• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Generel hardware
  • 13-01-2011 · 13:09 3887 visninger 20 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Problemer med MM-Vision computer, stået på i 2 år.

    Af FlekX Ultrabruger
Hej HOL.
Jeg fik en computer i 18-års gave, hvilket er 2 år siden snart, og lige siden har jeg haft problemer med den.
Det er følgende computer, "PC Vision Game Special"

Motherboard: MBI7 Gigabyte GA-EX58-UD3R
CPU: Intel Core i7-920 4x2.66 GHz LGA 1366 4.8G
RAM: DDR3-1333 Kingston 3x2 GB
Harddisk: HDS 750GB Samsung SATAII HDD 32MB cache
Grafik: Nvidia GF 9800 GT 1GB
PSU: ENORGON 650W

Som sagt, så har jeg haft problemer lige siden jeg fik den. Mit problem er at jeg får BSOD konstant. Hvis jeg spiller, sidder på Facebook, ja.. endda når jeg sidder på skrivebordet.
Jeg har afleveret computeren til reparation MINDST 3 gange! Alle gangene har de sagt at der ingen problemer er, og at det muligvis er min stikkontakt(....), hvilket jeg så har fået af vide ikke burde have nogen betydning(Jeg har endda prøvet den på andre stikkontakter, uden at virke). Sidste gange gad jeg ikke at køre der ned, og så var der en teknikker, der sagde at det kunne være min mus/tastatur. Har skiftet begge dele - også uden held.
Nu vil jeg så gerne høre, om andre har haft ligende problemer, eller om der er nogen som ved hvad jeg kan stille op. Kan jeg kræve en ny computer? Skal den til reparation igen?

Er ved at være lidt træt af MM-vision og den lange køretur til Ringsted, som jeg nok har kørt 8 gange efterhånden..

Junior Supporter
13-01-2011 13:13
Hvad får du af fejlkoder? Umuligt at svare på ellers ;-)
Guru
13-01-2011 13:17
Den skal sgu ikke til reparation igen. Har du haft den i over 24 måneder? Ellers skal du sgu bare stå ved din sag og vise dem hvem der bestemmer.

Brug forbrugerstyrelsen! Når de ringer til firmaer og skælder ud, plejer de at opføre sig pænt bagefter :)

Det er sikkert noget hardware den er gal med. Jeg fatter ikke firmaer gider spilde deres tid på halv gennemtænkte løsninger. I med noget nyt hardware og videre til næste kunde. Det troede jeg efterhånden MM-Vision var store nok til.

Men det er jo næsten en principsag for den slags firmaer efterhånden. Det skal gøre ondt før det gør godt. Eller indtil din reklamationsret udløber.
Monster Nørd
13-01-2011 13:19
#0 Som #1 siger, så skal vi bruge nogle fejlkoder 0x00000xxx noget i den stil :)

Fejlkoden vil hjælpe os med at identificere problemet med en rimelig stor nøjagtighed ;)
Ultrabruger
13-01-2011 13:29
Glemte fejlkoderne..
"Page_fault_in_nonpaged_area" - 0x00000050
"Hardware problems were detected."
IRQL_NOT_LESS" - 0x0000000A
"DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" - 0x000000D1
"0x00000024"

Er nok kun nogle få af dem som jeg har haft..
Ultrabruger
13-01-2011 13:31
Men har jeg ret i at min garanti(som var på 2 år fra d. 26 feb. 2009) bliver fornyet når den bliver repareret? Har desuden taget billeder af alle fejlkoderne, så det kan dokumenteres..
Super Nørd
13-01-2011 13:32
Det er mange ting som det kan være galt med. Det kunne f.eks. være dårlige ram. Kom med nogle fejlkoder så vi kan hjælpe med at identificere problemet :)
HOL Moderator
13-01-2011 13:35
Problemet med lige præcis de fejl du kommer med der kan være alt fra hardwarefejl til drivere som laver fejl.
Jeg har set lignende fejl der aldrig blev løst selvom stort set alt hardwaren blev skiftet ud og alle drivere blev opdateret af flere omgange.

Reklamation/garanti bliver kun forlænget på den/de dele der bliver skiftet ved en reparation. Hvis der intet er skiftet, og intet er forsøgt gjort ved PC'en fysisk, eller andet, så er der ikke noget at komme efter, så udløber din reklamation/garanti om lige godt en måned, og derefter er der slet ikke noget at gøre.
Mega Supporter
13-01-2011 13:37
Stamp i jorden, det kan ikke passe at de ikke gider give dig en ny spand, de har altid været så flinke ved mig og mine kammerater ellers..

Held og lykke med kampen
Ultrabruger
13-01-2011 13:40
Prøver lige at uploade mine billeder, men ellers ringer jeg til MM-Vision senere i dag..
HOL Moderator
13-01-2011 13:44
Forresten Ringsted? Ligger MM-vision ikke i Roskilde? Det er vist lidt forskel alligevel :)

Problemet er at fordi fejlen opstår på så mange forskellige måder er det utroligt svært at fejlfinde på sådan en fejl. Desuden kan fejlkoderne for den fejl betyde stort set alt. Driver fejl. Et stykke software der laver en fejl i forhold til driverne. Overophedning af en komponent, en defekt komponent på anden måde. Fejl i BIOS kode, som bliver fikset med en BIOS opdatering. En defekt strømforsyning. Kort sagt det kan være stort set alt i PC'en der er en fejl på.

EDIT: Grunden til MM-vision muligvis endnu ikke har skiftet noget, er fordi firmaerne skal være sikre på at det er en specifik komponent der er defekt før de begynder at skifte noget.
Monster Nørd
13-01-2011 13:52
#0 Kig lige her:

http://www.techspot.com/vb/topic215...

Det mest sandsynlige kunne være dine RAM eller de VRAM der sidder på dit grafikkort, ellers er det dit antivirus (det er de mest sandsynlige) :)
Elitebruger
13-01-2011 13:53
Syntes det lyder klokke rent. De skal enten rep. computeren eller bytte til et tilsvarende produkt.Ingen tvivl om at forbrugerklagenævnte ville tage en sådan sag og få forbrugerstyrelsen til at afsige en dom.
Her kan du prøve din sag i første omgang og guider den dig videre. Sagsbehandling koster kr.160,-

https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/Ch...
FlekX

#13

Ultrabruger
13-01-2011 14:04
#10: Det er korrekt, fik blandet deres adresse ind i det, som er Ringstedvej :)
Jeg vil ringe til dem nu, så håber jeg at det er sidste gang jeg kontakter dem. I skal allesammen have en tak for hjælpen, og den var hurtig! :)
Monster Nørd
13-01-2011 14:06
#13 Du er velkommen :)
Elitebruger
13-01-2011 14:19
#0
husk at oplyse herinde hvad der sker i din sag, og hvad du har foretaget dig, og hvad de har foretaget sig..

Opdater os :)
FlekX

#16

Ultrabruger
13-01-2011 14:44
Ham jeg snakkede med sagde at jeg skulle komme ned med den, og vise mine RMA-sager, og at vi skulle tage den derfra, men at jeg var i min gode ret til at få en ny computer, men at de skulle have den gamle ind først.
HOL Moderator
13-01-2011 15:50
#16 Det er da positivt, at de i det mindste er til at tale med omkring det :)
Giga Supporter
13-01-2011 15:56
Det lyder underligt med MMVision.
Men kan bedre forstå det nu når du skriver det i #16 :)
Junior Supporter
13-01-2011 16:05
Jeg havde også en underlig oplevelse med et tastetur som gjorde at PC'en bare lukkede ned når det passede den. Allermest trælst var det når man sad med en opgave og tasteturet blev i dårligt humør og lukkede PC'en og man så lige mister 100 ord eller noget lignende :( -Eller XP i MW2.
DwArK

#20

Nørd
13-01-2011 16:12
Det er sikkert CPU'EN... jeg har haft kæmpet med en maskine på et tidspunkt hvor vi skiftede alt og cpu til sidst og VOILA... Der var heller ikke nogen bestemte steder den crashede det var også meget random...

De skal bare servicere deres kunder ordentligt.... Det er en af grundene til jeg aldrig køber færdigsamlet... så har man nogle fjolser i den anden ende som skal kigge på den..
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner