Forum
Intel B580 dårlig performance i cs2
15
Penge tilbage i SKAT
80
PCIe 5 lanes
8
ddr5 gear 1 hvor høj hastighed ?
24
Råd, køb af brugt ny computer
18
4070ti vs 7900XTX komplet, hjælp
2
Gratis spil-tråden
7
Logitech Z906 Spørgsmål
15
Half Life 2 RTX udgivet
16
Nyt build til gaming +10k
1
Kan man blokere en hjemmeside?
32
Nybygget computer vil ikke starte.
23
10-15k samlet pc + skærm
11
Skærm til spil
12
7800x3D 5070 ti build
32
Windows knap strejker i tide og utide
6
ASUS GeForce RTX 5070 Ti TUF
32
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
379
Proshop har 5070TI som auktion?
87
Opdatering af Mobilforsiden mv
27
9800x3d varm eller normal?
54
Wreckfest 2 controller gas og bremse
0
Xiaomi Hyper OS 2.0
10
Switch 2
4
bahnhofinternet.dk
48
Mobil Tilbudstråd 2025 - Value for money
17
Logitech powerplay 2
6
Mini NAS (e.l.)
27
Gratis chatgpt alternativer?
13
Bedste køb af 5090 build
12
Køb & Salg
S: Philips pico projektor
2
V: Gaming PC (3060 Ti, R7 3700x, 16 gb 3200 mhz)
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
238
K: køb af GPU
0
S: 2 stk. 32GB ram sæt
8
S: 8350K / RTX 2060 / 16GB / mITX
8
S: Gratis
1
S: Lenovo Yoga + X1 Carbon
3
S: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING HBO 1,-
9
K: Gpu uden ekstern power connectors
0
K: Radeon 4870
11
S: 2x dual 120mm value for money luft kølere
8
K: GPU ala 1060 uden exsternal power connectors
0
S: logitech MX Master 3s
10
S: Lenovo D1212 DAS 12x3.5"
8
S: Harman Kardon Citation Multibeam 700 (defekt)
1
K: DDR4 Ram - RGB - søges
5
S: Inno3D RTX 4070Ti
9
S: 3 x Samsung Galaxy Chromebook 2 360 m touch
8
K: Ryzen 5600g/5600gt/5700g
1
S: iPhone 13 Pro 256GB, HP Elitebook & Acer Nitro
14
S: Airpods Gen 2. med QR case og cover
1
S: Thermalright Peerless Assassin 120SE (Uåbnet)
3
S: GIGABYTE GeForce RTX 3080 GAMING OC 10GB
5
K: Stationær pc..
0
V: Synology DS920+ med diske
0
S: Blandet SO-DIMM ram
14
V/S: iPad Pro 12.9" 6th gen 256GB (WiFi+Sim)
9
S: HP PC Ryzen 5600G RX 6400
0
S: 9900K
1
Forum
Intel B580 dårlig performance i cs2
15
Penge tilbage i SKAT
80
PCIe 5 lanes
8
ddr5 gear 1 hvor høj hastighed ?
24
Råd, køb af brugt ny computer
18
4070ti vs 7900XTX komplet, hjælp
2
Gratis spil-tråden
7
Logitech Z906 Spørgsmål
15
Half Life 2 RTX udgivet
16
Nyt build til gaming +10k
1
Kan man blokere en hjemmeside?
32
Nybygget computer vil ikke starte.
23
10-15k samlet pc + skærm
11
Skærm til spil
12
7800x3D 5070 ti build
32
Windows knap strejker i tide og utide
6
ASUS GeForce RTX 5070 Ti TUF
32
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
379
Proshop har 5070TI som auktion?
87
Opdatering af Mobilforsiden mv
27
9800x3d varm eller normal?
54
Wreckfest 2 controller gas og bremse
0
Xiaomi Hyper OS 2.0
10
Switch 2
4
bahnhofinternet.dk
48
Mobil Tilbudstråd 2025 - Value for money
17
Logitech powerplay 2
6
Mini NAS (e.l.)
27
Gratis chatgpt alternativer?
13
Bedste køb af 5090 build
12
Køb & Salg
S: Philips pico projektor
2
V: Gaming PC (3060 Ti, R7 3700x, 16 gb 3200 mhz)
0
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
238
K: køb af GPU
0
S: 2 stk. 32GB ram sæt
8
S: 8350K / RTX 2060 / 16GB / mITX
8
S: Gratis
1
S: Lenovo Yoga + X1 Carbon
3
S: EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING HBO 1,-
9
K: Gpu uden ekstern power connectors
0
K: Radeon 4870
11
S: 2x dual 120mm value for money luft kølere
8
K: GPU ala 1060 uden exsternal power connectors
0
S: logitech MX Master 3s
10
S: Lenovo D1212 DAS 12x3.5"
8
S: Harman Kardon Citation Multibeam 700 (defekt)
1
K: DDR4 Ram - RGB - søges
5
S: Inno3D RTX 4070Ti
9
S: 3 x Samsung Galaxy Chromebook 2 360 m touch
8
K: Ryzen 5600g/5600gt/5700g
1
S: iPhone 13 Pro 256GB, HP Elitebook & Acer Nitro
14
S: Airpods Gen 2. med QR case og cover
1
S: Thermalright Peerless Assassin 120SE (Uåbnet)
3
S: GIGABYTE GeForce RTX 3080 GAMING OC 10GB
5
K: Stationær pc..
0
V: Synology DS920+ med diske
0
S: Blandet SO-DIMM ram
14
V/S: iPad Pro 12.9" 6th gen 256GB (WiFi+Sim)
9
S: HP PC Ryzen 5600G RX 6400
0
S: 9900K
1
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Motherboard til zepto 6214
Af mogge gæst
Er der nogen der ved om man kan sætte et alternativt bundkort i en Zepto 6214 da mit er brændt af og Zepto nægter at reparere, selv om computeren er under 2 år gammel. Zepto tager ca. 2500 for bundkortet alene + montering, hvilket jeg mener nærmer sig det groteske, eftersom computeren er brændt af ved simpel brug og ved et hurtigt kig herinde er der vist rigtig mange som oplever problemer med Zepto, deres ringe computere og den endnu ringere serviice. Så hvis nogle skulle ligge inde med et bundkort som kan bruges eller kender alternativer hører jeg meget gerne fra dem...
Forbrugerstyrelsen har gode bundkort.
Nice se hvad jeg fandt :)
http://www.youtube.com/watch?v=9zZg...
men tror det er rimligt svært at skaffe et nyt bundkort. men intet er umuligt, og er jo sjovt at prøve :)
http://www.youtube.com/watch?v=9zZg...
men tror det er rimligt svært at skaffe et nyt bundkort. men intet er umuligt, og er jo sjovt at prøve :)
mogge
#3
Gæst
08-02-2008 23:22
Ja Forbrugerstyrelsen kunne være en god ide, men da det er en firma computer går det ikke, og det har Zepto nok luret. Men til gengæld er det også den sidste Zepto der er set i det firma..
mogge
#4
Gæst
08-02-2008 23:25
Alternativt sælges diverse dele fra Zepto 6214 snart :-(
Nu har du jo kun ½ års garanti. Og 2 års reklamationsret. Så medmindre du kan bevise fejlen har været der fra start af, så er Zepto i sin gode ret til at afvise en reparation.
Ydermere kan maskinen sagtens have været fyldt med støv, det ser vi ofte. Og i disse tilfælde dækker vi ikke, da maskinen er brændt af pga forkert brug. Dvs. den har været brugt i en seng eller lignende, så den ikke har haft mulighed for at få luft til køleren.
Ydermere kan maskinen sagtens have været fyldt med støv, det ser vi ofte. Og i disse tilfælde dækker vi ikke, da maskinen er brændt af pga forkert brug. Dvs. den har været brugt i en seng eller lignende, så den ikke har haft mulighed for at få luft til køleren.
Need I say more... se evt. Zepto for varm igen igen igen for yderligere...
#5
Hvad så hvis det ikke er pga støv?
Hvad så hvis det ikke er pga støv?
#7 Så er det nok noget andet. Jeg er sikker på der er en god grund til den er blevet afvist. Husk nu, der er tale om reklamation, ikke garanti. Så hvis maskinen har virket over 1½ år, og den så pludselig går død. Er der nok en god grund til det.
#8
Ja det giver lidt sig selv der noget galt, når den er brændt af.
Men reklamationen hedder 2 år, så nytter det ikke at sige den har virket i 1½ år, og at det så er ejerens skyld. Så kan man jo ikke bruge 2 års reklamation til noget.
--
Ja det giver lidt sig selv der noget galt, når den er brændt af.
Men reklamationen hedder 2 år, så nytter det ikke at sige den har virket i 1½ år, og at det så er ejerens skyld. Så kan man jo ikke bruge 2 års reklamation til noget.
--
#8 det skal du jo sige når du er ansat i Zepto eller er du bare lige som dronningen og omtaler dig selv i flertal...
#9 Det er jo netop det der er det "sjove" ved dansk lovgivning. Man har 6 måneder hvor firmaet skal bevise om kunden er skyld i fejlen eller ej. Og udover det skal kunden selv stå for at bevise firmaet er skyld i fejlen. Og det er svært, ja næsten umuligt. Derfor er reklamationsret lige til at lukke op og skide i.
#10 Er ansat i Zepto, så netop derfor ved jeg at vi ikke bare afviser sager uden at der er en rigtig god grund.
Vi laver faktisk rigtig mange maskiner, selvom der kun er reklamationsret på dem. Så dårlig service, nah ikke ligefrem.
Vi laver faktisk rigtig mange maskiner, selvom der kun er reklamationsret på dem. Så dårlig service, nah ikke ligefrem.
#0 i følge den danske købelov er der som standard 6 måneders garanti på udstyr købt i danske butikker. Denne kaldes også formodningsreglen, hvor det formodes at hvis en defekt opstår inden for denne tidsramme tyder det på en produktionsfejl. Zepto er ikke påkrævet at dække defekter mere end de første 6 måneder af udstyrets levetid.
Zepto yder faktisk som god service yderligere 6 måneder hvor de tager maskinerne ind og reparerer dem, med mindre det direkte kan ses på maskinen at den er misligeholdt. Det vil sige de går i de fleste tilfælde ind og dækker repareationerne i det første år af udstyrets levetid.
De sidste 12 måneder tager Zepto maskinen ind og undersøger maskinen for fejlen den er sendt ind for. Hvis det her tyder på misligeholdelse af maskinen skal der selvfølgelig betales for reparationen, ellers reparerer de den uden beregning for kunden hvis det ikke ser ud til at maskinen er misligeholdt.
Jeg kan da godt se du er skuffet, og at prisen kan se høj ud, men reservedele til bærbare er ikke billige når først man er ude over garantien, det er fakta, også hos andre bærbar producenter på markedet.
En anden ting man skal tage i betragtning i forhold til alle de klagetråde der evt. måtte være på HOL og andre danske fora, er at Zepto sælger i gennemsnit 1200 maskiner om måneden, året rundt.
Zepto yder faktisk som god service yderligere 6 måneder hvor de tager maskinerne ind og reparerer dem, med mindre det direkte kan ses på maskinen at den er misligeholdt. Det vil sige de går i de fleste tilfælde ind og dækker repareationerne i det første år af udstyrets levetid.
De sidste 12 måneder tager Zepto maskinen ind og undersøger maskinen for fejlen den er sendt ind for. Hvis det her tyder på misligeholdelse af maskinen skal der selvfølgelig betales for reparationen, ellers reparerer de den uden beregning for kunden hvis det ikke ser ud til at maskinen er misligeholdt.
Jeg kan da godt se du er skuffet, og at prisen kan se høj ud, men reservedele til bærbare er ikke billige når først man er ude over garantien, det er fakta, også hos andre bærbar producenter på markedet.
En anden ting man skal tage i betragtning i forhold til alle de klagetråde der evt. måtte være på HOL og andre danske fora, er at Zepto sælger i gennemsnit 1200 maskiner om måneden, året rundt.
For helvede da også. Det er dig, den er galt med! Ja, dig... og så jøder! De forbandede jøder!
Forresten, CV... siden du er anset i Zepto... hører I også meget brok over jeres TSST Corp drev? Jeg har nemlig bøvl med min (surprise) og supporten gled hurtigt over det. ;)
Forresten, CV... siden du er anset i Zepto... hører I også meget brok over jeres TSST Corp drev? Jeg har nemlig bøvl med min (surprise) og supporten gled hurtigt over det. ;)
#14 Hvis nu du ville uddybe dit spørgsmål lidt, kunne det være at jeg kunne give dig et ordentligt svar.
Kender du til "TSST Corp"? Hvis du søger på Google, finder du en masse fora med folk, der har en model af denne. Jeg har imidlertid et mindre af slagsen; en enkelt DVD (ind til videre) virker kun meget sjældent, medens den virker PROBLEMFRIT i flere andre maskiner, jeg har testet den i.
En mindre bagatel, men en vigtig DVD!
En mindre bagatel, men en vigtig DVD!
#16 Alle drev har problemer af den slags. Mit gamle drev, et dyrt Plextor drev, kunne heller ikke læse skiver fra EA games.
Så hvis du kun har problemer med 1 skive, vil jeg da mene du er ret heldig.
Så hvis du kun har problemer med 1 skive, vil jeg da mene du er ret heldig.
Lovgivningen bliver da helt anderledes når det er et firma som har købt bærbaren. - det mener jeg at jeg kan huske det år jeg havde erhversret.
Ja netop. Men som firma er man måske endnu mere afhængig af at have noget materiel som holder, og når det ikke gør at der er en ordentlig service på produktet, noget som Zepto ikke rigtig lever op til. Men det er selvfælgelig også en viden at have når vi om kort tid skal investere i nyt grej til medarbejderne!!
desværre har CV jo ret, de er kun forpligtet til at reperere i ½ år, og i tilfælde af forkert brug af maskinen skal zepto selvfølgelig ikke dække.
men i det tilfælde hvor et bundkort bare dør, efter de 6 måneder er gået og inden de 2 års reklemationsret, er zepto da umiddelbart den eneste producent af bærbare jeg lige kan komme på der ikke vil repere maskinen. eller tager jeg fejl?
bevares, lyder til zepto følger reglerne, men det lyder til at de også falder under den generellle standard for service.
ja jeg skal ihvertfald ikke nyde noget :-)
men i det tilfælde hvor et bundkort bare dør, efter de 6 måneder er gået og inden de 2 års reklemationsret, er zepto da umiddelbart den eneste producent af bærbare jeg lige kan komme på der ikke vil repere maskinen. eller tager jeg fejl?
bevares, lyder til zepto følger reglerne, men det lyder til at de også falder under den generellle standard for service.
ja jeg skal ihvertfald ikke nyde noget :-)
#20 Prøv og læs hele tråden igennem. Zepto giver 1 helt års garanti, hvor loven siger man kun behøver at give 6 måneder.
#11(Det er jo netop det der er det "sjove" ved dansk lovgivning. Man har 6 måneder hvor firmaet skal bevise om kunden er skyld i fejlen eller ej. Og udover det skal kunden selv stå for at bevise firmaet er skyld i fejlen. Og det er svært, ja næsten umuligt. Derfor er reklamationsret lige til at lukke op og skide i) citat CV - ansat i Zepto!!
Så for at vende tilbage til udgangspunktet: Er der nogen der ved noget om et alternativt motherboard til 6214. Har ikke lyst til at bruge 3500kr. hos Zepto for et nyt...
Så for at vende tilbage til udgangspunktet: Er der nogen der ved noget om et alternativt motherboard til 6214. Har ikke lyst til at bruge 3500kr. hos Zepto for et nyt...
kasper t
#23
Gæst
19-02-2008 13:49
sjovt nok sidder jeg med nøjagtig samme problem.. mit motherboard eller GFX kort er brændt af, og zepto vil ikke lave maskinen da den er 1½ år gammelt..
og ligesom dig mogge har jeg ikke lyst til at bruge 3,5k på at få den ordnet, og må indrømme at jeg er virkelig er træt af det, og synes faktisk ikke det er helt fair...
desværre har vi vist ikke så mange muligheder mogge :( men har du prøvet at kontakte forbrugerrådet eller tv programmer som basta eller kontant ?
hvis du finder nogen muligheder i denne sag, eller har lyst til at prøve noget alternativt bedes du kontakte mig på min email, kresten50@gmail.com
må desværre erkende at jeg har været yderst tilfreds med mit produkt og har anbefalet zepto til MANGE andre, men efter denne sag har jeg et helt andet synspunkt!! desværre måtte det ende sådan :(
ville bare ønske man kunne gøre noget ?
og ligesom dig mogge har jeg ikke lyst til at bruge 3,5k på at få den ordnet, og må indrømme at jeg er virkelig er træt af det, og synes faktisk ikke det er helt fair...
desværre har vi vist ikke så mange muligheder mogge :( men har du prøvet at kontakte forbrugerrådet eller tv programmer som basta eller kontant ?
hvis du finder nogen muligheder i denne sag, eller har lyst til at prøve noget alternativt bedes du kontakte mig på min email, kresten50@gmail.com
må desværre erkende at jeg har været yderst tilfreds med mit produkt og har anbefalet zepto til MANGE andre, men efter denne sag har jeg et helt andet synspunkt!! desværre måtte det ende sådan :(
ville bare ønske man kunne gøre noget ?
Mads W.
#24
Gæst
22-02-2008 11:42
mogge
Hvis du evt. skulle være interesseret i at sælge den i dele, er jeg meget interesseret i at købe din skærm hvis altså den fungerer helt som den skal.. Har nemligt tabt min og der løber en streg vertikalt hen over skærmen, som er rimelig irreterende.
Hvis du evt. skulle være interesseret i at sælge den i dele, er jeg meget interesseret i at købe din skærm hvis altså den fungerer helt som den skal.. Har nemligt tabt min og der løber en streg vertikalt hen over skærmen, som er rimelig irreterende.
Ja Kasper
Egentlig var jeg også ganske tilfreds, men blev da derfor ekstra skuffet over Zeptos afvisning og manglende evne til at gå ind i en kvalificeret debat om en løsning på problemet! Og eftersom vi deler samme problem og også andre lignende under "zepto 6214 for varm igen igen" er der måske en svaghed ved dette produkt, som Zepto åbenbart nægter at forholde sig til.
Mads W hvor meget vil du give for skærmen?
Egentlig var jeg også ganske tilfreds, men blev da derfor ekstra skuffet over Zeptos afvisning og manglende evne til at gå ind i en kvalificeret debat om en løsning på problemet! Og eftersom vi deler samme problem og også andre lignende under "zepto 6214 for varm igen igen" er der måske en svaghed ved dette produkt, som Zepto åbenbart nægter at forholde sig til.
Mads W hvor meget vil du give for skærmen?
cand.jur
#26
Gæst
31-07-2008 19:07
I roder det lidt sammen. Begrebet garanti - som i øvrig altid dækker mindst 1 år uanset om de skriver 1 eller 6 mdr. - er en bindende aftale mellem producentens og forbrugeren er suppleret af en lovbestemt reklamationsret på 2 år.
I de 2 år kan du altid klage til butikken, og de skal hjælpe dig.
De første 6 mdr. der refereres til er det der kaldes en formodningsregel, et tidsrum for hvorom produktet går i stykker inden for må formodes at produktet har været fejlbehæftet fra købstidspunktet.
Så uanset om Zepto vil eller ej, klag til dem, og sørg for at få en kvittering med dato for indlevering, og så afsted til forbrugerstyrelsen når de nægter at udbedre.
Held og lykke.
I de 2 år kan du altid klage til butikken, og de skal hjælpe dig.
De første 6 mdr. der refereres til er det der kaldes en formodningsregel, et tidsrum for hvorom produktet går i stykker inden for må formodes at produktet har været fejlbehæftet fra købstidspunktet.
Så uanset om Zepto vil eller ej, klag til dem, og sørg for at få en kvittering med dato for indlevering, og så afsted til forbrugerstyrelsen når de nægter at udbedre.
Held og lykke.
ohhhyes
#27
Gæst
07-08-2008 05:23
jamen det var da godt nok synd for jer at jeres bærbare brænder sammen efter 1.5år ???
I skal jo selv stå for at kunne bevise, at den ikke er mishandlet / forkert brug. Som ja, er ret svært.
Så det ikke er fair at de ikke vil reparerer jeres bærbar når jeres garanti er udløbet, gratis. Så nu vil i ha' i hovedet og i røv...
Jeg er ikke fra zepto, men kiggede lidt hist og pist på google efter klager...
I skal jo selv stå for at kunne bevise, at den ikke er mishandlet / forkert brug. Som ja, er ret svært.
Så det ikke er fair at de ikke vil reparerer jeres bærbar når jeres garanti er udløbet, gratis. Så nu vil i ha' i hovedet og i røv...
Jeg er ikke fra zepto, men kiggede lidt hist og pist på google efter klager...