Jeg tvivler på at en firmwareopdatering har noget med 7ms højere svartid at gøre. Nu skriver du heller ikke til hvilken service, du oplever den høje latency. Stik os en IP, og vi kan sammenligne din tracert med vores.
Ift. ny IP, så er det meget normalt hvis du ikke har bestilt fast IP. Har du dynamisk IP, må du forvente at den skifter.
Ift. port forwards, så er dette grunden til at jeg altid smækker ISPens udstyr i bridging mode eller helt væk. Så er du fri for at andre skal administrere det for dig ;) Det gør jeg med Norlys, og jeg gjorde det med Stofa, Cybercity og alle andre før det.
--
Norlys har altid været ekstremt dårligt. De er en stor undskyldning for ikke at udbyde drift og support og det er den stride holdning som de andre firmaer stiller sig foran med en ALT for dyr og stigende pris. Ergo, din valgte bredbåndsudbyder har intet at sige, det er Norlys som stinker og Norlys som forhindrer dig at nå dem med valide driftproblemer på din forbindelse.
Jeg har aldrig haft så ustabilt fiber som siden de er kommet ind i billedet og der har aldrig været SÅ LIDT driftsupport.. De bruger jo enhver undskyldning for IKKE at fejlmelde. Såsom "øhh, hvis ik du har testet med en bærbar direkte koblet i kl 3 om natten i de 20 min fejlen opstår, så vil vi ikke fejlmelde", ja men det er ikke routerens problem smarte.. Det er åbenlyst.. Samme problem opstår jo også når i selv fejlmelder på driftsiden af og til.. 100% samme problem.
1/3 af bandwidth og høj ping på vilkårlige tidspunkter.. Nogengange fejlmeldt på driftsiden, andre gange bare cope hårdt med at NORLYS fiber STINKER!!!!
Lad vær at støt det, hvis muligt - køb billigste bredbåndsforbindelse overhovedet, lad vær at opgrader (det er ikke pengene værd).. Norlys er din fjende for en god fiberforbindelse.. Jeg ku virkelig godt tænke mig at møde en Norlys chef på en bar for jeg ville grine ham ud af baren.. MAGEN til AMATØRER! Det er ligenu den største hindring for ordentlig fiber i danmark.
Fiber? EHEHEHE.. Ikke med NORLYS
--
Sidst redigeret 06-06-2024 20:55
Jeg kan bekræfte, at min ping også er steget - den har ligeledes ligget på 4-5 ms, men er nu på omkring 15 - 20 ms via speedtest.
Jeg kører med eget udstyr (UDM PRO)
--
Sidst redigeret 06-06-2024 21:22
Havde Altibox(Norlys) med 6 måneders binding, men blev der kun i halvanden måned. Min ping i spil gik fra 10-15 til 25-45ms. Ekstremt ringe samt gik min packetloss fra 0-1% til 0-18%. Endte med at blive opkrævet 799,- for teknikerbesøg som tjekkede router/fiberboks og en boks ude ved vejen. Før dette havde jeg skrevet 50 mails frem og tilbage ved deres kundeservice med tracert og diverse andet.
Problemet denne dag i dag er stadig ikke løst, men de endte ikke med at kræve de 799
Kom hurtigt over på Ewii (tdc) og har ingen problemer haft. Ping tilbage på 10-15ms og 0-1% packetloss.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
Det må bero temmelig meget på hvor man bor - Jeg har Norlys fiber, har aldrig haft et eneste problem og har ping 4-5 i en speedtest. Det er i Aalborg, men derfor kan det jo godt være skod andre steder, her spiller det dog fint.
--
Sidst redigeret 07-06-2024 11:45
#5 Det afhænger rigtig meget af mange ting ikke kun udbyder, men selv central nogen kunder har oplevet at på selv samme central har man med 2 forskellige udbyder 2 forskellige oplevelser.
Igen jeg har banned Norlys fiber i mit hjem fordi de gange jeg har prøvet er det bare lort uanset hvor meget mere de skal levere kan de faktum som deres tekniker os kan se kun levere 200/200mbit stabilt fordi centralen i mit område ikke har den kapacitet som skal til for gigabit til forbrugerne men opgrader Norlys den central? Nej ikke bare lige sådan da det koster penge som er bedre spendere andre stedet åbenbart.
Kan så trøstes med flere centraler rundt om i Esbjerg er forbundet op på 10Gbit hvilket desværre ikke er nok kan man se for flere og andre stedet i lavet er det 100Gbit el. mere.
Jeg bruger TDC's coax linje via Kviknet/Ewii og køre 800-900mbit og så op til 65-70mbit på en 1000/60mbit hvor Kviknet selv har sagt 800 ned var hvad de forventer og var overrasket over når jeg så lige kan pull en test på 900+ frem os fra tid til anden.
--
For Tech flow følgende brugere på X.com:
@kopite7kimi @harukaze5719 @9550pro @OneRaichu @Kepler_L2
--
Sidst redigeret 07-06-2024 14:54
har ders streaming service.,. og de har åbenbart en mani med ændre ens kode så man skal skifte den konstant, derudover er support ikke eksisterende, så havde jeg et alternativ havde jeg skiftet uden at tøve!
--
jep jep
#7 jeg tror ikke de ændrer din kode. Måske er der nogen som bruger din konto; har du overvejet at køre en virus/malwarescan på din computer/telefon/tablet?
--
#6 Jeg har altid kørt på Silkeborg centralen fra de gode gamle EnergiMidt dage - det gør jeg stadig - måske er der kommet mere belastning på denne? Vil det have samme udfald?
--
#1 jeg bruger speedtest app direkte i Nordlys router.
Jeg mener ikke det var en firmware update, mere noget med deres service.
--
Testing...Testing...Turn Up da Bass
#2 Jeg frygter de sidder på hardwaren i mit område, så selv om jeg kunne vælge en anden udbyder, så skal de jo nok bruge det selv samme fiber. Æv.
--
Testing...Testing...Turn Up da Bass
Tak for mange gode input. Har været Stofa/Nordlys kunde i længere tid uden de store problemer, men er pisse træt af det her. Syntes lige jeg var kommet på Fiber med en god oplevelse og så bliver man smidt tilbage i teknikken.
--
Testing...Testing...Turn Up da Bass
--
Sidst redigeret 07-06-2024 23:05
8 det kan jeg så fortælle dig de gør. og de har selv sagt det, de ændre koden fordi de ikke kan få¨lortet til virke, derudover glemmer de give de kanaler man køber osv konstant samt man skal sige 12 x hvilke kanaler man ønsker før det siver ind
--
jep jep
#9 Det største problem Norlys har er overbukket centraler mange steder fordi det eneste fiber som alle vælger er gigabit os det eneste de fleste bredbånds reklamer faktisk viser og snakker om er gigabit som om man ikke kan bruge andet.
--
For Tech flow følgende brugere på X.com:
@kopite7kimi @harukaze5719 @9550pro @OneRaichu @Kepler_L2
Norlys igen igen
Ja så har vi igen coax 90mb hastighed i horsens med betalt fibernet for 1000 mb
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
min ping er steget fra 4 til 8 og er blevet ustabilt
I cs2 fra 14 ping til 23-25 ping
--
- SezteC
nu har jeg ikke Nordlys
men har lige fået installeret en 1000/1000 fra Altibox og er faktisk ikke imponeret kommer fra 5G
Kan jeg mærke forskel på 5G og fiber her hvor jeg bor nej det synes jeg faktisk ikke synes google og hjemmesider loader langsommere på fiber, for og være helt ærlig.
Jeg spiller 2 spil og kun det. Roblox og Fortnite
Jeg kan mærke en forskel i roblox, på fibernettet, men i Fortnite er det helt a h til typisk når jeg spiller fortnite ligger jeg med en ping på omkring 50ms og 3-5% packet loss
Her er et billede af fibernettets hastighed øverest og 5G Hastighedstest nederst også min ping i fornite med packet loss
https://imgur.com[...]
--
Jeg har heldigvis opsagt mit Norlys fibernet i sidste måned og det er virkelig blevet skrald her de sidste par måneder. Hastigheden er blevet elendig og får de vildeste packet loss.
--
Jeg har internet på Nordlys fibernettet, dog via en anden udbyder. Der er konstant periodiske udfald hvor alt stopper med at loade. Ping tideren er højere end de var på coax FastSpeed 1000/300mbit internet.
Og så er Nordlys' herredømme så stærkt her i Holstebro, at alle udbydere som tilbyder 1000/1000imbit andre steder i landet, kun kan tilbyde 500/500mbit til samme pris her, fordi Norlys tager mere for at leje sig ind på deres net her end de andre steder. At leje sig ind på 1000/1000mbit til kunderne er simpelthen for dyrt for dem.
Det var i hvert fald forklaring jeg fik fra Altibox.
--
Sidst redigeret 10-06-2024 14:46
#19 har skrevet før her på Hol hvad Norlys enlig tager til firmaer for 1000/1000 det er faktisk eneste hastighed firmaerne får leveret så skal de selv sætte en hastigheds profil på om den så er 100/100, 500/500 el. hvad er så det man betaler for.
Nogle steder i landet har Norlys så forstået centralerne ikke kan følge med derfor kan ikke alle levere 1000/1000 det stopper dog i min erfaring ikke Norlys desværre i stedet for at få løst deres problemer.
Skal siges jeg selv ikke hos Norlys men er ekstern og har med kunders internet forbindelse om at gøre rundt om i DK. Nogle steder TDC, Global Connect, Stofa, Fibia osv. og her er Norlys på et punkt dog ok det er alle statiske ip adresser er dhcp styret dejligt nemt men det er os det eneste som er et plus.
--
For Tech flow følgende brugere på X.com:
@kopite7kimi @harukaze5719 @9550pro @OneRaichu @Kepler_L2
--
Sidst redigeret 10-06-2024 15:30
#20
Jeg høre også at der er old gamle tusser og folk der ikke giver en fuck, som har fået tilbudt fra flere at få lagt fiber ned gratis i lejlighedskomplekser, men har valgt sig for kun at vælge EN af dem, i stedet for flere.
Det hele kunne være gjort samtidigt, men i stedet har de valgt sig for at give et firma monopol på firberet til tusinder af mennesker.
Så nu er de låst til Norlys. Allerede nu udkonkurreres fiberen af den gamle coax DOCSIS 3.1/3.2 model. I Holstebro er fiber en nedgradering. Det er pinligt!
--
Sidst redigeret 10-06-2024 18:13
Norlys er blevet dårligere og dyrere.
Norlys og øvrige store el-selskaber går efter monopol. Det ser ud til at de ny el-selskaber forsøger at danne kartel ligesom OPEC.
Jo større firmaer, jo dårligere konkurrence, jo dyrere priser.
--
#22 Det kan vel dårligt være "monopol", når man samtidig åbner for, at andre kan levere tjenester på fiberen - hvem der ejer infrastrukturen kan kunden vel som udgangspunkt være ligeglad med?!
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#23
Du mener ikke at TDC havde et monopol før fiber blev lagt ud af andre selskaber?
Bare fordi andre kan leje sig ind betyder jo ikke at leje prisen er "fair". Der har de nemlig et monopol hvis der ikke er andre leje alternativer.
Men det er dog stadig et skridt i den rigtige retning, da vi i Holstebro ikke havde andre muligheder end Yousee/TDC før fiber blev lagt ud.
Vi skulle bare havde takket ja til samtlige gratis udlægning og tilbud.
--
#24 Hvis der kun er EN leverandør af en service, og den leverandør begrænser andres muligheder for at levere en service, så kan vi i mine øjne tale om monopol....
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#25
Og det er hvad der er tale om her. Hvis du vil have fiber, så kan det kun gå igennem Norlys her.
--
Sidst redigeret 11-06-2024 17:52
#26 jeg er sikker på at hvis du vil betale for det så kan du godt få en anden til at skyde din fiber ind men det bliver dit internet ikke billigere af.
--
#27
Så hvad er din pointe?
--
#26 Hvad mener du med " så kan det kun gå igennem Norlys her"?
Mener du at det kun er Norlys der kan levere et produkt til dig, eller mener du at det er Norlys der er netejer, altså ejer infrastrukturen ?!
I så fald - NOGEN skal jo eje de kabler og det udstyr der skal til, for at kunne levere en service - ellers skulle ALLE udbydere jo selv grave deres eget fiber ned, og du skulle have flere fremføringsveje, mere aktiv udstyr osv... det ville da absolut ingen mening give...
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#28 at du kan få fiber fra andre end Norlys hvis du vil betale for det. Derfor er det ikke monopol.
--
#28
Jeg gentager:
Altibox har et tilbud for 1000/1000mbit til x-kroner. Men i Holstebro tilbydes der kun 500/500 for samme prisen.
Hvorfor? I følge Altibox, er det fordi Norlys vil have så mange penge i leje her i Holstebro, at de ikke tjener noget hvis de skal levere det samme som andre steder.
Der er kun Norlys her.
Hvad mon dette skal betyde for os I Holstebro?
--
Sidst redigeret 12-06-2024 16:00
#29
Det er desværre ikke så simpelt som du fremlægger det.
--
#31
Samme undskylding gav de i Aalborg C - 500/500 til samme pris som 1000/1000. Her er der både tdc og diverse andet. Jeg sidder i dag på Waoo (TDC) 100/100 til 269,-
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 12-06-2024 16:44
#31
Altså jeg har Altibox også her i Holstebro. hvor det Jysk Energi der ejer kablet, Det første år til 99.- Det blev installeret her den 31/06/2024, kan ikke finde ud af om det virkelig er routeren der bare er for dårlig
Og det har kørt Elendigt.. virkelig. har måtte på de under 14 dage genstarte routeren flere gange og i går nat mistede jeg helt forbindelsen, den var dog oppe igen om morgenen,
Kan se lige nu er det ikke muligt og teste op i mod Altibox ejen speedtest server, men op imod tdc ser det ud til og køre nogenlunde lige nu
https://www.speedtest.net[...]
har mulighed for stort set alle udbyder og 2 forskellige fiberlinjer ind
https://imgur.com[...]
--
#34
Det tegner jo et andet billede. Hvis det køre dårligt uanset hvilket net det er på, så kan man jo spørge sig selv om netværksudlejerene har mulighed for ekstremt prioritering "QOS" af hvilke kunder der anvender nettet. Lige som telefon masterne.
--
og igen igen kun 10 % af hvad man betaler for her i Horsens 96mbs vs 1000 med Norlys LORTEFIRMA
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
Måler du på Wifi eller kablet net?
--
Kablet, gpon lyser også gult, til at blive tosset af sådan som det firma bare ikke leverer varen.
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
--
Sidst redigeret 12-06-2024 22:05
Jeg har lige prøvet at række ud mod et par stykker af jer - jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvorfor I der er på Norlys fiber, oplever det i oplever :/
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#38 samme oplevelse her med den orange lampe
#25 samme udlejer af fiberen med de samme problemer der følger enhver bredbåndsudbyder der lejer sig ind på fiberen.. monopol ja, på ustabilt fiber.. for norlys sætter prisen og det er dem der skræmmer alle bredbåndsudbydere fra at melde fejl på deres kunders net.. det er somom vi INGEN driftsupport får for de penge vi betaler fordi de er i 3. led og somom at udbyderne er vant til at blive afvist af Norlys.. Det giver i den grad et dårligt indtryk af norlys.. Ifht priserne aldrig har været dyrere er jeg svært utilfreds!
--
Sidst redigeret 13-06-2024 12:15
Her er min historie med Norlys
Jeg havde en offentligt tilgængelig IP, altså min egen dynamisk tildelte ipV4 adresse på min gigabit fiber. Alt var godt indtil en dag for et par uger siden, hvor jeg pludselig kom bag neg NAT-værk, og derfor vikede min VPN, som jeg bruger dagligt ikke mere.
Jeg kontaktede Nordlys, og brokkede mig, og kundeservice forsikrede mig at jeg bare skulle have en anden type abonnement, og så var alle mine problemer løst. Ugen efter efter startede mit nye abonnement, og det viste dig at kundeservice selcfølgelig var fulde af løgn.
Jeg ringede igen for at brokkede mig, men pludselig var kundeservice betjent af en spade der sagde at jeg ikke forstod noget, og at jeg måtte købe en fast IP til 39 kr. eller lukke røven.
Min ping er forresten også blevet +10 ms dårligere og hastigheden vil ikke over 800 Mbit/s.
Jeg har nu ogsagt både internet og strøm hos Norlys, og jeg kommer ikke tilbage.
Der er nu bestilt en forbindelse hos Waoo, men jeg er bange for at den desværre også er bag NAT...
Hvor skal man købe internet for tiden, hvis man er en nørd der gerne ville kunne tilgå ting der hjemme?
--
#41 - Sådan som netværk bygges idag så tror jeg du får det svært hvis du ikke vil betale for fast IP - Jeg tror ikke rigtig der er nogen tilbage som ikke kører CGNAT som standard
--
7950x - RX6800
#42 Medmindre der oprettes en erhvervs forbindelse.
#39 Lyder lidt som du arbejder hos Norlys og sætter en ære i dit arbejde, dejligt at høre dog hjælper det ikke på overordnede billede efter G-Pon er kommet til at nettet er blevet ringere.
Nu har jeg 2 steder i Esbjerg, 2 forskellige centraler mig bekendt fået lavet p2p fiber om til g-pon og hver gang er det gået ned af bakke selv for 500/500 og 1000/1000 som ikke kunne køre mere end 200/200 stabilt.
Den sidste 1000/1000 jeg havde ved Altibox kunne selv ikke Norlys teknikerne forklare hvorfor det bedste speedtest run kun var 600/600 direkte i fiberboken selv med deres egen kable med en kraftig maskine som de kunne se på coax fint trak 900 ned og 70 op.
Det tog Altibox snart 1 uge at få den besked ingen i Norlys vil fortælle mig at den central jeg skal tilsluttes på min nuværende adresse ikke har kapacitet nok og der skal en ny central til fordi den kun kan klare 10Gbit ikke højere.
Tænker Norlys skulle hive lidt i bremsen i stedet for opkøb af Telia, Ewii's fiber osv. stoppe og se hvad der enlig sker de kan åbenbart ikke løse det problem de selv har skabt når alle Norlys' reklamer hele tiden snakker om "gigabit" kun "gigabit" til hjemmet i stedet for måske at sætte priserne ned lave 100/100, 200/200 osv. forbindelser til gode priser under 299kr hvor måske 100/100 kostede 199 el. 249 osv.
Det er et problem Norlys selv har skabt i min verden som de åbenbart ikke aner hvordan de selv skal løse desværre.
--
For Tech flow følgende brugere på X.com:
@kopite7kimi @harukaze5719 @9550pro @OneRaichu @Kepler_L2
--
Sidst redigeret 13-06-2024 19:00
#42 - Jeg tror du har ret.
Men efter den behandling, vil jeg hellere give Waoo 39 kr om måneden, end Norlys.
De er røget på Jensens bøfhus listen.
--
Hvad mon Norlys’ erhvervskunder siger til alle disse problemer? Eller er det måske deres privatkunder, der sættes i anden række, hvor deres erhvervskunder får den hastighed, de betaler for? Men ikke deres privatkunder.
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | Asus Dual Rtx 4060 8 GB | 16 GB 3600 MHz DDR4 |Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Artic Freezer 36
#45 - Jeg har Norlys Erhverv med Guld SLA.
Jeg har ikke en finger og sætte på det, jo pingtiderne skifter af og til, jeg laver ikke noget pt hvor jeg kan hidse mig op over 17ms eller 20ms - Hvilket jeg tvivler på nogen kan/burde.
Jeg har 24/7/365 support, har haft ringet måske en 10 gange og har aldrig ventet i kø, sidst var 02:45 (ish).
--
7950x - RX6800
#46 Så kunne det tyde på, at de sætter deres privatkunder i anden række?
--
Ryzen 5700x | Asus Strix B550-F | Asus Dual Rtx 4060 8 GB | 16 GB 3600 MHz DDR4 |Kingston NV2 1 TB | PNY 480 GB SSD | NZXT C850 | Artic Freezer 36
#43 Korrekt, jeg arbejder hos Norlys - men grunden til at jeg rækker ud er, at jeg undrer mig over de ting jeg læser herinde fra kunder der oplever problemer, og hvis jeg kan hjælpe med at finde en løsning, så gør jeg da gerne det om muligt... Det jeg læser her, er ikke det indtryk jeg har af vores produkter, når jeg møder folk ved en af vores kaffemaskiner til dagligt.
#47 Erhvervssupporten er en lidt anden linie end privat-kunde-support, men det er vist meget normalt som en del af en erhvervsaftale.
Hvad angår stabilitet osv. skulle der ikke gerne være forskel på en privat-forbindelse og en erhvervsforbindelse - men som Fishie skriver, så tror jeg faktisk det er meget begrænset hvor mange erhvervskunder er er optaget af, om deres latency er 10ms eller 20ms, for dem er oppetider nok mere vigtig, og faktisk nok også mere vigtig end hastigheden i sig selv, jeg tror ikke mange erhvervskunder kører speed-tests regelmæssigt. Jeg skriver selvfølgelig ikke at de bare må leve med hastigheder :D
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#48 Hver dag den sidste måned har jeg oplevet 86-96 mbs, hos Norlys. Det behøves man ikke speedtester for at mærke :D. Men jeg rækker lige ud efter ham som har lavet aftalen med jer og giver besked til dig.
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
#47 - Jeg har haft Norlys fiber her i over 10 år, udover mindre problemer tidligere som idag er løst så har linjen altid kørt og jeg har altid haft den hastighed jeg betaler for, også i de 9 år jeg havde forbindelsen som en privat 1000Mbit.
Jeg udelukkende en erhvervslinje da forbindelsen er kritisk infrastruktur i mit firma og jeg skal bruge support/fejlretning hurtigt såfremt der er noget galt - Det har intet at gøre med kvaliteten på linjen, der var ikke engang en tekniker involveret da jeg skiftede til en erhvervslinje så tror faktisk bare det er en anden support sla du får.
--
7950x - RX6800
JEP JEP så sikkert som AMEN i kirken efter 3 timer med 930mbs lander vi nu pænt på 1/10 af hastigheden igen igen, TIL GRIN NORLYS !
https://imgur.com[...]
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
--
Sidst redigeret 13-06-2024 23:46
#51 det ligner et 100Mbit link. Er du sikker på du har gbit på alle link i dit lan og mellem router og fiberboks?
--
Æh hvordan kan det ændre sig fra den ene øjeblik til det andet ? . Jeg kan tænde og slukke 2 gange så vender den tilbage til 930mbs
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
--
Sidst redigeret 14-06-2024 00:30
#51
Du er kablet direkte i routeren og tester med App'en og ikke i en browser?
--
Enig, det der ligner et dårligt kabel som linker med 100Mbit istedet for 1Gbit.
Det kan nemt ske fra det ene øjeblik til det andet og en genstart er ofte eneste løsning.
--
7950x - RX6800
Takker for foreslag !...jeg tester iløbet af dagen, og vender tilbage. Har testet ovenstående før, min intet holder evigt :D
--
EDGE WIFI DDR4 I7 13700kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
--
Sidst redigeret 14-06-2024 10:00
Ser man det jeg skulle bare brokke mig en lille smule i den her tråd, og have mistet forbindelsen en nat
de sidste 2 dage har det kørt perfekt :)
https://www.speedtest.net[...]
--
#48
Jeg er faktisk interesseret i at høre fra dig, hvad du mener om Altibox's firklaring på hvor deres tilbud om 1000/1000mbit ikke kan leveres til mig i Holstebro?
De siger det er fordi man ikke kan blive enig om en pris lav nok til at det kan betale sig for Altibox?
Hvad tænker du om dette, i din personlige mening?
--
#57 Heller ingen problemer her idag. men dang, hvordan opnår du 2 ping.....
--
EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
#59 - Han er fra Holstebro, der er sikkert POI i Ikast, hvor serveren også står... Det er faktisk lidt højt.
--
#60
Du er helt Korrekt på den jeg Bor i Holstebro og tester op i mod Altibox server i Ikast, ser det ud til. vil mene 2 i ms, er acceptabelt jeg kan jo ikke se hvor mange personer det tester op i mod serveren på samme tid
Men igen det har kørt perfekt de sidste par dage, nu det kun konen der klager over WIFI'et ikke er så godt, og det vil jeg give hende helt ret i, Min Gamle 5G Router "Huawei 5G CPE Pro 5 (H158-381)" var meget mere stabil på WIFI og kraftigere, så det skal der nok findes en løsning på
PING ms1, DOWNLOAD Mbps 930.61, UPLOAD Mbps 933.24,
https://www.speedtest.net[...]
--
Så forsvandt tråden fra de 20 mest sete, det samme gjorde min internet hastighed ,,,så nu vi igen på 93-94 mbs altså 1/10 af den hastighed som vi burde have.....Ved ikke lige hvordan det virker eller IKKE virker hos NORLYS :/
--
EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
--
Sidst redigeret 19-06-2024 22:27
https://i.imgur.com[...]
--
EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz #63 - Det er med meget stor sandsynlighed et af den TJ45 netværkskabler der er dårligt. Derved vil båndbredden blive sænket til 100 MBit/s. Typisk skifter farven på den dioede der sidder ved netværksporten på switch eller router. Hvad fandt du ud af i #56?
--
#62 som andre også er inde på - Det du oplever der er med 99% sandsynlighed et dårligt kabel hos dig.
Skift dine kabler til nogle nye/andre, det koster dig tæt på ingenting og vil nærmest med garanti løse dit problem
--
7950x - RX6800
#58 Det tror jeg godt nok ikke at jeg har nogen som helst holdning til... heller ikke personligt...
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#65 Har skam skiftet kabel, så hvis i kunne linke til et "guld-kabel" vil jeg være taknemelig.
God dag alle
--
EDGE WIFI DDR4 I9 14900kf
DDR4-4400 /Crusial B MAX 5200hz CL 20
MAX REVO 1300w Vand:FLT240 3 280rad
Sapphire rx7900xtx nitro plus OC 1440P 165Hz
#67 - Beskriv hvordan dit setup er sat sammen :)
modem -> router -> pc eller?
Alle Norlys fiber linje linker til centralen med 1G og understøtter ikke 100M, dvs medmindre de sidder og ruller en 100Mbit profil ud til dig så er det fordi et eller andet hos dig dropper ned på 100Mbit.
Når du siger at du kan gendanne ved at genstarte så indikere det endnu mere at det er et link - Hvis det ikke er et kabel så er det måske en dårlig port, dårligt netkort eller lign.
Jeg kan godt se at du har 100M på speedtest, men har du rent faktisk tjekket at du ikke har et link som er på 100Mbit? Typisk er porten orange ved 100M og grøn ved 1Gbit (Svinger lidt fra mærke til mærke), på din pc kan du nemt tjekke det.
--
7950x - RX6800
Bor i Esbjerg, har haft norlys altid.
har en 1gbit forbindelse ved dem, kører ind i huset og fordeles derefter ud i flere rum, har mellem 800-900 mbit ned i aften timerne.
min sidste speedtest har jeg haft mellem 1 og 9 i ms
Har ingen problemer, udfald sker et par gange om året men den times tid kan vi lave noget andet ;)
Jeg er godt tilfreds.
--
Nej
UPDATE 01-08-2024:
Ville gerne have mine Port Forward til at virker igen, så fik sat det hele op igen. Desværre virkede det ikke, så måtte have fat på Norlys support igen. Snakkede med en flink fyr, men han kunne godt se det så underligt ud, så han måtte bede om hjælp ved deres IT afdeling. Svaret var så, at det kunne de ikke hjælpe med. Spurgte havde jeg så skulle gøre, nu hvor fejlen lå hos dem. Det kunne han desværre ikke svare på. Jeg gik med det samme på jagt efter en ny udbyder og kontaktede vores IT. Heldigvis er de allerede i gang med at flytte alle vores forbindelser, så inden længe håber jeg mine problemer forsvinder.
Hvis jeg var ansat hos Norlys, så ville jeg blive bekymret, når en kunde gennem 18 år forsvinder.
Tak for de mange gode indlæg i denne tråd....
--
Testing...Testing...Turn Up da Bass
#70 - det mest underholdende er vel at du formentlig er bagved CGN. Det burde en hvilken som helst supporter kunne løse. Og især second level...
--
#71 Ja og når de nu har gjort det før, så burde de jo kunne slå det op i loggen. Tror også mere det var et aktivt valg Norlys har taget IKKE at hjælpe private kunder med Port Forward. Simpelthen bare for dårligt de ikke vil hjælpe efter de har reset min router.
--
Testing...Testing...Turn Up da Bass
#70 loyalitet betyder ikke meget i dagens Danmark, desværre.
Hverken fra virksomhederne eller fra kunderne.
Du kan finde mange tråde herinde hvor det gælder om at finde det billigste internet og hvordan man skal shoppe rundt hvert 6. måned for at få glæde at velkomstrabatterne.
Jeg tror du har ramt en ferieafløser i supporten da de burde kunne hjælpe dig men det kan også være at du har snakket med en supporter som egentlig ikke gider sit arbejde.
--
#72 - Det lyder sku' mærkeligt. Anyways, så kan du finde din fremtidige udbyder blandt disse:
https://norlys.dk[...]
Jeg har Waoo og er skiftet fra YouSee fornyligt. Kan ikke anbefale TDC baseret netværk... Waoo virker markant bedre. Happy hunting...!
--
#74 Heller ikke TDC Fiber?
--
Signatur (Valgfri)
#75 kræver uddybning Doooh. Mener ikke infrastrukturen. Kun ISP’ens upstream partner, hvis denne er TDC… Kan godt se at min melding er unøjagtig…
--
#76 Jeg spørger blot fordi jeg er lidt hooked på at skifte IPS over til min TDC fiber, da der er installeret en 10G Fiber twist her i hytten på TDC net, men kun en 1G på Norlys.
--
Signatur (Valgfri)
du er ikke alene om at synes det er blevet dårligere, jeg oplever nu disconnects i wow mellem 19 og 21, min ms er steget fra 18 til 32. Hvad jeg har lagt mærke til er at de har ændret min routing til at gå op omkring aalborg istedet for ned til silkeborg.. hul i hovedet af dem
--
#77 well jeg er ikke så bekymret for TDC fibernet, men ville vælge en udbyder, der ikke anvender TDC som upstream partner. F.eks. Waoo, Telenor, Bolignet, Dansk Net, Ewii eller Telia. Du skal også være lidt obs på PoI. Flere sender trafikken til Sjælland først, før end det ryger på internettet.
--
#79 Ja det fandt jeg ud af med Kviknet/Ewii - Men er det ikke snart sådan at alt breakout sker fra Taastrup?
Kan se jeg fik skrevet IPS, jeg mente ISP, men den fangede du :)
--
Signatur (Valgfri)
#80 Ewii fiber er solgt til Norlys så dem som håbede at slippe for Norlys bliver lige trukket tilbage igen kom frem for et par måender siden.
Link:
https://www.ewii.dk[...]
Ved godt Ewii skriver følgende: Norlys har købt EWIIs fibernet, der dækker 135.000 adresser i Trekantområdet. Norlys overtager kun fibernettet (altså fibernettet
under jorden) - ikke EWIIs internet-kunder.
Men lad os nu se om de ikke os bliver flyttet over på Norlys' centraler.
--
For Tech flow følgende brugere på X.com:
@kopite7kimi @harukaze5719 @9550pro @OneRaichu @Kepler_L2 #81 - Nu bor jeg ikke i trekantsområdet, men uanset så er jeg på norlys fiber
--
Signatur (Valgfri)