er app.spaios.com legit?
14
UniFi hjælp - U7 AP vises forkert
4
EVGA psu PCIe kabel
9
Spørgsmål til 5090 ejere (især Astral)
4
Hjælp til min søns PC
16
LCD panel i siden på kabinet
1
Reperation af grafikkort
14
Pricerunner bliver til Klarna
21
Ad block på mobil??
17
Underlig Rage 2 flikkering
14
PC lukker ned, men kører stadig?
8
Ny gamer / kontorstol
22
skyshowtime på Firetv
4
Bedste stationær til maks 6.000?
7
Iphone ændrer ikoners farve automatisk
4
Køb & Salg
K: 9900k/9700k søges
0
V: Asus Strix GTX1080 B:-> RTX
3
K: NVIDIA GPU
0
S: Lenovo IdeaPad 1 - HBO 400 kr
8
S: Lenovo T440
2
S: 27" 1440p VA Qled 144 Hz Samsung C27HG70QQU
3
S: Eve online koni
1
S: 15 stk. brugte 256 GB OEM NVMe SSD'er
0
S: ASUS 1080p skærm bortgives
0
S: Mini PC m. 32GB RAM og garanti
4
K: Computer til cs2, 5000kr
3
S: G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHZ CL15
0
K: Købes: Bundkort, CPU, Ram, Køling - bundle
0
S: FiiO Olympus 2
1
S: MX Keys mini, USB-C opladere, mus+tastatur mm.
5
S: NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition (FE)
2
S: Logitech C920 webkamera
7
S: 6x Lenovo Usb-C 65w oplader
11
K: Mini-ITX Am4
5
S: Hardware bundle - 5950x, 3090, 128GB DDR4
8
V: PC - Ryzen 5800X, 3070, 32GB ram
3
S: i5-13600kf
9
V: 5800X, ASUS ROG STRIX B550-F og 32 GB DDR4
6
B: Msi Rx 5500xt 8gb + mønt -> lidt større
0
V: 9600k, 2060 6GB, 16GB ddr4, ingen storage, dr4
1
S: Diverse dele fra SFF PC
23
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
255
K: 2x16GB DDR-4 SODIMM
2
S: Kindle Paperwhite 11th gen (uden reklamer)
9
K: system(evt uden GPU) til maks 2k
5
Forum
HC fejlkode Samsung vaskemaskine
2
UniFi U7 Lite AP lav hastighed
4
Opgradering af pc
6
Ubuntu og Nobora
7
Crashes?
10
Penge tilbage i SKAT
117
RTX 5070 ti eller RX 9070 XT til et 9800x3d build?
5
slette en besked i min indbakke, slettes for modta
1
Købe PS5 pro og game Diablo2:Resurrected?
11
Hjælp til konfirmationsgave til forældreløsbarn
63
Hjælp til køb af PC ( budget 20000 kr )
16
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
385
Ny Computer til Søster - giver dette setup mening?
17
Valg af tablet
17
Langsommere på nettet efter Norton 360
4
Er app.spaios.com legit?
14
UniFi hjælp - U7 AP vises forkert
4
EVGA psu PCIe kabel
9
Spørgsmål til 5090 ejere (især Astral)
4
Hjælp til min søns PC
16
LCD panel i siden på kabinet
1
Reperation af grafikkort
14
Pricerunner bliver til Klarna
21
Ad block på mobil??
17
Underlig Rage 2 flikkering
14
PC lukker ned, men kører stadig?
8
Ny gamer / kontorstol
22
skyshowtime på Firetv
4
Bedste stationær til maks 6.000?
7
Iphone ændrer ikoners farve automatisk
4
Køb & Salg
K: 9900k/9700k søges
0
V: Asus Strix GTX1080 B:-> RTX
3
K: NVIDIA GPU
0
S: Lenovo IdeaPad 1 - HBO 400 kr
8
S: Lenovo T440
2
S: 27" 1440p VA Qled 144 Hz Samsung C27HG70QQU
3
S: Eve online koni
1
S: 15 stk. brugte 256 GB OEM NVMe SSD'er
0
S: ASUS 1080p skærm bortgives
0
S: Mini PC m. 32GB RAM og garanti
4
K: Computer til cs2, 5000kr
3
S: G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHZ CL15
0
K: Købes: Bundkort, CPU, Ram, Køling - bundle
0
S: FiiO Olympus 2
1
S: MX Keys mini, USB-C opladere, mus+tastatur mm.
5
S: NVIDIA GeForce RTX 3080 Founders Edition (FE)
2
S: Logitech C920 webkamera
7
S: 6x Lenovo Usb-C 65w oplader
11
K: Mini-ITX Am4
5
S: Hardware bundle - 5950x, 3090, 128GB DDR4
8
V: PC - Ryzen 5800X, 3070, 32GB ram
3
S: i5-13600kf
9
V: 5800X, ASUS ROG STRIX B550-F og 32 GB DDR4
6
B: Msi Rx 5500xt 8gb + mønt -> lidt større
0
V: 9600k, 2060 6GB, 16GB ddr4, ingen storage, dr4
1
S: Diverse dele fra SFF PC
23
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
255
K: 2x16GB DDR-4 SODIMM
2
S: Kindle Paperwhite 11th gen (uden reklamer)
9
K: system(evt uden GPU) til maks 2k
5
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Stofa mister IP
Af Chucara Junior Nørd
Jeg har for nyligt opgraderet til Stofa's 300/40 kabellinje, og har haft en del udfald. Mit lokalnetværk virker fint, men jeg kan se, at mit modem ikke får nogen IP.
Jeg snakkede med support, som snakkede om at jeg skal registrere MAC adressen på min router et sted, men det tråd tabte vi lidt igen. Nogen, der ved om der er noget om snakken?
Det endte lettere utilfredsstillende med en restart af deres modem og en 'vi kan ikke supportere dit eget udstyr'.
Jeg gad ikke skændes med ham, men er der noget på mit LAN, der kan gøre at:
- Min router ikke får IP
- Stofa ikke kan kontakte deres modem/router udefra.
- At alt fungerer fint i et par dage efter jeg har genstartet deres router.
Jeg har slået alt, jeg kan slå fra, fra i deres router.
Jeg snakkede med support, som snakkede om at jeg skal registrere MAC adressen på min router et sted, men det tråd tabte vi lidt igen. Nogen, der ved om der er noget om snakken?
Det endte lettere utilfredsstillende med en restart af deres modem og en 'vi kan ikke supportere dit eget udstyr'.
Jeg gad ikke skændes med ham, men er der noget på mit LAN, der kan gøre at:
- Min router ikke får IP
- Stofa ikke kan kontakte deres modem/router udefra.
- At alt fungerer fint i et par dage efter jeg har genstartet deres router.
Jeg har slået alt, jeg kan slå fra, fra i deres router.
kan du fortælle hvordan dit lan er sat op, altså kører du med egen router og brigdemode på stofa-boksen eller hvordan?
Havde selv samme problem for et års tid siden og det skyldtes at stofarouteren var koblet op på min tablets mac-adresse i stedet for min routers.
Havde selv samme problem for et års tid siden og det skyldtes at stofarouteren var koblet op på min tablets mac-adresse i stedet for min routers.
Det lyder sgu mystisk. Generelt er supporten hos ISP'erne elendig. Jeg tvivler på det er en lokal fejl hos dig, men hos Stofa. Du skriver netop at det virker i et par dage - ergo må der være hul igennem til dig.
Har du flere routere på?
Har du flere routere på?
#2
Nu er der også mennesker som forventer mærkelige ting. Såfremt et modem er online og kører HVORFOR mener du så en isp skal sørge for kundens eget udstyr fungerer?
Ved du NOGET som helst og #0 interne installation? Jeg tænker antenne forstærker og lignende?
Desuden aner han jo ikke om stofa modemet trækker en ip?
Han kunne jo prøve og køre med stofa modemet og se om det samme sker.
Nu er der også mennesker som forventer mærkelige ting. Såfremt et modem er online og kører HVORFOR mener du så en isp skal sørge for kundens eget udstyr fungerer?
Ved du NOGET som helst og #0 interne installation? Jeg tænker antenne forstærker og lignende?
Desuden aner han jo ikke om stofa modemet trækker en ip?
Han kunne jo prøve og køre med stofa modemet og se om det samme sker.
#1+2: Jeg kører ren bridging mode med en ældre RT-N56U som router (wifi slukket) i kælderen, og en RT-AC66U i access point mode i stueetagen.
Det virker fint i flere dage ad gangen, men så dør det bare. I dag midt i et spil evolve.
Et tillægsspørgsmål: Kan en defekt switch forsage problemet? Jeg har en TP-Link switch under mistanke, men det er igen et spørgsmål om at den kan køre flere dage uden problemer, og så pludseligt dø (kun WAN, ikke switchen eller LAN).
Det virker fint i flere dage ad gangen, men så dør det bare. I dag midt i et spil evolve.
Et tillægsspørgsmål: Kan en defekt switch forsage problemet? Jeg har en TP-Link switch under mistanke, men det er igen et spørgsmål om at den kan køre flere dage uden problemer, og så pludseligt dø (kun WAN, ikke switchen eller LAN).
Har du prøvet at pille alt dit ejet netværksudstyr fra og så kun kører med Stofa's router?
#4 hvorfor forsøger du ikke selv inden??
Kør igennem stofa routeren. . Så finder du ud af det med det samme jo?
Kør igennem stofa routeren. . Så finder du ud af det med det samme jo?
#3: Modem er IKKE online. De kan ikke få kontakt til det før jeg genstarter.
#5: Jeg hoster vores TS3 server, så har brug for port forwards. Det skal siges at problemet er opstået efter opgraderingen og dermed en ombytter fra Cisco -> Technicolor model fra Stofa. Ellers har det kørt stabilt i 4 år med samme udstyr.
Min plan er, at hvis det sker igen, så piller jeg alt fra og sætter en laptop i routeren inden jeg ringer. Så slipper jeg for 'eget udstyr' parolen.
#5: Jeg hoster vores TS3 server, så har brug for port forwards. Det skal siges at problemet er opstået efter opgraderingen og dermed en ombytter fra Cisco -> Technicolor model fra Stofa. Ellers har det kørt stabilt i 4 år med samme udstyr.
Min plan er, at hvis det sker igen, så piller jeg alt fra og sætter en laptop i routeren inden jeg ringer. Så slipper jeg for 'eget udstyr' parolen.
#6: Det er en periodisk fejl.. Det har kørt i 6 dage i træk nu uden problemer.
#3
Du læser vist ikke ordentlig hvad han skriver. Han skriver jo netop at den er online i flere dage, og så mister han _WAN_ IP'en til routeren. Det må i dette tilfælde være Stofa routeren.
Ja, det kan være hans installation, men så skal han stadigvæk have fat i en tekniker til at undersøge det.
Du læser vist ikke ordentlig hvad han skriver. Han skriver jo netop at den er online i flere dage, og så mister han _WAN_ IP'en til routeren. Det må i dette tilfælde være Stofa routeren.
Ja, det kan være hans installation, men så skal han stadigvæk have fat i en tekniker til at undersøge det.
#9
Han skriver han kan se det ikke får wan ip.
Hvor ser han det?
Han skriver han kan se det ikke får wan ip.
Hvor ser han det?
#9/10: Det er mig, der fik kaget i det i #0 (jeg kan ikke rette det).
Min egen router (RT-N56U) får ingen IP fra stofa modemet (router i bridging mode).
Der er heller ikke lys i 'Online' LED'en, og Stofa kan ikke kontakte mit modem.
Så mit spørgsmål er i bund og grund:
Kan noget på mit netværk forsage at modemmet dropper offline når mit eget LAN virker fint?
Min egen router (RT-N56U) får ingen IP fra stofa modemet (router i bridging mode).
Der er heller ikke lys i 'Online' LED'en, og Stofa kan ikke kontakte mit modem.
Så mit spørgsmål er i bund og grund:
Kan noget på mit netværk forsage at modemmet dropper offline når mit eget LAN virker fint?
#11
Men hvis ikke engang Stofa kan kontakte deres/dit modem er der jo noget galt.
Men hvis ikke engang Stofa kan kontakte deres/dit modem er der jo noget galt.
#11: Det var også min tanke, men supporteren mente, at det var mit udstyr. Om det bare var for at slippe af med mig, ved jeg ikke. En genstart løste som altid problemet, men vil helst undgå at det går ned ugenligt eller oftere.
Jeg vil bare gerne være 100% sikker i min sag, før jeg hidser mig op næste gang det går ned. Jeg er ikke totalt blank når det kommer til netværk, men må antage at Stofa ved mere om det end mig selv. Derfor ville jeg ikke overfor supporten være alt for skarp mht. om noget af mit udstyr kunne forsage det - det virker bare ekstremt usandsynligt at mit udstyr, der har kørt i 4 år pludselig stopper med at virke og tilmed skabe så meget støj på WAN siden, at deres modem går ned. Og så på samme dag som jeg får nyt stofa modem.
Jeg vil bare gerne være 100% sikker i min sag, før jeg hidser mig op næste gang det går ned. Jeg er ikke totalt blank når det kommer til netværk, men må antage at Stofa ved mere om det end mig selv. Derfor ville jeg ikke overfor supporten være alt for skarp mht. om noget af mit udstyr kunne forsage det - det virker bare ekstremt usandsynligt at mit udstyr, der har kørt i 4 år pludselig stopper med at virke og tilmed skabe så meget støj på WAN siden, at deres modem går ned. Og så på samme dag som jeg får nyt stofa modem.
#13
smid mig en e-mail så skal jeg nok få set på tingene for dig :)
smid mig en e-mail så skal jeg nok få set på tingene for dig :)
Wait, what? Udfald på Stofanet?! Det er uhørt! /s
#0
Hej min ven - jeg er ikke så skrap til de tekniske detaljer, men jeg ved langt mere om problemstillinger mennesker imellem samt mennesker/firmaer imellem end de fleste :)
Når du skriver: Jeg snakkede med support, som fortalte, at jeg skal registrere MAC adressen på min router et sted, men det tråd tabte vi lidt igen. Nogen,
der ved om der er noget om snakken?
Hermed har du allerede skrevet at enten du selv, eller firmaet ikke forstår problemet!. Herefter er det firmaets problem/opgave at løse dit problem evt. ved personlig fremmøde ved installatør (eller hvad de kalder det) :)
Som forbruger har du altid krav på hjælp fra et evt. firmas lovmæssige samt egenregelmæssige tilgang/godkendelse af samme!.
Er det som nævt fra udbyder et problem, at du skal registrere en adresse til routeren, og du ikke ved hvordan - er det op til dem, at få tingene løst - også ved personlig henvendelse!.
Mvh. - Kim
Hej min ven - jeg er ikke så skrap til de tekniske detaljer, men jeg ved langt mere om problemstillinger mennesker imellem samt mennesker/firmaer imellem end de fleste :)
Når du skriver: Jeg snakkede med support, som fortalte, at jeg skal registrere MAC adressen på min router et sted, men det tråd tabte vi lidt igen. Nogen,
der ved om der er noget om snakken?
Hermed har du allerede skrevet at enten du selv, eller firmaet ikke forstår problemet!. Herefter er det firmaets problem/opgave at løse dit problem evt. ved personlig fremmøde ved installatør (eller hvad de kalder det) :)
Som forbruger har du altid krav på hjælp fra et evt. firmas lovmæssige samt egenregelmæssige tilgang/godkendelse af samme!.
Er det som nævt fra udbyder et problem, at du skal registrere en adresse til routeren, og du ikke ved hvordan - er det op til dem, at få tingene løst - også ved personlig henvendelse!.
Mvh. - Kim
#14: Tak for tilbuddet. Nu ser jeg lige hvordan det går fremover. Hvis supporteren tilføjede min MAC adresse kan det være, at det er løst.
#15: Jeg kan kun ros tilovers for Stofa.. Hastigheden er som lovet og det har kørt upåklageligt med 150/15.
#16: Tak. Jeg ved godt hvor deres ansvar går, men jeg vil gerne have styr på min ende inden jeg brokker mig over deres udstyr :D
Tror som sådan ikke der er noget problem, hvis jeg ringer igen en anden gang.
#15: Jeg kan kun ros tilovers for Stofa.. Hastigheden er som lovet og det har kørt upåklageligt med 150/15.
#16: Tak. Jeg ved godt hvor deres ansvar går, men jeg vil gerne have styr på min ende inden jeg brokker mig over deres udstyr :D
Tror som sådan ikke der er noget problem, hvis jeg ringer igen en anden gang.
vedr det du skriver med mac adr kan jeg oplyse dig om at jeg fik besked på når modem var tilsluttet skulle kontakte kundeservice
de fik modem mac og alt kørte straks som det i øvrigt har gjort i mange år
Stofa har bekræftet at det er et dårligt modem det technicolor du og andre sikkert har fået
der kommer helt ny firmware snarest iflg teknisk afd
Jeg har sat mit til kun at køre som modem og har en asus AC68u bagved og det spiller
håber du får styr på det
NB har altid hvis der var spørgsmål fået super service hos stofa
mvh
de fik modem mac og alt kørte straks som det i øvrigt har gjort i mange år
Stofa har bekræftet at det er et dårligt modem det technicolor du og andre sikkert har fået
der kommer helt ny firmware snarest iflg teknisk afd
Jeg har sat mit til kun at køre som modem og har en asus AC68u bagved og det spiller
håber du får styr på det
NB har altid hvis der var spørgsmål fået super service hos stofa
mvh
palle
#19
Gæst
25-06-2015 17:50
#17
Det med mac-adressen giver ingen mening, hverken på dine symptomer eller noget andet. Enten har du adgang med din mac-adresse eller også har du ikke.
Det med mac-adressen giver ingen mening, hverken på dine symptomer eller noget andet. Enten har du adgang med din mac-adresse eller også har du ikke.
#0 Er der ikke nogle dioder på den der Technicolor kasse der indikere forbindelses tilstanden ligesom på DSL modemer ?
Og i fremtiden tegn dit netværk fremfor at beskriv det med ord, så går de først 15 indlæg ikke med at forstå dit netværk.
Du kan evt. bruge Drawing værktøj i Google Docs til det, så det nemt at lave diagrammer og dele dem med et link.
Og i fremtiden tegn dit netværk fremfor at beskriv det med ord, så går de først 15 indlæg ikke med at forstå dit netværk.
Du kan evt. bruge Drawing værktøj i Google Docs til det, så det nemt at lave diagrammer og dele dem med et link.
#17: Stofa har (i hvert fald tidligere) låst forbindelsen til en bestemt MAC adresse fra deres side. Om de stadig gør det, kan jeg ikke finde ud af. Uanset hvad, vil jeg mene, at det ikke er noget, der kommer efter 1 uge og er løst ved at genstarte. Det var det, supporteren mente.
#20: Jeg troede ikke det var specielt relevant, når LAN virker og det udelukkende er min egen router, der ikke får IP. Men det er noteret til en anden gang :D
#20: Jeg troede ikke det var specielt relevant, når LAN virker og det udelukkende er min egen router, der ikke får IP. Men det er noteret til en anden gang :D
#21 Hvad med mit første spørgsmål i #20 ?
palle
#23
Gæst
25-06-2015 21:46
#22 se #11
#22: Ja, der er en online LED, som er slukket mens det ikke virker. (Hvorfor min konklusion er, at det er overvejende sandsynligt, at det er Stofa's udstyr, der er problemet)
#24 Og det har du gjort supporteren opmærksom på ? Prøv evt. at konsulter manualen og find ud af præcis hvad indikationen helt præcist betyder og fremlæg det for supporten.
Hvis du tilslutter en PC direkte til den der Technicolor kasse, så de er i bridge har du så udfald på internet forbindelsen ?
Du skal muligvis klone din egen routers MAC på din PC, for at få lov at trække IP fra netværket.
Hvis du tilslutter en PC direkte til den der Technicolor kasse, så de er i bridge har du så udfald på internet forbindelsen ?
Du skal muligvis klone din egen routers MAC på din PC, for at få lov at trække IP fra netværket.
palle
#26
Gæst
26-06-2015 00:19
Stofa ikke kan kontakte deres modem/router udefra.
Hvis modemmet ikke reagerer, når de kontakter det, så kan han næppe gøre noget.
Hvis modemmet ikke reagerer, når de kontakter det, så kan han næppe gøre noget.
palle
#27
Gæst
26-06-2015 01:07
... såfremt hans installation jo er i orden. Hvis der er indstråling/dårlig forbindelse, kan modemmet jo miste forbindelsen til omverdenen. Ved udskiftning af modem, er der rodet med kabler. Det var et men.
#26 det handler om et give ham noget "kød" til supporten.
Så han kan sige: "Jeg har forsøgt at koble andet udstyr til jeres bæ og der var stadigvæk problemer" og "I følge manualen betyder når diode X ikke lyser er der ingen forbindelse"
#27 Korrekt, men det lader ikke til at supporteren kom dertil i sin "fejlsøgning".
#0 Du har som som #27 er inde på tjekket kablingen ikke ?
Så han kan sige: "Jeg har forsøgt at koble andet udstyr til jeres bæ og der var stadigvæk problemer" og "I følge manualen betyder når diode X ikke lyser er der ingen forbindelse"
#27 Korrekt, men det lader ikke til at supporteren kom dertil i sin "fejlsøgning".
#0 Du har som som #27 er inde på tjekket kablingen ikke ?
palle
#29
Gæst
26-06-2015 02:47
Det handler mere om at få fat i en supporter med teknisk indsigt, ellers kommer man ingen steder. Det hjælper ikke at fortælle kunden, at hans mac-adresse ikke er registreret, når de ikke kan få kontakt til modemmet. Det giver faktisk ingen mening.