• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 26-03-2015 · 09:31 1134 visninger 11 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Levering med DBSchenker? Forkert Addresse.

    Af Renetarderet Nørd Aspirant
Hej folkens, nu kommer jeg desværre med endnu et underligt spørgsmål..

Jeg har for knap en uge siden bestilt min nye computer hos dell.dk

For at gøre en kort historie lang.

Jeg har en konto hos dell.dk med XXX addresse. Denne addresse er min gamle addresse og jeg har ikke boet der i ca 3 år, men det er også lige så lang tid siden at jeg har handlet med dell.

Jeg vælger så, inden jeg bestiller min computer, at opdatere min leverings og betalingsoplysninger til min NYE Addresse YYY.
Bemærk at jeg ALDRIG har brugt denne addresse før.
Jeg dobbelt tjekker at det kun er denne addresse der står under betaling og levering og slette de gamle inden jeg bestiller min computer.

Få dage efter, mens ordren stadig er under behandling, opdager jeg så at betalingsaddressen er blevet rettet til YYY men leveringsaddressen står til XXX :( :( :(

Jeg kontakter prompte dell som siger at de enten kan annullere min ordre og lave en ny, så jeg kommer bagerst i køen igen. Ellers vil de prøve at kontakte fragtselskabet, hvilket er DBSchenker. Men her kan de ikke love noget som helst (dette er stadig før computeren overhovedet er i produktion)

Jeg er både i dialog med dell via facebook og mail. Hvor en kundeservice medarbejder oplyser mig at.

Din ordre er afsendt fra Kina i dag og forventet til dig d. 7/4 - Pga. af Påsken kan det blive svært at videresende den nye adresse information til Schenker, hvorfor leveringen kan blive et par dage efter.

Det skal siges at min første mail bliver sendt til dem for 6 dage siden, og denne besked modtager jeg igår.

Spørgsmålet er.

Har jeg nogen mulighed for at kunne hjælpe pakken på rette vej, så den ikke bliver forsøgt fejlleveret?
Er dbschenker virkelig så umulige at få fat i, at hvis man varsler en ændring over en uge før, er det stadig ikke sikkert at leverancen kan ændres?

Guru
26-03-2015 12:29
Det lyder træls men nok ikke noget vi kan give svar på og noget Dell skal hjælpe dig med, håber bare ikke din pakke ender med at skulle frem og tilbage også her til påske tid.

Hvis du lige giver tråd lidt tid så kan det være Karina fra Dell ser forbi den og kan kaste lidt lys over sagen.
Nørd Aspirant
26-03-2015 12:31
Har været i direkte dialog både med karina og maria fra deres kunde service.

Det er Maria fra dell der har skrevet

"Din ordre er afsendt fra Kina i dag og forventet til dig d. 7/4 - Pga. af Påsken kan det blive svært at videresende den nye adresse information til Schenker, hvorfor leveringen kan blive et par dage efter."

Jeg ærger mig bare meget over at der ikke har kunne ændres i en ordre når de fik beskeden for 6 dage siden. Er Schencker virkelig så svære at få fat i ?

Og det er netop det med påsken og frem og tilbage jeg frygter!
Guru
26-03-2015 12:51
Okay det er godt meget uheldigt men kunne godt lyde til det ender med din pakker kommer til at skulle frem og tilbage her i påsken så.
Supporter
26-03-2015 12:57
Synes det lyder åndsvagt at de ikke kan kontakte fragtfirmaet med så god tid! Det burde da bare være at ringe og sige "hey, pakken skal sku lige et andet sted hen, gutter". Skriv endelig en opfølgning her inde! :)
Nørd Aspirant
26-03-2015 13:16
I will.. sidder sporadisk og refresher forsendelsen.
Har prøvet at kontakte DBSchencker selv men tror ikke det kommer til at nytte noget.
Kan se de har en dansk afdeling som jeg har skrevet til. Så må vi se hvornår de svare.

Men ja, jeg kan heller ikke forstå hvorfor det ikke kan ændres med så god tid, men der er jo så meget jeg ikke forstår.

Indtil videre har mit dell forløb været meget uheldigt.

Mit sidste forløb var også meget hit and miss, da jeg havde en gammel 17" XPS

Håber dog på at blive positivt overrasket ..
Mega Supporter
26-03-2015 14:16
Dell har en bruger herinde.
Hun hedder Carina, mener brugeren hedder Dellcare.
Måske der er hjælp at hente der.

Har rapporteret #6
Guru
26-03-2015 16:31
Hun er her: http://www.hardwareonline.dk/show_u...

Har været online tidligere i dag
Nørd Aspirant
26-03-2015 16:51
Tusind tak med henvisningerne D'herre.
Jeg har dog allerede været i dialog med Karina/Carina fra dell samt Maria fra dell også.
Guru
26-03-2015 20:30
#9 og hvilket svar er du så kommet frem til ?
Nørd Aspirant
26-03-2015 20:58
De skrev fra start, for knap en uge siden, at de vil se om de kunne kontakte schenker. Men har ikke fået noget bekræftet endnu og track and trace har stadig den gamle adresse.
Megabruger
27-03-2015 12:22
Hej Renetarderet

Her kommer en forklaring, som forhåbentlig kan give afklaring på lidt af dine spørgsmål.

Vi kan først ændre adressen hos Schenker, når ordren er afsendt fra fabrikken, da Schenker ellers ikke har de nødvendige oplysninger i deres system. Ydermere er det ikke muligt for os at ændre adressen når ordren er i produktions-status, da vores systemer ikke tillader dette, da fabrikken allerede når ordren accepteres har sat oplysningerne ind i deres system, og label automatisk genereres med de angivne oplysninger i ordren. Vi kan ikke manuelt ændre dette.

Derfor har vi ikke kunne ændre adressen da du først kontaktede os, da ordren stadig var under produktion på fabrikken.

God weekend & påske - for dem der nu går på påskeferie ->mig :o)

//Karina
#IWork4Dell
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner