Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Ny mobil - plombering brudt.

Af Guru Slettetbruger21 | 26-10-2017 14:21 | 2240 visninger | 13 svar, hop til seneste
Ohøj, har købt mig en helt ny Samsung Galaxy S8+. Da jeg modtager telefonen ser jeg at plomberingen er brudt. Kigger på tilbehøret og det har ikke været taget i brug. Filmen på skærmen ser heller ikke ud til at have været taget af. Tænker fint nok, jeg beholder den. Det viser sig så at der er en del pixelfejl, hvorpå jeg returnerer den til forhandler og får den ombyttet. I dag modtager jeg så en ny model, og her viser det sig så igen at plomberingen er brudt! Denne gang får jeg nok og kontakter forhandleren, hvor jeg spørger hvorfor plomberingen på begge telefoner er brudt. Får en retur mail, hvori forhandleren forklarer at det er fordi de har opdateret telefonens software. Dette stiller jeg mig meget uforstående overfor, da telefonen har kørt en Android opdatering imens jeg har haft telefonen, ydermere har den opdateret noget af Samsungs software. Jeg er derfor interesseret i, at høre om det i dag er normal kutyme at forhandlerne opdaterer telefonernes software? Det står klart på plomberingen at man skal afvise at tage imod telefonen, hvis denne plombering er brudt. Har haft en hel del telefoner og det er første gang jeg støder på dette "problem". På forhånd tak. :)
--
slettet
#1
Sebastian Hansen
Elitebruger
26-10-2017 14:46

Rapporter til Admin
Det kan også være hvis telefonen fx. er importeret og forhandleren så skal unlock telefonen. Du kan taste en kode, som jeg ikke kan huske, for at se hvor længe telefonen har været tændt, opkald osv.
--
Sidst redigeret 26-10-2017 14:47
#2
fuerzzz1
Elitebruger
26-10-2017 15:11

Rapporter til Admin
Det lyder "fishy". Det er med al sandsynlighed en "Refurbished" du har fået. Den kan sagtens være helt 100% ok, men at de har opdateret softwaren for dig lyder dumt, medmindre du specifikt har bedt dem om at gøre det (og dermed bryde plomberingen)
--
RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;)
#3
Slettetbruger21
Guru
26-10-2017 15:16

Rapporter til Admin
#1 Lyder meget sandsynligt. Da jeg sendte min defekte S8+ retur, så jeg at shoppen ikke havde flere af min model hjemme. Og de vidste ikke hvornår de fik dem på lager igen. Skrev for sjov til Samsung DK og de havde modellen på lager, til omgående bestilling. Skrev så til shoppen og her sagde de at de importerede S8+, derfor giver din forklaring god mening. Omend jeg syntes godt at de kunne give kunderne besked om at de gør et eller andet med softwaren. #2 #1's forklaring lyder meget plausibel.
--
Slettet jfr GDPR
#4
fuerzzz1
Elitebruger
26-10-2017 16:14

Rapporter til Admin
#3 Ja #1 er også en mulighed. Prøv at google om det der så man kan se hvor længe den har været tændt. Hvis det er 30 min er det ok, men ikke hvis det er flere uger ;)
--
RyZen 1700, 16 gb ram, 1060 GFX, større SSD på vej ;)
#5
FlyingHippo
Elitebruger
26-10-2017 16:41

Rapporter til Admin
Er det fra Goblue.dk? Jeg mindes at have læst et eller andet sted at de importerer polske telefoner og smider dansk software på
--
#6
donDark
Monster Supporter
26-10-2017 17:21

Rapporter til Admin
ville aldrig acceptere at modtage en vare hvor plomberingen var brudt PUNKTUM. det min sikkerhed for at den ikke er brugt eller på anden måde fumlet med. hvis den er brudt så modtager jeg ikke varen
--
#7
Slettetbruger21
Guru
26-10-2017 17:29

Rapporter til Admin
#5 Nej. Proshop. #6 Har også lidt svært ved det, men den er med overvejende sandsynlighed kun blevet låst op. Så det går nok.
--
Slettet jfr GDPR
#8
Nosa
Super Supporter
26-10-2017 18:36

Rapporter til Admin
Jeg tror ikke på at det er refurbished enhed du har fået. Jeg tror mere på at det er en udenlandsk model. F.eks. det kan være en engelsk model du har fået. Hvor de så har haft kassen åbnet for at skifte opladeren til en dansk oplader.
--
#9
minoo
Monster Supporter
26-10-2017 18:42

Rapporter til Admin
Jeg har også fornyligt oplevet samme problem med en S8. hvor jeg 2 gange måtte op og ombytte pga fejl.. og plomberinger brudt :) der må være uheld med telefoner i dk for tiden.. Jeg ville aldrig modtage en telefon med brudt plombering.. og nu har jeg 1gang modtaget en med ploberingen brudt på og en gang en med fejl i :S nu har jeg dog en telefon der fungere perfekt. så køber man en ny telefon så køber man en ny telefon
--
MacBook Pro "Core i5" 2.5Ghz 13" Mid-2012, Kingston HyperX 240GB SSD, 8GB RAM
#10
ht204
Supporter Aspirant
26-10-2017 18:46

Rapporter til Admin
det kommer åbenbart an på forhandler. hos elgiganten bliver tlf plomberet når man køber den, og bryder man den mister man returretten.
--
#11
ht204
Supporter Aspirant
26-10-2017 18:48

Rapporter til Admin
proshop er kendt for at have parallel importerede varer - f.eks. købte jeg en oral b braun tandbørste, men som viste sig var lavet til det østeuropæiske marked, dvs ingen dansk manual og på kassen var der kun skrevet med østeuropæiske sprog. den virkede dog fint og med rigtig lader, så jeg beholdt den.
--
#12
VintageMind
Juniorbruger
26-10-2017 19:51

Rapporter til Admin
Jeg vil aldrig modtage/bruge en mobil, der er købt som ny, med en brudt emballage. Det er dem der skal infomere køberen om evt. opdatering osv. Har heller aldrig hørt om, at de skal opdatere en mobil inden køb. I hvert fald kun i tilfælde de gav køberen besked og om dette var ok.
--
#13
bcn
Bruger
26-10-2017 22:02

Rapporter til Admin
Ved ikke om Samsung bruger det mere men de modeller der er solgt til det danske marked hedder XEE eller NEE. Igen et sats, jeg ved ikke om de bruger den betegenelse mere.
--

Opret svar til indlægget: Ny mobil - plombering brudt.

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning