• Forum
      /  
    Hardware
      /  
    Bundkort
  • 08-02-2008 · 22:51 3619 visninger 27 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Motherboard til zepto 6214

    Af mogge gæst
Er der nogen der ved om man kan sætte et alternativt bundkort i en Zepto 6214 da mit er brændt af og Zepto nægter at reparere, selv om computeren er under 2 år gammel. Zepto tager ca. 2500 for bundkortet alene + montering, hvilket jeg mener nærmer sig det groteske, eftersom computeren er brændt af ved simpel brug og ved et hurtigt kig herinde er der vist rigtig mange som oplever problemer med Zepto, deres ringe computere og den endnu ringere serviice. Så hvis nogle skulle ligge inde med et bundkort som kan bruges eller kender alternativer hører jeg meget gerne fra dem...

Ultrabruger
08-02-2008 22:56
Forbrugerstyrelsen har gode bundkort.
Elite Supporter
08-02-2008 23:01
Nice se hvad jeg fandt :)

http://www.youtube.com/watch?v=9zZg...

men tror det er rimligt svært at skaffe et nyt bundkort. men intet er umuligt, og er jo sjovt at prøve :)
mogge

#3

Gæst
08-02-2008 23:22
Ja Forbrugerstyrelsen kunne være en god ide, men da det er en firma computer går det ikke, og det har Zepto nok luret. Men til gengæld er det også den sidste Zepto der er set i det firma..
mogge

#4

Gæst
08-02-2008 23:25
Alternativt sælges diverse dele fra Zepto 6214 snart :-(
CV

#5

HOL Administrator
08-02-2008 23:26
Nu har du jo kun ½ års garanti. Og 2 års reklamationsret. Så medmindre du kan bevise fejlen har været der fra start af, så er Zepto i sin gode ret til at afvise en reparation.

Ydermere kan maskinen sagtens have været fyldt med støv, det ser vi ofte. Og i disse tilfælde dækker vi ikke, da maskinen er brændt af pga forkert brug. Dvs. den har været brugt i en seng eller lignende, så den ikke har haft mulighed for at få luft til køleren.
Ny på siden
08-02-2008 23:29
Need I say more... se evt. Zepto for varm igen igen igen for yderligere...
Junior Nørd
08-02-2008 23:39
#5
Hvad så hvis det ikke er pga støv?
CV

#8

HOL Administrator
08-02-2008 23:41
#7 Så er det nok noget andet. Jeg er sikker på der er en god grund til den er blevet afvist. Husk nu, der er tale om reklamation, ikke garanti. Så hvis maskinen har virket over 1½ år, og den så pludselig går død. Er der nok en god grund til det.
Junior Nørd
08-02-2008 23:44
#8
Ja det giver lidt sig selv der noget galt, når den er brændt af.
Men reklamationen hedder 2 år, så nytter det ikke at sige den har virket i 1½ år, og at det så er ejerens skyld. Så kan man jo ikke bruge 2 års reklamation til noget.
--
mogge

#10

Ny på siden
08-02-2008 23:45
#8 det skal du jo sige når du er ansat i Zepto eller er du bare lige som dronningen og omtaler dig selv i flertal...
CV

#11

HOL Administrator
08-02-2008 23:45
#9 Det er jo netop det der er det "sjove" ved dansk lovgivning. Man har 6 måneder hvor firmaet skal bevise om kunden er skyld i fejlen eller ej. Og udover det skal kunden selv stå for at bevise firmaet er skyld i fejlen. Og det er svært, ja næsten umuligt. Derfor er reklamationsret lige til at lukke op og skide i.
CV

#12

HOL Administrator
08-02-2008 23:48
#10 Er ansat i Zepto, så netop derfor ved jeg at vi ikke bare afviser sager uden at der er en rigtig god grund.

Vi laver faktisk rigtig mange maskiner, selvom der kun er reklamationsret på dem. Så dårlig service, nah ikke ligefrem.
Guru
08-02-2008 23:55
#0 i følge den danske købelov er der som standard 6 måneders garanti på udstyr købt i danske butikker. Denne kaldes også formodningsreglen, hvor det formodes at hvis en defekt opstår inden for denne tidsramme tyder det på en produktionsfejl. Zepto er ikke påkrævet at dække defekter mere end de første 6 måneder af udstyrets levetid.
Zepto yder faktisk som god service yderligere 6 måneder hvor de tager maskinerne ind og reparerer dem, med mindre det direkte kan ses på maskinen at den er misligeholdt. Det vil sige de går i de fleste tilfælde ind og dækker repareationerne i det første år af udstyrets levetid.
De sidste 12 måneder tager Zepto maskinen ind og undersøger maskinen for fejlen den er sendt ind for. Hvis det her tyder på misligeholdelse af maskinen skal der selvfølgelig betales for reparationen, ellers reparerer de den uden beregning for kunden hvis det ikke ser ud til at maskinen er misligeholdt.

Jeg kan da godt se du er skuffet, og at prisen kan se høj ud, men reservedele til bærbare er ikke billige når først man er ude over garantien, det er fakta, også hos andre bærbar producenter på markedet.

En anden ting man skal tage i betragtning i forhold til alle de klagetråde der evt. måtte være på HOL og andre danske fora, er at Zepto sælger i gennemsnit 1200 maskiner om måneden, året rundt.
Ultrabruger
08-02-2008 23:57
For helvede da også. Det er dig, den er galt med! Ja, dig... og så jøder! De forbandede jøder!

Forresten, CV... siden du er anset i Zepto... hører I også meget brok over jeres TSST Corp drev? Jeg har nemlig bøvl med min (surprise) og supporten gled hurtigt over det. ;)
CV

#15

HOL Administrator
09-02-2008 00:00
#14 Hvis nu du ville uddybe dit spørgsmål lidt, kunne det være at jeg kunne give dig et ordentligt svar.
Ultrabruger
09-02-2008 13:03
Kender du til "TSST Corp"? Hvis du søger på Google, finder du en masse fora med folk, der har en model af denne. Jeg har imidlertid et mindre af slagsen; en enkelt DVD (ind til videre) virker kun meget sjældent, medens den virker PROBLEMFRIT i flere andre maskiner, jeg har testet den i.

En mindre bagatel, men en vigtig DVD!
CV

#17

HOL Administrator
09-02-2008 13:08
#16 Alle drev har problemer af den slags. Mit gamle drev, et dyrt Plextor drev, kunne heller ikke læse skiver fra EA games.

Så hvis du kun har problemer med 1 skive, vil jeg da mene du er ret heldig.
Elite Supporter
09-02-2008 14:20
Lovgivningen bliver da helt anderledes når det er et firma som har købt bærbaren. - det mener jeg at jeg kan huske det år jeg havde erhversret.
mogge

#19

Ny på siden
09-02-2008 18:32
Ja netop. Men som firma er man måske endnu mere afhængig af at have noget materiel som holder, og når det ikke gør at der er en ordentlig service på produktet, noget som Zepto ikke rigtig lever op til. Men det er selvfælgelig også en viden at have når vi om kort tid skal investere i nyt grej til medarbejderne!!
kb

#20

Maxi Nørd
09-02-2008 18:48
desværre har CV jo ret, de er kun forpligtet til at reperere i ½ år, og i tilfælde af forkert brug af maskinen skal zepto selvfølgelig ikke dække.

men i det tilfælde hvor et bundkort bare dør, efter de 6 måneder er gået og inden de 2 års reklemationsret, er zepto da umiddelbart den eneste producent af bærbare jeg lige kan komme på der ikke vil repere maskinen. eller tager jeg fejl?
bevares, lyder til zepto følger reglerne, men det lyder til at de også falder under den generellle standard for service.

ja jeg skal ihvertfald ikke nyde noget :-)
CV

#21

HOL Administrator
10-02-2008 07:59
#20 Prøv og læs hele tråden igennem. Zepto giver 1 helt års garanti, hvor loven siger man kun behøver at give 6 måneder.
mogge

#22

Ny på siden
10-02-2008 13:28
#11(Det er jo netop det der er det "sjove" ved dansk lovgivning. Man har 6 måneder hvor firmaet skal bevise om kunden er skyld i fejlen eller ej. Og udover det skal kunden selv stå for at bevise firmaet er skyld i fejlen. Og det er svært, ja næsten umuligt. Derfor er reklamationsret lige til at lukke op og skide i) citat CV - ansat i Zepto!!

Så for at vende tilbage til udgangspunktet: Er der nogen der ved noget om et alternativt motherboard til 6214. Har ikke lyst til at bruge 3500kr. hos Zepto for et nyt...
kasper t

#23

Gæst
19-02-2008 13:49
sjovt nok sidder jeg med nøjagtig samme problem.. mit motherboard eller GFX kort er brændt af, og zepto vil ikke lave maskinen da den er 1½ år gammelt..
og ligesom dig mogge har jeg ikke lyst til at bruge 3,5k på at få den ordnet, og må indrømme at jeg er virkelig er træt af det, og synes faktisk ikke det er helt fair...
desværre har vi vist ikke så mange muligheder mogge :( men har du prøvet at kontakte forbrugerrådet eller tv programmer som basta eller kontant ?

hvis du finder nogen muligheder i denne sag, eller har lyst til at prøve noget alternativt bedes du kontakte mig på min email, kresten50@gmail.com

må desværre erkende at jeg har været yderst tilfreds med mit produkt og har anbefalet zepto til MANGE andre, men efter denne sag har jeg et helt andet synspunkt!! desværre måtte det ende sådan :(

ville bare ønske man kunne gøre noget ?
Mads W.

#24

Gæst
22-02-2008 11:42
mogge

Hvis du evt. skulle være interesseret i at sælge den i dele, er jeg meget interesseret i at købe din skærm hvis altså den fungerer helt som den skal.. Har nemligt tabt min og der løber en streg vertikalt hen over skærmen, som er rimelig irreterende.
mogge

#25

Ny på siden
11-03-2008 16:14
Ja Kasper

Egentlig var jeg også ganske tilfreds, men blev da derfor ekstra skuffet over Zeptos afvisning og manglende evne til at gå ind i en kvalificeret debat om en løsning på problemet! Og eftersom vi deler samme problem og også andre lignende under "zepto 6214 for varm igen igen" er der måske en svaghed ved dette produkt, som Zepto åbenbart nægter at forholde sig til.
Mads W hvor meget vil du give for skærmen?
cand.jur

#26

Gæst
31-07-2008 19:07
I roder det lidt sammen. Begrebet garanti - som i øvrig altid dækker mindst 1 år uanset om de skriver 1 eller 6 mdr. - er en bindende aftale mellem producentens og forbrugeren er suppleret af en lovbestemt reklamationsret på 2 år.
I de 2 år kan du altid klage til butikken, og de skal hjælpe dig.

De første 6 mdr. der refereres til er det der kaldes en formodningsregel, et tidsrum for hvorom produktet går i stykker inden for må formodes at produktet har været fejlbehæftet fra købstidspunktet.

Så uanset om Zepto vil eller ej, klag til dem, og sørg for at få en kvittering med dato for indlevering, og så afsted til forbrugerstyrelsen når de nægter at udbedre.

Held og lykke.
ohhhyes

#27

Gæst
07-08-2008 05:23
jamen det var da godt nok synd for jer at jeres bærbare brænder sammen efter 1.5år ???

I skal jo selv stå for at kunne bevise, at den ikke er mishandlet / forkert brug. Som ja, er ret svært.
Så det ikke er fair at de ikke vil reparerer jeres bærbar når jeres garanti er udløbet, gratis. Så nu vil i ha' i hovedet og i røv...

Jeg er ikke fra zepto, men kiggede lidt hist og pist på google efter klager...
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner