• Forum
      /  
    Off Topic
      /  
    Anden computer snak
  • 28-06-2012 · 11:01 1566 visninger 15 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Sælger gemmer sig efter handel.

    Af Gruinken2 Elite Supporter
God formiddag hol.

Som landet ligger købte jeg for knap 2 måneder siden et auzentech lydkort, og handelen forløb da også fint og jeg udmeldte at jeg havde fået det installeret med mere.

Så gik der et par uger hvor jeg dårligt fik brugt min pc, og fik derfor ikke taget kontakt hurtigere og forklaret problemet jeg oplevede, hvilket selvfølgelig er beklageligt.
Jeg skriver 1juni ikke kunne få det til at fungere, men at jeg ville forsøge at smide det over i en anden pc o.lign for at finde ud af hvor fejlen lå.
Skrev igen da jeg havde testet kortet i to andre maskiner, og resultatet var præcis det samme.

Dette er en måned siden nu, og jeg har ikke hørt mere fra sælger, trods et par mails.

Er det min egen fejl at jeg var langsomt ude af starthullerne, eller ville det være retfærdigt at finde ud af en eller anden form for tilbage-handel?

Som jeg ser det, og det er sikkert ikke optimalt, men at jeg ville betale fragt tilbage, så han ender med at få sit kort igen, og jeg betaler for fragten da jeg har været en klovn?

Som jeg ser det, er vi jo alle "venner" herinde, og er overbevist om at det ikke er bevidst scam, men han er nok træt af at jeg gentagene gange tager kontakt eller sådan..

Sikke en lang post, håber det giver lidt mening.

Mvh

Junior Supporter
28-06-2012 11:05
Fik du kviterring med i jeres handel?

Fordi så kan du med garanti sende det ind til Auzentech via en RMA sag. Hvis det er over de 2 års danske reklamationsret.
Forumansvarlig
28-06-2012 11:05
Som landet ligger købte jeg for knap 2 måneder siden et auzentech lydkort, og handelen forløb da også fint og jeg udmeldte at jeg havde fået det installeret med mere.

Virkede det da du installerede det?
Ultra Supporter
28-06-2012 11:09
Tja han er ikke tvunget til det, da alt privat handel sælges som beset :)
Men for hans eget bedste havde jeg bare sagt at du (køber) skulle betale fragten også givet pengene tilbage :)
Men igen kunnne han sagtens bare sige at det er pest.dk som har smadret det :D
HOL Moderator
28-06-2012 11:09
#2 Han har for ca. 1 måned siden skrevet at det hakkede og spruttede:
http://www.hardwareonline.dk/traad....
Super Supporter
28-06-2012 11:11
Ja den er lidt svær. Jeg vil som sælger i privat handel også sætte en tidsbegrænsning på hvornår folk kan komme igen og klage over noget. Hvis det virkede da jeg solgte det og køber så kommer 4 uger efter, så vil jeg antage at køber er kommet til at ødelægge noget. Omvendt kan det være at han solgte det defekt og du ikke har ødelagt noget. Det er lidt ord mod ord.
HOL Moderator
28-06-2012 11:14
#0 Har du prøver Auzentech Prelude Remix 1.4a driver pakken?
http://community.auzentech.com/node...
Semi Supporter
28-06-2012 11:15
I virkeligheden burde den tid du ventede med at bruge det i, ikke have nogen indflydelse. Sælgere der gemmer sig er nemlig typisk nogle brodne kar.

Hvis manden har solgt dig et defekt kort, så har du selvfølgelig krav på at få pengene retur. Vi kan kun håbe på, at han reagerer på denne tråd, og træder frem fra sit skjul. Er hans mail det eneste, du har på ham?
Guru
28-06-2012 11:18
Jeg ved sq ikke rigtig, i salgstråden skriver du kortet er modtaget og at alt spiller?

Post #24

http://www.hardwareonline.dk/traad....
Ultra Supporter
28-06-2012 11:26
Som du siger så var du for langsomt ude af starthullet.

Du meldte også at du havde fået det installeret og da du ikke klagede på det tidspunkt, så synes jeg ikke du skal plage sælger.

Hvis han ikke gider at svare/hjælpe dig, så er det hans eget valg og jeg kan godt forstå ham.

Min egen grænse ligger ved 1 uge, max 2 uger, efter handlen.
Derefter skal han have en virkelig god grund.
Ultrabruger
28-06-2012 11:28
Giga Supporter
28-06-2012 11:38
#0 Hvis det virkede i starten da du havde det, og pludselig ikke virker mere, så er det bestemt ikke sælgers skyld, og derfor er det uretfærdigt at du prøver at smide "lorten" over på ham. Hvis det derimod slet ikke har virket, så er du i din gode ret til at tage fat i sælger.

Husk du har købt det som beset.
wizH

#12

Supporter
28-06-2012 13:56
#0 Du er ude alt for sent. Havde personligt som sælger ikke gjort en disse ved det... Dit problem -.-
CHPH

#13

Elitebruger
28-06-2012 14:37
Jeg ville også som sælger tænke, at du har benyttet det i denne periode, eller selv har ødelagt det af ved montering. (Givet at jeg solgte dig et kort, jeg selv vidste virkede)

Men hvis han bevidst har solgt dig et defekt kort, hvilket vi nok aldrig finde ud af. Så er det vel kun fair, men så gider han nok ikke tilbage betale noget overhovedet :-(
Elite Supporter
28-06-2012 21:45
God aften og tak for respons.

For at opklare lidt, jeg installerede kortet uden problemer og spillede lidt bf3 og var helt amazed over hvor meget bedre jeg kunne høre surround, kvaliteten var også helt hjernedød dog havde jeg skratten fra start af, men tænkte jeg nok bare skulle pille lidt ved en af de mange mange mange indstillinger kortet har at byde på.

Sælger har ikke selv haft benyttet den analoge del af kortet, han brugte det kun de digitale outputs.

Hifreak, som er sælger virker som en reel fyr, og jeg kunne ikke forstille mig han har solgt noget der bevidst har været i dårlig stand.

Jeg selv har heller ikke krævet pengene retur eller noget, men måske finde ud af et eller andet, for lige pt har jeg et defekt kort går jeg ud fra, jeg magter ihvertfald ikke bøvlet mere, - men hvis det spillede i hifreaks pc så er der måske håb forude for kortet.

Dertil, jer der svarer som om at jeg harrasser ham med endeløse mails så er det ikke sagen, har sendt to mails på en måned - men hvis han har travlt o.lign kan det godt være uoverskueligt at få tid til.

Tror jeg at jeg har Rene, men jeg kigger lige på det når jeg får tid.

tak for hjælpen so far.
Mega Supporter
28-06-2012 21:50
Skratten på lydkort kan ofte være pga. bundkort osv. Data på bussen der kolliderer eller forstyrres. Eller det kan være pga. støj (elektrisk) i din maskine. Men du har jo prøvet 2 forskellige skriver du .. hm. Var maskinerne ens hardware?
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner