Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Internet \ Netværk

Hjælp til netværksfejlfinding

Af Ny på siden Burgos | 22-10-2021 15:27 | 479 visninger | 7 svar, hop til seneste
Jeg har en 1000 mb fiberforbindelse. Til den har jeg et TP link M4 mesh netværk. Min ISP fortalte at jeg kun var tilsluttet med 100 mb, så det gik jeg igang med at undersøge. Man styrer routeren med en app. Jeg kan underlig nok ikke finde et sted hvor der står hvad man er tilsluttet med. Jeg måler derfor hastigheden på en pc med speedtest.net - og den kommer ikke over 100, så de har nok ret. Har genstartet, men kan ikke finde på andet at gøre - nogen bud?
--
#1
Stroyer
Guru
22-10-2021 15:32

Rapporter til Admin
0# Skift kablet mellem CPE og routeren.
--
IDGAF!
#2
Burgos
Ny på siden
22-10-2021 15:57

Rapporter til Admin
Har prøvet 2 forskellige cat 5e på 3 meter. Det burde vel være godt nok til 1000 mps.
--
#3
gfunknown
Mega Nørd
22-10-2021 16:09

Rapporter til Admin
Ja det. Orden være ok. Hvis det er denne routerhttps://www.proshop.dk[...] Så bør gigabit fungere, og det er dit kabel der ikke er godtnok. Regner med u jar haft genstartet routeren, det burde ikke være nødvendigt, men kan være den hænger i en tidligere måling af hastigheden. Kender ikke lige den router, men du bør kunne se forbindelses hastigheden på din wan forbindelse.
--
#4
Pico
Super Nørd
22-10-2021 16:10

Rapporter til Admin
Hvordan ser dit netværk ud? Fiberboks -> ? -> ?t
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
--
Sidst redigeret 22-10-2021 16:10
#5
Burgos
Ny på siden
22-10-2021 17:25

Rapporter til Admin
Ved fejlsøgning har jeg kørt fiber->m4->pc. Jeg har tjekket at pc kan køre 1000 mbp. Nu prøvede jeg lige fiber->PS 4, og nu kunne den minsandten køre 603 ned. Burde jeg ikke kunne se hvilken protocol M4 forbinder med. Kan simpelthen ikke finde det i appen nogen steder - er der andre der bruger TP-link der kan bekræfte dette?
--
#6
Pico
Super Nørd
22-10-2021 20:58

Rapporter til Admin
#5 Da du testede hastigheden på din PC, var du så kablet til M4'eren eller var det trådløst?
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM
#7
Pico
Super Nørd
22-10-2021 21:06

Rapporter til Admin
Det kan være der er slået QoS til, har jeg oplevet før hos en kunde. Fra startskærmen i Deco app'en skal du trykke på 'More' og så derefter trykke på QoS. Hvis dette er slået til så slå det fra og se om det gør en forskel.
--
i7 4790K|Noctua NH-D15|ASUS Z97-WS|16GB Kingston 1866mhz|1080 ASUS STRIX|160GB Intel SSD|240GB Corsair SSD|500GB EVO SSD|3TB Seagate|750W CM

Opret svar til indlægget: Hjælp til netværksfejlfinding

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning