Det må være hos forhandleren. Kontakt dem du har købt den hos.
Lige en "advarsel" - jeg sidder og håndterer bl.a. telefoner for en virksomhed med over 200 ansatte. Det er *meget* sjældent at jeg sender en iPhone til reparation, og får den lavet "på garantien". Som regel har Apple fundet en eller anden bizar forklaring på noget der nok er din egen skyld, og så kan man enten betale for at få sin defekte telefon tilbage, eller betale en mindre formue for en "refurbished" telefon.
Jeg håber din forhandler er god ved dig - men bliv på ingen måde overrasket hvis det svar du får tilbage fra værkstedet er at det koster ca. 500 at få telefonen tilbage, eller omkring 2800,- for at få en ombytningstelefon.
Jeg føler nærmest jeg sidder og er vidne til .. organiseret kriminalitet. Har man en iPhone som har et reelt problem som bør være en garanti-rep, så afviser Apple utroligt tit, enten baseret på at der er en ridse i skærmen, eller andet som intet har med fejlen at gøre.
En af mine sidste "sager" var en telefon hvor batteriet afladede super hurtigt. Det var på en 6S, hvor - hvis jeg husker ret - Apple selv har erkendt batteriproblemer. Den kom tilbage fordi skærmen var "chipped" i det ene hjørne. Altså der var en lille revne i skærmen.
Jeg bad værkstedet sandsynliggøre at den lille revne i skæmen kunne forårsage problemet med batteriet. De afviser bare, og henviser til Apple. Som er pisseligeglade, men jeg kunne få ombyttet telefonen for 2800 kroner. Tak. Så betaler jeg 2800 - de beholder den gamle telefon, skifter skærmen, og sælger den for 2800 til det næste fjols.
Scumbags.
--
"ORK SATME!"
Det lyder jo lidt bekymrende....
Den er købt hos It-lagersalg og de skriver i deres betingelser:
Afvises en reklamationen vil der blive opkrævet et gebyr til, at dække fragt/håndtering, vi har fastsat dette gebyr til 99 kroner inklusiv moms.
Det vil sige jeg kan være ret sikker på at jeg ikke får noget ud af at sende den afsted udover en regning på 99,- ?
--
#1 Lyder velkendt, har en Galaxy S6 der genstarter og lukker ned af sig selv et par gange hver eller hver anden dag, har været til "reparation" hos 3's fantastiske værksted 2 gange og den gør stadig det samme, 3 gang jeg gået ned med den (der hvor de normalt skal enten bytte eller give penge tilbage) er det pludselig min fejl og de kræver så 3000 kr for at ordne telefonen. Nu er der så en sag i gang ved forbrugerrådet, men det er da utroligt så svinske de kan være ved kunder der har været ved dem i mange mange år.
--
Lyder som om den har spist noget den ikke kan tåle. Men det er da værd at undersøge mulighederne for reparation, selvom du nok skal forberede dig på et reparationstilbud.
Det er egentlig sjovt, at Apple kun giver 1 års garanti, på deres fantastiske produkter, som efter sigende er uber-premium super kvalitet der koster det dobbelte af konkurrenternes produkter. Når alle andre giver 2 år. Ja selv en billig Acer computer er der 2 års garanti på. Go Apple!!
Anyway, eftersom den er dækket af garanti, er der masser af muligheder for reparation. Så skal du bare aflevere telefonen på et autoriseret Apple værksted. Så kan de undersøge den for dig, så slipper du for at skulle sende den med posten.
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 08-02-2017 10:42
Altså, jeg har fået lavet en iPhone 5s på garantien, da home knappen begyndte at drille (ofte reagerede knappen ikke, men vi snakker 2 ud af 10 gange).
Jeg slap ikke en krone for at få det fikset. Så Det er da forsøget værd.
--
#4: der er forskel på garanti og reklamationsret.
--
#6 - Det er jeg udmærket klar over. Men nu behandler vi den som en garantisag, da trådstarter ikke specificerer, om han er erhvervs- eller privatkunde. Reklamationsret er for privatkunder, og derfor bruger jeg ordet garanti, eftersom produktet er omfattet af garanti uanset om han er erhvervs, eller privatkunde.
Du kan ikke få repareret telefonen på reklamationsret, hos en autoriseret tekniker direkte. For at benytte reklamationsret skal man kontakte købsstedet. Sender man den direkte til Apple, bliver den lavet på garanti.
Men hvis jeg ikke vidste der var forskel, er det god stil at skrive, hvad forskellen er :)
--
Nu uden signatur :O
--
Sidst redigeret 08-02-2017 15:03
hmm - bliver lidt forvirret. garanti / reklamationsret
Der er 3 mdr gammel, privatkøbt...
--
#8 - Det meldte historien intet om. Det er meget væsentligt i sager som disse.
Men uanset hvad, så er du bedre stillet når der er garanti på produktet. Du kan enten kontakte din forhandler for at høre, hvordan processen er gennem dem, eller du kan gå til en autoriseret Apple reparatør og høre, om de kan reparere produktet under producentgaranti.
--
Nu uden signatur :O
Prøver at kontakte en autoriseret Apple reparatør.
Kan man finde en oversigt er sted?. Bor i Nordsjælland....
--
#10 - Det kan du helt sikkert! De er overalt. Bare google Autoriseret Apple værksted Nordsjælland. Eller skriv dit bynavn i stedet for nordsjælland. Husk at kontakte dem, inden du tager derned, for det kan være de har lang ventetid på reparation. Så kan du samtidig høre, om de tager Apple garantisager.
Alternativt kan du ALTID kontakte din forhandler, som med al sandsynlighed sender dig en fragtlabel, så du fragtfrit kan sende telefonen til dem, eller til et værksted de har en aftale med :)
--
Nu uden signatur :O
Jeg prøver at gå ind i Humac med den, det ser ud til de er autoriseret. Så må jeg se hvad de siger....
Tak for indputene
--
Vær forberedt på, at der let kan gå 4-5 hverdage fra du indlevere hos Humac til du har telefonen tilbage igen.
Det skyldes, at Humac ikke har noget "on site" værksted, men sender telefonen videre til et autoriseret værksted. Dermed går der jo nogle dage med at sende frem og tilbage.
Da du har købt telefonen hos en webshop er det dog ikke fordi du rigtigt har nogen mulighed for en hurtig reparation/ombytning.
Eneste hurtige alternativ er vel en af de mange repair shops, der ligger rundt omkring. Men det er naturligvis mod betaling (og med risiko for, at du mister garantien på telefonen).
--