Det kan være et dårligt eller beskadiget kable eller kan være et problem med port i PC eller driver problem
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
#1 kablet er sprit nyt, hvis jeg skal se om det bliver bedre hvad forslår du så jeg gør :) ?
--
100 Mbit netkort eller port et sted?
(Evt hurtigere med forkert indstilling/driver?)
Har du selv påsat stik i enderne af kablet, er det sikkert der du skal søge først.
--
Sidst redigeret 13-07-2023 20:00
Hvilken router?
Har du sat kablet i en 100 Mb port?
--
du har samlet dit kable forkert så det kun køre 100mbps og ikke 1Gbps
--
AMD Ryzen 9 5950X ASUS ROG Strix B550-F AMD RX 6950XT Corsair Vengeance RGB 16GB 3600 Mhz
#4 det er en : TG3442S
Aner ikke om der er en 100mb port :S
#3 hvordan kontrollerer jeg det ? og burde min wifi så ikke være langsommere?
--
#3 kablet er købt færdigt ved Solar :) !
--
#5
Lige min tanke, du skrev det mens jeg i #3 lavede edit om det samme. :-)
#7
Fair nok, ellers den typiske fejl.
--
Sidst redigeret 13-07-2023 20:02
Jeg har engang haft en fejl der var hen af det samme og det viste sig at det var fordi at jeg have to netkort i mit bundkort så blokerede de hinanden så hastighed styrtdykkede
Efter jeg fik slukket nummer 2 i BIOS så blev hastighed normal igen så sluk alt netkort og driver du ikke bruger og se om det hjælper
--
Define 7 XL / Prime TX750 / X570 Strix-E / 3700x / NH-D15S / 32 GB 3600 MHz / RTX 2070 Super / Firecuda 520
Hvis det er et færdiglavet patchkabel kan det jo sagtens være defekt. Det er kun de dyrere mærkevarer der verificeres fra fabriakken af.
Så du kan vælge at reterminere det elelr trække et nyt installationskabel med solidere ledere og sætte dataudtag på.
Hvis det er udbyderens router du bruger og den er nyere har den gigabit. Så er det enten netkortet i din pc elelr kablet den er galt med.
Hvad for pc/bundkort/netkort har du?
Og hvad er mærke/model/varenr på det kabel du har købt hos Solar?
--
Sidst redigeret 13-07-2023 20:42
#10
Der kan også i softwaren til/opsætningen af TG3442S vælges hastighed, så det bør tjekkes.
--
#11
Hvordan kommer jeg ind i softwaren ?
Kan huske man bare skrev en IP i gamle dage.
--
#6 Alle portene er gigabit, så det er ikke der den ligger.
I manualen #13 linker til kan du også se, hvordan du kan tjekke om portenes hastighed er nedsat.
Og ellers prøv et nyt kabel, som andre siger. Så dyre er de jo ikke - heller ikke i højere specs end cat5e. Kan lige så godt købe cat6
--
Hvor i verden bor du ?
--
#15 Odense .
#13 Tak.
Den står bare som 100mbps speed i settings. og kan simpelthen ikke finde en menu i dens software som vises på side 33.
under users skriver den min hastighed er 100mpbs. Men på routeren står der 2.5gbs .
--
"under users skriver den min hastighed er 100mpbs. Men på routeren står der 2.5gbs"
Du hjælper ikke dig selv meget, når du ikke inkluderer billeder eller noget. "Under users" hvor?
Din router har en 2,5 Gbps port, men det hjælper ikke stort hvis software har begrænset hastigheden til 100 Mbps.
Der står i manualen på side 13 at du skal ind i LAN configuration - har du startet der?
--
#17, jeg fandt ud af det fordi det kun er S modellen som har den funktion...
Jeg har booket en tekniker fra antenneforeningen, så må de fikse møget.
Vi lukker den her, jeg aner for lidt om skidtet til at kunne hjælpes.
Dog tak til #alle for jeres gode inputs.
--
Du skriver selv i #6 at det er en S-model.
Så er det jo klart, vi forsøger at hjælpe ud fra det udgangspunkt.
--
#19 Det stod der også på kassen fra min udbyder, og i bunden af modem står den uden S...
Det er en fejl og jeg ligger mig fladt ned.
--
Held og lykke med løsning.
Husk at poste løsningen, så andre der møder tråden kan drage nytte af den. :-)
--