• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Netværk
  • 22-05-2023 · 16:58 1056 visninger 10 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Kabel internet virker ikke

    Af Aliaz Junior Supporter
Mit kabel internet har ikke virket siden onsdag.
Har Vios og deres modem men kører bridge med egen Asus ac68u som router. Har prøvet at slukke begge dele flere gange. Vios siger modem er online.
Jeg har intet ændret. Hvordan finder jeg ud af om Asus router fejler noget? Hverken wifi eller kabel virker.
Vil helst ændre så lidt som muligt. Forklar gerne så det er letforståeligt for alle. Tak

Ultrabruger
22-05-2023 17:08
Kan du komme i kontakt med asus router over dit netværk?
Har du prøvet at komme dit kable i Vios modemet for at se om der er forbindelse?
Supporter
22-05-2023 17:09
Slå bridge mode fra og se om du kan connecte direkte til deres wifi og/eller LAN. Hvis ja, så er det ikke forbindelsen og deres router som er problemet.

Edit: #1 var hurtigere end mig.
Super Nørd
22-05-2023 17:37
https://www.hardwareonline.dk/traad...

Det er din Asus router der er problemet. Læs evt. ovenstående tråd.

Asus rullede en opdatering ud på deres routere d. 17/5. Denne gør at rigtig mange oplever problemer med deres forbindelse. Oplevede det også selv på min AX92U.
Junior Supporter
22-05-2023 19:19
Mange tak. Er igang med at læse. Hvad er den simpleste løsning/fremgangsmåde?
Junior Supporter
22-05-2023 19:36
I asus app på iphone kan jeg ikke firmware-opdatere. Den skriver der ikke er forbindelse til asus server. Hent firmware og opdater manuelt.
Maxi Supporter
22-05-2023 19:40
Som jeg læser #8 i den anden tråd skal du update din router, tjek om der på producentens site er en update og prøv det.

Jeg er alt andet end routerekspert, jeg updatede sidst med kablet forbindelse fra pc til router.
Junior Supporter
22-05-2023 19:59
Skal jeg tage det ethernetstik ud i asus som går til vios modem - og så trække kabel fra det asus-ethernet-stik til en pc. Kan jeg så gå ind via 192.168.1.1 eller kræver det internetforbindelse?
Maxi Supporter
22-05-2023 20:15
Well du skal jo bruge noget internetforbindelse for at få downloadet updaten.

Husker jeg ret, hentede jeg updaten via min bærbar (med mobil som hotspot) og smed den over på den stationære via et usb-stick.
Derefter forbandt jeg via kablet forbindelse fra stationær til routeren, som du beskriver med ip.

Men jeg kan huske galt, jeg er som nævnt ikke router-ekspert.
(Det er et område mange andre herinde har større viden om end jeg)

Det er flere år siden jeg rodede med det.
Junior Supporter
22-05-2023 20:45
Jeg har hentet den nyeste firmware fil.
Aliaz

#10

Junior Supporter
22-05-2023 22:10
Fik opdateret firmware via wifi. Det virker igen. Tak til alle.
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner