• Forum
      /  
    Software
      /  
    Spil
  • 05-10-2010 · 22:02 2342 visninger 32 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Ikke muligt at join server in BFBC2.

    Af Thomasjn Supporter Aspirant
Hey HOL.


Jeg spiller en del Battlefield Bad Company 2, men siden lørdag har det ikke været muligt for mig at join nogen servers overhovedet.

Andre der har oplevet dette problem? og / eller er der nogen der ved hvordan man kan fix det?

Jeg har tjekket firewall, og hentet seneste opdatering. Det virkede fint indtil i lørdags.

Jeg har brugt min Disc + serial key til at installere spillet på en anden computer også (i lørdags).

Den besked jeg får er: " Connection to the game server has been lost. Please check your network connection and try again"

Supporter Aspirant
06-10-2010 13:24
Hvad er det for computer du installerede det på også? og virker det på den ?
C_O

#2

Mega Supporter
06-10-2010 13:27
Tilføj bfbc2GAME og bfbc2UPDATER til undladelser i din firewall. Så køre du updater hvis hvis det stadig ikke virker updaterer du punkbuster ;)
michael

#3

Gæst
06-10-2010 17:12
hej

nu hvor du spiller meget, har du så os problemer med at styre helikopter med joystik?? eller rette sagt joystikket virker ikke ordenligt ??

hvis du har eller har haft vil jeg gerne vede svaret ;)
Supporter Aspirant
07-10-2010 14:08
#1 Ja det virker på den anden computer.

Jeg skulle prøve at installere det på min brors computer, for at se om den kunne klare det. Det kunne den desværre ikke, men efter det har det ikke været muligt at spille det.

Jeg har lige geninstalleret det, men stadig samme problem.

#2 Det hjalp ikke :S

#3 jeg har desværre ikke et joystick.


Jeg fandt dette på Ea's hjemmeside:

"We are currently experiencing several issues related to DICE's attempts to increase Battlefield: Bad Company 2 server capacity across the board. This may be impacting your game if you were previously able to play the game successfully but are now experiencing:

* trouble connecting to an EA Account,
* trouble connecting when you click to join a server,
* server browsers that are:
*
o too slow,
o displaying inaccurate numbers relating to the number of players connected on game servers,
o displaying no ping,
* high pings even on local game servers,
* stats temporarily being reset after disconnecting,
* a repeat prompt for your serial number when attempting to reconnect to your profile,
* buddy list not displaying properly,
* or favorite list not displaying properly.

Please remain patient as we work to resolve our capacity issues and to make Battlefield: Bad Company 2 an enjoyable experience for all of our players."

Åbenbart et kendt problem af EA.

Gad vide hvor lang tid der så går før de har fixet det..
Maxi Supporter
07-10-2010 15:31
Jeg har ikke haft nogen problemer med at komme online de sidste par dage ..
Mon ikke det har noget med du har installeret det på en anden maskine ?
Supporter Aspirant
07-10-2010 17:23
#5 jo det har jeg også tænkt lidt på. Jeg prøver at afinstallere det fra den anden computer senere idag.
Supporter Aspirant
09-10-2010 23:16
Inden jeg gav mig til at afinstallere det på den anden computer, så prøvede jeg lige at logge ind. Det virkede uden problemer.
Så det må være computeren der er noget galt med, og ikke servers eller lign.

Jeg har læst lidt omkring EA's Deauthorizing af spil. Jeg kunne forestille mig at BFBC2 blev Deauthorized på min "hoved" computer, og blev Authorized på den anden, efter installation.

Nogen der har nogle bud på hvordan jeg kan løse problemet?

Jeg har fundet ud af hvordan man Deauthorize'r spil, men ikke hvor man authorize'r dem. :S
Supporter Aspirant
03-11-2010 20:13
Ja, nu har vi så den 3. November, og jeg har stadigvæk ikke mulighed for at spille online i Battlefield Bad Company 2.

- Jeg har opdateret Punktbuster til nyeste version.
- Jeg har opdateret selve spillet til nyeste version.
- Jeg har geninstalleret talrige gange.
- Jeg kan sagtens logge ind, når jeg er på min brors PC, som er lokaliseret i samme hus(og på samme netværk) som min egen.


Jeg har også skrevet med EA support, men det har ikke hjulpet overhovedet, det er altid en ny "tekniker" jeg kommer til at snakke med, som bare spørger efter endnu en ny Dxdiag log eller andet ubrugeligt.

Nu har EA tilmed slettet hele min "sag" på support-hjemmesiden, så jeg skal til at starte helt forfra :S


Er der nogen der kan hjælpe mig? eller skal jeg bare glemme alt om at spille Battlefield Bad Company 2?
Ultra Supporter
03-11-2010 21:10
Så vidt jeg husker ,skulle du kunne installere BFBC2 på op til ti forskellige PCer .og så blot logge på med din egen signatur,
bruger du samme på din og brormands? Så lige den ikke kunne køre det, mem stadig skulle det kunne virke på din, uanset det er installeret på andre, blot ikke samtidigt.
Supporter Aspirant
03-11-2010 22:29
#9 tak for respons.

Jeg har også selv en fornemmelse af, at det har noget med de signaturer at gøre, men jeg har bare ingen anelse om hvordan jeg sikre at min egen computer er den computer der har signaturen.

Jeg spurte EA's support om det kunne have noget med den signatur at gøre, tidligere, men de svarede bare med at jeg skulle oplyse navn på internet udbyder og modelnummer på min router.

Det virker på min brors, men ikke på min.

Jeg må indrømme det er ret frustrerende det her.
Ultra Supporter
04-11-2010 16:47
#10, fandt du ud af det ?

Bruger du din egen signatur på din brors? når du logger af

hans og går på din egen ,burde det som sagt virke, har du

prøver at installere på en tredje PC, og set om din

signatur virker der?
Supporter Aspirant
04-11-2010 17:08
#11 Nej det virker desværre stadig ikke.

Jeg prøvede at afinstallere spillet på min brors computer, men jeg har stadig samme problem.

Jeg har ikke helt forstået det med signaturen dog, hvordan kan jeg sikre mig, at det er min computer der har signaturen?
Og hvordan kan jeg evt. slå den til?
Junior Supporter
20-11-2010 16:06
Spillet virker stadig ikke, og nu er EA begyndt at spørge om de helt samme ting som i starten.

Den eneste måde jeg kan forestille mig at jeg kunne fikse problemet på, ville være at slette ALT på computeren, alle filer, og derefter geninstallerer.
Fordi det er åbenbart kun på min computer (på dette netværk) hvor der er problemer.

Andre forslag?
Junior Supporter
20-12-2010 15:14
Nu har jeg fået følgende meddelelse:

I would like you to follow the below instructions to assist you further on this issue:
I would like you to get in contact with your Internet Service Provider or Router Manufacture and ask them to walk you through how to get the ports below opened:
TCP 18181-18186
UDP 1050
UDP 2418
UDP 4355
UDP 11050-11070
UDP 18181-18186
UDP 19009
UDP 19567-19587
UDP 20867

Er der nogen der kan hjælpe mig med at åbne de porte ordenligt?
evt. over skype,msn eller lign.

Jeg har en Dlink dl-524 router, med nyeste firmware.
Min ISP vil ikke hjælpe, og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med Dlink's support.


Er ved at være kørt lidt sur i det her, så håber virkeligt der er nogen som kan hjælpe.
Junior Supporter
20-12-2010 19:39
Ingen der kan hjælpe ?
Junior Supporter
21-12-2010 17:36
Ingen?
Super Supporter
21-12-2010 17:59
http://portforward.com/english/rout...

Måske det kan hjælpe dig. Du kan jo bare skrive dine egne portnumre. Iøvrigt kan jeg anbefale at søge på google. Dette link kom frem som nogle af de første

Iøvrigt er Dlinks support rigtig godt og du kan finde den på dlink.dk
Junior Supporter
21-12-2010 18:39
#17 tak for respons kasper, jeg har googlet det, og prøvede mig frem med guiden på portforward.com
Der er desværre bare et maximum for hvor mange porte jeg kan åbne på den måde som de gør.

Jeg tror ikke at Dlink yder support på min routermodel længere, men jeg gør forsøget nu.
Super Supporter
21-12-2010 19:34
http://www.dlink.dk/cs/Satellite?c=...

via dette link kan du registrere din router og få personlig support ved dlink hvis jeg har forstået det rigtigt.
Har selv dlink men har aldrig haft problemer.
Kan du ikke logge på routeren og gennem dens software komme frem til noget menuværk hvor du kan ændre det?
HOL Moderator
21-12-2010 20:26
Nu vil jeg så sige at Dlink DI-524 ikke er blandt de bedste, mest stabile og mest pålidelige routere jeg har oplevet :)
Hvilken router har du fra din internetudbyder, for det er i første omgang den router du skal åbne portene på.
Junior Supporter
21-12-2010 21:12
#19

Tak for linket, jeg har været inde og registrer mig, og venter blot på en mail fra Dlink nu.
Jo jeg har været inde i softwaren på routeren, og rode lidt rundt, men der er ikke noget der specifikt hedder portforward eller lign.


#20

Nej den er ikke specielt stabil, ryger af nettet engang imellem.

Altså jeg regner med at den Dlink DI-524 er den vi(min familie, jeg er hjemmeboende) fik af vores ISP.
Vores ISP er Energimidt(/ "Waoo")

Mit netværk ser ud som følgende:

Et fiberkabel udefra, går til en "Fiberboks" hvorfra der går kabler til Fjernsyn, radio, telefon og internet.
Det kabel fra internettet går til den førnævnte Dlink DI-524 router, hvorfra der går et kabel til en switch.
Min PC er sat til den switch.

Jeg er ikke helt sikker på hvad den "Fiberboks" kan, men jeg har prøvet at gå fysisk udenom router og switch, og sætte min computer direkte til boksen, men jeg får ikke tildelt nogen IP-adresse(jeg har dog sat en statisk IP, ved ikke om det spiller nogen rolle)

Jeg kunne godt finde på at investere i en ny router, men løser det ikke problemet, så vil det føles lidt som spildte penge.


EDIT:

Her er hvad jeg lige kunne finde omkring "Fiberboksen" men det siger ikke meget om dens egenskaber.

http://www.fiberbredbaand.dk/portal...

Der er omkring boksen på s. 15.
Super Supporter
21-12-2010 21:16
#21 hvor er du fra? Har både en asus og en netgear liggende du kunne prøve at låne hvis du bor i nærheden?
Junior Supporter
21-12-2010 21:20
#22 lyder spændende, jeg er fra Midtjylland, nærmere bestemt Bjerringbro.
Super Supporter
21-12-2010 21:21
#23 bor desværre på sydfyn så det er nok ikke et hit desværre
Junior Supporter
21-12-2010 21:22
#24 Nej der er desværre for langt.
Ellers mange tak for tilbuddet :)
Junior Supporter
23-12-2010 17:50
Nogen der kan tilføje noget yderligere, ud fra den information jeg gav i #21?
HOL Moderator
23-12-2010 18:37
Det ser ud som om du vil kunne skifte routeren ud til en hvilken som helst du vil.
Jeg ville anbefale at prøve med en Linksys WRT54G/GL/GS med Tomato firmware på (en OpenSource firmware der virker perfekt) :)
Junior Supporter
23-12-2010 19:33
#27 tak for anbefalingen :)

Jeg tager et kig på den router.
HOL Moderator
23-12-2010 19:38
Junior Supporter
28-01-2011 20:17
Har fundet frem til en router som anbefalet i #27, og har åbnet portene til spillet, hvilket desværre ikke har hjulpet.

Nogen der har hørt om en løsning til mit problem?
HOL Moderator
29-01-2011 04:11
Så lyder det meget som om der sidder noget routerfunktion i den fiberboks i har som blokerer for det hele.
Junior Supporter
29-01-2011 10:51
#31 ja det kunne godt tænkes, jeg prøver at ringe til min internetudbyder.

Jeg skriver herinde hvis jeg finder en løsning, hvis der er andre der skulle ske at få det samme problem.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner