Forum
Macbook til hhx
3
Telia router
1
Tilbud tråd
18
Er der noget der er meget forkert her?
15
Hvorfor er RTX 4070 TI dyrere end RTX5070 TI ?
6
32" LG UltraGear 32GR93U-B
1
Rejsekort app
4
Kan jeg udskifte RTX4070 til RTX5080 ?
15
Asus RT-BE92U mister 5ghz??
6
Penge tilbage i SKAT
134
Opdate: Gave til forældresløsbarns konfirmation
144
Billigt trådløst headset anbefalinger?
6
Hvilke rj45 stk?
6
Gendanne SMS'er på en Iphone
6
Gratis spil-tråden
15
Dårlige komponenter i Windows (S-Mode) bærbare?
5
Nå men reddit synes jeg er en klovn :D
16
Acer, ny installation??
4
Asus Tuf vs MSI X870
5
Sorround højttaler til forstærker
8
Bedste 4k oled til prisen
8
PC måske død. Hvad kan jeg gøre?
4
Wifi 7 på Laptop?
7
Program til komprimering af billeder til web?
6
50XX launch - Del 2
66
Brug for hjælp angående computer valg
7
Er den her 5070 TI ikke lidt pebret?
3
Ny pc på lavt budget (proshop)
24
hvad synes I om denne "samlet gaming pc"
7
Hvorfor kan ikke køre 144hz i max opløsning?
6
Køb & Salg
S: Google Pixel 8 pro 256gb Bay
0
S: S25 Ultra
4
V: lenovo Legion 5 Pro
1
V: Alphacool Eisbaer 420 fra 2019
1
B: Asus TUF 4080 til 3070 eller bedre
8
S: Netgear R7000 Nighthawk Gigabit router
1
S: 240hz skærm til salg
3
S: AIO Barebone Gaming Computer
9
K: cpu intel 7 generation
1
S: Iphone 15 128 gb
8
K: Atx kabinet+PSU
2
S: Gigabyte RTX 2060
4
K: 2 x 4 DDR3 RAM
1
S: Asustor F56706T - m2 - SSD - NAS (2 styk)
3
S: Ældre PC til salg (9700K & 1080TI)
6
K: mats intel bundle søges 13/14 gen
2
S: Seasonic G12 GM-650 GOLD PSU
2
K: Ryzen 9 3950x
1
S: i7 9700k, z390-f, 32gb, H100x
11
K: Corsair SF750 købes
4
S: Corsair 1000w psu
3
S: 3090 / 5950x / 128GB ECC / ASRock X570 Creator
6
K: Ryzen 7000 / 9000
2
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
308
V: TP-Link Deco XE75
0
K: 6800 xt eller 7800 xt
5
V: Næsten komplet pc.
7
V: server, ProLiant DL560 Gen9
14
S: GTX 1070 ti + I7 7700K bundlet og PSU
1
V: Bærbar Gaming PC
0
Forum
Macbook til hhx
3
Telia router
1
Tilbud tråd
18
Er der noget der er meget forkert her?
15
Hvorfor er RTX 4070 TI dyrere end RTX5070 TI ?
6
32" LG UltraGear 32GR93U-B
1
Rejsekort app
4
Kan jeg udskifte RTX4070 til RTX5080 ?
15
Asus RT-BE92U mister 5ghz??
6
Penge tilbage i SKAT
134
Opdate: Gave til forældresløsbarns konfirmation
144
Billigt trådløst headset anbefalinger?
6
Hvilke rj45 stk?
6
Gendanne SMS'er på en Iphone
6
Gratis spil-tråden
15
Dårlige komponenter i Windows (S-Mode) bærbare?
5
Nå men reddit synes jeg er en klovn :D
16
Acer, ny installation??
4
Asus Tuf vs MSI X870
5
Sorround højttaler til forstærker
8
Bedste 4k oled til prisen
8
PC måske død. Hvad kan jeg gøre?
4
Wifi 7 på Laptop?
7
Program til komprimering af billeder til web?
6
50XX launch - Del 2
66
Brug for hjælp angående computer valg
7
Er den her 5070 TI ikke lidt pebret?
3
Ny pc på lavt budget (proshop)
24
hvad synes I om denne "samlet gaming pc"
7
Hvorfor kan ikke køre 144hz i max opløsning?
6
Køb & Salg
S: Google Pixel 8 pro 256gb Bay
0
S: S25 Ultra
4
V: lenovo Legion 5 Pro
1
V: Alphacool Eisbaer 420 fra 2019
1
B: Asus TUF 4080 til 3070 eller bedre
8
S: Netgear R7000 Nighthawk Gigabit router
1
S: 240hz skærm til salg
3
S: AIO Barebone Gaming Computer
9
K: cpu intel 7 generation
1
S: Iphone 15 128 gb
8
K: Atx kabinet+PSU
2
S: Gigabyte RTX 2060
4
K: 2 x 4 DDR3 RAM
1
S: Asustor F56706T - m2 - SSD - NAS (2 styk)
3
S: Ældre PC til salg (9700K & 1080TI)
6
K: mats intel bundle søges 13/14 gen
2
S: Seasonic G12 GM-650 GOLD PSU
2
K: Ryzen 9 3950x
1
S: i7 9700k, z390-f, 32gb, H100x
11
K: Corsair SF750 købes
4
S: Corsair 1000w psu
3
S: 3090 / 5950x / 128GB ECC / ASRock X570 Creator
6
K: Ryzen 7000 / 9000
2
Hol.dk's Uofficielle White/Black liste V4
308
V: TP-Link Deco XE75
0
K: 6800 xt eller 7800 xt
5
V: Næsten komplet pc.
7
V: server, ProLiant DL560 Gen9
14
S: GTX 1070 ti + I7 7700K bundlet og PSU
1
V: Bærbar Gaming PC
0
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Rma ved udvidet garanti
Af Coma Ny på siden
Jeg har en nvme disk fra adata som er gået i stykker. Den er over 2år gammel, men den er stadig dækket af den garanti som adata yder (5år) men adata siger det skal gå igennem forhandleren. Men proshop nægter den er dækket af garanti, så hvad gør man så?
Du må kommunikerer noget bedre med begge parter. Find hvor det står skriftligt at adata yder 5 års garanti og du få en mail fra Adata, som siger det skal igennem forhandleren.
Så må proshop svare tilbage skriftligt hvorfor de ikke tager imod din vare og så skriv tilbage til Adata hvorfor forhandleren nægter at modtage den og hør hvad de svare tilbage og kræv det skriftligt.
Så må proshop svare tilbage skriftligt hvorfor de ikke tager imod din vare og så skriv tilbage til Adata hvorfor forhandleren nægter at modtage den og hør hvad de svare tilbage og kræv det skriftligt.
Proshop kan være lidt tunge i opfattelsen, alt efter hvem du får fat i.
Skær det ud i pap for reklamationsafdelingen at produktet er dækket af 5 års fabriksgaranti og at producenten har oplyst dig om at varen skal returneres gennem butikken den er købt i.
Proshop service er godt nok gået ned af bakke.
Tak jeg prøver at vedhæfte adata svar til dem og se hvad de så siger
Tak jeg prøver at vedhæfte adata svar til dem og se hvad de så siger
Proshop har vel bare kørt på autopilot i forhold til den alm 2 års reklamationsret.
(Jo også nemt at falde i, alt efter hvordan din første henvendelse var formuleret)
Held og lykke. :-)
(Jo også nemt at falde i, alt efter hvordan din første henvendelse var formuleret)
Held og lykke. :-)
Juridisk set har Proshop intet med sagen at gøre, da de to år er udløbet.
#5, jeg vil gætte både og, hvis proshop ikke vil have noget med udvidet producent garanti at gøre skal de lade være med at skrive 5 års garanti på deres side, og nøjes med at skrive 2 år.
#6 Lur mig om der ikke står "procentgaranti". +
Og de er dækket ind af købeloven, da alle ved at der ydes to års rek. ret. Alt derudover er imellem dig og producenten.
Og de er dækket ind af købeloven, da alle ved at der ydes to års rek. ret. Alt derudover er imellem dig og producenten.
#7, jojo, det er jeg klar over, men syntes de burde nøjes med at sige 2 år nu de ikke vil blandes ind i det andet.
Hvor står der "procentgaranti" henne? på proshop? link?
Hvor står der "procentgaranti" henne? på proshop? link?
Hvis du har kontaktet Adata, som siger du skal kontakte Proshop, som siger du skal kontakte Adata, så kontakt Adata igen.
Forklar Adata, at Proshop siger de ikke håndterer RMA på produkter der er over 2 år, og disse skal gå direkte til producenten.
Hvis Adata stadig siger det skal gå via Proshop, så må Proshop sætte deres product manager på sagen, som kan kontakte enten producent eller distributør, alt efter hvor Proshop har købt varen. Som sikkert er gennem distribution. Så har Distributøren en ansvarlig for samhandel med blandt andet Adata og så må sagen tages af den vej.
Proshop kan godt frasige sig ansvaret HVIS det ikke står i en samhandelsaftale at de er ansvarlige i situationer som denne.
Husk på der er helt andre regler der gælder ved klager udenfor reklamationsretsperioden. Du skal ikke forvente bedre forhold, når du er udenfor reklamationsretsperioden.
"Jamen der står hos Tænk/Forbrugerrådet/whatever at man skal være bedre stillet med en garanti end med en reklamationsret, what gives!?" tænker du måske.
Det er også rigtigt, men i dette tilfælde er det ikke Proshop der tilbyder garantien, men producenten af varen.
Du skal også være opmærksom på at den 5års garanti Adata tilbyder MÅSKE er afhængig af en registrering af produktet, efter køb, indenfor en given periode. Det er også værd at være obs på.
Forklar Adata, at Proshop siger de ikke håndterer RMA på produkter der er over 2 år, og disse skal gå direkte til producenten.
Hvis Adata stadig siger det skal gå via Proshop, så må Proshop sætte deres product manager på sagen, som kan kontakte enten producent eller distributør, alt efter hvor Proshop har købt varen. Som sikkert er gennem distribution. Så har Distributøren en ansvarlig for samhandel med blandt andet Adata og så må sagen tages af den vej.
Proshop kan godt frasige sig ansvaret HVIS det ikke står i en samhandelsaftale at de er ansvarlige i situationer som denne.
Husk på der er helt andre regler der gælder ved klager udenfor reklamationsretsperioden. Du skal ikke forvente bedre forhold, når du er udenfor reklamationsretsperioden.
"Jamen der står hos Tænk/Forbrugerrådet/whatever at man skal være bedre stillet med en garanti end med en reklamationsret, what gives!?" tænker du måske.
Det er også rigtigt, men i dette tilfælde er det ikke Proshop der tilbyder garantien, men producenten af varen.
Du skal også være opmærksom på at den 5års garanti Adata tilbyder MÅSKE er afhængig af en registrering af produktet, efter køb, indenfor en given periode. Det er også værd at være obs på.
#8 Det er jo et salgsargument, at der ydes fem års producentgaranti på produktet. Så selvfølgelig vil en forhandler ikke bare lyve om produktet og skrive at der kun er to års rek. ret.
- Spørg OP hvor han har fået at vide at der er fem års producentgaranti.
- Spørg OP hvor han har fået at vide at der er fem års producentgaranti.
Lige meget hvad skal proshop ind over, da de skal bekræfte hvornår kunden har købt produktet. Det er 5 år fra salgstidspunkt ikke fra da producenten har sendt varene til butikken, ellers ville man aldrig blive færdig. Husk hvis/når du fået et nyt produkt så starter de 5 år forfra.
#8
Her er et eks på hvordan Proshop skriver sådan noget.
https://gyazo.com/e28077370959badef...
https://www.proshop.dk/Stroemforsyn...?
Her er et eks på hvordan Proshop skriver sådan noget.
https://gyazo.com/e28077370959badef...
https://www.proshop.dk/Stroemforsyn...?
Spørgsmålet er om det er tiden og bøvlet værd.
Adata kører ligesom mange andre porto på kundens regning hvis reklamationen ender med at gå direkte, så er det en billig SSD er der nok mere fidus i at købe en ny SSD.
De har mig bekendt heller ikke webshop, så det giver ikke meget mening at den del ikke kører gennem den konkrete forhandler, i dette tilfælde Proshop.
Jeg kom i tanke om denne her hvor Magnus måtte sutte klud - men point being; Proshop tog kortet ind, på trods af at kortet var anden-ejer og de to års reklamationsret var udløbet; MSI havde også udvidet garanti.
Læs med her;
https://www.hardwareonline.dk/traad...
#14 Sikke et udtryk lol. Jeg oprettede bare en RMA sag på deres hjemmeside og afleverede det i deres butik. Der var intet problem fra Proshops side.
15
Jeg tænker også bare at OP har fået fat i en 2-gearet medarbejder.
Man skal krydse fingre for at komme i dialog med seks-gears-folk i RMA'en sommetider.
#11 - Det står på ens kvittering for købet. Det behøver man ikke kontakte forhandleren for at få bekræftet :)
#17 det kan man fuske med lige så tosset man vil, så nogle producenter vil have bekræftigelse. De blanke er nok ligeglade, især hvis det er småbeløb.
Nu kan jeg så se Proshop har gjort så man ikke længere kan se alle ens gamle ordere.. men kun de ting man har købt inden for de sidste 2 år..
eneste måde at komme i kontakt med proshop er via deres support mail, de mangler virkelig en funktion så man kan skrive direkte til ens rma process...
#10 de 5 års garanti står ved adata, hvis man slår serie numret op. og de stod også direkte på specs for produktet. men efter som proshop har fjernet så man ikke længere kan se sine gamle ordere, og derved ikke produktet mere, så er det svært at bevise nu
eneste måde at komme i kontakt med proshop er via deres support mail, de mangler virkelig en funktion så man kan skrive direkte til ens rma process...
#10 de 5 års garanti står ved adata, hvis man slår serie numret op. og de stod også direkte på specs for produktet. men efter som proshop har fjernet så man ikke længere kan se sine gamle ordere, og derved ikke produktet mere, så er det svært at bevise nu
19
Det holder ikke, det du siger.
Du skal huske at krydse af i "fra dato" og "til dato" oppe i toppen i højre side på din kunde-side.
Jeg har kvitteringer fra da jeg var seks år gammel ;)
#20 ja det havde jeg også før i tiden, men kan da ikke se noget fra dato, og til dato under købshistorik?
https://i.imgur.com/5Vh5UnM.png
https://i.imgur.com/5Vh5UnM.png
Ja, jeg glemte at sige du skal ind under "Fakturaoversigt" til venstre på din kundeside.
Undskyld, Coma.
#22 tak.. det havde jeg overset