Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ekstrem ping og packetloss (ALTIBOX)

Af Monsterbruger ChrisserZ | 25-10-2023 15:29 | 3598 visninger | 36 svar, hop til seneste
Har skfitet til Altibox efter at have været kunde hos Jetnet i de sidste 10 måneder. Havde valgt TDC fiber. Jeg har fra tre uger siden modtaget net fra Altibox, grundet det gode tilbud. Giver 99 måneden for 500/500. I de tre uger har jeg døjet med Ugur som ikke mener at deres net fejler noget og at det er mit udstyr/spil der fejler noget. Det eneste jeg gjorde var at tage ethernet stikket ud af TDC fiberboksen og over i deres Icoterra fiberboks, dog er alt galt med nettet nu. Ved Jetnet var der 0% packetloss og en ping på 15, men ved Altibox har jeg altid packetloss og især om aftenen, hvor den tit rammer 13% packetloss og en ping på 45. De har bedt mig om at køre en masse pathping tests, hvilket har medført 5/100% ved 9.9.9.9 og 8.8.8.8 samt 25/100% ved 1.1.1.1, men til pathping ved dem i Norge, er den 0/100% Hvor ligger fejlen? Vil selv mene deres fiberboks eller Norlys?
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua

--
Sidst redigeret 25-10-2023 15:32
#1
neondyret
Ultra Supporter
26-10-2023 08:22

Rapporter til Admin
hvorden er du forbundet ? har du prøvet tage direkte lan kabel direkete fra sidste led de udbyder, hvis de udbyder den icotera boks så tag lan kabel direkte derfra og i din pc , og se hvordan dine pings opfører sig derfra, hvis alt ok så har du noget arbejde udfra , hvi det stadig forekommer fra sidste led de levere så det dem den er gal med skulle jeg mene
--
Pc - I5 2500K @ 4,5 Lc | Asrock ultimate6 | 4 gb Cl 7 | 6870 | Hifi - Denon 4308 | Dali mentor 8 | Cw HFA 18x | Samsung us6705 46" Led
#2
ChrisserZ
Monsterbruger
26-10-2023 10:19

Rapporter til Admin
Problemet er at jeg kører diverse test direkte fra PC til fiberboksen. Har modtaget respons fra kundeserivce her i dag, som nu mener at fordi jeg har valgt Fiberlight produktet, så kan de ikke yde den support som jeg har brug for. Absolut den ringeste kundeservice jeg har oplevet de sidste 5 år. Aldrig har der været problemer med; Hiper, Fibia eller Jetnet Har som sagt kørt med Jetnet 100/100 på TDC fiber de sidste 10 måneder, hvilket også var trådløst endda og det medførte 0% packetloss og nul nedbrud/langsom forbindelse.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 26-10-2023 10:21
#3
7430
Ultra Nørd
26-10-2023 11:24

Rapporter til Admin
hvordan er du koblet op? og ja ligth er netop for os der ved hvad vi roder med og derfor kan spare lidt. denne del kan du jo bare fravælge?
--
jep jep
#4
ChrisserZ
Monsterbruger
26-10-2023 12:14

Rapporter til Admin
Kørte med min egen Asus Tuf Wifi 6 router, men kører nu med kablet direkte fra fiberboks til min PC. Løber snart tør for data på mobil og Altibox har nu givet sagen videre til Norlys. Dette tager op til 10 arbejdsdage:(
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
#5
Fuur
Maxi Supporter
26-10-2023 12:28

Rapporter til Admin
Har du prøvet at bruge en VPN for at ændre routningen? Det kunne jo midlertidigt måske løse dit problem
--
Sidst redigeret 26-10-2023 12:29
#6
puma99dk|
Super Supporter
26-10-2023 12:47

Rapporter til Admin
#4 Kan du ikke skue ned for dit net forbrug end til du høre retur? #5 Hvis det er på centralen hos Norlys som der er et problem hjælper ikke VPN ikke meget, dette har jeg selv prøve skulle ha 1000/1000 fiber dog kunne centralen kun klare 200/200 som maks da den ikke har kapacitet nok hvilket var utroligt dårligt.
--
#7
ChrisserZ
Monsterbruger
26-10-2023 13:11

Rapporter til Admin
Har valgt at sætte Router til fiberboksen så jeg kan på wifi på mobilen. Fejlen med høj packetloss og høj ping er det samme om det er gennem routeren eller direkte mellem pc/fiberboks. Er dog ikke helt 100% sikker på det, men har høj packet loss med ethernet til fiberboksen kun eller til routeren til fiberboksen.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
#8
puma99dk|
Super Supporter
26-10-2023 13:56

Rapporter til Admin
#7 Hvis det kun er imellem computer <-> fiberboks el. router <-> fiberboks s[ har du vel prøvet et andet kabel?
--
#9
Wildmann
Elite Supporter
26-10-2023 15:02

Rapporter til Admin
#2 Sorry, men det er altså ikke fair overfor Altibox at du høvler deres manglende support ned, når du selv nævner at du har Fiber Light ved dem. Hele forudsætningen for at man kan få deres fiber billigere er netop som 7430 siger, at så står man selv for alt det tekniske.
--
#10
ChrisserZ
Monsterbruger
26-10-2023 15:42

Rapporter til Admin
#8 Har prøvet tre kabler og prøvet at køre trådløst. Det er hverken forskel på om det er kabel direkte i fiberboks, kabel i router eller simpelthen at køre trådløst. Det kan kun være en fejl fra deres side! #9 Jeg står lige præcis for det tekniske, som jeg jo også har gjort de sidste 10 måneder ved Jetnet. Altibox kommentar på trustpilot lyder på, at de ikke yder support på Fiberlight. Hvis i havde set mit oplæg, så kunne i nok forstå at jeg kører med eget udstyr og at fejlen ikke er fra min egen side! Hvis Altibox ikke kan yde support, så kan jeg vel ikke bruge deres produkt til noget? Jeg kan sagtens give dem 1 stjerne på trustpilot, da de slet ikke yder en service, som løser mit problem. Det er ligemeget om jeg har Fiberlight eller Fiberpremium. Det er ikke min skyld at jeg har haft diverse udbydere uden fejl og så har fejl hos Altibox.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 26-10-2023 15:47
#11
CyberOpz
Monster Supporter
27-10-2023 13:56

Rapporter til Admin
#10 - Jeg bliver en anelse forvirret over det som du skriver her og på TrustPilot. Altibox ejer mig bekendt ikke netværk i Danmark, men lejer sig ind på netværk. Du skriver at du har skiftet fiberboks? Hvad mener du helt konkret? Har du mere end en fysisk fiberinstallation på adressen? I så fald hvilke netværk/netejer er du på? Og er du skiftet siden du havde Jetnet? Mht. Support/Kundeservice, så er det korrekt, at fiber light er uden telefonsupport. De yder heller ikke support på det udstyr. Men det er heller ikke det der er problemet her, medmindre de har forsynet dig med nogle helt specifikke ethernet (antager det er sådan forbindelsen termineres) indstillinger, som du ikke har indstillet. Support til dette produkt vedkommer fiberboksen og det efterfølgende backhaul i deres netværk. Det lyder til du har dokumenteret problemet og de har bestilt teknikker, der skal løse problemet. Det er det omfang support leverancen vedr. for det produkt du har købt. Mener din trustpilot anmeldelse er unøjagtig, specielt da du ikke ved hvad problemet er på nuværende tidspunkt. Jeg ved at #6/#8 har været ramt af uheldig kapacitet med Altibox på Norlys fibernet. Det kunne være du er ramt af et tilsvarende problem, men det er svært at gisne om.
--
#12
ChrisserZ
Monsterbruger
27-10-2023 16:57

Rapporter til Admin
#11 Jeg har en TDC fiberboks og en Icoterra fiberboks, hvilket begge er placeret i el-skabet (lejlighed). Altibox lejer sig ind hos Norlys og leverer min forbindelse på 500/500, som er maks hastighed for mit område. Det eneste jeg har foretaget mig er, at jeg har taget ethernet stikket fra TDC fiberboksen og sat i Icoterra fiberboksen. D. 05/10/2023 sidder jeg på Jetnet og d. 06/10/2023 skifter jeg til Altibox, men der er konstant problemer i alle spil og andet jeg laver. Alle løsnininger fra min side er prøvet og det er nu op til Norlys at fikse det.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
#13
CyberOpz
Monster Supporter
27-10-2023 21:13

Rapporter til Admin
#12. Tjek. Det giver mening så. Du har simpelthen to fibernetværk i din bolig. Det er lidt usædvanligt og klart til din fordel. Har du prøvet at tage strømmen på Icotera boksen? Gerne i 30 sekunder og helt ud med stikket fra strømforsyningen. Den er formentlig leveret af Norlys ikke? Og kablet mellem Icotera og PC der testes med, det er blevet testet skiftet med et andet ikke? Det er blot for at udelukke fejlkilder. Ved du om Norlys forbindelsen har været i drift på et tidspunkt med succes? Kan være installationsfejl. Som jeg skrev, så har #6 haft et tilsvarende problem med Altibox via Norlys. Hvis det ikke hjælper, så er det at vente på teknikkeren. Jeg har en forventning om at der er et problem i Norlys nettet mellem dit slutpunkt og Altibox’ POI.
--
#14
ChrisserZ
Monsterbruger
04-11-2023 13:51

Rapporter til Admin
Norlys var på besøg i går og mente ikke at der var problemer selvom jeg viste hvad der var galt. Har ingen ide til hvad jeg kan gøre. Sidder på 35 mails med altibox kundeservice der stadig beder om path pings og tracert nærmest hver time. Norlys må da være det absolutte ringeste firma i lille Danmark! Har dokumenteret problemet kl 12 kl 13 kl 14 kl 15 osv. Problmetet er især skidt efter kl 18, men der er stadig nul problemer på mine forældres netværk og samme for mobilnet.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
#15
anox
Maxibruger
04-11-2023 15:51

Rapporter til Admin
Har du prøvet med et andet netværkskabel fra fiberboks til router/egen pc? Du har haft 100mbit før, derfor kun brugt 4 ledere ud af 8 i dit kabel. Nu har du fået en forbindelse der kræver alle 8 ledere. Et dårligt kabel kan meget vel give pakketab :)
--
#16
ChrisserZ
Monsterbruger
04-11-2023 17:04

Rapporter til Admin
#15 Jeg har i #10 nævnt at der er prøvet flere kabler og prøvet trådløs forbindelse. Wifi er lige galt som fiber er. Ping er konstant 40ms og burde være maks 15ms samt er der konstant cirka 5%packetloss og helt op til 14% loss, hvilket maks burde være 0-3% packetloss
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
#17
MartnL
Junior Supporter
04-11-2023 17:29

Rapporter til Admin
#11 Jeg tror faktisk, at Altibox overtog det der vist hed Struernet's fibernetværk, efter det gik konkurs. Altibox har eget netværk i en del af det helt vestlige jylland. Men er dog ikke sikker på, at jeg husker helt rigtigt.
--
Er venstrehåndet inde i hovedet.
#18
Ostehaps8600
Ny på siden
04-11-2023 18:28

Rapporter til Admin
prøv at smide nogle af de pathpings du har lavet herind.. ping tider på 40ms lyder godt nok af meget..
--
AM4 200ge/64gb/passiv
#19
ChrisserZ
Monsterbruger
11-11-2023 12:43

Rapporter til Admin
Har kørt 24 timer uden problemer på TDC netværk over Ewii 300/300. Gennem to opkald og 50 mails til Altibox, gav jeg op. Har kørt de samme 3 test (ping - t, pathping, tracert) på Ewii og oplevet absolut 0% packetloss. Har valgt at sende diverse test til fra Altibox/norlys netværket og så ewii/tdc til Altibox kundeservice og håber at det vil få dem til at fikse min forbindelse;) Det er ikke Altibox som er problemet, men derimod Norlys! Norlys har testet min forbindelse to gange ifølge Altibox, men Norlys meddelte at de oplevede Maks 3% packetloss og det derfor er acceptabelt. Slet ikke i nærheden af de 15% loss jeg oplever i PUBG, CS2 og BF4
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 11-11-2023 12:46
#20
CyberOpz
Monster Supporter
12-11-2023 22:29

Rapporter til Admin
#19 - der skal slet ikke være pakketab på en fiber. Fornuftigt du har reaktiveret din forbindelse via Ewii/TDC. Jeg ville bede Altibox om at holde dig fritaget for omkostninger indtil de får lavet forbindelsen, subsidiært lukker forbindelsen dags dato. Så må du nøjes med de udbydere der findes via TDC NET fiberen. :D
--
#21
fishie
Ultra Supporter
13-11-2023 15:07

Rapporter til Admin
#19 - du skulle ikke have en torrent klient åben? Der behøver ikke være forbrug, bare klienten er åben?
--
R9 5950x - RTX2080 - 2xSamsung 970Pro 1TB - 64GB G.Skill 3600Mhz CL16
#22
||PsyCho||
Gigabruger
13-11-2023 18:30

Rapporter til Admin
Hvis du har packetloss på en fiber er det som regel en af to ting. 1. Fysisk fejl på fiberen, den vil være trykket et sted eller en svejsning/terminering er dårlig. 2. For lidt processorkraft i det aktive udstyr. Da det ændre sig til det værre omkring kl 18, hvor jeg formoder mange streamer noget tv osv, kunne det godt lyde til at Norlys/Altibox simpelhen bare har for dårligt udstyr til at kunne levere det produkt som du har købt. Tjek selvfølgelig alting efter på din computer som #21 siger kan en torrent klient godt snyde en, men er som regel kun båndbredde og ikke noget der giver dig direkte packetloss.
--
#23
fishie
Ultra Supporter
13-11-2023 23:11

Rapporter til Admin
#22 - Jeg har en mistanke om at norlys laver noget shaping - Vi havde privat internet (1G), og nu er vi på er en 1G firma fiber fra dem, blev flyttet til en anden node ved skiftet - Bare det at have en torrent klient åben som forbinder til DHT netværket, uden nogen torrents loaded overhovedet resulterer i ~5% packetloss og det problem er fulgt med over på den nye node.. Om det er korrekt eller ej at de laver noget shaping kan jeg ikke sige, iflg dem selv så gør de ikke. Vi har stadig en mindre mængde packetloss på vores linje selv uden en torrent klient, men det er ikke så "slemt" at det gør noget for os.
--
R9 5950x - RTX2080 - 2xSamsung 970Pro 1TB - 64GB G.Skill 3600Mhz CL16
--
Sidst redigeret 13-11-2023 23:12
#24
ChrisserZ
Monsterbruger
17-11-2023 23:48

Rapporter til Admin
Hej igen. Jeg har fået kørt nogle timer med bittorrentt afinstalleret, men det løste intet. Altibox har tilbudt at sende en tekniker ud igen&igen, men hvis teknikeren ikke finder fejl på mit udstyr, så skal jeg af med 900. Leder efter en måde hvor jeg 100% kan bevise fejlen. Mit eget bud er at køre et spil PUBG på både tdc og norlys fiber, hvor jeg viser teknikeren problemet, men Altibox mener ikke at det er nok. Packetloss Altibox: 0-15%, generelt 3-8% loss Ping Altibox: 20-45, generelt de 35-40ms Packetloss Ewii: 0% loss 7 dage i streg Ping Ewii: 18-22ms,generelt 20ms Alle test er foretaget med ethernet direkte i fiberboksen
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 17-11-2023 23:49
#25
CyberOpz
Monster Supporter
19-11-2023 10:19

Rapporter til Admin
#24 du skal naturligvis ikke acceptere at de vil sende en teknikker for din regning, hvis der allerede har været en teknikker. Stil krav om at de løser problemet. Du ved qua din anden forbindelse, at problemet ikke ligger hos dig. Forelig dem det og hold fast. Kræv at de holder dig omkostningsfri indtil forbindelsen virker. Og hvis de ikke evner at løse problemet, så stil forslag om at engagementet nedlægges uden omkostninger for dig. Mind dem om, at de misligholder den aftale det er indgået.
--
#26
soenderm
Ny på siden
29-11-2023 18:11

Rapporter til Admin
Jeg har også problemer efter jeg er skiftet til Altibox. Startede for flere år siden med det der nu er Nordlys, Skiftede til Hiper. begge virkede fint. Nu er jeg skiftet til Altibox og har problemer med packetloss/og højere ping. og så har jeg fået dhcp problemer på nogle af mine enheder, primært TV (tror måske dhcp problemet er IPv6 relateret). har lige bestilt Ewii (til "levering" næste år) men er meget itvivl om det hjælper, nu hvor jeg har læst lidt herinde... Jeg har knoklet med min router da jeg var sikker på at det var den der er problemet, men det ser det ikke ud til.
--
#27
Jobbe123
Ny på siden
29-11-2023 18:34

Rapporter til Admin
Jeg er også skiftet til Altibox her i start november, og jeg oplever så meget packet loss at det er umuligt at game. Men de har heldigvis gået med til jeg kan annullere aftalen uden jeg skal betale for resten af de sidste 5 mdr. Så nu skifter jeg tilbage til yousee hvor jeg ingen problemer havde
--
#28
CyberOpz
Monster Supporter
30-11-2023 07:23

Rapporter til Admin
Er der kunder på Norlys fibernet med Altibox, der ikke oplever pakketab?
--
#29
ChrisserZ
Monsterbruger
02-01-2024 00:40

Rapporter til Admin
UPDATE: Endte med at betale 900,- for teknikerbesøg og teknikeren fandt ingen fejl lige meget hvad han prøvede. Altibox har derved lukket min sag og jeg må betale frem til april for noget net, som faktisk er ubrugeligt. Har ærlig talt aldrig været så skuffet over en virksomhed i hele mit liv. Absolut den værste oplevese til dato! Har kørt over Ewii i over en måned uden selv 1% packetloss og en god konstant ping på 20-25ms Mener stadig at fejlen 100% er på Norlys område i Aalborg C, da der er nul problemer over Ewii og nul problemer over telenor mobildeling.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
--
Sidst redigeret 02-01-2024 00:44
#30
JCS
Semibruger
02-01-2024 07:34

Rapporter til Admin
Du er med på at hvis det er Norlys der har kablerne så er det ligemeget hvilket udbyder du har, så kører det over Norlys? Og man kan ikke rigtigt sammeligne mobil og fiber. :)
--
#31
CyberOpz
Monster Supporter
02-01-2024 09:27

Rapporter til Admin
#30 hvad har mobil med noget at gøre? #29, som jeg skrev i #24, så stil krav om at de løser problemet. Få dem til at sende en router, hvis de mener der er noget galt med dit udstyr. At de foreslår at der skal sendes en teknikker, der ikke løser dit problem, er ikke dit ansvar. Det er helt og holdent deres. Jeg kan godt forstå at du er skuffet. Hvis det var mig, så ville jeg tilbageholde betalingen. Både for teknikker og abonnement. De skal forstå, at problemet skal løses, da du har en uvirksom forbindelse. Husk iøvrigt at anmeld på Trustpilot/Facebook m.fl. Det har nogle gange det resultat, at de faktisk ser seriøst på de problemer der måtte være.
--
Sidst redigeret 02-01-2024 09:28
#32
JCS
Semibruger
02-01-2024 11:17

Rapporter til Admin
#31 Sidste linje: "nul problemer over telenor mobildeling."
--
#33
ChrisserZ
Monsterbruger
02-01-2024 11:54

Rapporter til Admin
#30 Der er som sagt nul problemer over Ewii og det er også Norlys der fejler noget, men al kommunikation skal foregå gennem Altibox. Mobildeling var mere for at styrke min sag om at Norlys fejler noget og at TDC/telenor ikke fejler noget. #31 Jeg gav dem 1 stjerne efter første uge, da de yder dårlig service og mit problem burde have været løst allerede den første uge.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua
#34
CyberOpz
Monster Supporter
02-01-2024 12:07

Rapporter til Admin
#33 - Hvis alt er udtømt ift. Altibox, så ville jeg kontakte https://teleanke.dk[...] - Ingen skal behandles så dårligt, som du er blevet. Det er aldrig iorden, at opleve så ringe kvalitet forbindelse, som den du beskriver. Og det er aldrig dig som forbruger, der skal forestå fejlsøgningen. Heller ikke selvom de har solgt dig et produkt, hvor der ikke er telefonsupport eller udstyr med. Jeg har akurat samme produkt hos Kazoom. Fibia kan fint finde ud af at leverer.
--
#35
7430
Ultra Nørd
02-01-2024 13:10

Rapporter til Admin
har du prøvet koble en bærbar direkte til boks kørt en packetloss test eksempevis? med korrekte kabel har altibox på 13 år nu og aldrig skippet et beat udover mit eget udstyr som lavede vrøvl eller deres boks er røget pga vejret(lyn torden-strøm) og hvor oplever du packetloss?
--
jep jep
#36
ChrisserZ
Monsterbruger
02-01-2024 13:24

Rapporter til Admin
#35 Jeg oplever packetloss i CS2, BF4 og PUBG. Dette sker på både bærbar, stationær og i mobil spil når der køres over WiFi. Bærbar og stationær sidder direkte i fiberboksen.
--
Ryzen 5 5600X | B450I Aorus Pro| GTX 1070TI Cerberus | 32GB DDR4 Crucial 3200mhz | Samsung 1TB SSD | Corsair SF600 | Dan-H2O | 2x120mm Noctua

Opret svar til indlægget: Ekstrem ping og packetloss (ALTIBOX)

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning