• Forum
      /  
    Software
      /  
    Operativsystemer
  • 31-10-2005 · 14:11 283 visninger 20 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Microsofts utrolig dårlige service

    Af Xp3rt Semi Nørd
OK jeg sidder her i IT afdelingen på arbejdet og har fire PC'er der skal bruge en hotfix fra MS pga dette problem:

http://support.microsoft.com/?kbid=...

Jeg har bare det problem at der ikke lige er mulighed for at downloade den hotfix direkte, men man skal kontakte MS for at få den... Ligesom der står på deres side:

"To resolve this problem immediately, contact Microsoft Product Support Services to obtain the hotfix. For a complete list of Microsoft Product Support Services phone numbers and information about support costs, visit the following Microsoft Web site:
http://support.microsoft.com/contac......

Når man så følger det link så kommer man ind til 16 links... Så kan man gå ind i kontakt og kontakte MS. Hvis du har bestilt Win XP seperat og betalt masser af $$ så kan du få lov til at sende to gratis mails.

Hvis ikke koster det 699,- + 25% i moms !!!!!!!!!!!!!!!!

Vi har 500 licenser, og så vil de have FUCKING mange penge for en enkelt HOTFIX ????? Det er en OPDATERING MICROSOFT FOR ***** ** **** *** ****** Micro****^

Nu har jeg brugt 1½ time på at finde ud af hvor fanden jeg får den hotfix uden at skulle betale $$$$$$$, er det virkelig rigtigt at der ikke er EN ENESTE MAIL adresse på hele MS's side man kan bruge ?

De vil da også bare tjene penge på alting. Hvis du ikke har betalt for det fra start af, så har du et problem, for du kan ikke få systemet til at køre (den fejl som hotfix'et retter er spontan reboot) og det koster fandme penge i firmaet da folk ik kan bruge deres computere. Microsofts support er i hvertfald ikke på listen over bedste supports i verden, det er fandme sikkert !

Nogen der har samme problemer eller er det bare mig der skal være så fucking irriteret overfor MS ?

Hvor svært er det at smide det lille hotfix op og smide et link på siden ?

Det kan da ikke være rigtigt at fordi der er en fejl i DERES produkt, som VI har betalt for, og derfor skal VI betale for at få det rettet ?

Det er fandme dårlig service. Tjener de ikke nok penge i forvejen ?

/Xp3rt der godt ved hvilket OS som skal afprøves næste gang... Og nej, det er ikke nogen af MS's produkter :-/


Elitebruger
31-10-2005 14:16
Hvad kan jeg sige ? :D

Foeler med dig.. MS er fandme langt ude i den sammenhaeng.. Proev at ringe til deres support center.. Det hjaelper som regel langt mere end at fedte rundt paa deres lorte daarlige hp :)

De plejer at have lidt mere respekt for firmaer og folk med mange licenser ;)
Guru
31-10-2005 14:17
hR du prøvet at søge efter den herinde?

http://v4.windowsupdate.microsoft.c.../
Jan Bjerre

#3

Gæst
31-10-2005 14:22
Hej

Det er en af de mange opdateringer der er i XP SP2

http://support.microsoft.com/defaul...;...

Så skal du jo ikke betale ekstra blot installere servicepack 2.

M.v.h.

Jan
KC

#4

Elitebruger
31-10-2005 14:24
#0

Er det fordi du vil have medlidenhed, eller hvorfor har du oprettet den her tråd?
Junior Supporter
31-10-2005 14:25
Hmm... det kan jeg ikke helt forstå. De gange har skulle bruge et hotfix der ikke var tilgængeligt til download, så har jeg bare ringet til MS Danmark og nævnt artikel nummerert. Så får man en mail med et link til en zip fil der kan åbnes x antal dage...

Dog har de hotfixes jeg skulle været til Server 2k3 eller andre Backoffice produkter...
Semi Nørd
31-10-2005 14:25
#2 Det er en hotfix du skal bestille fra MS, ikke en der er tilgengældelig, og du må kun installere den hvis du har det problem her...

#1 Jeg har også skrevet en vred melding til dem omkring deres site, det er ret ulogisk og det er sjældent jeg kan finde det specifikke jeg leder efter mht. updates/hotfixes/errors o.a. som ikke er normalt "sådan-her-sætter-du-CD'en-i-computeren"-info

Jeg prøver at ringe, men de gange jeg har ringet har de bare været ubehøvlede og sagt jeg skal sende en mail... Til Kr. 873,75 overført med det samme via Visa. Så er der sikkert også gebyr på 199,- til dækning af strøm og andet... *grrrrrrrrrrr*



Junior Supporter
31-10-2005 14:26
Læste lige din tråd igen... har du overhovedet ringet til dem??

Prøv dog det først og lad være med at tude sådan...

44 89 0100
Supporter Aspirant
31-10-2005 14:26
#0 nu må du lige slappe lidt af, da det du kræver er en fix HER & NU!
Eftersom der ikke er blevet frigivet en officiel fix, så må du vente sammen med os andre på at fixen bliver gennemtestet.
Det du betaler for er højest sandsynligt at microsoft har en ingeniør som godkender brugen af den midlertidig fix(uofficiel) på dit system, eller skræddersyr den til at kunne bruges i dit tilfælde.
Synes fanme det er små penge for at få det til at virke her&nu.
Guru
31-10-2005 14:27
#3 godt set :o)
Guru
31-10-2005 14:28
Har I en SA aftale eller hvilken form for aftale har I tegnet med Microsoft?
Jeg går ud fra at I ikke har købt 500 OEM licenser...

Alt efter hvilken aftale I har valgt, er der jo forskellige former for support, samt om I har valgt om et leje eller eje jeres licenser.

Dårlig service? Vil du også arbejde gratis? Du sælger et produkt til 900,-, og så skal du have en mand siddende hver dag til at tage telefonen hvis der nu skulle blive problemer med produktet? Økonomi..

Som sagt fortæl hvilken aftale I har, så kan jeg undersøge dine muligheder..

/tfm
Guru
31-10-2005 14:28
#6 når du har dampet af kan du læse #3 og overveje hvorfor jeres "it-forvirrings" afdeling ikke har opdateret jeres systemer endnu :o)
Xp3rt

#12

Semi Nørd
31-10-2005 14:29
#3 Og hvis der så ER SP2 og alle opdateringer installeret på de 500+ clienter i firmaet ?

#4 Ja fordi jeg vil have medlidenhed, jeg er så ensom og deprimeret, så derfor brokker jeg mig over Microsoft herinde... Det kan jeg nemlig godt li'

Hvad tror du selv ?

#5 jeg ringer og hører dem ad, jeg har bare dårlige erfaringer med deres support...

Guru
31-10-2005 14:32
#12 du siger det er 4 maskiner i alt? sikkert på der er sp2 på? integreret eller installeret fra updaten? er det første udgave af sp2 der kom ud?

Sender dig lige en trøstekrammer... man kommer sjældent langt med arrighed ;) kender det selv fra jobbet.
KC

#14

Supporter Aspirant
31-10-2005 14:32
#4 Ja fordi jeg vil have medlidenhed, jeg er så ensom og deprimeret, så derfor brokker jeg mig over Microsoft herinde... Det kan jeg nemlig godt li'

Hehe - det tænkte jeg sgu nok. Fjols....
Guru
31-10-2005 14:35
#14 i henhold til dit spørgsmål i #4 .. har du oprettet det svar som ikke er til nogen hjælp for at få højere rang?

Tænker lige over hvem der mest fremstår som et fjols i den tråd her ...
Superbruger
31-10-2005 14:35
Jeg har nu kun oplevet hurtig service... dog nogle gange lidt tvivlende i deres kunnen... hmm surt!
Jan Bjerre

#17

Gæst
31-10-2005 14:37
#12

Hvis der installeret SP2 på de 4 maskiner, kan du jo prøve at håndinstallere den igen. Det kunne jo være at det løste problemet så du ikke behøver at tage kontakt til MS. Nu findes der jo både dårlige og gode supportere. Måske har du blot været uheldig.

Good Luck

Jan
Xp3rt

#18

Semi Nørd
31-10-2005 14:42
#7 Jeg tuder ikke, jeg er bare irriteret over at det koster så meget at sende et lille fucking link... Og læs så resten af tråden, der står hvorfor jeg ikke har ringet før

#8 Hvad med at de så gav lidt info om det så ?

#9 Ja godt set, jeg havde også set det, men der må jo være et problem med den der er i SP2 siden det ikke virker ? :S

#10 MVL er det vi har betalt for åbenbart...
Jeg tror ikke at MS går konkurs fordi de skal have nogle supportere siddende og sende et link ud... Det nægter jeg at tro på. Og arbejde gratis ? Tror nok at der er nogle andre ting der kan dække deres løn ;)

Tak fordi du vil undersøge det...

#11 fløjt... :)

#13 Ja det er 4 maskiner jeg har fundet fejlen på og sidder med nu, incl. min egen PC. Og ja der er SP2 på, på en af maskinerne er der installeret Win XP direkte fra MS's license book eller hvad det nu er, hvor der er SP2 med. De andre tre har jeg selv installeret SP2 fra Network install.

Sender en trøstekrammer tilbage, da jeg ser du er IT ansvarlig på en skole, det er lidt sværere at ordne computere for børn end voksne ;)

#14 læs videre... Fjols

#15 hehe

#16 Det kan være :)




Nørd Aspirant
31-10-2005 15:54
0# Hvad er det store problem?? hvis den sølle opdatering koster ca. 1000 kr til 4 maskiner, det er ca. 250,- pr styk og?? Du sidder på Nilfisk med i forvejen 500 licenser, så skulle du måske hellere brokke dig til Microsoft eller fortælle Nilfisk at de skal vælge et andet styresystem til deres 500 maskiner pga. at MS er nogle paphatte, den lille detalje er bare at det sikkert koster mere end de skalllede 1000 kroner.
hvis du skal bruge den opdatering på 4 ud af 500 maskiner bruger du sikkert en eller anden applikation som kræver denne opdatering, det kunne jo også være applikationene som var noget L.... i stedet for MS.
Sidder selv i en It-afdeling med ca. 2000 MS XP licenser og vi har en applikation som IKKE kan køre SP2 fra MS, det er da en applikjation som er udviklet ad H. til. Den nye version af programmet er nu kommet og hjernerne bag programmet siger at det stadig ikke kan køre med SP2 installeret. Hvor snedigt er det?
Xp3rt

#20

Semi Nørd
31-10-2005 16:06
#19 du har ret, men jeg tænker sådan set ikke at det er så forfærdeligt for store firmaer, men som privatperson tror jeg ikke folk gider at betale 1.600 for Win XP prof og så bagefter fordi MS ikke kan lave det ordentligt, så er du nødt til at betale ca. 1000 kroner for noget som burde virke. Det synes jeg er for dårligt. Det er OK at de har betaling på deres support for nogle grupper, men for så lidt synes jeg det er dårligt...

Seriøst:

Er der nogen herindefra der ville betale 1000,- for at få et downloadlink ?

Kommer selvf. an på hvad det er


Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner