Er ikke ekspert på området, men er det ikke noget med at ejer af kablerne (ikke Hiper) fysisk skal åbne og lukke for forbindelsen? Sådan var det vist før i tiden m ed DSL, her skulle man ind i telefon centralen og fysisk åbne og lukke.
Hvis det er tilfældet så er det måske forklaringen på hvorfor de ikke kan/vil genåbne for så kort tid.
--
Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3400 MHz
ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
Men bed dem sende et SIM kort med fri 4G data som kompentation, det ville da være på sin plads.
--
Ryzen 5700x | 2 x 8 GB Corsair 3400 MHz
ASUS ROG STRIX B550-F | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | NZXT C850 | Corsair H115i
#1 Jeg ved det ikke, men de løber fra deres fejl, de løber fra vores kontrakt og de tilbyder ingen kompensation. Jeg er chokeret over deres opførsel.
--
Mit take på det:
De har brudt en aftale.
Send en klage pr. mail og attesterér den til ledelsen.
Som minimum skal de kompensere dig på en eller anden måde, så du enten har internet igen eller en økonomisk kompensation, så du kan købe noget midlertidigt internet et andet sted.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
#0
https://dk.trustpilot.com[...] <- Her kan du se min anmeldelse af hiper og her endnu en af hiper som de har valgt at fjerne.
Forstå jeg ikke vil kontaktes
Kære hiper.
Nu må i fan.deme snart forstå det når man siger til jer i ikke behøver at
ringe mere? 3 gange på 14 dage er jeg blevet ringet op af jer.. Og har
sagt hver gang i ikke behøver kontakte mig. Og hver gang siger i at det
vil i notere men alligevel ringer i?!?!
I har fået 2 chancer for at levere internet til mig og ingen af gangene er det lykkes så derfor
ønsker jeg ikke at have noget med jer at gøre mere. Kan vi så ikke snart
blive enig om at i stopper med at ringe? Og hvis jeg nu skulle forbarme
mig og ville prøve jeres internet så skal jeg nok selv tage kontakt til
jer!
Dato for oplevelse: 30. juni 2022
Besvarelse fra Hiper
5. jul. 2022
Hej Martin.
Tak for din anmeldelse. Vi er kede af at høre, at der er gået noget galt i at få dig fjernet fra vores liste!
Vi vil meget gerne forsøge at finde en løsning på din sag.
For at vi kan slå dig op i systemet, har vi lige brug for lidt info fra
dig. Trustpilot har sendt dig en besked, som du gerne må besvare med dit
telefonnummer.
Så kigger jeg på det og vender tilbage til dig!
Hav en god dag.
De bedste hilsner
Buster
--
#6 Ja? Vi har en internet kontrakt der gælder til den 27. Juli.
Den har de brudt og de nægter at gøre noget ved det.
Hvad kalder du det?
--
Sidst redigeret 29-06-2023 20:18
#7 Det er et lille problem i en stor verden :)
Sagen holder helt sikkert i retten, men du får ikke noget internet tilbage på den linje, som de andre også nævner.
--
Sidst redigeret 29-06-2023 20:32
#7
De har klart lavet en fejl, og du bør kun betale til den dato de lukkede nettet (for tidligt).
Dette bør du naturligvis drøfte med dem, kan I ikke blive enige og du gider bruge ressourcer på de få kroner, så klag over dem.
Mobilt hotspot virker som en ok nødløsning i den ret korte tid til du flytter.
--
#9 Pengene er jeg ligeglad med. Det handler om at jeg ikke har net de næste 2 uger.
Mobilt hotspot er lidt noget lort, især når ens stationær ikke har wifi kort og når man ikke har fri mobil data :P
Men bliver nok noget i den stil jeg ender med.
Har prøvet at køre netdeling mellem tlf og desktop, med usb kabel, men det er noget værre hø der hele tiden mister forbindelse. Har prøvet med 3 forskellige kabler..
Jeg søger råd til hvad jeg stiller op med Hiper. Jeg vil på ingen måde acceptere dette, uden som minimum at blive kompenseret. Og her snakker jeg ikke om at jeg ikke skal betale de næste 30 dage, hvilket jeg naturligvis ikke skal.
--
Ja, de har brudt aftalen, og du vil have kompensation......
Jeg ville bede om et Sim kort med fri data uden beregning.
Hvad havde du tænkt de skulle give dig?? Hvad er en 2-4 ugers internet værd?
--
#10
Du kræver jo mere end du kan opnå.
Du har allerede prøvet at få dem til at genåbne, hvilket de ikke ville.
Vil de ikke genåbne, er der jo ikke rigtig andre muligheder ud over noget mobilt.
En klage over dem, der måtte give dig ret i der skal genåbnes er omsonst, da afgørelsen jo vil falde længe efter du er flyttet.
(Altså kan du ikke klage dig frem til den løsning du ønsker)
--
Jeg ville også bede om en mobil router. Det er fint nok de har lukket linjen ved en fejl. Og fejl sker. Men de skal løse det mere kompetent end det der. Hiper er trods alt ejet af Nuuday, der også ejer YouSee, Telmore, TDC Erhverv og et par stykker mere. Det burde være muligt at skaffe en mobil erstatning skulle man mene.
--
Hiper har røv elendig kundeservice.
--
Ryzen 7 7800X3D|Noctua NH-D15|ASUS B650E-E|32GB G.Skill 6000mhz|4070TI OC ASUS TUF|850W NZXT
#13 Ja, tænker jeg beder om en mobilrouter i morgen :)
--
Det koster dem at åbne en line, og det vil de ikke.
De kan sagten, de vil bare ikke betale for det xD
--
#16 Også det jeg tænkte. De er virkelig sølle.
--
#17 - Uanset hvad, så burde du forespørge på hvor du kan klage til... Måske kan det hjælpe andre kunder der bliver ramt af denne urimelighed i fremtiden.
--
#0
Da jeg opsagde Hiper, så var det YouSee som lukkede for nettet da det var dem jeg skiftede til.
Jeg ringede ind til YouSee og spurgte om, at var de ikke kommet til at lukke den for tidligt og det vedgik de og jeg tror der gik en dag før at det var oppe igen.
--
Sidst redigeret 30-06-2023 20:57
#19 Ja okay. Sådan burde det jo også altid være.
Der er ingen tvivl om at det handler om at Hiper er griske og ikke vil bruge de penge det koster at åbne det igen. Har intet tilovers for et firma der intet gør for at rette op på deres egen fejl.
--
Hvis man kan lukke på en dag, kan man vel også åbne på en dag. Jeg er nysgerrig om nogen kan forklarer det ?
--
#21 Som det er beskrevet i tråden; det koster dem en hel del at åbne for forbindelsen igen.
--
5700x | 2x8 GB RAM 3400 MHz
ASUS STRIX B550-F | WD Black SN770 1TB | 2xPNY 480 GB SSD
ASRock 6800XT Phantom Gaming OC | NZXT C850 | Corsair H115i
Råb meget højt på alle de platforme, som du har mulighed for at råbe op på. Gør det til en rigtig dårlig forretning for dem, hvis de ikke åbner din forbindelse igen. Lav anmeldelser på alle de tjenester, du kan komme i tanke om. Kapitalfondsejede Nuuday vil gøre alt for at spare en krone ved ikke at genåbne en forbindelse igen, men hvis det koster dem for meget i goodwill, så plejer de at ændre mening.
--
0% Woke
har en 4g router til og ligge du kan låne hvis du selv kan klare et simkort til den i 8920
--
#ModMyg
#24
God stil!
--
Yes yes..
#21 de kan sagtens åbne det. De vil bare ikke betale for det. De nægter at rette op på deres fejl..
#23 yes, har også givet dem dårligt review på trustpilot. Tænker jeg også skal ind på facebook og skrive om dem nu..
#24 tak, kan meget vel være jeg smider en PB snart :)
--
du skal være velkommen :)
--
#ModMyg