Går ud fra at du har lavet et hard reset af routeren?
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
#1
Imponerende nok, så har jeg ikke. I'm on it!
--
Ingen held heller, den rammer stadig kun 86mbps op og ned
--
Start med at ringe til Hiper i morgen, så kan de undersøge om der er noget fra deres side.
--
#3 Så er der sandsynligvis ikke så meget du kan gøre end at fejlmelde den til din ISP. :-) Det skulle da lige være at prøve med et andet kabel.
--
I7 2700K | 2 x 8 GB DDR3, 1866 MHz
Gigabyte GA-Z77-DS3H | 2 x PNY 480 GB SATA SSD
Gigabyte GTX 1660 ti 6 GB | Be Quiet 500w | Scythe Fuma ll
#4 tak. Den må jeg lige få set igennem
#5 giver dem et kald i morgen, hvis ikke jeg lærer noget nyt fra videoen.
#6 har prøvet nogle forskellige kabler.. nothing works :(
--
Har du prøvet andet netværkskabel mellem din fiber converter og router?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
Som #8 er inde på. Er du sikker på at der traines til korrekt båndbredde på de kablede forbindelser? Normal angives 100 Mbit/s i en farve, mens 1 Gbit/s i en anden farve på dioden i routeren.
De 150 Mbit/s på wifi kan godt passe afhængigt af de mange faktorer der er i en lejlighed, dog med hovedvægt på den væg.
--
#8 nej har ikke prøvet forskellige kabler den vej, kun forskellige porte på routeren og fiberboksen.
#9 jeg må lige give det et kig når jeg er hjemme igen.
--
Som #9 er ind epå så er det sandsynligvis kablet. har alle 8 ledere ikke ordentlig forbindelse hele vejen igennm (på alle kabler/forbindelser) så falder det hele tilbage til 100Mbit fra de 1000 Mbit. Når man så tester bliver det ca 90 Mbit/s.
De 150 Mbit/s på wifi er sandsynligvis fordi du forbinder til 2.4 GHz båndet og ikke 5 GHz båndet. Det kan være du skal ind i routeren og ændre det manuelt så 2.4 kører 20 MHz kanalbredde med et andet netværksnavn end 5 GHz.
Mht farverne for dioderne. Er det ofte sådan et gul er 100Mbit og grøn er 1000 Mbit. Det er små dioder der sidder i stikket der hvor man sætter kablet i.
--
Nu har jeg prøvet med et nyt kabel mellem router og fiberboks. Det gav samme resultat 86mbps op og ned.
Er forbundet til 5ghz netværket. Det er 2 separate netværk
Dioderne lyser grønt, så der burde ikke være noget der heller.
Har været i kontakt med Hiper, de kunne slet ikke se at routeren var på nettet
--
Har du evt selv en router?
I så fald så kan du prøve at tilslutte den til fiber converteren.
Du skal bare huske at sætte routeren til at køre på VLAN101.
Så kan fu i hvert fald finde ud af om det er routeren fra Hiper den er gal med.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#13 har desværre ikke selv en, eller kender nogen der har en til overs. Vi kom frem til at det nok var routeren der var problemet så Hiper sender en ny
#14 nej, var slet ikke klar over de havde en app. Kigger på den
--
#15 - Hvis Hiper ikke kan se at deres router er på nettet, så er der da et problem. Så må Hiper jo fejlsøge indtil de har fundet problemet. Potentielt kan du jo sidde på en anden persons abonnement... Det er også Hipers ansvar, at der pr. kabel som minimum kan leveres 90% af båndbredden. Hvis du er et sted, hvor du ikke selv føler du kan løse det, så lad Hiper fikse det...
--
Eh, så du får højere hastighed (150mbps) trådløst, end når du er trådet (86mbps)?!
Det burde vel fortælle lidt om, at du formegentlig får den hastighed leveret som du skal, men at der er issues med enten routeren, kablet eller din PC (det lyder som om en af delene kun vil 100Mbit).
--
-----------------
Lars B. / ZulfoDK
#16
Nu prøver vi med en anden router når den kommer frem med posten. Den skulle gerne være her i morgen :)
--
#17 ja, det var lige præcis derfor jeg tænkte noget var galt. Har prøvet med et hav af kabler og forskellige enheder. Lige pt ligger jeg på 86mbps uanset om det er med kabel eller trådløst.
--
Nå, nu har jeg fået den nye router. Det ender med at være PRÆCIS de samme tal som med den gamle. Har skiftet til det nye kabel som fulgte med den nye router...
Ved ikke hvad jeg skulle gøre forkert, men kan det være en fejl 40?
Mit sidste gæt, kan det være noget med fiberboksen?
Der står tdc på, skal jeg give dem et kald?
--
har du evt prøvet at sætte et netværkskabel direkte fra fiberboks til en computer
--
#21 ja, der fik jeg slet ikke forbindelse
--
#20 - Din fiberforbindelse er leveret af TDC. Alternative ISP'er leje sig ind på forbindelsen, i dit tilfælde Hiper. Det vil altid være Hiper du skal have fat i. Næste skridt er at kontakte Hiper igen og få dem til at løse problemet.
--
Har du mjlighef for at tage et billede af hvordan du har set det op?Altså fiberboks med kabel til router etc. hvilke porte der r sat til hvad. Hvis hiper ikke kan se routeren er der et eller anden galdt med forbindelsen
--
#23 så må jeg have fat i dem igen
#24 yes der kommer billeder her. Har sat mit eget sorte kabel fra fiberboks til router på det her billede, men det gør ingen forskel om jeg brugte mit eget, deres jeg fik med den første eller anden router.
Det hvide kabel i port 4 er til Hue bridge. Det gør heller ingen forskel om det sidder til eller ej, har testet. Port 1 er til min stationære
https://ibb.co[...]
https://ibb.co[...]
--
Sidst redigeret 16-02-2023 07:36
Er du sikker på du skal bruge port 1 på ONTen (Genexis) og ikke port 2?
Du må nok spørge Hiper om det er port 1,2 3 eller 4 der skal bruges. Det afhænger nemlig af hvad de har sat op i deres systemer.
--
#26 nye router og port 2 virker! 623mbps ned og 488mbps op på det trådløse, har ikke tjekket kabel endnu. Det må blive senere
Bukker og takker for alle jeres input!
--
#27
Super :-). Jeg har oplevet flere sidder fast i enten ingen eller lav hastighed fordi de fik at vide hvilken port der skulle bruges. Der er flere porte fordi der måske i fremtiden kan bestilles sevices fra flere udbydere.
Hvis du ringer til Hiper burde de også kunne se din router nu.
--