Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Forum \ Programmering og webdesign \ Programmering
Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Unity spiludvikling for børn

Af Super Supporter Emil_Olesen | 04-09-2015 08:24 | 2000 visninger | 9 svar, hop til seneste
Hej Hol. Jeg skal starte som frivillig i noget der hedder CodingPirates (forening der vil lære børn og unge at programmere / få indført IT i folkeskolen mm.) Den workshop jeg er tilkoblet fokuserer på nogle Dive-briller (VR briller der kobles til telefonen). Jeg kan se at disse har et Unity plugin, så tænker at vi laver en 3D app til android i Unity, da det vidst er forholdsvis lige til at implementere VR funktionen. Aldersgruppen ligger mellem 7-15 (regner dog ikke med at de yngste ender i min workshop). Mit spørgsmål er så: Nogle der har erfaring med at gøre Unity børnevenligt? Hvor meget kan man lave uden at programmere, og er der evt. nogle plugins som kunne gøre det nemmere / endnu mere overskueligt? Tænker at vi på sigt kommer ud i noget simpel C#, da vi har indtil december. Jeg har desværre ikke super meget erfaring med Unity, men kan da lave simple spil uden de store problemer. Google giver mig desværre ikke svar (Eller også søger jeg på noget forkert..) Spørg endelig hvis jeg skal uddybe :)
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
#1
the688
Guru
04-09-2015 08:55

Rapporter til Admin
Min søn spiludvikler en del i Unity. Prøver lige at hive ham ind i tråden.. Ved ikke om han kan hjælpe, men han har rodet med Unity i nogle år efterhånden.
--
"ORK SATME!"
--
Sidst redigeret 04-09-2015 08:56
#2
Emil_Olesen
Maxi Supporter
04-09-2015 08:59

Rapporter til Admin
#1 Fantastisk, det ville bestemt være værdsat!
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
#3
CDK
Skribent
04-09-2015 09:07

Rapporter til Admin
Det kommer ærlig talt meget an på hvad du vil lave. der er mange premade scripts og classes, og du kan godt lave noget simpelt uden at skulle programmere. Sammenlignet med UnrealEnginen er det ikke helt 'drag and drop' hele vejen, men der er en masse 'components' (det hedder scripts du smider på objekter), som du bare kan smide ind og så kan du ændre variabler deri ved hjælp af Unity Editoren(fx tyngdekraft, hastighed.. osv). De har også lige implementeret et helt nyt UI system som gør det ufattelig let at lave noget simpelt UI uden at skulle skrive en linje kode (hvilket dog gør det svært at lave dynamisk UI.. :P ) Generelt set er Unity documentationen også ufattelig begynder venlig (sammenlignet med MSDN, fx), så det er let for dig som underviser at hoppe ud i. Du kan også let skalere det og lave noget simple componenter at smide på, og ligeledes lade dem interagere med andre componenter. Så smid det efter dem. lav nogle ting der kan bevæge sig.. lav nogle knapper. It's very possible men spørg endelig. :) Jeg ved ikke helt hvad der er at fortælle. Det er fantastisk til simple ting, men hvis du "ved hvad du laver", finder du hurtigt begrænsninger som kræver nogle 'hacks' (der til tider får mig til at fælle en tåre ;) )
--
det er lidt nogle år siden man kunne kalde CDK for en lille dreng. Han ligner jo bare Silent Bob med James May's hår FFHAU!
#4
Danamian
Maxi Supporter
04-09-2015 09:14

Rapporter til Admin
Ellers kan du kigge på et asset der gør det mere drop n drag. https://www.assetstore.unity3d.com[...]
--
#5
CDK
Skribent
04-09-2015 09:45

Rapporter til Admin
men som #4 siger er der mange assets du bare kan hente :) Men selv uden er det meget drag'n'drop-ish
--
det er lidt nogle år siden man kunne kalde CDK for en lille dreng. Han ligner jo bare Silent Bob med James May's hår FFHAU!
#6
Emil_Olesen
Maxi Supporter
04-09-2015 09:47

Rapporter til Admin
#3 Lige præcis sådan noget information jeg efterspørger! Lyder også til at det er forholdsvist nemt at skalere det, så de børn der virkelig brænder for det, kan sidde med noget der er lidt sværrere end det nogle af de andre laver, hvis det har interresse :) Tænker jeg kan supplere med nogle simple C# scripts hvis det bliver helt nødvendigt. #4 Er lige på arbejde kigger på det når jeg kommer hjem :) Vi har et lille budget, til hvis vi mangler noget :) Så potentielt køb af assets er ikke helt umuligt.
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
#7
Coff
Semi Supporter
04-09-2015 11:05

Rapporter til Admin
Der er heldigvis en del som koder i unity og det betyder at der ikke er lang vej til at få hjælp. Hvis de kan lidt engelsk så findes der jo 1000-vis af youtube videoer som kan hjælpe dem.
--
#8
Emil_Olesen
Maxi Supporter
04-09-2015 11:08

Rapporter til Admin
#7 Altså jeg giver dig da helt ret i at der er god video dokumentation på emnet, og synes da også at dem Unity selv er kommet med er ganske fine. Dog tror jeg det er lidt farligt at satse på at børnene kan høre og forstå videoer på engelsk.
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
#9
Emil_Olesen
Maxi Supporter
24-09-2015 16:08

Rapporter til Admin
Vi har nu været i gang et par uger, og det er sådan set gået udemærket. Indtil videre tror jeg dog at jeg holder mig til at lave de scripts der skal bruges (med plads til modificering), samt dem som kan hentes gennem Unity. Forsøgte mig sidste gang med at smide et meget simpelt script op på en projekter, og forklare hvad der skete så simpelt som jeg kunne, samtidigt med at jeg viste hvad det reelt gjorde, så de kunne se at den hvide firkant nu også kunne hoppe rundt. Desværre blev de hurtigt ufokuseret, om det så er fordi jeg bare er meget kedelig, eller fordi stoffet er en smule svært ved jeg ikke helt, så jeg vil prøve at holde mig lidt væk fra den indgangsvinkel. Jeg takker for jeres hjælp :)
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.

Opret svar til indlægget: Unity spiludvikling for børn

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning