• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Bærbare Computere
  • 02-01-2011 · 17:35 1190 visninger 4 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Toshiba Pro L40 - Bad sectors

    Af Vanquish99 Semibruger
Halløj i Stuen og godt nytår :)

Har en god kammerat der har en Tostiba Sattelite Pro L40, som han kom med fordi den ikke vil boote windows. Den hang bare ved windows startop billedet. Finder så udad at hans harddisk er med beskadiget sektore, og køber derfor en ny Wester Digital 250 Gb. Smider den i og installere windows 7 på den. Der går så ca 1-2 uger, så ringer han igen... at den går kold i windows. hmm jeg tjekker den nye harddisk og ja den har os fået beskadiget sekore nu.

Hvad kan det skyldes? Er det bundkortet der laver en fejl så harddisken smadre sig selv, eller hvordan? Synes ik jeg har lyst til at prøve mig frem med flere nye harddiske, så hvis i har et bud på hvad der kan være galt? Vil en SSD harddisk evt kunne anvendes i stedet, da de vel ikke kan side samme fejl? eller hvordan? Har tænkt på om jeg skulle prøve med en USB harddisk, men hvad siger i?

/Rune.

Monsterbruger
03-01-2011 12:43
Ser ud til at han bærer den bærbare når harddisken kører og måske også taber den i bordet. Hvis man beveger en HD imens den kører så får man altså sådanne skader på HD. Hvis det er fysiske skader på HD:n så kunde du måske lige sende den tilbage hvor du har købt den og håbe på de vil bytte den ud.
Man synes at en SSD HD skulle være bedre fordi den ikke er mekanisk.
Semibruger
03-01-2011 12:56
ja men min tanke er den samme, men i følge ham selv danser han ikke rundt med den, men ja har en 120GB som jeg kan prøve mig frem med. Hvis den også fejler, ja så ved jeg sku ik hvad det kan være. Har lavet en RAM tjek igennem windows 7 og der stod den og bankede de 1 GB ram i flere timer, uden fejl. Så tror ikke der kan være noget med dem? Aner heller ik lige hvorfor Ram skulle give anledning til bad sectors, men ja nu de hvertfald tjekket.
Semibruger
03-01-2011 12:57
PS. Der kommer det andet problem så, for den harddisk jeg købte til ham, var igennem Getmore, så der kan jeg ikke få nogen form for garanti.
Nørd
03-01-2011 13:45
#3 Prøv at kontakte producenten direkte.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner