• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Bærbare Computere
  • 09-10-2008 · 15:47 3014 visninger 9 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Hjælp til mange fejl på Zepto;Lyd, blæser, opstart

    Af Victor gæst
Hej

Jeg har lige købt en ny Zepto Nexus a15, efter mange overvejelser var mit valg faldet på denne computer, da der også var et rigtig godt tilbud på den. Men hold da kæft hvor er jeg irriteret nu.

Udover utrolig dårlig kundeservice via email, hvor jeg kun fik svar på 1 ud af 6 email, blev min computer også leveret meget senere, end de mange uger jeg allerede havde ventet.

Men nu har jeg siddet med den et par dage, og er pisse irriteret. Blæseren går KONSTANT igang, bare man åbner en tilfældig browser, eller endda også når den bare står for sig selv, uden nogle programmer åbne. On/Off - knappen sidder løs og vil jeg afspille musik, fortæller den mig at jeg ikke har nogle lydenheder installeret.

Ved opstart kommer der et eller andet information (hvid tekst, sort baggrund), lidt ligesom hvis man har lukket sin computer ved bare at holde Off-knappen nede og gør opstarten meget langsom.

Hvor er det dårlig stil af Zepto at jeg som kunde nu skal bruge mere af min tid på, at løse disse problemer. Især blæseren driver mig til vanvid.

Jeg har sammenlignet Zepto'en med min gamle dell D630 - med dårlige specs. Hvis man ikke kendte specs. bag hver af computerne, ville man allerede have smidt Zeptoen ud til fordel for den gamle Dell.

Er der nogen der har en løsning på bare ét af min problemer med Zepto'en?

Mvh. Victor

Victor

#1

Gæst
09-10-2008 15:49
Rettelse: Min dell har ikke dårlige specs, den har dårligere specs end Zepto'en
Puke

#2

Gæst
09-10-2008 18:06
Jeg har de helt samme problemer med min Nexus.
du kan evt læse her http://www.hardwareonline.dk/traad.... :)
Semi Supporter
09-10-2008 18:29
Hmm, lyder ikke fedt.
To af mine venner har lige bestilt en Zepto bærbar hver, også tilbud. Skulle vidst ha' vundet en test i en eller anden avis. Skal da lige finde ud af hvilken model det er så :/
De skulle begge ha' været afleveret i uge 40, og da vi snakkede med Zepto idag sagde de at den ville blive sendt i uge 42, og de har også haft problemer med svar på emails og opkald. Så der er ihvertfald et sammenhæng med deres service.
Juniorbruger
09-10-2008 19:21
0# ser ikke godt ud for vores tilbuds Nexus's :(
(kan gætte mig til hvilket tilbud der er ved at ankomme)

Fik min hjem i huset i fredags efter 2 lange måneders ventetid -_-'
nu skulle jeg simpelthen over og prøve det nye (bæst)
som så viser sig, enten at være konfigureret forkert, eller en defekt harddisk :( bummer!
ringede så til zepto om mandagen og fik at vide vi skulle komme ind med den.
kunne så høre på ham at jeg nok ikke var den eneste (efter den hurtige konklusion at bedømme)
nu skulle den så være klar til afhentning imorgen.......sigh*

(andgående det med blæseren, bemærkede jeg godnok også at den kørte rimeligt ofte..... lyden kan jeg af gode grunde ikke bedømme endnu :S)

Poksley~Alex
Puke

#5

Gæst
10-10-2008 19:54
har du så fået fat i den idag, poksley? :)
Ny på siden
10-10-2008 20:38
føler med jer alle sammen..

har været (u)tilfreds kunde hos zepto siden juni sidste år.. det var der jeg bestilte den, og det var der problemerne med min zepto computer begyndte at opstå..

min computer kom til rep tre gange.. mere gad jeg ikk finde mig i.. og der synes jeg heller ikk i skal.. så hellere tænke over at trække købet tilbage som jeg gjorde..

som hovedregel har virksomheden 2-3 forsøg til at udbedre en eventuel fejl ved en computer, så kan i lade købet gå tilbage og få pengene tilbage.. jeg skriver som regel fordi vi har et regelsæt der desværre ikk er perfekt.. men hvis i snakker med forbrugerstyrelsen, så siger de 2 - 3 forsøg..

men nu hvor vi i den her tråd skriver om de mest hyppige fejl, så kan jeg fortælle jer, at der i min computer var defekt harddiske to gange (efter første rep var den anden hd også defekt).. derefter havde jeg problemer med følerelementerne og kølerpastaen ved grafikkortet.. zepto valgte også at udskifte mit lydkort og højtalere da de mente de var defekte, hivlket de nu ikk var.. det resulterede i at mine højtalere begyndte at skratte...

håber det hjælper jeg i jeres valg af computer producent.. jeg vil personlig aldrig anbefale nogen at købe en zepto, har desværre ikk haft andet end problemer med min
BigKingFun

#7

Gæst
10-10-2008 22:29
Jeg er medlem af samme klub som jer.

Jeg købte en Nexus fordi den var billig i forhold til konkurrenterne.
Efter 1½ måneds forsinket levering fik jeg den endelig.
Allerede samme dag jeg fik den konstaterede jeg det første problem, og som tiden gik opdagede jeg flere og flere:

1) 3 drivere fra produkt CD'en ville computeren ikke tillade at jeg installerede. Dette kunne dog løses med en internet adgang, undtagen webcameraet som jeg ikke kunne få til at virke.
2)Hvis jeg bruger tastaturgenvejen for dvale [Fn]+[F1] får jeg en blue screen of death og den genstarter.
3)Trackpadden (musen) har ALDRIG virket, og nej den er ikke slået fra via tastaturgenvejen.
4)Kortlæseren kan ikke læse data, heller ikke genkende når et kort er sat i den.
5)Den fryser random, gerne lige efter opstart af windows. Sker ca. hver tredie gang.

Jeg skal nu sende den ind til Zepto, som siger at der nok vil gå 3 uger.
Det vil sige 3 uger uden en computer på en videregående kandidat uddannelse hvor det er påkrævet at man har en, da den bruges dagligt i undervisningen.

Konklusion: Zepto vil jeg ikke anbefale til andre. Jeg tror jeg vil fortryde mit køb og sætte min penge i en Lenovo i stedet, for Zepto er bare langt fra stabilt nok til at blive brugt som arbejdsmaskiner.
Ny på siden
11-10-2008 15:02
#7 .. zepto er ikk engang stabil nok til at se film på...

zepto har været en pestilents for mig ligesom ved dig.. jeg er heldigvis så heldig at zepto endelig tog sig sammen og gav mig medhold i min rma sag - så jeg fik mine penge tilbage.. men det manglede også bare med den bunke skrot de sætter sig for at sælge til folk..

keep posting...
Elitebruger
11-10-2008 15:28
Har selv haft 2 zepto lapstops og har 2 lcd skærme :)

thumbs up for gode kvalitets produkter her! :)

har kun oplevet kvalitet og god service.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner