Forum
Penge tilbage i SKAT
25
Opdatering af Mobilforsiden mv
27
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
378
9800x3d varm eller normal?
54
Wreckfest 2 controller gas og bremse
0
Proshop har 5070TI som auktion?
86
Windows knap strejker i tide og utide
5
Råd, køb af brugt ny computer
8
ddr5 gear 1 hvor høj hastighed ?
18
7800x3D 5070 ti build
30
Xiaomi Hyper OS 2.0
10
Switch 2
4
Half Life 2 RTX udgivet
12
bahnhofinternet.dk
48
Mobil Tilbudstråd 2025 - Value for money
17
Logitech powerplay 2
6
Mini NAS (e.l.)
27
ASUS GeForce RTX 5070 Ti TUF
31
Gratis chatgpt alternativer?
13
Bedste køb af 5090 build
12
Wreckfest 2 Release Date ?
9
MESH og tildeling af IP.
4
Ny gamer / kontorstol
21
Gratis spil-tråden
5
Tilbud tråd
13
død cromecast
29
Råd til køb af distroplate
4
Logitech Z906 Spørgsmål
14
AMD 9070 XT
574
ChatGPT Erhverv - Team Licens?
3
Køb & Salg
S: ASUS RTX 2080 SUPER Advanced
14
S: INNO3D GeForce RTX™ 5080 X3
2
K: Grafikkort i hvidt design/tema købes!
7
K: 1-2TB SSDs købes M.2/sata, its all good!
9
S: logitech k830 keyboard
2
S: Lenovo T490
5
K: GPU købes, gerne hvidt :)
0
S: 3 x Samsung Galaxy Chromebook 2 360 m touch
6
S: Blandet kabler
6
S: Inno3D GeForce RTX 4080 X3
17
S: Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200 RAM
0
S: Intel® Core™ i7-12700F Processor
0
S: Asus B660M-A Prime Wi-Fi D4 bundkort
0
S: Ryzen 5600 + mobo + køler (samlet)
9
S: Corsair H100x 240mm Vandkøling
0
S: Microsoft Surface Laptop 6 - Core Ultra 7
3
S: Blandet SO-DIMM ram
8
S: GIGABYTE RTX 4070
10
K: Intel gen 12 - 14 CPU
8
S: Epos Sennheiser GSP 670 trådløst headset
7
S: Sennheiser Epos H3Pro Hybrid
2
S: iPhone 13 Pro 256GB, HP Elitebook & Acer Nitro
12
S: VMAN Klub
0
K: RX 6400 eller tilsvarende uden ekstern strøm
2
K: 7900 XT(X) eller 4070 TI Super
0
S: 2070 super
8
S: logitech MX Master 3s
7
S: Harman Kardon Citation Multibeam 700 (defekt)
0
S: iPhone 8
4
V: 7900 XTX gamer
4
Forum
Penge tilbage i SKAT
25
Opdatering af Mobilforsiden mv
27
50XX launch i dag - har I fået fat i et kort?
378
9800x3d varm eller normal?
54
Wreckfest 2 controller gas og bremse
0
Proshop har 5070TI som auktion?
86
Windows knap strejker i tide og utide
5
Råd, køb af brugt ny computer
8
ddr5 gear 1 hvor høj hastighed ?
18
7800x3D 5070 ti build
30
Xiaomi Hyper OS 2.0
10
Switch 2
4
Half Life 2 RTX udgivet
12
bahnhofinternet.dk
48
Mobil Tilbudstråd 2025 - Value for money
17
Logitech powerplay 2
6
Mini NAS (e.l.)
27
ASUS GeForce RTX 5070 Ti TUF
31
Gratis chatgpt alternativer?
13
Bedste køb af 5090 build
12
Wreckfest 2 Release Date ?
9
MESH og tildeling af IP.
4
Ny gamer / kontorstol
21
Gratis spil-tråden
5
Tilbud tråd
13
død cromecast
29
Råd til køb af distroplate
4
Logitech Z906 Spørgsmål
14
AMD 9070 XT
574
ChatGPT Erhverv - Team Licens?
3
Køb & Salg
S: ASUS RTX 2080 SUPER Advanced
14
S: INNO3D GeForce RTX™ 5080 X3
2
K: Grafikkort i hvidt design/tema købes!
7
K: 1-2TB SSDs købes M.2/sata, its all good!
9
S: logitech k830 keyboard
2
S: Lenovo T490
5
K: GPU købes, gerne hvidt :)
0
S: 3 x Samsung Galaxy Chromebook 2 360 m touch
6
S: Blandet kabler
6
S: Inno3D GeForce RTX 4080 X3
17
S: Corsair Vengeance 16GB DDR4-3200 RAM
0
S: Intel® Core™ i7-12700F Processor
0
S: Asus B660M-A Prime Wi-Fi D4 bundkort
0
S: Ryzen 5600 + mobo + køler (samlet)
9
S: Corsair H100x 240mm Vandkøling
0
S: Microsoft Surface Laptop 6 - Core Ultra 7
3
S: Blandet SO-DIMM ram
8
S: GIGABYTE RTX 4070
10
K: Intel gen 12 - 14 CPU
8
S: Epos Sennheiser GSP 670 trådløst headset
7
S: Sennheiser Epos H3Pro Hybrid
2
S: iPhone 13 Pro 256GB, HP Elitebook & Acer Nitro
12
S: VMAN Klub
0
K: RX 6400 eller tilsvarende uden ekstern strøm
2
K: 7900 XT(X) eller 4070 TI Super
0
S: 2070 super
8
S: logitech MX Master 3s
7
S: Harman Kardon Citation Multibeam 700 (defekt)
0
S: iPhone 8
4
V: 7900 XTX gamer
4
- Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
IT-Supporter ekstreme job announcer?
Af Dety Giga Nørd
Er blevet færdig udlært IT-Supporter de her job opslag er helt vilde, virker som om de ikke har været snak imellem afdelingen og HR
" Bliv vores IT-detektiv
Vi er en logistik- og distributionsvirksomhed, og vores IT-systemer er rygraden i vores infrastruktur. Som IT-supporter spiller du en central rolle i, at alle vores systemer er tilgængelige og lever op til vores brugeres forventninger – såsom vores interne ERP-system og vores eksterne bogportalen.dk.
Oplever en kunde eller en kollega f.eks. en fejl med fakturering, pakkesporing eller returbehandling, så er det din opgave at grave dig ned i flowet og koden og identificere problemet, som du videresender til vores udviklere, og følger op på bliver løst.
Har en kunde et ønske til en ny funktionalitet, er det dig der koordinerer opgaven med vores interne og eksterne systemspecialister og følger opgaven til dørs.
Du får naturligvis en grundig oplæring i vores systemer og i vores forretningsprocesser.
Supporter med data- og programmeringsforståelse
Du har en grundlæggende forståelse for data, scripting og programmering og er formentlig uddannet IT-supporter eller lignende.Du har et godt kendskab til databaser og SQL.Du er frisk og energisk, så du kommer ud over stepperne og løser dine opgaver selvstændigt.Du er serviceminded og har en solid forretningsforståelseDu er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt ""
Så de vil ha en IT-Support , vi var kun i nærheden af SQL i 2 uger ultra kort, og ikke noget man får lov til at røre i praktik da det gør programmør ,
Det ville jo være det samme som at vil ha en Tømre, men du sku os kunne bygningskonstruktør ting?
.. og jo så skal du have 20 års erfaring med Microsoft Exhange, Cloud, Citrix, Mainframe ....
" Bliv vores IT-detektiv
Vi er en logistik- og distributionsvirksomhed, og vores IT-systemer er rygraden i vores infrastruktur. Som IT-supporter spiller du en central rolle i, at alle vores systemer er tilgængelige og lever op til vores brugeres forventninger – såsom vores interne ERP-system og vores eksterne bogportalen.dk.
Oplever en kunde eller en kollega f.eks. en fejl med fakturering, pakkesporing eller returbehandling, så er det din opgave at grave dig ned i flowet og koden og identificere problemet, som du videresender til vores udviklere, og følger op på bliver løst.
Har en kunde et ønske til en ny funktionalitet, er det dig der koordinerer opgaven med vores interne og eksterne systemspecialister og følger opgaven til dørs.
Du får naturligvis en grundig oplæring i vores systemer og i vores forretningsprocesser.
Supporter med data- og programmeringsforståelse
Du har en grundlæggende forståelse for data, scripting og programmering og er formentlig uddannet IT-supporter eller lignende.Du har et godt kendskab til databaser og SQL.Du er frisk og energisk, så du kommer ud over stepperne og løser dine opgaver selvstændigt.Du er serviceminded og har en solid forretningsforståelseDu er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt ""
Så de vil ha en IT-Support , vi var kun i nærheden af SQL i 2 uger ultra kort, og ikke noget man får lov til at røre i praktik da det gør programmør ,
Det ville jo være det samme som at vil ha en Tømre, men du sku os kunne bygningskonstruktør ting?
.. og jo så skal du have 20 års erfaring med Microsoft Exhange, Cloud, Citrix, Mainframe ....
Jeg kan godt forstå, at du som nyudlært IT-Supporter vil have svært ved at opfylde disse krav, men en erfaren IT-Support vil muligvis godt kunne klare det - afhængig af hvad man selvfølgelig har arbejdet tidligere, hvilket kan variere meget fra person til person.
Dertil så er det også meget normalt, at virksomheder skruer godt op for ambitionsniveauet, når der skal hyres folk, så stillingen lyder mere advanceret end hvad den i virkeligheden er.
Du kan altid ansøge og til en evt. samtale bede dem om at uddybe og komme med mere/flere konkrete eksempler på arbejdsopgaver som du kunne støde på i den pågældende stilling.
Dertil så er det også meget normalt, at virksomheder skruer godt op for ambitionsniveauet, når der skal hyres folk, så stillingen lyder mere advanceret end hvad den i virkeligheden er.
Du kan altid ansøge og til en evt. samtale bede dem om at uddybe og komme med mere/flere konkrete eksempler på arbejdsopgaver som du kunne støde på i den pågældende stilling.
#1 - søger altid :) og siger jeg er ikke bange for at lære
"Oplever en kunde eller en kollega f.eks. en fejl med fakturering, pakkesporing eller returbehandling, så er det din opgave at grave dig ned i flowet og koden og identificere problemet, som du videresender til vores udviklere, og følger op på bliver løst."
Jeg læser det som: Du skal forstå flowet og hvad de enkelte komponenter sender til hinanden, derefter finde ud af, hvilken del af flowet, der fejler. Så skal du dokumentere det så præcist som muligt med omstændighederne for fejlen, så udviklerne kan debugge på den specifikke komponent under de betingelser, du har beskrevet.
Jeg læser det ikke som om, at du skal trække kildekoden ud af en server, og gå igang med at debugge selv. Det vigtigste i sådan en situation er at få fastholdt, hvad der egentligt gik galt med så mange parametre som muligt, så det er til at debugge for en udvikler.
Ro på. De skruer altid op for kravene i opslagene. Gad vide, hvor mange mennesker egentlig ville være kvalificeret til at søge deres nuværende job, hvis HR fik lov til at genopslå alle stillinger? Ikke ret mange, hvis du spørger mig.
Søg jobbet. Det kan aldrig skade at komme til en samtale.
Jeg læser det som: Du skal forstå flowet og hvad de enkelte komponenter sender til hinanden, derefter finde ud af, hvilken del af flowet, der fejler. Så skal du dokumentere det så præcist som muligt med omstændighederne for fejlen, så udviklerne kan debugge på den specifikke komponent under de betingelser, du har beskrevet.
Jeg læser det ikke som om, at du skal trække kildekoden ud af en server, og gå igang med at debugge selv. Det vigtigste i sådan en situation er at få fastholdt, hvad der egentligt gik galt med så mange parametre som muligt, så det er til at debugge for en udvikler.
Ro på. De skruer altid op for kravene i opslagene. Gad vide, hvor mange mennesker egentlig ville være kvalificeret til at søge deres nuværende job, hvis HR fik lov til at genopslå alle stillinger? Ikke ret mange, hvis du spørger mig.
Søg jobbet. Det kan aldrig skade at komme til en samtale.
Jobannoncer bliver ofte overdrevet lidt ift. krav/forventninger. Man gør det tit for at undgå de "dumme" ansøgninger, som kun skrives fordi man skal søge så og så mange jobs for at få dagpenge.
Det handler om at skyde bredt, men samtidig undgå at ramme alt og alle, så man drukner i ansøgninger.
Oplever en kunde eller en kollega f.eks. en fejl med fakturering, pakkesporing eller returbehandling, så er det din opgave at grave dig ned i flowet og koden og identificere problemet.
Det her læser jeg som om man bare er en kundeservice medarbejder, der tager imod kundens kritik, filtrerer lortet fra og koger det ned til en problemstilling, som skal sendes til udviklerne.
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om kode her.
Jeg går ud fra det næste afsnit er en anden ansøgning? Her søger de vist en med erfaring. Som IT supporter kradser man toppen af bjerget. Så håber de på at få en ind, som har været i faget et stykke tid, som måske har taget/fået kurser, eller har brugt sin fritid på at dygtiggøre sig indenfor de områder der nævnes.
Skyd med spredhagl. Søg en masse. Det skader ikke at sprøge. Måske lærer du noget i processen. Men husk nu for alt i verden at dobbelt-checke dine ansøgninger, så du ikke skriver virksomhed A's navn på en ansøgning du genbruger og sender til virksomhed B. Hvis det var mig der fik en ansøgning hvor der er lavet en så åbenlys fejl, ville jeg vrage den med det samme. Altså, alt efter hvor desperat jeg var efter at finde en medarbejder :P
Det handler om at skyde bredt, men samtidig undgå at ramme alt og alle, så man drukner i ansøgninger.
Oplever en kunde eller en kollega f.eks. en fejl med fakturering, pakkesporing eller returbehandling, så er det din opgave at grave dig ned i flowet og koden og identificere problemet.
Det her læser jeg som om man bare er en kundeservice medarbejder, der tager imod kundens kritik, filtrerer lortet fra og koger det ned til en problemstilling, som skal sendes til udviklerne.
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om kode her.
Jeg går ud fra det næste afsnit er en anden ansøgning? Her søger de vist en med erfaring. Som IT supporter kradser man toppen af bjerget. Så håber de på at få en ind, som har været i faget et stykke tid, som måske har taget/fået kurser, eller har brugt sin fritid på at dygtiggøre sig indenfor de områder der nævnes.
Skyd med spredhagl. Søg en masse. Det skader ikke at sprøge. Måske lærer du noget i processen. Men husk nu for alt i verden at dobbelt-checke dine ansøgninger, så du ikke skriver virksomhed A's navn på en ansøgning du genbruger og sender til virksomhed B. Hvis det var mig der fik en ansøgning hvor der er lavet en så åbenlys fejl, ville jeg vrage den med det samme. Altså, alt efter hvor desperat jeg var efter at finde en medarbejder :P
Desværre er det sådan at dem der skriver stillingsopslag ikke altid ved hvad djævlen det er for en person de søger.
Personligt ville jeg som IT-supporter gå langt udenom det opslag, logistik, ERP, faktureringsfejlsøgning...jøsses for nogle kedelige opgaver >_< (syntes jeg)
"Supporter med data- og programmeringsforståelse" - øhh ja... det rammer kun en håndfuld mennesker og ikke den generelle IT-Supporter..
Personligt ville jeg som IT-supporter gå langt udenom det opslag, logistik, ERP, faktureringsfejlsøgning...jøsses for nogle kedelige opgaver >_< (syntes jeg)
"Supporter med data- og programmeringsforståelse" - øhh ja... det rammer kun en håndfuld mennesker og ikke den generelle IT-Supporter..
Ofte udformes jobopslag som en ‘ønskeseddel’ fra arbejdsgiveren. Du behøver altså ikke nødvendigvis leve op til alt, hvad der beskrives, men jo tættere du er på, desto højere er din chance for at få det.
Det er bare blevet værre og værre med tiden.
Så i dag en annonce at nu skal man være "Ingeniør" for at være "IT-supporter".