• Forum
      /  
    Internet
      /  
    Netværk
  • 10-01-2022 · 15:27 2061 visninger 22 svar
  • Denne tråd er over 6 måneder gammel

    Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

  • Mi box S æder alt wifi signalet

    Af Thauner Gigabruger
Som overskriften siger:

Jeg har lige fået en Android box da tv2 play og Dplay ikke længere opdateres til mit samsung tv.
Men efter den er kommet på vores netværk, kan man slet ikke bruge internet på laptop samtidig. Den suger ALT forbindelsen. Har aldrig været et problem på tv'et. Det er ved helt almindeligt tv stream gennem f.eks. yousee appen?!

Nogle der kan hjælpe med en løsning på dette?

Giga Nørd
10-01-2022 15:42
Hvilken internetforbindelse har i?
Guru
10-01-2022 15:47
Hvilken router og net?
Kabel og WLAN samme?
Er det både hastighed og ping?
Testet på en anden kanal?
Guru
10-01-2022 16:27
Den suger ALT forbindelsen

Jeg tror du må uddybe lidt mere hvis vi skal kunne hjælpe
WlN

#4

Gæst
10-01-2022 16:39
Det retter sig nok om et par dage, så er den nok færdig med at sende netværket til Kina ;-)
Gigabruger
10-01-2022 16:51
Alt kører på Wifi herhjemme, aner ikke hvad router det er. Men den håndterer vores 300mbit helt fint normalt.

Hvis jeg starter streaming på mi boxen, så tager det pludselig 10min at loade en hjemmeside på min laptop!?!?
Guru
10-01-2022 17:14
#5 Prøv at lave en speedtest af net fra laptop før og efter Xiaomi box er til.
Prøv at skifte kanal på dit wi-fi
Gigabruger
10-01-2022 17:50
#6

Jeg har prøvet. Hvis Mi Boxen kører, så får jeg 10-20mbit i test, og uden så er jeg på 230-280mbit.
Hvad menes med kanal? Alt kører på 5ghz nettet.
Skribent
10-01-2022 17:54
Sku nok boksen der kalder hjem, se hvad den sender tilbage af data og bloker evt. for det unødvendige.
Gigabruger
10-01-2022 17:55
#8
Vi er ude i noget jeg slet ikke har forstand på.
Men burde upload og download ikke være uafhængige af hinanden hvis det var det?
Guru
10-01-2022 18:07
#7 Du kan skifte kanal på dit wi-fi ved at log ind på din router
Guru
10-01-2022 18:07
#7

Med kanal menes den wifi kanal på 5 GHz båndet din trådløse router er sat til. Se om du kan sætte den til kanal 36 og kanalbredde på 80 MHz (og ikke på auto). Få evt din udbyder til at hjælpe dig.
Hvis du slet ikek bruger 2,4 GHz båndet så slå det fra. Evt brug dette til Mi Boxen og så 5GHz til alel de andre enheder.

Det lyder som om at der sker nogle ret voldsomme forstyrrelser som Mi Boxen måske har introduceret.

Hvis det tager 10 minutter at loade en side er det meget usandsynligt det er en problem med båndbredden og nok snarere routeren der knækker under forstyrrelsen.

Uden at vide hvad for udstyr du oplever problemerne på (router, laptop etc) kan vi ikek hjælpe ret meget mere.
Gigabruger
10-01-2022 18:21
#11

Tak for dit input!
Jeg har 2,4ghx slået fra, det kan jeg huske at vi gjorde i opsætningen.
Jeg giver min udbyder et ring i morgen, må prøve det med kanalerne.

Ved med garanti det er boxen, for hvis jeg pauser hvad end den afspiller, så er alt normalt på laptop igen.
Guru
11-01-2022 01:46
-Fejl
Ultra Nørd
11-01-2022 08:08
Formoder at du installerer apps på boxen for at bruge den... Hvis ja, så prøv en factory reset og se om den stadig æder netværksressourcer.. Hvis ikke, så er det nok en af dine apps der skaber problemer og så må du tage den derfra :)

Megabruger
11-01-2022 12:25
Nu er det ikke sådan at du streamer 4k med xaomi boksen og ikke tv'et?
For 4k med et dårligt codec kan sagtens bruge en 300Mbit linje
Gigabruger
11-01-2022 13:37
#14
Korrekt. Den er købt for at erstatte tv'ets smart funktioner (tizen). Så det er yousee, tv2play, viaplay osv der køres på den.

#15
Har ikke stillet på noget som helst må jeg indrømme. Er det i indstillinger til boksen du mener, eller i selve de apps jeg kører?
Spørger da jeg f.eks. slet ikke har 4k abo i netflix.
Semi Supporter
11-01-2022 17:30
#16 husk mht til kanaler.. "If you cant avoid them, join them".

ALDRIG lig din router på en tom kanal, hvis dem ved siden af er fyldte. Det giver støj og dermed dårlig forbindelser. De har måder at undgå interferrens hvis de deler kanal, men ikke rigtig hvis de er naboer.
Ultra Nørd
12-01-2022 09:39
#16 Ok, og har du prøvet en factory reset for at se om du kan spore dig ind på om det evt er en app der æder båndbredde?
Gigabruger
16-01-2022 11:43
#18

Ja det har jeg gjort, kedeligt arbejde med alt det login igen. Og fandt aldrig fejlen, er ikke en bestemt app. Det er ligemeget om det er yousee eller youtube jeg ser på den.
Gigabruger
21-01-2022 17:27
Nu har jeg været væk fra mit hjem nogle dage (ferie), og har så rodet med det igår aftes.
Grundet besvarelser her i tråden om at skifte kanal, så prøvede jeg at logge ind i min router med guides fra tuben. Jeg satte 2,4ghz forbindelse på on, og har så logget på den med mi boxen.

Nu har jeg fuld speed på laptop mens mi box streamer !!! Det virkede sku :)
Guru
21-01-2022 18:30
#20 Godt med update og det virker nu
Napi

#22

Superbruger
22-01-2022 09:58
Køb et Chromecast TV :D
Bruger påkrævet
En bruger er påkrævet for at oprette svar på Hardwareonline.dk
Du kan oprette en bruger her eller logge ind her

Log ind for at få flere funktioner