• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Bærbare Computere
  • 12-05-2008 · 18:40 7298 visninger 23 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Bilka bærbar computer med Xtra Sikring

    Af Maria gæst
Hej Alle,

Jeg har købt en Toshiba A100 bærbar hos bilka til 7999,- og har samtidig betalt 599,- for noget Xtra Sikring.
Det fremgår ikke af købsbeviset hvor vidt denne forsikring dækker. Og nu står jeg i en situation hvor jeg ved et uheld kom til at vælte en kop kaffe over tastaturet, og derfor virker den ikke mere.

Skal jeg ud og investere i en ny bærbar eller dækker forsikringen???

Mvh Maria

Nørd
12-05-2008 18:42
Kontakt det selskab der står bag forsikringen, eller BILKA - de må vide hvad der kan gøres
Maxi Supporter
12-05-2008 18:43
Tag en snak med dem dernede. Men umiddelbart tror jeg du er dækket ind

http://bilka.dk/internet/bilka/menu...
Bruger Aspirant
12-05-2008 18:44
Hej

Kender rigtig meget til denne forsikring. Og den dækker det..
Maria

#4

Gæst
12-05-2008 18:45
Glemte at skrive at computeren er købt i Bilka Hundige i december 2006
Maria

#5

Gæst
12-05-2008 18:49
Tak for jeres hurtige svar :)

Nogen der har prøvet noget lign. før?

Hvor lang tid tror i sådan en rekl. tager?
Mega Supporter
12-05-2008 19:01
Den dækker det... Dog er der en selvrisiko på 100 eller 300 kr. :)
En sådan reklamation tager et sted mellem 2 og 3 uger da den bliver sendt til Infocare som ikke er verdens hurtigste værksted ;)
Guru
12-05-2008 19:07
Det står vel i papirerne til den forsikring du har købt, hvad den dækker? (Ellers er det, mig bekendt, ulovligt :)
Maria

#8

Gæst
12-05-2008 19:07
Tak,

kan jeg forvente at få en ny computer eller skal den repareres?
Junior Nørd
12-05-2008 19:09
#8> Prøv og smid den ind til Bilka, så kan de jo fortælle dig hvordan og hvorledes? :)
SnasQ

#10

Megabruger
12-05-2008 20:19
Den skal helt klart først sendes til rep. Kan de ikke klare den så vil det være en ombytning, da det er dækket af extra sikringen.

Skynd dig ned i din lokale Bilka, find deres servicecenter, som er der alle rep. sager skal indleveres og få den sendt afsted ;)
Søren

#11

Gæst
20-01-2009 16:05
Hej..

Jeg har købt en HP bærbar for 2 år siden.. Og har en 4 årrig Xtra forsikring på..

Min computer er ødelagt da den er faldet ned at nogle trapper fordi remmen på min computertaske knækede..

Mon de dækker det?
Gicls

#12

Ultra Supporter
21-01-2009 12:22
Ja hvis der er ekstra forsikring på dækker den højst sansynligt det..
martin dahl

#13

Gæst
27-01-2009 15:14
hej jeg har tænkt mig at købe en bærbar som skal kunne spille cs og warkraeft til omkring de 4000-5000 kroner kan man finde sådan en et sted???
KHDT

#14

Gigabruger
27-01-2009 15:38
Nej! :)
Jacob

#15

Gæst
14-07-2009 00:14
Hey, Jeg har hørt at hvis man har den ekstra forsikring i bilka, og ens computer er gået i stykker 3 gange, for man saa pengende tilbage????
Gicls

#16

Monster Supporter
14-07-2009 09:00
Der er vist ikke nogen rigtig lov omkring dette. Men det er vist normal kotyme (Staveplade) at den bliver ombyttet til en tilsvarende model.

Men som sagt ikke noget der er sikkert, og samtidigt skal det vist være samme fejl.
Ex. et bundkort der brænder af 3 gange. Og hvor tit er det lige det sker :)

Men der er nok en der kan be/afkræfte mit bud.
Thimse

#17

Bruger Aspirant
14-07-2009 09:14
#15
jeg kender ikke selv til bilkas regler og lign. men kender dog til en regel som lidt ala det du nævner :D

iflg. købeloven kan du kræve at få pengene retur hvis den samme varer er blevet sendt til reperation for den samme fejl 3 gange (OBS vigtigt at det er samme stykke hardware der er skylden til fejlen) og ellers kan du hvis din reperations tid overskrider 1 måned kræve at få pengene retur inden for 14 dage (hvilket vil sige de har 14 dage til at reparer din computer eller give dig pengene retur)
Ultrabruger
14-07-2009 09:17
#15 jeg havde ikke forsikring på min, men fik alligevel pengene tilbage på grund af samme fejl 3 gange :)
Ultrabruger
14-07-2009 09:22
Og lige for at få det på det rene, da jeg havde forbrugerrådet med i det da Bilka var lidt umulige at flette fingre med. Hvis de ikke kan tilbyde dig akkurat den samme model (det vil også sige samme farve) så har du ret til at sige nej til en tilsvarende model og kræve pengene tilbage i stedet :)
Monster Supporter
09-03-2010 21:38
Jeg har et tillægsspørgsmål til tråden her. Hvis jeg har en x-tra sikring på min bærbar, hvornår træder den så ind? Er det den dag, garantien udløber, eller er det fra købsdagen? Umiddebart vil jeg tænke købsdagen, men er ikke sikker. Jeg kan ikke læse noget ud fra mine forsikringspapirer.
Smed

#21

Gæst
11-05-2010 12:27
Man har forsikret sin laptop hos xtra sikring (købt i bilka hundige 30 07 2007) med to års extra garenti.
efter næsten tre åt har skærmkortet sagt stop to gange. anden gang den er til rep. får man at vide at den ikke kan repp.
extra sikring tilbyder mig en erstatnings computer. men denne pc mangler forskellige finesser som fx. TV- tuner.
jeg har foreløbigt takket nej til tilbudet.
hvis de ikke kan finde et mach til min gamle pc.. kan jeg så forlange pengene retur selv om der står i forsikringes policen , at der ikke udbetales kontant erstatning.
jens

#22

Gæst
19-09-2012 21:18
Hvad er en RIMELIG reparationstid på x-tra sikring på en bærbar
jens
Junior Supporter
19-09-2012 21:36
#22 man plejer at sige op til en 30 arbejdsdage.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner