• Forum
      /  
    Programmering og webdesign
      /  
    Programmering
  • 13-10-2003 · 18:50 118 visninger 7 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Hvad skal jeg lære for at blive grafiker?

    Af _ToXic_ Supporter Aspirant
Min "store drøm" er at blive grafiker og lave grafik til spil og tegnefilm. Har tit set "Behind the scenes" på forskellige film som f.eks. Shrek, Final Fantasy osv. og det fanger virkelig min interesse. Synes det er alt for spændende bare at lave sin egen verden vha. programmering. Og alt dette har jeg snakket med min far om, og han siger at man skal lære programmering for at blive grafiker, men hvilken form for programmering er det? Er det C++? Hvad er det, man skal lære for at have en ærlig chance i grafikerbranchen?
Hvis der er nogen som ved det ville jeg sætte stor pris på at få et link evt. til en tutorial eller lign.

/Scroon

Supporter Aspirant
13-10-2003 18:51
OT---> Der sku så ik stå /Scroon. Kom til at trykke ctrl+v :)
Dop3man

#2

Gæst
13-10-2003 18:58
du kunne jo starte med at lære at bruge 3Ds max eller maja...
Supporter Aspirant
13-10-2003 19:06
Hvad er Maja for noget?
Monsterbruger
13-10-2003 19:31
grafikkere laver vel ikke kun 3D....?

papir blyant, photoshop - og evnen til at visualisere er vel også vigitig!

maYa hedder det vidst... og 3ds max er de mest brugte 3d værktøjer i spil og film branchen (vil jeg tro)
Amatør
13-10-2003 19:47
Jeg tror at din "store" drøm hedder animator... Grafiker laver mere 2d arbejde. Det er nok en god ide at begynde med 3ds max. Fordi det er nemmer at lære end Maya... Maya er det program der er brugt i jurassic park og toy soldier osv... Mange af de store film fra dreamworks.
Du skal sidde og opbygge figurerene i trådnet og der efter ligge "farverne" på... så Sådan set programering er det ikke... Det er tegning i hånden...Et god råd er at begynde med de grafiske programmer fra bunden evt. photoshop, Fordi mange at de finesser som du lærer i disse programmer kan overførers til de andre programmer som 3ds max og Maya som vecktor grafik osv..
Monsterbruger
13-10-2003 19:51
Jeg arbejder som grafiker i et reklamebureau, og vi bruger udelukkende Adobe Produkter, dvs mainly 2d :D Men hvis du vil være Animator, har folket nok ret i, at der er 3D Studio Max og Maya du skal kaste dig over. Ydermere tror jeg du vil komme længst med en slags Design-uddannelse som baggrund, fra Design-skolen eller noget i den dur (kender intet til det, læser selv til IT Ingeniør)

Men programmering må jeg indrømme, at jeg aldrig har hørt en grafiker skulle få brug for :)

Men du skal kende den overordnede teori, bag de applikationer som du bruger. - Det har dog ikke meget med programmering at gøre som jeg ser det :)

GOOD LUCK! :)
Supporter Aspirant
13-10-2003 20:00
Okay. Tak allesammen.. Jeg lægger ud med 3ds max og starter derfra. Så må jeg prøve mig lidt frem med Maja på et senere tidspunkt!

Men tak for svarene. Nu ved jeg i det mindste hvad jeg skal gøre :)

/tox
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner