Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Yousee fiber udfald?

Af Gæst hamderham | 10-03-2023 21:50 | 945 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej alle sammen! mine forældre har for nyligt skiftet internet og udbyder fra telenor COAX 20/2 til yousee fiber 200/200. det tidligere net var meget langsomt men kørte ok, men kunne være bedre. det nyt har der ikke været andet end problemer med. udfald hvert 2-15 min, høj download latency (499 i seneste test) osv. har snakket med yousee og de kan ikke se udfaldene og de bliver ved med at skifte til helt tilfældige ting som intet med det har at gøre, har prøvet at skifte kanal ved routeren (for muligt mindre trafik) og har endda prøvet en helt ny router, andet kabel, prøvet i andre porte, har snart prøvet alt og de har ikke haft det mere end 2-3 ugers tid. nogen som har nogen gode forslag til hvad jeg ellers kan prøve eller evt. sige til Yousee? fordi det her kan ikke blive ved. mange tak!
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
SezteC
Ultra Supporter
10-03-2023 22:19

Rapporter til Admin
Ring eller skriv over facebook til dem. De har god kundeservice :)
--
- SezteC
#2
hamderham
Gæst
10-03-2023 22:38

Rapporter til Admin
#1 har snakket med dem 3 gange hvor de giver skylden på nogen som allerede er blevet testet og nogen som ikke har noget med det at gøre. de skyder den bare videre på teknikere som bare fortæller os det åbenlyse som er prøvet op til flere gange
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#3
SezteC
Ultra Supporter
10-03-2023 22:45

Rapporter til Admin
Oh. Skift udbyder så :)
--
- SezteC
#4
anox
Gæst
10-03-2023 22:49

Rapporter til Admin
Du kunne skifte tilbage til Telenor Max speed fiber. Har jeg selv og køre perfekt. Har ikke haft udfald. Det er sikkert også billigere end Yousee og du har allerede etableret fiberen, så burde ikke være noget problem. Yousee har jeg ikke meget godt at sige om. Ringe kundeservice og hvis forbindelsen er ustabil, forbliver den formodentlig også ved med at være det. De mangler kompetencer på alle niveauer.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
mindfreak
Elite Supporter
10-03-2023 23:26

Rapporter til Admin
#4 Er både enig og uenig. Man kan snildt finde billigere end YouSee, og velsagtens bedre support. Hvis det blot er til hans forældre, som ikke skal bruge internettet til andet end at browse, så vil jeg råde til det samme. Et andet bud kunne være Kviknet - de skulle have rigtig god support, samt forbindelse. Jeg har haft YouSee fiber i godt og vel 2 år nu, uden nogen som helst problemer. Fuld knald på download/upload og en konsekvent lav latency, som normalt er på 1 ms til nærmeste eller hurtigste speedtest. Jeg er dog også lidt heldig, at min bopæl er ret tæt på deres central, hvor trafikken udveksles. Jeg havde dog problemer i en overgang da jeg var på deres coax forbindelse. Jeg var i et support/tekniker forløb på en måneds tid, hvis ikke mere, da jeg havde ekstremt dårlig og ustabil forbindelse (latency). Jeg måtte igennem supporten 4-5 gange og forklare dem mit problem fra starten hver gang, da det altid var en ny supporter. Første gang jeg fik tekniker ud, målte han min forbindelse og kunne ikke se nogen problemer, da det kom i perioder. Jeg ringede så ind igen da det fortsat var et problem og tekniker kom ud igen. Han kunne godt se, at der noget galt, men vidste ikke helt præcis hvad. Teknikeren havde heldigvis kontakt til YouSee/TDCs netværkshold (3rd line går jeg ud fra), og fik en super vigtig information fra dem; der var et "major issue" i mit område med driftforstyrrelse, som åbenbart havde stået på i noget tid. Det vidste INGEN af de YouSee supportere jeg havde talt med. Teknikeren lovede at mit problem ville blive løst i løbet af 1-2 uger. Der gik 1 uge og mit problem var løst ved at de havde patchet noget på deres netværk i området. Så ja, YouSees support kan man ikke bruge til noget som helst. Man skal have fat i deres teknikere eller være heldig at blive sendt videre til deres 2nd/3rd line support, hvis man er teknisk nok og insisterer på det.
--
#6
Hamderham
Gæst
10-03-2023 23:36

Rapporter til Admin
#4 ja det bare lidt træls når der lige Er blevet skiftet selvskab for mindre end en måned siden, og fiber installationen er også helt nyt. indtil videre virker det også som om de har nogenlunde samme oplevelse som du beskriver, hvilken er lige til at lukke og skide i for at være ærlig. Har selv hiper fiber og har ingen problemer haft med enten forbindelse eller support. #5 ja Altså de browser for det meste bare på deres ipad/pc osv. og den eneste grund til det blev yousee var faktisk at de var de eneste som ville betale for installationen af fiber da de tidligere husejere havde revet alt der hed fiber ned for some reason. og det er virkelig god info du kommer med der. Det vil jeg 100% huske og bruge da det virkeligt kunne hjælpe. Mange tak! :)
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#7
CyberOpz
Monster Supporter
11-03-2023 10:28

Rapporter til Admin
#0 Jeg ville finde ud af hvad problemet konkret bunder i, før end I skifter udbyder. Er der teknisk fejl på installationen, f.eks. beskidt fiber i fiberkonverteren, så vil det intet hjælpe at skifte udbyder. Ved du om problemet både opleves på kablet og trådløs forbindelse?
--
#8
bill gates
Gæst
11-03-2023 10:42

Rapporter til Admin
#5 Problemet er manglende kapacitet i krydsfeltet, da alle nye etableringer af fiber bliver lavet som GPON tilslutninger. Det eneste der hjælper er at blive ved med at henvende sig til teknisk support.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#9
mindfreak
Elite Supporter
11-03-2023 14:55

Rapporter til Admin
#8 Nu ved jeg ikke om du refererer til hans eller mit tidligere problem. Men hvis det er til mit, havde det netop intet med kapacitet at gøre, som du også kan læse.
--

Opret svar til indlægget: Yousee fiber udfald?

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE