Det afhænger af trafikken på ALT udstyr, som du er forbundet til, når du henter fra steam.
prøv en traceroute til steam og du kan se hvor mange fysiske enheder du kommer igennem.
--
"Remember, amateurs built the Ark. Professionals built the Titanic." - Richard J. Sexton
speedtest.net viser tal i Mbps (Megabit) og ikke MBps (Megabyte), så hastigheden du henter med passer meget godt
8 Megabit = 1 Megabyte
--
"I am so smart! S-M-R-T... I mean S-M-A-R-T!" - Homer Jay Simpson
Når ingen ser dig spise det, er der så stadig kalorier i det?
Hejsa Michael!
"Rule of thumb" er at du downloader med ca. 10% af din forbindelse.
Alle forbindelser beskrives i Mbit (Megabit), så hvis du har 1Mbit kan du hente med omkring 100kb/s (altså 10%).
Så med en 10Mbit forbindelse kan du hente med omkring 1Mbit plus minus
Har selv en på 20/5 og henter omkring 2Mbit når det går hurtigt
--
Http://Appdroid.dk[...] - Nogen der har lyst til at starte en Android blog? #3 Der går precist 8 bits på en byte
--
Okay tak det forklarede en del (:
--
#4
Ja det er korrekt, men du vil aldrig få en 100% udnyttelse af forbindelsen, da der går en del til overhead. Derfor virker den udmærkede tommelfingerregel med 10% ganske glimrende.
--
Laptop: Zepto 6014W 1.83 Core 2 Duo
HTPC: Asrock Nettop 330HT
Gaming: Playstation 3 Slim
Lige her i juledagene er Steam pænt presset pga. deres juletilbud = mange der henter spil.
--
i7-950|ASUS P6X58D-E X58|12GB Kingston 1600mhz|1024MB ASUS 5850 DirectCU Top 2Dis|80GB Intel SSD|160GB Intel SSD|2x 1TB Seagate|650W Corsair|22x DVDRW
#6
det med ti % holder da ikke.. Jeg kan hente med fuld hastighed på lovlige sider.
--
#6
Ikke desto mindre er den HAMRENDE forkert, for er ikke 10%...
men er korrekt at god huske regl er ca. at lade MB gå ud med 10 fremfor de korrekte 8...
Den korrekte forklaring er;
10mbit = 1.25MB/s, men, med 10-20% overhead, bliver det 1.25*0.8 = 1MB/s til 1.25*0.9 = 1.125MB/s
--
Events; AOCM(x2),AMD-OC-DK,TweaKING,P55 Challenge,AOCM, Cebit(x4),GOOC.
Powered by; Gigabyte & Corsair
GRÆDER når jeg læser "Gamer bærbar"
#10
Det er jo præcis det jeg/vi mener med 10%. Korrekt, det er rigtigt dårligt formuleret når man snakker med én der godt kender til forskellen på Mbit/MB, men når jeg skal forklare min morfor hvorfor han ikke henter med 10MB/sek på hans 10Mbit forbindelse, så er 10% reglen rigtig dejlig.
--
Laptop: Zepto 6014W 1.83 Core 2 Duo
HTPC: Asrock Nettop 330HT
Gaming: Playstation 3 Slim
Og så skal i huske det er kun på ADSL man skal regne med de 10% i overhead.
--
Q9450|Striker II Formula|8GB Ram|2xGainward460GTX GS SLI|BenQ XL2410T&BenQ M2700HD
2xX25MG2 80GB Raid0@Adaptec3405|3x1TB|2x1TB Raid0
#12 ja... hvis det er over kabel-tv nettet er det ofte den anden vej.
Kan typisk hente med 10-15% mere end jeg har.
--
Gaming rig: Asrock 870 EXTREME3, AMD Phenom II X6 1090T @4GHz, HIS HD5870 @900MHz/1300MHz, 2x2GB Corsair Dominator 1333MHz CL9
#12 Der er overhead på alle typer forbindelser om det så er Ethernet, ATM, etc. Og der er overhead på protokolniveau.
--
Skal vi ikke lige få præsiceret #3's regel
At dividere med 10 er en god regneregel og kan man opnå det så er man på rette spor. Men der var lige lovligt meget forvirring mellem mbit og mbyte
Så en 10 mbit forbindelse er en almindelig acceptabel download hastighed altså 1 megabyte/s og teoretisk maks er 1,25 megabyte/s
--
hilsen Thomas
Chefredaktør
på HardwareOnline.dk
"Udnyttelsesgrad: 10%"
Hvis jeg var din morfar, og fik det beskrevet sådan, så ville jeg da tro, at jeg blev taget grundigt ved næsen.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.