Heh... Hvis nogen skulle være i tvivl, så skal det programmeres i java(Det ses udfra overskriften, men måske der var nogle der ikke så det)
--
Barton 2500+@2,2GHz(1,65V) på Abit NF7-S 2.0(200MHz FSB) med 512 Mb Hyperx PC3000(400MHz ved 5.3.3.2) og Club3d Radeon 9700(ikke oc'et)
jeg vil foreslå at du lavet det sådan at en menu viser at du nu er i banken og kan ordne det financielle og så en menu der sender dig fra banken og over til aktierne...og vice versa...
dvs. en tryk og bliv sendt hertil funktion :)
ellers ved jeg ikke...
--
/WaY
HP: Http://www.cool-case.dk[...]
HP: http://www.cat.1go.dk[...]
Er der nogen krav til brugergrænseflade. GUI eller tekst? Jeg har lavet noget ligende (tekstbaseret) det var dog bare ikke så detaljetet som jeg kunne forestille mig at dette skal være. Aktierne skal vil både kunne stige og fald både meget og lidt. Det kan godt blive lidt problematisk i og med at random funktionen ikke er den fedeste i java. Det skal nok blive sjovt...
--
Intel P4 2Ghz @ 2.4Ghz / Abit IT7 Raid / Sapphire Radeon 9500 PRO / Samsung 2x 512 PC2100 DDR /
Kald det hvad du vil...du er stadig klam!
Det hele foregår i konsolen med JOptionpane til at få brugerinput...
--
Barton 2500+@2,2GHz(1,65V) på Abit NF7-S 2.0(200MHz FSB) med 512 Mb Hyperx PC3000(400MHz ved 5.3.3.2) og Club3d Radeon 9700(ikke oc'et)
Fair nok! Det er vel også mere spændende med GUI. Held og lykke
--
Intel P4 2Ghz @ 2.4Ghz / Abit IT7 Raid / Sapphire Radeon 9500 PRO / Samsung 2x 512 PC2100 DDR /
Kald det hvad du vil...du er stadig klam!
Hmm, ok kender ikke opgaven i detaljer, men normalt når man skal udarbejde et system, skal man gøre sig nogle overvejelser omkring hvilke systemudviklingsmetoder man ønsker, at benytte sig af. Endvidere ville jeg nok (gruppe?) sætte mig ned og lave en brainstorming, som man senere kan vage af hvis det ikke passer ind i projektet. Få lavet en design diagram hvor du opstiller fiktive klasser som har en logisk sammen hæng, brug hverdags betegnelser hertil begynd ikke, at blande programmering ind i billedet, for så sætter du allerede barriere op for dig selv. Ud fra dit design diagram kan du nu begynde, at lave scenarier for det forløb du forstiller dig en bruger vil/skal følge, opstiller præ og post betingelser for scenariet, altså hvad skal være opfyldt inden brugeren kan udfører scenariet og hvad vil være sket efter dette scenario er udført. Meget vigtigt idet et sådan scenario vil være med til, at belyse evt. mangler/overflødighed. Scenarioet opdeles normalt mellem hovedscenario og undtagelse scenario forskellen er, at hovedscenarioet er det forlød, som du opstiller brugeren skal følge, men i visse situationer vil en bruger stå over for forskellige valg, fx hvis du opstiller et scenario hvor du præ betinger, at brugeren vil gemme sine transaktioner, men hvor brugeren rent faktisk vælger at annullere, i dette tilfælde vil valget annullere være en undtagelse scenario.
Når du er færdig med design fase skal du begynde, at opbygge dit klasse diagram hvor du tænker kodemæssigt, og bør nok drage nytte af collabrations diagrammer for, at specificere i hvilken række følge dine metoder skal interagere med hinanden.
Først når du har lavet dit klasse diagram, og har fået lavet en logisk sammenhæng klasserne imellem, multiplisiteten etc.. har du et stærkt udgangs punkt for din kodning.
Endvidere ville jeg tænke lidt i design mønstre ved udarbejdelsen af programmet. Ex ville jeg benytte mig af facade mønstret, som en bro mellem databasen og dit program. ved godt du ikke nævner en database men den kommer du ikke uden om, med mindre du vil gemme data i en fil, hvilket ikke er specielt godt performance mæssigt. Husk, at kun temp data må gemmes i arraylists idet disse data godt kan tåle at gå tabt vid evt. nedbrug/lukning af programmet etc. og hold dig fra brug af vector.
Ville nok lade en Spilklassen men GUI grafikken styre kald af div. metoder, idet du derved vil få høj samhørighed med resten af programmet, normalt er det en dog ide at skelne GUI (som meget som muligt) fra resten af dit program som muligt.
Derudover ville det være en god ide, at lave en factory klasse der står for oprettelse af div. instanser af fx låne klassen. Og evt. laden den styre den interne kommunikation mellem dine klasser.
Anyway kan være ud allerede er mere end klar over hvad jeg nævner, men ellers god arbejdelyst :)
btw nice lang smører ik? :D
--
we are all made of stares..
#0 Jeg formoder, at du kaster diagrammer i visio? Du er velkommen til at kaste en mail afsted med f.eks. et SSD-diagram el. domainmodel for at beskrivelsen bliver lidt mere bestemt...?
--
Går man ud eller ind i en havestue?