Min søn spiludvikler en del i Unity. Prøver lige at hive ham ind i tråden..
Ved ikke om han kan hjælpe, men han har rodet med Unity i nogle år efterhånden.
--
"ORK SATME!"
--
Sidst redigeret 04-09-2015 08:56
#1 Fantastisk, det ville bestemt være værdsat!
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
Det kommer ærlig talt meget an på hvad du vil lave. der er mange premade scripts og classes, og du kan godt lave noget simpelt uden at skulle programmere.
Sammenlignet med UnrealEnginen er det ikke helt 'drag and drop' hele vejen, men der er en masse 'components' (det hedder scripts du smider på objekter), som du bare kan smide ind og så kan du ændre variabler deri ved hjælp af Unity Editoren(fx tyngdekraft, hastighed.. osv).
De har også lige implementeret et helt nyt UI system som gør det ufattelig let at lave noget simpelt UI uden at skulle skrive en linje kode (hvilket dog gør det svært at lave dynamisk UI.. :P )
Generelt set er Unity documentationen også ufattelig begynder venlig (sammenlignet med MSDN, fx), så det er let for dig som underviser at hoppe ud i.
Du kan også let skalere det og lave noget simple componenter at smide på, og ligeledes lade dem interagere med andre componenter.
Så smid det efter dem. lav nogle ting der kan bevæge sig.. lav nogle knapper. It's very possible
men spørg endelig. :) Jeg ved ikke helt hvad der er at fortælle. Det er fantastisk til simple ting, men hvis du "ved hvad du laver", finder du hurtigt begrænsninger som kræver nogle 'hacks' (der til tider får mig til at fælle en tåre ;) )
--
det er lidt nogle år siden man kunne kalde CDK for en lille dreng. Han ligner jo bare Silent Bob med James May's hår
FFHAU!
men som #4 siger er der mange assets du bare kan hente :)
Men selv uden er det meget drag'n'drop-ish
--
det er lidt nogle år siden man kunne kalde CDK for en lille dreng. Han ligner jo bare Silent Bob med James May's hår
FFHAU!
#3 Lige præcis sådan noget information jeg efterspørger! Lyder også til at det er forholdsvist nemt at skalere det, så de børn der virkelig brænder for det, kan sidde med noget der er lidt sværrere end det nogle af de andre laver, hvis det har interresse :) Tænker jeg kan supplere med nogle simple C# scripts hvis det bliver helt nødvendigt.
#4 Er lige på arbejde kigger på det når jeg kommer hjem :) Vi har et lille budget, til hvis vi mangler noget :) Så potentielt køb af assets er ikke helt umuligt.
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
Der er heldigvis en del som koder i unity og det betyder at der ikke er lang vej til at få hjælp.
Hvis de kan lidt engelsk så findes der jo 1000-vis af youtube videoer som kan hjælpe dem.
--
#7 Altså jeg giver dig da helt ret i at der er god video dokumentation på emnet, og synes da også at dem Unity selv er kommet med er ganske fine. Dog tror jeg det er lidt farligt at satse på at børnene kan høre og forstå videoer på engelsk.
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.
Vi har nu været i gang et par uger, og det er sådan set gået udemærket.
Indtil videre tror jeg dog at jeg holder mig til at lave de scripts der skal bruges (med plads til modificering), samt dem som kan hentes gennem Unity.
Forsøgte mig sidste gang med at smide et meget simpelt script op på en projekter, og forklare hvad der skete så simpelt som jeg kunne, samtidigt med at jeg viste hvad det reelt gjorde, så de kunne se at den hvide firkant nu også kunne hoppe rundt. Desværre blev de hurtigt ufokuseret, om det så er fordi jeg bare er meget kedelig, eller fordi stoffet er en smule svært ved jeg ikke helt, så jeg vil prøve at holde mig lidt væk fra den indgangsvinkel.
Jeg takker for jeres hjælp :)
--
Dette indlæg bliver overvåget af NSA.