Forum
d2jsp - hvordan fungerer det?
14
Underlig Rage 2 flikkering
8
Nyt build til gaming +10k
9
PC lukker ned, men kører stadig?
2
Tilbud tråd
14
Hvilke kabinetblæsere anbefales?
11
Penge tilbage i SKAT
87
4070ti vs 7900XTX komplet, hjælp
6
PCIe 5 lanes
12
Mørke skygger, driver problemer og AMD 9070 XT
35
Det bedste RX 9070 XT?
6
Intel B580 dårlig performance i cs2
24
TopData færdigbygget? (9070 xt)
5
minecraft i vr.. nogen der har prøvet det?
2
Låse 25 bærbare til kun lige det mest nødvendige
2
Udskiftning af switches på mus, worth it ?
8
ddr5 gear 1 hvor høj hastighed ?
26
Half Life 2 RTX udgivet
17
Råd, køb af brugt ny computer
18
Gratis spil-tråden
7
Logitech Z906 Spørgsmål
15
Kan man blokere en hjemmeside?
32
Nybygget computer vil ikke starte.
23
10-15k samlet pc + skærm
11
Skærm til spil
12
7800x3D 5070 ti build
32
Windows knap strejker i tide og utide
6
ASUS GeForce RTX 5070 Ti TUF
32
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
379
Proshop har 5070TI som auktion?
87
Køb & Salg
K: Ryzen 5600g/5600gt/5700g
2
V: Dan C4-SFX
5
S: Philips pico projektor
8
V: 7800x3d, 7900 xtx build
2
K: G.Skill DDR4 - 32 GB -3600 - CL - 16 Og 5950x
6
K: z97 bundkort
2
K: RX 6400 eller tilsvarende uden ekstern strøm
8
S: 4 x Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap
3
S: iPhone 13 Pro 256GB, HP Elitebook & Acer Nitro
16
V: MSI GeForce RTX 4080 SUPER Expert
1
S: Logitech Brio 500 webcam
4
S: Lenovo Yoga + X1 Carbon
5
S: WoW konto med 8x80er + 800k guld! 24K AP
0
S: MX Keys Mini, spritny
8
S: Lenovo Thinkpad L13 Gen 1
5
S: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING HBO 1,-
12
K: nVidia low profile grafikkort
1
B: Arctic Liquid Freezer II 280
0
S: Asus 27"
14
V: Gammelt AMD setup.
0
S: arcademaskine - hjemmebyg
0
S: Corsair HX1000 1000W 80+ Platinum
2
V: RX 6900 XT
5
S: Blandet X99 mobos
4
S: Nanoxia Deep Silence 6 Rev. B
2
V: PC - Ryzen 5800X, 3070, 32GB ram
0
K: gaming computer køb og topdata vurdering?
0
S: 2 stk. 32GB ram sæt
10
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
240
V/S: iPad Pro 12.9" 6th gen 256GB (WiFi+Sim)
12
Forum
d2jsp - hvordan fungerer det?
14
Underlig Rage 2 flikkering
8
Nyt build til gaming +10k
9
PC lukker ned, men kører stadig?
2
Tilbud tråd
14
Hvilke kabinetblæsere anbefales?
11
Penge tilbage i SKAT
87
4070ti vs 7900XTX komplet, hjælp
6
PCIe 5 lanes
12
Mørke skygger, driver problemer og AMD 9070 XT
35
Det bedste RX 9070 XT?
6
Intel B580 dårlig performance i cs2
24
TopData færdigbygget? (9070 xt)
5
minecraft i vr.. nogen der har prøvet det?
2
Låse 25 bærbare til kun lige det mest nødvendige
2
Udskiftning af switches på mus, worth it ?
8
ddr5 gear 1 hvor høj hastighed ?
26
Half Life 2 RTX udgivet
17
Råd, køb af brugt ny computer
18
Gratis spil-tråden
7
Logitech Z906 Spørgsmål
15
Kan man blokere en hjemmeside?
32
Nybygget computer vil ikke starte.
23
10-15k samlet pc + skærm
11
Skærm til spil
12
7800x3D 5070 ti build
32
Windows knap strejker i tide og utide
6
ASUS GeForce RTX 5070 Ti TUF
32
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
379
Proshop har 5070TI som auktion?
87
Køb & Salg
K: Ryzen 5600g/5600gt/5700g
2
V: Dan C4-SFX
5
S: Philips pico projektor
8
V: 7800x3d, 7900 xtx build
2
K: G.Skill DDR4 - 32 GB -3600 - CL - 16 Og 5950x
6
K: z97 bundkort
2
K: RX 6400 eller tilsvarende uden ekstern strøm
8
S: 4 x Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap
3
S: iPhone 13 Pro 256GB, HP Elitebook & Acer Nitro
16
V: MSI GeForce RTX 4080 SUPER Expert
1
S: Logitech Brio 500 webcam
4
S: Lenovo Yoga + X1 Carbon
5
S: WoW konto med 8x80er + 800k guld! 24K AP
0
S: MX Keys Mini, spritny
8
S: Lenovo Thinkpad L13 Gen 1
5
S: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING HBO 1,-
12
K: nVidia low profile grafikkort
1
B: Arctic Liquid Freezer II 280
0
S: Asus 27"
14
V: Gammelt AMD setup.
0
S: arcademaskine - hjemmebyg
0
S: Corsair HX1000 1000W 80+ Platinum
2
V: RX 6900 XT
5
S: Blandet X99 mobos
4
S: Nanoxia Deep Silence 6 Rev. B
2
V: PC - Ryzen 5800X, 3070, 32GB ram
0
K: gaming computer køb og topdata vurdering?
0
S: 2 stk. 32GB ram sæt
10
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
240
V/S: iPad Pro 12.9" 6th gen 256GB (WiFi+Sim)
12
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Hvor meget koster det at oplade denne bil fuldt?
Af Mango Monster Supporter
Hej
Jeg har prøvet at regne det ud med får forskellige resultater.
Hvad får I til at koste at oplade denne bil fra 0 % til 100 %?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsub...
Jeg har prøvet at regne det ud med får forskellige resultater.
Hvad får I til at koste at oplade denne bil fra 0 % til 100 %?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsub...
16/0,8*2,3 = 46kr
#1
Kan du sætte enheder på dine tal?
Hvis 1 KW koster 1 krone og batteriet er på 16 KW bliver det så ikke 16 kr?
Kan du sætte enheder på dine tal?
Hvis 1 KW koster 1 krone og batteriet er på 16 KW bliver det så ikke 16 kr?
#1: Dividere du med 0,8 pga tab i overførslen af energi fra kilde til batteri, eller hvad er grunden?
(kapacitet på batteri/lader virkningsgrad)*kwh pris for mig
ifølge http://www.elpristavlen.dk/Elprista...
koster 1 kWh ca 239 øre eller 2kr og 39 øre
16 kWh * 239 øre = 3824 øre = 38 kr og 24 øre ca.
koster 1 kWh ca 239 øre eller 2kr og 39 øre
16 kWh * 239 øre = 3824 øre = 38 kr og 24 øre ca.
2# en KWh øst for storebælt koster ved Dongenergy ca. 2,02Kr
så en 32Kr er vel ik helt hen af vejen, Spørgsmålet er så om det efterhånden overhovdet kan betale sig. du kan køre 100KM på en opladning, og hvad køre en nyere diesel bil på literen, 25KM/l vel efterhånden så det er vel 44Kr fra samme længde.
så en 32Kr er vel ik helt hen af vejen, Spørgsmålet er så om det efterhånden overhovdet kan betale sig. du kan køre 100KM på en opladning, og hvad køre en nyere diesel bil på literen, 25KM/l vel efterhånden så det er vel 44Kr fra samme længde.
#6 der er også andre udgifter med en dieselbil eks. grønafgift ;)
Der er nu kommet afgifter på solceller, men er der nu også afgifter på de cylinder formet tag-vindmøller?
På den måde hvis man kan producere lidt elektricitet selv, så kan det vel være gratis at køre el bil? Jeg overvejer at købe en el-bil i fremtiden, men sådan som det er nu, er der vel ikke meget at spare? Hvad synes I? Sparer man meget på en el-bil?
På den måde hvis man kan producere lidt elektricitet selv, så kan det vel være gratis at køre el bil? Jeg overvejer at købe en el-bil i fremtiden, men sådan som det er nu, er der vel ikke meget at spare? Hvad synes I? Sparer man meget på en el-bil?
Det skal nævnes at det kun er til bykørsel, mest Storkøbenhavn.
Indtil videre er det for dyrt, både i indkøb og i drift i forhold til en benzinbil.
betterplace var/er en god løsning har selv haft kig på den, men det er simpelthen for dyrt.
betterplace var/er en god løsning har selv haft kig på den, men det er simpelthen for dyrt.
Det er lidt synd at sådan noget er så dyrt.
#11 Synd?? Prøv med hovedrystende, endnu en gang sparker Danmark sig selv tilbage til stenalderen.
#12>>Lige netop på el biler er Danmark helt ok. Vi betaler ikke afgift af elbiler så den høje pris skyldes produktionsomkostningerne ikke den danske afgiftstruktur.
Elbiler er vanvittigt dyre i indkøb. Den danske stat kan ikke rigtig vikle hovedet omkring det faktum, at de jo stort set ikke forurener... Og de opfordrer da også så meget de kan, til at købe økonomiske biler, der går langt på literen.
Men de har stadig ikke forstået, at der er en fordel i at gøre dem billigere i registreringsafgift.
Ja bilerne koster en del at lave. Det er klart. Men der kommer jo stadig en enorm procentsats på i registreringsafgift. Det burde de halvere. De vil jo gerne have et grønnere land. Men de vil satme ikke punge ud.
Men de har stadig ikke forstået, at der er en fordel i at gøre dem billigere i registreringsafgift.
Ja bilerne koster en del at lave. Det er klart. Men der kommer jo stadig en enorm procentsats på i registreringsafgift. Det burde de halvere. De vil jo gerne have et grønnere land. Men de vil satme ikke punge ud.
#14 EL-biler er fritaget fra registreringsafgift i Danmark. Du betaler "kun" de 25% i moms. Hybrid biler er under alm. registrerings afgift. Selv fisker karma med en meget lille "nødgenerator" har for ikke så længe siden fået samme afgift på sig.
Som jeg ser opfordrer Danmark mere til at købe "mange" biler fremfor biler der holder i 20-30år. Jeg kunne godt tænkte mig at se hvor mange aygo'er der kører om 20år med under 20 ejere. Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe ny bil. Alene tabet i det øjeblik du forlader forhandlerens indkørsel er jo uacceptabelt. En fornuftigt, vedligeholdt bil der er under 10år gammel og har haft en nypris på +300k, det lugter sgu mere af fornuft end noget andet.
Mht. at EL-biler stort set ikke forurener.. Medmindre du går ind for Atomkraft(Det er fremtiden, kære børn!), så udleder elbiler hvad der ca. svarer til 430g CO2 pr. KWh.
For at sætte det lidt i perspektiv med noget som folk kan forholde sig til. 1kg kuld giver ca. 3.6kwh, men et kg kuld udleder også ca. 3.3kg CO2. Det er ikke så mærkeligt at folk der beslutter sig for at grille indenfor ganske stille og roligt falder i søvn. 3.3kg CO2 på gasform fylder de fleste parcelhuse ganske fornuftigt ud!
Som jeg ser opfordrer Danmark mere til at købe "mange" biler fremfor biler der holder i 20-30år. Jeg kunne godt tænkte mig at se hvor mange aygo'er der kører om 20år med under 20 ejere. Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe ny bil. Alene tabet i det øjeblik du forlader forhandlerens indkørsel er jo uacceptabelt. En fornuftigt, vedligeholdt bil der er under 10år gammel og har haft en nypris på +300k, det lugter sgu mere af fornuft end noget andet.
Mht. at EL-biler stort set ikke forurener.. Medmindre du går ind for Atomkraft(Det er fremtiden, kære børn!), så udleder elbiler hvad der ca. svarer til 430g CO2 pr. KWh.
For at sætte det lidt i perspektiv med noget som folk kan forholde sig til. 1kg kuld giver ca. 3.6kwh, men et kg kuld udleder også ca. 3.3kg CO2. Det er ikke så mærkeligt at folk der beslutter sig for at grille indenfor ganske stille og roligt falder i søvn. 3.3kg CO2 på gasform fylder de fleste parcelhuse ganske fornuftigt ud!
#15 - Der kan man bare se. Der blev vedtaget en skattereform der fjerner afgiften tilbage i September. Jeg er bare ikke opdateret.
FEDT!
Men skal satme ikke have en elbil alligevel. De er jo svinedyre, rækkevidden er ret dårlig og hvis man bor i en etage ejendom, er det ikke lige så let at komme til stikkontakten ;)
PS. Fuck Yeah! Atomkraft ftw! Men gad vide hvornår det kommer til at ske i stone-age-denmark. Renere, billigere og mere sikker energi til folket. Naaaaaah!
FEDT!
Men skal satme ikke have en elbil alligevel. De er jo svinedyre, rækkevidden er ret dårlig og hvis man bor i en etage ejendom, er det ikke lige så let at komme til stikkontakten ;)
PS. Fuck Yeah! Atomkraft ftw! Men gad vide hvornår det kommer til at ske i stone-age-denmark. Renere, billigere og mere sikker energi til folket. Naaaaaah!
Atomenergi = Sikker energi? wtf...
#17 jeg er hverken for eller i mod atomenergi, men hvis du kigger på antallet af atomkraftværker rundt i verden, og hvor mange ulykker der har været, så er det en sikker energikilde.
Ja, der har af store ulykker været Tjernobyl ulykken (tilbage i 1986 hvor atomkraftværksstandarden var en helt anden), men der kører stadig atomkraftværker rundt i verden fra samme periode, som ikke har givet problemer.
Ja, der har været Fukushima, men det er så også nogle ret uheldige omstændigheder, som ikke bare sådan opstår hver dag der var skyld i det. Først flere store jordskælv og efter ryttelser og så en tsunami der dræbte nedkølingsgeneratorer og vandforsyning.
Men igen et evt. atomkraftværk i lille Danmark vil selvfølgelig hver dag blive udsat for jordskælv, tsunamier og bliver selvfølgelig bygget efter 1986 standard.
Igen skal jeg lige sige at jeg ikke tager stilling til om Danmark skal have det eller ej, men man bliver nødt til at kigge på facts omkring hvor længe der har været atomenergi i verden, hvor mange kraftværker der er og hvor mange ulykker der er sket i den tid, samt hvor meget længere udviklingen inden for atomkraftværker er nået generelt det. Ud fra det er det en sikker energikilde.
Kul og olie-energi dræber hver dag kloden rundt flere mennesker end atomenergi har gjort i hele dens "levetid".
Ja, der har af store ulykker været Tjernobyl ulykken (tilbage i 1986 hvor atomkraftværksstandarden var en helt anden), men der kører stadig atomkraftværker rundt i verden fra samme periode, som ikke har givet problemer.
Ja, der har været Fukushima, men det er så også nogle ret uheldige omstændigheder, som ikke bare sådan opstår hver dag der var skyld i det. Først flere store jordskælv og efter ryttelser og så en tsunami der dræbte nedkølingsgeneratorer og vandforsyning.
Men igen et evt. atomkraftværk i lille Danmark vil selvfølgelig hver dag blive udsat for jordskælv, tsunamier og bliver selvfølgelig bygget efter 1986 standard.
Igen skal jeg lige sige at jeg ikke tager stilling til om Danmark skal have det eller ej, men man bliver nødt til at kigge på facts omkring hvor længe der har været atomenergi i verden, hvor mange kraftværker der er og hvor mange ulykker der er sket i den tid, samt hvor meget længere udviklingen inden for atomkraftværker er nået generelt det. Ud fra det er det en sikker energikilde.
Kul og olie-energi dræber hver dag kloden rundt flere mennesker end atomenergi har gjort i hele dens "levetid".
#17 I et land som Danmark, så ja - sikker energi.
10#
Better-Pis synes jeg er en lorteløsning!
De er så penge-griske at det ½ kunne være nok. De bidrager i hvert fald ikke til noget som helst.
Når jeg har brugt 250k+ på en bil skal jeg satme(udover de andre omkostninger) ikke betale abonnement til et privat firma i bilens levetid. No f*** way.
Det er da at blive bollet i r*ven.
Min den gamle stod klar med pengene til at købe en Tesla Model S - den har rigtigt finde specs(store model) og til en rimelig pris ifht. den Merc. E-Klasse han ellers ville have haft.
Gider de levere...nej?!
Men man kan indbetale 40.000kr og så måske få lov at købe en om 15 måneder, og hvis firmaet går på røven - bad luck, pengene er tabt. Useriøst.
/mvh
Better-Pis synes jeg er en lorteløsning!
De er så penge-griske at det ½ kunne være nok. De bidrager i hvert fald ikke til noget som helst.
Når jeg har brugt 250k+ på en bil skal jeg satme(udover de andre omkostninger) ikke betale abonnement til et privat firma i bilens levetid. No f*** way.
Det er da at blive bollet i r*ven.
Min den gamle stod klar med pengene til at købe en Tesla Model S - den har rigtigt finde specs(store model) og til en rimelig pris ifht. den Merc. E-Klasse han ellers ville have haft.
Gider de levere...nej?!
Men man kan indbetale 40.000kr og så måske få lov at købe en om 15 måneder, og hvis firmaet går på røven - bad luck, pengene er tabt. Useriøst.
/mvh
#21
Ja det er helt til grin.
Men hvad fanden, det er alt hvad der harmed biler at gøre jo, ikke nok med at det er en af de mest griske og uærlige brancher (overgået af ejendomsmæglere) så bliver vi også flået af staten med alt hvad der har med biler at gøre.
Ja det er helt til grin.
Men hvad fanden, det er alt hvad der harmed biler at gøre jo, ikke nok med at det er en af de mest griske og uærlige brancher (overgået af ejendomsmæglere) så bliver vi også flået af staten med alt hvad der har med biler at gøre.
22#
Helt enig - utroligt at de kan få det til at løbe rundt i fx Sverige med deres bilafgifter.
Ved godt at Sverige er et bilproducerende land, og har interesse i at få solgt deres egne biler til folket, men importerede biler koster jo stort set ingen ting i afgift.
Hvordan man ikke kan få det til at lade sig gøre i DK er mig en gåde.
Gamle lorte biler er ikke kun farlige at køre i, de sviner også af h*** til og mangler komfort mv.
Tror der kunne sparres rigtig mange penge hvis der blev lavet en seriøs omlægning af afgifterne, og danskerne kunne nyde at købe en ny sikker og billig bil.
/mvh
Helt enig - utroligt at de kan få det til at løbe rundt i fx Sverige med deres bilafgifter.
Ved godt at Sverige er et bilproducerende land, og har interesse i at få solgt deres egne biler til folket, men importerede biler koster jo stort set ingen ting i afgift.
Hvordan man ikke kan få det til at lade sig gøre i DK er mig en gåde.
Gamle lorte biler er ikke kun farlige at køre i, de sviner også af h*** til og mangler komfort mv.
Tror der kunne sparres rigtig mange penge hvis der blev lavet en seriøs omlægning af afgifterne, og danskerne kunne nyde at købe en ny sikker og billig bil.
/mvh
#23
Ja, men sådan ser politikerne ikke på det. De vil komme til at mangle en lille del af de godt 40 mia som os billister ligger i statskassen om året, det gør jo ondt i lommerne.
Ja, men sådan ser politikerne ikke på det. De vil komme til at mangle en lille del af de godt 40 mia som os billister ligger i statskassen om året, det gør jo ondt i lommerne.
Husk at der ofte kun yder 5 års / 100.000km garanti på batterierne på el-biler, og hvad koster det så for et nyt?
#25
Ja men de batterier der bliver brugt nu til dags holder minimum dobbelt så lang tid.
Ja men de batterier der bliver brugt nu til dags holder minimum dobbelt så lang tid.
Da batteriet er på 330 V,
Så skal den lade med en spænding på mindst 370V
Hvis den lader med en strøm styrker på 1 A, så vil det tage den 16 timer og lade op
Så vil regne stykket se sådan her ud
370V*1A*16 = 5,920 kW
Det ganger vi med 2,5 kroner som vel er pris per kW
5,920 kW * 2,5 kr= 14.8 Kroner vil det koste og lade op..
Vil den bliver ladt op med 480 volt vil det koste næsten 20 kroner
Så skal den lade med en spænding på mindst 370V
Hvis den lader med en strøm styrker på 1 A, så vil det tage den 16 timer og lade op
Så vil regne stykket se sådan her ud
370V*1A*16 = 5,920 kW
Det ganger vi med 2,5 kroner som vel er pris per kW
5,920 kW * 2,5 kr= 14.8 Kroner vil det koste og lade op..
Vil den bliver ladt op med 480 volt vil det koste næsten 20 kroner
# 27 what the fuck snakker du om? spændingen er ligegyldig, da man lader med pulserende DC.
16kwh er 16 kwh lige meget om man lader med 1 eller 1000 volt. kwh er et udtryk på en energi mængde.
16kwh er 16 kwh lige meget om man lader med 1 eller 1000 volt. kwh er et udtryk på en energi mængde.
#27 du ganger volt med amp det giver watt så gange du de watt med kwh så får du watt*kilowatt/timer. makes no sense at all
#8: Der er ikke afgift på solceller ud over moms, så vidt jeg ved. Ordningen for afregning af den producerede el er blevet forringet. Men bruger du den strøm du selv producerer til direkte at lade din el-bil op, så er der ingen afgifter. Men det kræver jo så at du lader din el-bil op når solen skinner, og at du gør det hjemme på din egen adresse.
#16: Well, du er mere end bare bagud. Elbiler var også fritaget for registreringsafgift før september. Det har det været så længe jeg kan huske. Vi taler i hvert fald om årevis. I september blev det blot besluttet at forlænge ordningen, vist nok foreløbigt til 2015.
#16: Well, du er mere end bare bagud. Elbiler var også fritaget for registreringsafgift før september. Det har det været så længe jeg kan huske. Vi taler i hvert fald om årevis. I september blev det blot besluttet at forlænge ordningen, vist nok foreløbigt til 2015.
#27: Det er helt forkert det regnestykke du har gang i der. Batteriet er på 16 kW/h. Det har ikke noget med batteriets spænding at gøre. Og du kan ikke lade et 16 kW/h batteri helt op ved at fylde 5,9 kW/h på det. Som lygtemanden, så er kapaciteten på batteriet en energimængde. Og den er uafhængig af spændingen.
Regnestykket er sådan set bare at dividere batteriets kapacitet med en virkningsgrad for systemet (Vil tro omkring 0.85-0.90) og derefter gange med prisen pr kW/h.
Regnestykket er sådan set bare at dividere batteriets kapacitet med en virkningsgrad for systemet (Vil tro omkring 0.85-0.90) og derefter gange med prisen pr kW/h.
#17 - De forskellige haveri scenarier ifbm Atomkraftværker, er moderne Atomkraftværker sikret imod. DR har lavet Viden Om Atomkraft I Danmark, det findes ikke længere på DR men kan sikkert findes andre steder.
#21/#22 - Hvis du føler dig bollet i røven efter bilkøb/huskøb har du enten ikke sat dig tilstrækkeligt ind i købet eller købt noget forkert. Ingen af overnævnte tvinger dig til at købe noget som helst.
Afgift systemet i danmark er uden tvivl noget af det mest enerverende ved vores lille land.. Det ændrer bare ikke på at det er med til at indkræve penge til utroligt mange ydelser.
Det interessant som man har tendens til at slå gamle bil ned fordi de sviner. Det er sgu ikke problemet, problemet er den manglende sikkerhed. Bilen er produceret, hvis den kører i 10år mere eller 20år tror jeg næsten den er mere økonomisk for samfundet end en hybridbil der har kostet helt tosset mængder af energi at producere.. Tesla Model S er det mest seriøse svar på en el bil vi nogensinde har set. Havde jeg 1mil+ ventede jeg med glæde 15 måneder på at få den leveret. Nøjagtigt som alle andre gør.
Så vidt jeg ved er omkring 50 modeller allerede solgt som taxa til KBH.
#27 - Ohms simple lov kommer du ikke langt med når det gælder vekselstrøm i 1 eller 3 faser. Effektformel er noget alla P=U*I*Cos(faseforskydningsvinkel)
Derudover er batteriet ganske vidst på 16kWh men opladerens virkningsgrad har også lidt at skulle have sagt. Så vidt jeg ved kan Tesla Model S lade ca. 300km tanken på en halv time. Forinden da har den med garanti holdt i din garage natten over. Dvs da du kørte hjemme fra havde du 500km i tanken, når du en sjællen gang imellem tilbage lækker mere end 500km så var det måske en meget god ide at holde en lille pause på lad os bare sige 30min. Så er der lige 300km mere i tanken.
Jeg kan på ingen måde se hvorfor en elbil skal kunne indeholde energi til mere end 500km, selv ikke engang en taxa. Tænk på at den eneste gang man skal tanke er når man i løbet af EEN dag skal køre mere end 500km. Og man har ALTID en fuldt tanket bil holdene. Hvem der bare havde en Tesla, som iøvrigt rykker fra 0-100 hurtigere end de fleste herinde har prøvet.
Jeg er BMW mand og har været diverse M3/M5'ere igennem men stod valget imellem F11 M5 og Tesla Model S ville jeg tøve!
http://www.youtube.com/watch?featur...
#21/#22 - Hvis du føler dig bollet i røven efter bilkøb/huskøb har du enten ikke sat dig tilstrækkeligt ind i købet eller købt noget forkert. Ingen af overnævnte tvinger dig til at købe noget som helst.
Afgift systemet i danmark er uden tvivl noget af det mest enerverende ved vores lille land.. Det ændrer bare ikke på at det er med til at indkræve penge til utroligt mange ydelser.
Det interessant som man har tendens til at slå gamle bil ned fordi de sviner. Det er sgu ikke problemet, problemet er den manglende sikkerhed. Bilen er produceret, hvis den kører i 10år mere eller 20år tror jeg næsten den er mere økonomisk for samfundet end en hybridbil der har kostet helt tosset mængder af energi at producere.. Tesla Model S er det mest seriøse svar på en el bil vi nogensinde har set. Havde jeg 1mil+ ventede jeg med glæde 15 måneder på at få den leveret. Nøjagtigt som alle andre gør.
Så vidt jeg ved er omkring 50 modeller allerede solgt som taxa til KBH.
#27 - Ohms simple lov kommer du ikke langt med når det gælder vekselstrøm i 1 eller 3 faser. Effektformel er noget alla P=U*I*Cos(faseforskydningsvinkel)
Derudover er batteriet ganske vidst på 16kWh men opladerens virkningsgrad har også lidt at skulle have sagt. Så vidt jeg ved kan Tesla Model S lade ca. 300km tanken på en halv time. Forinden da har den med garanti holdt i din garage natten over. Dvs da du kørte hjemme fra havde du 500km i tanken, når du en sjællen gang imellem tilbage lækker mere end 500km så var det måske en meget god ide at holde en lille pause på lad os bare sige 30min. Så er der lige 300km mere i tanken.
Jeg kan på ingen måde se hvorfor en elbil skal kunne indeholde energi til mere end 500km, selv ikke engang en taxa. Tænk på at den eneste gang man skal tanke er når man i løbet af EEN dag skal køre mere end 500km. Og man har ALTID en fuldt tanket bil holdene. Hvem der bare havde en Tesla, som iøvrigt rykker fra 0-100 hurtigere end de fleste herinde har prøvet.
Jeg er BMW mand og har været diverse M3/M5'ere igennem men stod valget imellem F11 M5 og Tesla Model S ville jeg tøve!
http://www.youtube.com/watch?featur...
"Afgift systemet i danmark er uden tvivl noget af det mest enerverende ved vores lille land.." Kun overgået af kvinders snak om barsel.
#32
Det har intet med mine erfaringer at gøre, autobranchen i det hele tager er den branche der er størst kundeutilfredshed i.
Med hensyn til ejendomsmæglere, da jeg skulle sælge min lejlighed for 1,2 mio. lå tilbuddene fra 40.000 - 100.000 kr fra div ejendomsmæglere. Det betaler jeg bare ikke for at en person laver under en uges arbejde.
Det har intet med mine erfaringer at gøre, autobranchen i det hele tager er den branche der er størst kundeutilfredshed i.
Med hensyn til ejendomsmæglere, da jeg skulle sælge min lejlighed for 1,2 mio. lå tilbuddene fra 40.000 - 100.000 kr fra div ejendomsmæglere. Det betaler jeg bare ikke for at en person laver under en uges arbejde.