• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Hyggekrogen
  • 05-11-2014 · 13:29 2608 visninger 66 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Et lille tip til 970 - 980 købere.

    Af SkudUd Supporter
Hey!


Jeg bestilte et 980 der det kom ud, men der gav de desværre ikke et gratis spil med i handlen, man kan nu vælge mellem far cry 4,assassins creed unity og the crew :)

Alle steder har disse tilbud nu og jeg vil foreslå jer at kontakte der i købte kortet og muligvis få et gratis spil, det virkede ihvertfald for mig.

Hav en forsat god dag!

Bruger Aspirant
05-11-2014 13:48
Har lige skrevet til komplett's support, købte nemlig en GTX980 for en uge eller 2 siden. Spurgte dem meget pænt om vi ikke lave en smart aftale om at de lige sendte sådan en voucher til dette. Og det lykkedes!

Komplett.dk ftw!

Tak for tippet ;)
Supporter
05-11-2014 13:51
#1

Jeg bestilte også mit fra komplett for over en måned siden og der var intet problem i at få en voucher, hun var utrolig høflig og sagde bare hun havde sendt den til det nærmeste posthus. :)

Ekstremt god service!
Junior Supporter
05-11-2014 13:52
En måned siden?! Wow, kunne være jeg skulle prøve alligevel. Købte godt nok d. 22/9.. :)
Supporter
05-11-2014 13:54
#3

Man har jo 45 dages returret hos komplett, hvilket gør det muligt at bare sende kortet tilbage og få koden med det nye kort man bestilte... Tror dog ikke du får en vouncher efter 45dage :)

Dog dejligt man ikke skal igennem den process og bare kan nyde sit spil som skulle have følget med kortet fra release efter min mening :)
Junior Supporter
05-11-2014 14:01
Nå, den gik ikke.. "Det er kun til grafikkort bestilt i november at der hører denne voucher med."

Åbenbart forskel på hvem man snakker med ;)
Supporter
05-11-2014 14:02
#5

Ugh, ærgeligt :(

Tror ikke de gør det ved folk hvor der ikke er returret på mere desværre.
Megabruger
05-11-2014 14:02
Jeg købte mit GTX 970 for lidt over en måned siden hos ProShop, og har fået følgende svar fra dem:
[CODE]Kampagnen hvor der er inkluderes spilvoucher er kun gældende for ordre lagt på hjemmesiden 4/11-2014 og frem (indtil kampagnen slutter).[/CODE]
Så intet held med ProShop...
Guru
05-11-2014 14:22
Som altid, er det nok et spørgsmål om at når et "gode" udnyttes for meget, så forsvinder det.

De har sikkert prøvet at være flinke og sendt dem ud de havde til overs, men pludselig skal hele internettet have gratis ting de ikke var heeelt berettiget til (ikke at der er noget galt i at spørge) - jeg tror bare de har set en tendens, og lavet en politik om høfligt at afvise, med en bestemt skæringsdato.
Supporter
05-11-2014 14:24
#8

Man er vel berettiget til det?

De kan vel ikke tillade sig at ikke give det til folk der stadig har en returret, da man bare kan sende kortet tilbage og benytte sig af tilbuddet.

Ligesom hvis jeg købte et gtx980 og 2uger efter er det 500kr billigere, så ville jeg selvfølgelig føle mig en smule snydt. :)
Junior Supporter
05-11-2014 14:38
#9 Er ret sikker på at selve skæringsdatoen er d. 20, det er i hvert fald hvad folk skriver på diverse forummer. Det giver også god mening, i og med de fleste har 14 dages returret, at det bliver offentliggjort d. 4 :)

At de så har gjort nogle undtagelser ved de første som har spurgt, er jo nok bare en lille service.
SkudUd

#11

Supporter
05-11-2014 14:41
#10

Komplett har så 45dages returret, hvilket gør det muligt at få det som jeg gjorde. :)

men ja, det giver god mening.
the688

#12

Guru
05-11-2014 14:43
#11 - så du købte et kort. Uden et spil i bundlet. Og så fordi de efterfølgende laver en ny deal, så sender du kortet retur.. så en anden kan få dit brugte kort.. så du kan få et gratis spil du ikke var berettiget til.

Mine damer og herrer - næste gang I får noget "brugt" hardware, og er sure over at butikkerne "sender sådan noget brugt lort ud til jer når I har betalt for en ny vare" så ved I altså hvorfor...
SkudUd

#13

Supporter
05-11-2014 14:48
#12

Hvis man giver 4900kr for et grafikkort og lidt tid efter kan man få det med et spil bundle.. Så forventer jeg at få det bundle.

Ligesom jeg var ude for et par måneder siden og købe en ny sofa og ugen efter ser jeg det i avisen 3500kr billigere, så gik jeg selvfølgelig ned i butikken og forlangte de penge tilbage og fik det selvfølgelig også. :)
Super Supporter
05-11-2014 15:07
Det er jo en service, de yder.

De er overhovedet ikke berettiget til det. Men som der er nævnt i tråden, er det selvfølgelig en dårlig forretning for dem at skulle modtage et brugt grafikkort pga. returret, og så er det en nemmere handel for dem bare at give en voucher eller sende spillet, eller hvordan de gør.

Men forstår sagtens, at der skal være en skæringsdato for, hvor længe man kan gøre det, og der er returrettens periode jo en god afmærkning efter min mening.

Hvad jeg synes om det, er så en anden sag.
Maxibruger
05-11-2014 16:02
jeg købte d. 21 fra caseking og de sendte gladeligt en voucher til mig.
Guru
05-11-2014 16:03
#12 ->

Could'nt agree more!

Det er vildt som folk hyler op hvis de modtager et "nyt" kort som ikke lige er forseglet, men ellers ikke fejler noget.
- I tilfælde som dette er det jo netop et klasseeksempel på hvor dobbeltmoralsk man kan være.

Man kan håbe at folk som udnytter returretten ved måder som disse, får et "nyt" (åbnet) kort tilsendt når det bestilles igen.
Junior Supporter
05-11-2014 16:17
#12 What you said. Thumbs up.
SkudUd

#18

Supporter
05-11-2014 17:29
Så du er den type der er ligeglad om du køber en vare og er ligeglad med den er på tilbud ugen efter?

Man har godt nok for mange penge hvis man har sådan en indstilling. :)
Mega Supporter
05-11-2014 17:40
Har lige haft fat i komplett, den kære supporter mente at kampagnen først starter om et par uger og at det er spil som først kommer næste år... mit kort er fra d. 20
SkudUd

#20

Supporter
05-11-2014 17:43
#19

Haha passer ikke :) spillene kommer jo her snart.

Tror bare ikke de har flere reserve koder mere nu :)
MaZeH

#21

Ny på siden
05-11-2014 17:54
Nej nej nej!
Købte mit gtx 970 for præcis 5dage siden.
Og det er taget i brug = kan ikke byttes?
Har snakket med "Proshop" men de vil ikke tilbyde mig et :(

Super surt!
SkudUd

#22

Supporter
05-11-2014 17:58
#21

Du har 2 ugers returret :)
MaZeH

#23

Ny på siden
05-11-2014 18:04
#22
Selv om det er taget i brug?
Det vidste jeg godt nok ikke :)
SkudUd

#24

Supporter
05-11-2014 18:05
#23

Hvis du ikke er tilfreds med produktet kan man altid bytte det :)
Charly

#25

Ultra Supporter
05-11-2014 18:10
Ingen held med komplett´s support her.
MaZeH

#26

Ny på siden
05-11-2014 18:11
#24
Tak, havde jeg helt glemt :)
Semi Supporter
05-11-2014 19:57
Jeg fik en, men jeg måtte presse på for at få den. De afviste til at starte med (Komplett)
SkudUd

#28

Supporter
05-11-2014 20:23
#27

det er også lidt træls for deres forretning men ja de burde have forudset dette ville ske :)
Semi Supporter
05-11-2014 21:19
Ja, men jeg synes inden for 14 dage er acceptabelt, især når det kun er en voucher. Det er billigere for dem end at folk sender sit produkt tilbage og køber et nyt, hvilket med de nuværende regler er tilladt, men irriterende og kostbart for butikken, så jeg synes det er på sin plads at man får det inden for rimelighedens grænser. Jeg fik mit kort i mandags og kampagnen startede tirsdag - så fml hvis jeg ikke fik den voucher :-)
SkudUd

#30

Supporter
05-11-2014 21:45
#29

Synes personligt ikke man kan sætte vare ned og ikke give differencen tilbage til kunden som stadig har returret, virker slesk at sælge noget til nogen, velvidende om at næste uge kan de få det med et gratis spil oveni :)

men respekt for komplett at kunne give det tilbage når jeg bestilte det i starten af sidste måned og skulle ingengang overtale dem :) fed service
Infact

#31

Elitebruger
05-11-2014 21:50
er dette kun hos komplett man får dette tilbud ? jeg syntes ikke jeg kan se det hvor jeg købte mit 980 :(
SkudUd

#32

Supporter
05-11-2014 21:51
#31

Har kun kigget hos komplett og proshop og de har tilbuddet :)
Infact

#33

Elitebruger
05-11-2014 21:53
jeg har lige forleden købt 980 hos pc-lager :( http://www.pc-lager.dk/vare-oversig...
SkudUd

#34

Supporter
05-11-2014 21:55
#33

ugh, ser ikke ud til de har det :(.
Vulle

#35

Ny på siden
06-11-2014 10:14
Jeg skrev til Proshop i dag, og de svarede at det var nVidia som forbød dem at sende vouchers ud til folk som har købt grafikkort før d. 4/11, og hvis de blev taget i at gøre det, ville det give en kæmpe bøde.

De skriver også følgende:

"Ønsker du spilvoucher er den eneste mulighed at returnere grafikkortet på returretten og derefter genbestille grafikkortet på hjemmesiden.
På den måde vil du så være omfattet af kampagnen på dit nye køb også tilsender vi dig grafikkort + spilvoucher, det returnerede grafikkort vil du få pengene retur for, såfremt det er i samme stand som du modtog det i."

Så de opfordrer selv til at man skal benytte returretten for at få et spil. Så desperat er jeg dog ikke :-)
7430

#36

Semi Supporter
06-11-2014 11:47
proshop dækker sig bare ind, og generelt har de virkelig en elendig service, jeg købte en pc for ca 16000 hos dem her for 3 uger siden, og ku ikke engang få en kølerpasta med, endvidere havde de slettet en ssd i deres system, og selv der ville de ikke give hverken rabat eller pasta, er færdig med handle der hvis jeg kan undgå det, det helt sikkert. og ang vouchers ja i kan selv se,, komplett siger selvf og proshop siger nej.
7430

#37

Semi Supporter
06-11-2014 12:36
fik samme smøre som dig vulle, men jeg tager den videre til nvidia, endvidere er min returret udløbet og vil sku ikke være skyld i en eller anden får second hand.

gir lyd når nvidia har svaret.
7430

#38

Semi Supporter
06-11-2014 12:42
Da kampagnen startede har vi underskrevet kontrakt med nvidia hvor vi oplyser at vi overholder kampagnen.
Bryder vi kampagneperioden kan vi risikere bøder på op imod 50.000$.
Derfor bøjer vi os ikke for denne regel!
Denne kontrakt er gældende for alle danske forhandlere, hvad de udenlandske gør er jeg ikke klar over.
Men de danske forhandlere der sender spilkoder ud til alle, også dem der ikke er med i kampagnen, bryder nvidias regler.
At andre forhandlere gør det, er for deres regning, hvis nvidia finder ud af det får det konsekvenser for de forhandlere der bryder reglerne.

Det vil ikke hjælpe noget at vi kontakter nvidia da vi allerede har en aftale/kontrakt med dem omkring dette.


Med venlig hilsen | Best Regards
proshop.
SkudUd

#39

Supporter
06-11-2014 12:47
#38

Tror sgu de er igang med at finde på en historie, hvorfor skulle de ikke yde den service og sende vouchere ud til folk som har betalt næsten 5000 for et grafik kort, men ja, tror sgu ikke komplett bare smider vouchere til folk hvis det kunne resultere i en bøde på 250tusind :)
7430

#40

Semi Supporter
06-11-2014 12:50
men det er hvad svaret er , og forsøgte både henvise til komplett og newegg etc gjorde det, men give sig vil de bare ikke.

så nu får nvidia et brev.
Rigel

#41

Junior Supporter
06-11-2014 12:54
#30 Forstår slet ikke den holdning, det er da ærgerligt at din sofa fx er på tilbud ugen efter, men det er jo en risiko man tager. Ellers burde man jo også stå nede i Føtex og brokker dig over at den dyre whisky man købte, nu pludselig er på tilbud i den nye tilbudsavis.
7430

#42

Semi Supporter
06-11-2014 12:56
til jer der vil forsøge jer med stædige proshop er email:
support@proshop.dk

kan være i har mere held end jeg:)
MaZeH

#43

Ny på siden
06-11-2014 13:34
#42
Har nu kæmpet med dem i 2dage i træk uden held.
Er ved at opgive, vil ikke bruge 100kr på at sende, og riskere at få et andet brugt kort tilbage og et afslag.
SkudUd

#44

Supporter
06-11-2014 14:35
#41

Man får pengene tilbage jo? Er det virkeligt ligegyldigt så?

3500kr er ihvertfald ikke ligegyldigt for mig :)

Og selvfølgelig ville jeg brokke mig hvis jeg gav et par tusind for en whiskey og næste uge koster den 1000.. Og de ville også give mig pengene tilbage som de fleste butikker gør.
Maxi Supporter
06-11-2014 16:26
Forstår ikke alt den bitchen over ProShop. Jeg kan sagtens forstå at de prøver at beskytte sig ved at gøre det på den rigtige måde.

Jeg købte mit GTX 970 d. 31/10 og jeg fik omtrent samme svar som #35, men alene det at de faktisk opfordrede mig til at returnere kortet betød de var villige til at spille bold og havde empati med mig.

Jeg ringede så til dem og forklarede min sag og spurgte om der ikke var en nemmere måde, men fik at vide jeg bare kunne aflevere kortet med et print af fakturaen ved et af deres pick-up-points, og så kunne jeg bare købe et nyt derhenne med det samme og få spil-voucheren med.

Hvad der i realiteten skete var meget nemmere, og gav mere mening i mine øjne. Medarbejderen dernede havde osgå empati med mig idet jeg forklarede hele sagen igen, og krediterede istedet at jeg havde returneret det, men gav mig det SAMME kort med hjem igen (hvilket er perfekt, for det fejler jo ingenting, og så er der ikke nogle nye kunder der får mit semi-brugte kort) og fik selvfølgelig en spil-voucher med som de lige kunne finde til mig fra et skab i nærheden.

Det synes jeg faktisk var ret exceptionel service! Ja, jeg var nødt til at tage endnu en tur derhen, men synes helt klart det var det værd. Er på ingen måder skuffet hverken over det svar jeg fik over e-mail eller deres generelle service!

Props til ProShop i mine øjne.

- Og nårh ja, credit where credit is due, tak til OP SkudUd. Det havde jeg helt sikkert ikke opdaget hvis du ikke havde nævnt det her! :) Fedt tip!
7430

#46

Semi Supporter
06-11-2014 16:34
isåfald har du været heldig kreml og så fatter jeg slet ikke den mail jeg fik om de ikke måtte, da dit kort ikke var en del af kampagnen , men du blot tog derind og fik en i teorien, ?

endvidere har jeg skrevet med komplettt. og de kender slet intet til dette bøde system fra nvidia.
Maxi Supporter
06-11-2014 16:46
#46 Det kommer an på hvornår du købte dit GTX, for jeg købte mit d 31. oktober, altså kun 7 dage siden, så jeg kunne i teorien bare slet ikke have nævnt noget om spil-voucheren, men blot benytte min fortrydelsesret, få pengene tilbage, og bestille et nyt.

Det kunne ProShop selv se det besværlige i, for begge parter involverede. Så det blev altså noget nemmere på den måde jeg beskrev i #45.

Hvis din frist for fortrydelsesretten er udløbet kan jeg godt se at de ikke behøver at give dig en spil-voucher.
7430

#48

Semi Supporter
06-11-2014 16:49
47 har du da ikke brugt dit kort?
mit kort er præcis købt d 13-10-2014

så ja det er vidst udløbet
Maxi Supporter
06-11-2014 16:53
#48 Jo jeg har brugt mit.

Du har reklamationsret hvis dit produkt fejler noget, men du har overskredet fristen for fortrydelsenretten: Jvf. http://www.proshop.dk/Handelsbeting...

Du har 14 dages fortrydelsesret.
Super Supporter
06-11-2014 17:00
Om jeg fatter hvorfor en virksomhed som f.eks. komplett ikke bare sender det SAMME kort tilbage igen med Voucher til en kunde der har benyttet sig af returretten...Det må for en forretning være muligt at lave deres lagerstyring på den måde...Så den irriterende kunde får IKKE et forseglet kort. Men det kort han/hun sendte ind får de tilbage igen sammen med Voucher!

MVH
JDH
7430

#51

Semi Supporter
06-11-2014 17:00
fik afvide via deres mail, er dit kort brugt så kan det ikke byttes, heller ikke på de her 14 dage.. men ja da glad for de gad bukke sig for dig :)
Maxi Supporter
06-11-2014 17:07
#51 Har du brugt kortet kan du stadig returnere det med fortrydelsesretten. Prøv og læs det link jeg sendte dig grundigt, det står alt sammen derinde.

"Hvis varen er blevet håndteret på en sådan måde, at den ikke har nogen værdi, vil du ikke have krav på at få købesummen retur. For at få den fulde købesum retur, må varen kun være brugt i samme grad, som er accepteret inden købet i en almindelig fysisk butik. Før du sender en vare retur, skal du derfor gøre dig klart, om en almindelig butik ville acceptere den benyttelse af varen den har været udsat for. Du har altså ret til at se varen an og afprøve visse funktioner. Derimod vil returbeløbet kunne nedsættes, såfremt varen har været brugt i en længerevarende periode eller i det hele taget viser tegn på slid."
7430

#53

Semi Supporter
06-11-2014 17:12
ja det også det jeg mener , men sagde ham jeg skrev med via mail, men jeg gider nu heller ikke bokse med dem mere, prøver nvidia og lykkes det ikke opgir jeg og dropper handle med proshop fremadrettet medmindre jeg mangler det "nu"
Junior Supporter
06-11-2014 17:20
Slap dog af, giv det et forsøg, fejler det, so be it. Hvorfor jamre op og klage og hvad ved jeg, for et spil til hvad, 200kr?

Ingen af selskaberne er forpligtet til at udlevere en voucher, at nogle så gør det alligevel må vel ses som en ekstra service som tilfalder nogle.
Maxi Supporter
06-11-2014 17:23
#53 Jeg tror ikke du er helt med.

Reklamationsret og fortrydelsesret, er to vidt FORSKELLIGE ting.

Reklamationsretten giver dig bare ret til at sende dit kort ind til reparation ol. hvis det fejler et eller andet.

Fortrydelsesretten med 14 dages frist, giver dig ret til at fortryde dit køb og få pengene tilbage såfremt standen af den er godkendt.

Du har overskredet fortrydelsesret-fristen, så du har altså ikke krav på at få pengene tilbage ligesom jeg havde!

Deri ligger forskellen.
7430

#56

Semi Supporter
06-11-2014 17:26
54: det nu ikke den spil voucher der gør jeg stopper handle der men en lang række skuffelser og fejl fra deres side hvor de på ingen måde ville hverken kreditere eller lign:)

og 55 jeg er ganske klar over de 2 forskelle., troede egentligt også mit kort var yngre, men jeg fik nu stadig afvide at hvis det var brugt på nogen måde røg min fortrydelsesret.

:) men glad for det lykkedes for dig. god aften til jer
Tumpen1

#57

Gæst
07-11-2014 11:11
#7 #12 #16 #35 #41 #45 #54
Alle disse folk har da forstået hvad dette handler om!

#36#37#38 #39
Det lyder til at i hardcore forsøger at misbruge et system, der er sat op til at hjælpe kunder, der har fået fat i en vare der ikke dækker deres behov.

Hvis i nu undersøgte Nvidias regler lidt, inden at i bebrejder firmaerne for at finde på historier, så ville i kunne se at på Nvidias egen hjemmeside skriver de selv at kampanegen først gælder fra 04/11.

http://www.geforce.com/pick-your-pa...

Så er det da klart at butikker ikke kan give kuponer ud, til alle og enhver der har købt et grafikkort inden for den sidste måned, de skal da følge reglerne.

Når folk forventer at få leveret nye vare i ny emballage kan jeg ikke være mere enig med de tidligere der har skrevet at det er det mest dobbeltmoralske at man kan kræve nye kort med spilvoucher og returnere sit brugte kort skammeligt!

Folk der sælger vouchere hvis ikke lige at spillet er dem, er heller i overensstemmelse med Nvidias egne regler:
"Offer may not be substituted, exchanged, sold, or redeemed for cash or other goods or services"

Jeg synes virkelig at det er træls, at andre kommer til at modtage et brugt kort, bare fordi at du føler dig snydt, for et spil du ikke er berettiget til.

At firmaerne så har fundet en genvej, der ikke giver dem en kæmpe bøde fra Nvidia, er da super service!

Det er virkelig utroligt at se folks sande jeg når de vil have noget, mængden af egoisme og selvfedhed der skal gå ud over de stakkels supportere, som gør deres bedste for at holde os kunder glade, og får sure svar og bliver svinet til for at overholde de regler der er sat op til at hjælpe kunderne det er simpelthen forfærdeligt at se!
7430

#58

Semi Supporter
07-11-2014 11:48
siger tumpen.?:)
Tumpen1

#59

Gæst
07-11-2014 12:31
@7430, er du også så simpleminded at dette er dit bedste svar til min holdning?

og for at vende din kommentar om:
ja det siger tumpen! og hvis selv at tumpen kan se dette, hvad gør det så dig? :)
Monsterbruger
07-11-2014 14:40
Jeg bestilte Topdats STRIX GAMING PC for ca. 3 uger siden, håber jeg kan få et spil!!!
7430

#61

Semi Supporter
07-11-2014 14:50
tumpen næh du har nu ret til din holdning , siger jo netop også jeg ikke vil levere mit kort retur, men syns satme det ringe service vi andre skal snydes for et spil fordi vi lige var 2 uger ude for tidligt, så må nvidia sku lave så man kan taste sin serial nr ind på deres side og derved oplåse for et spil, som de har gjort før.

og hvorvidt om du syns vi udnytter systemet er det din holdning,
men vil vædde med hvis du køber en bil til 10 k idag, og om 2 uger fås samme bil med fuld læder betræk og hele pisset, og din sælger er velvidende om dette, og ikke informere dig, så vil du gøre alt for at få den deal også.
andmm

#62

Maxi Supporter
07-11-2014 15:02
Jeg har fået følgende svar fra Komplett:

"Vi er stoppet med at sende vouchers ud for jeg får at vide det ikke aldtid virker.

Jeg kan se du har købt før tilbuddet.

Så hvis du skal have 1 spil med så skal du benytte dig af vores 45 dages returret
...."



Hvordan kan det være at koden nogle gange ikke virker? Spillet er jo slet ikke udkommet!
SkudUd

#63

Supporter
07-11-2014 15:05
#62

Nok en undskyldning for ikke at sende flere koder ud :).
7430

#64

Semi Supporter
07-11-2014 15:16
60# tvivler du får men gør da forsøget:) jeg er i dialog med nvidia, og de bad mig om mit serial nummer, så nu må vi se om kagekassen bare er lukket.
7430

#65

Semi Supporter
07-11-2014 15:20
btw hvis en ikke vil bruge sin voucher tager jeg gerne farcry 4:D
andmm

#66

Maxi Supporter
07-11-2014 15:53
smart nu har komplett hævet prisen med 50 kr
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner