Den tjekker på om hullTransformed er lig 'null'.
Hvis den er bliver hullTransformed sat = 0, ellers bliver den sat til hullTransformed.Count.
--
--
A8N-SLI pre|AMD x2 4200+|Club3D x300SE|2x512MB
Okay, men hullTransformed bliver jo lavet nu, eller tjekker den om den "beholder" hullTransformed er, inden new bliver kaldt, er tom?
Eller dvs, hullTransformed indeholder allerede data inden den sættes med new? (den her funktion bliver ca kaldt en gang per update, og overskriver hullTransformed hele tiden.
--
--
Nu ved jeg ikke hvad hullTransformed er for en type (sikkert bare en int), men sådan som sætningen inde i parantesen normalt bliver brugt er til at tildele en værdi til en attribut, hvor der tjekkes på den inden den sættes. Det er i stedet for at bruge en if-sætning hvor du skriver:
if(hullTransformed == null)
hullTransformed = 0;
else
hullTransformed = hullTransformed.Count;
Så i stedet for en if-sætning kan det skrives på en linje.
Og ja, umiddelbart vil jeg tro at hullTransformed indeholder data inden den sættes...
--
--
A8N-SLI pre|AMD x2 4200+|Club3D x300SE|2x512MB
Fint, så tror jeg at jeg forstår.. Men kan bare ikke lige finde nogen dokumentation på det. Hvad kaldes den form for erklæring af værdier? (Men ellers er hulltransformed en type Dictionary)
--
--
Man støder på det en gang i mellem, men nej det er ikke noget der bliver brugt så meget. Jeg lærte det da jeg havde om C++, vidste faktisk ikke at det kunne bruges i C# også.
Jeg tror bare det kaldes for 'validering'.
--
--
A8N-SLI pre|AMD x2 4200+|Club3D x300SE|2x512MB
Et lille tilføjelsesspørgsmål..
Jeg har brugt en Dictionary til at holde Keys af typen Vector2 og Values af typen Int. Men hvordan kan jeg køre gennem alle Keys i Dictionary og få den til at lægge en til hver value int værdier? Hvis jeg prøver med en foreach keyvaluepair i den, så kommer den med fejl om at collection has been modified, enumeration may not execute.
--
--