Er det fordeling af mails i forhold til hvem der skal modtage eller i forhold til hvem der sender.
F.eks er det når der kommer mails fra one.com så skal de gå ind af server A og alt andet skal komme ind på server B?
Nå det så er sagt lyder det mere til de to firmaer, eller one, har en fejl i deres mail opsætning, som brude være deres problem at løse ikke jeres, da det nok er fordi det bliver nubbet i jeres spamfilter.
--
Desktop: i7-5820K @4.2 GHz | Nvidia GTX780 | 32 GB DDR4 | 15TB+ Total SSD/HDD | ASUS X99 Deluxe | Win 10 Pro 64bit
Modtagelse er det væsentlige, da vi fint sender mails til dem, der ikke kan sende til os.
Ved modtagelse skal halvdelen ryge i zoho mail
Halvdelen i one.com
It afdelinger skyder skylden på hinanden...
Jeg er dog i mellemtiden umiddelbart kommet frem til at der ikke er nogen let løsning på (andet end at skifte host / e-mail udbyder)
--
http://www.internet-bredbaand.dk[...]
http://www.tv-pakke.dk[...] #2
Var det ikke nemmere at indkalde til et møde lederne imellem og lade dem få styr på de ting og deres ansatte. Det er vel sådan noget de bør?
--
Så det du gerne vil opnå er at havde to mail hosts og et domæne?
Lad mig bare sige det på den her måde, hvis jeres IT afdelingen ikke kan finde ud af hvorfor I ikke modtager mails fra de firmaer.
Så får I aldrig sådan et setup til at virke og det er også en løsning i bør holde jer fra.
Prøv evt. at slå domænet op på de firmaer i har problemer med at modtage fra og se om de er blaclistet nogen steder.
https://mxtoolbox.com[...]
--
´66 WAS A GREAT YEAR FOR ENGLISH FOOTBALL.
ERIC CANTONA WAS BORN. Vi havde en sag på mit arbejde, for en kunde som ikke kunne få lov til at sende til en One.com modtager.
En masse fejlsøgning frem og tilbage, afslørede ikke en hat. SPF, DKIM osv osv osv.. alt var i orden.
Dog bouncede mails konsekvent til denne modtager for kunden.
Det var først da vi begyndte sådan helt i bunden at fluekneppe den NDR rapport som ONE.com dog returnerede til systemet, ( tog laaang tid at få One.com til at svare på hvad deres 25 tegns fej id bestød ) at vi så at der i en autosignatur, uvar et link til en hjemmeside de engang havde.. ( vi har intet med deres webhosting at gøre, hvorfor vi ikke lige har organisations kendskab til hvad hjemmeside og hvilke domæner de brugte til det.. )
Det link henviste til en WP side som faktisk var suspended af deres gamle webhost - men af en eller anden grund reagerede one.coms mail servere på det..
One.com's support, er notorisk ringe - ingen opkald, kun chat eller mails, og man får mere eller mindre altid at vide; "Fuck you, pay us "
Mange One.com brugere har vist en option i deres dashboard, om de vil tillade at systemet sender en NDR, eller om den bare skal begraves på modtager ende.
Samtidigt skal i nok også lige checke om i modtager NDR rapporter fra jeres MX eller om de går et eller andet suspekt sted hen...
Anyhow.. det med forskellige MX og domæner, er næppe løsningen.. Find fejlen istedet, eller hyr en professionel som kan gøre det for jer..... !
--
Hvorfor er der ikke plads til den største cola i Cinnemaxx's kopholder?