Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V3
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

Bibob kæmpe regning

Af Mega Nørd *NEO* | 08-01-2013 21:10 | 2745 visninger | 34 svar, hop til seneste
Hvordan er jeg stillet i denne sag ? Jeg har et taletidskort hos bibob.dk, jeg har haft det gennem flere år og været glad for den måde man kan styre sit forbrug på i og med det bliver lukket for udgående opkald når saldo går i nul. Jeg blev så ringet op en dag af en bibob medarbejder der fortæller at der desværre er sket en fejl inde hos dem og jeg derfor skylder omkring 18.000 kroner i forbrug der er blevet eftertakseret pga tekniske fejl. Han fortalte dog at de havde valgt at dække de 16.000 kroner så jeg nu skylder 1903,- kroner. Jeg mener ikke dette kan være mit problem på nogen måde. Hvad siger i ? hvordan er man stillet i sådan en sag ?
--
Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
1) Noget mega svineri fra deres side af, de burde æde regningen 100% 2) Er du 100% sikker på det var bibob der ringede? 3) www.forbrug.dk[...] giv deres hotline et kald i morgen, tjek selv siden og find nummeret, det er kun et par få timer hotlinen har åben dagligt.
--
#2
Renetarderet
Ultra Supporter
08-01-2013 21:13

Rapporter til Admin
Det kan da aldrig være dig der skal betale for deres fejl ?
--
#3
QuadCore
Junior Nørd
08-01-2013 21:14

Rapporter til Admin
Hmm personligt ville jeg gerne have sådan noget på skrift. Jeg ser det udmildbart som scam det der.
--
Se specs. i profil, Linux FTW http://www.youtube.com[...]
#4
Alienwannabe
Mega Nørd
08-01-2013 21:15

Rapporter til Admin
kunne godt lyde som et fup nummer, ring til bibob selv imorgen og hør dem ad. og er det rigtigt og det er deres fejl, skal du ikke betale noget af den regning.
--
-Michael J [email protected] Custom vand|Asus Gene-z|16gb Vengence|AX850|Temjin TJ08B-E|Intel 520 240GB x 2(raid0)|Dell U2711|Msi 660Ti PE
#5
*NEO*
Mega Nørd
08-01-2013 21:15

Rapporter til Admin
Ja jeg ved det er bibob der ringede, jeg har mailet med dem og forsøgt at indgå et forlig, jeg har også ringet og talt med dem, de fastholder at jeg skal betale 1903 kroner og hvis jeg ikke gør det vil de sende sagen til advokat, i retten ig melde mig til RKI (jeg har aldrig stået i RKI) jeg betaler altid mine ting til tiden. Jeg syntes ikke det er fair men jeg aner ikke hvad jeg skal stille op eller hvad loven siger i sådan en sag. Det skal lige siges at jeg har opsagt mit bibob og lukket nummeret og skiftet til et nyt selskab.
--
Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
#6
*NEO*
Mega Nørd
08-01-2013 21:19

Rapporter til Admin
Jeg har modtaget er brev fra bibob hvor de gør krav på deres penge, så det er ikke et scam, desværre. De vil have 1903 kroner nu ellers kommer der rykker og renter og RKI.
--
Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
#7
Rune.abj
Supporter Aspirant
08-01-2013 21:19

Rapporter til Admin
Fik du navnet på den person der ringede til dig. Fik du et kontonummer du skulle indbetale på. Ring til Bibob kundeservice og tal med dem om det kan passe, og om de har sådan en person og evt. Konto nummer. Få på skrift hvis de mener du mangler at noget. De har også noget chat/mail så du kan gemme samtalerne. Edit. Nåede ikke at skrive færdig inden alle de svar var kommet. Se bort fra denne post.
--
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true!" - Homer J Simpson.
#8
Lobber333
Guru
08-01-2013 21:21

Rapporter til Admin
Snak med forbruger rådet. Har været flere sager i bla. Operation x.
--
Top nørd med en tilfreds kone : sådan da hehe
#9
Ahmad
Semi Nørd
08-01-2013 21:21

Rapporter til Admin
Hvor gammel er regningen? Umiddelbart vil jeg mene du intet skylder hvis det er taletid? Og hvis gælden evt er forældet?
--
3960x @ 4,4 GHz|Gigabyte X79 UD3|HD 7970|16 GB Vengeance LP 1600MHz (Quad Channel)|Agility 3 120 GB|750 GB Spinpoint|Enermax Revolution 1050W 85+
#10
daim1
Elitebruger
08-01-2013 21:22

Rapporter til Admin
http://taenk.dk[...] mit bedste bud:)
--
Less geek than you_!_!_
#11
MadsJ
Semi Nørd
08-01-2013 21:27

Rapporter til Admin
Tag fat i Forbrugerrådet og Teleankenævnet og hør, hvordan du skal forholde dig. Sørg for at få det på skrift fra Bibob (ved ikke, om det fremgår af jeres mailkorrespondance). I første omgang må du også lige læse, hvad der står i abonnementsvilkårene omkring dette. Det er jo som udgangspunkt desværre bindende, da du har skrevet under på det.
--
#12
Tyller
Guru
08-01-2013 21:28

Rapporter til Admin
Hvis du gør indsigelser over deres krav må de ikke smide dig i rki sålænge sagen verserer
--
Hol.dk, Nu med mods med et sprog der gør selv havnearbejdere flove
#13
Padde80
Juniorbruger
08-01-2013 21:29

Rapporter til Admin
Giv dem en ordentlig sviner på www.truspilot.dk[...] Det er sjovt som der altid sker noget i sådan nogle sager lige så snart sagen kommer ud i et åbent forum. Har ihvertfald selv prøver det flere gange(bla. med telenor), hvor de lidt ligesom i din sag, havde lavet en kæmpe fejl hvor kunden bare kunne betale, og de var IKKE til at snakke med. Men underligt nok, så efter jeg havde skrevet hele forløbet på trustpilot, blev jeg ringet op af en fra kundeservice, som nu havde ordnet det hele, så jeg skulle ikke tænke på noget.
--
#14
Keho1337
Ultrabruger
08-01-2013 21:30

Rapporter til Admin
Opsig dit abomant.
--
#15
*NEO*
Mega Nørd
08-01-2013 21:51

Rapporter til Admin
#14 det er skam opsagt og lukket, men jeg får jo nu et brev fra dem med et krav på beløbet og trusler og gebyrer og RKI. Jeg har klaget over det og forsøgt at indgå et forlig men de truer stadig med renter gebyrer og RKI. Jeg er faktisk meget skuffet over bibob, jeg har brugt mange tusind kroner på tlf hos dem og været kunde der i flere år, men jeg vil aldrig nogensinde have noget med dem at gøre efter dette forløb desværre. Jeg vil er ked af at skulle bruge tid på sådan noget fis her, det er spild af min tid at skulle kæmpe med ankenævn mails og forbrugerråd, men jeg går gerne hele vejen til kontant og eb.dk hvis de ikke indser at de ikke kan behandle deres kunder sådan her.
--
Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
#16
Kejserjorn
Supporter
08-01-2013 21:58

Rapporter til Admin
Har du skrevet til dem på Facebook? Samme tanke som i #13 - når råddenskaben kommer frem i offentligt forum, bliver de som regel mere medgørlige. Jeg går altid selv den vej, når jeg skal slås med teleselskaber og lignende - de kan ikke gemme sig bag dårlig undskyldninger, eller være flabede og lyve, når alle andre kan se hvad du og de skriver....
--
#17
Charly
Bruger Aspirant
08-01-2013 22:02

Rapporter til Admin
Skriv til dem, at du er uenig i deres krav og at du dermed gør indsigelse og ikke vil betale. Så må de gå gennem fogedretten, og de må ikke sende inkasso eller indberette dig til RKI. Så bliver det hele meget mere omstændige for dem, og hvis sagen ikke ligger lige til højrebenet, så er det langt fra sikkert de vil bruge resurser på advokat og sagsbehandling til fogedretten. Det koster ikke dig noget.
--
#18
csbc
Monster Supporter
08-01-2013 22:09

Rapporter til Admin
Måske denne er brugbar: http://www.danskeinkasso.dk[...]
--
*GA-Z68X-UD7-B3*i7-2600K*ASUS 580 directcuii*ForceGT* *8GB 1600Mhz HyperX*Corsair HX850W*Corsair H100 *Filco Majestouch 2 Brown*
#19
daim1
Elitebruger
08-01-2013 22:47

Rapporter til Admin
#0 hvis du vil undgå at blive sendt til inkasso, så skal du bare skrive en mail til dem hvor du skriver at du ikke kan godkende fakturagrundlaget, så kan de ikke sende dig til inkasso uden at køre en sag, hvis de alligevel sender dig til inkasso, så sender du den samme mail, som du har skrevet til bibob, og så bliver bibob opkrævet 1100 kr i gebyr og du slipper. Det har virket for mig mod bonniers, så det her er first hand experience. skriv derudover at du gerne vil informere dem om at de ikke bare kan sende dig til inkasso efter fremsendelse af mail. Det skal nok få dem på andre tanker. Som sagt så har det virket for mig, jeg hørte aldrig fra bonniers igen.
--
Less geek than you_!_!_
#20
mrKayne
Mega Supporter
08-01-2013 22:56

Rapporter til Admin
Har du forhørt efter hvordan du nogensinde kan komme til at skylde sådan et beløb? Med andre ord; for hvad? Telefonopkald? DATA? Hvad? Hvis det er et taletidskort, så kan du da vel for pokker kun bruge de penge du sætter ind på kortet. Hvis alt andet fejler, så skriv til ekstrabladet ;) De elsker sådanne historier.
--
#21
KlamHuggeren
Mega Supporter
08-01-2013 22:56

Rapporter til Admin
Så ved man da, at man skal undgå Bibob :-)
--
nvm fik en! :-)
#22
Gaio
Monsterbruger
08-01-2013 23:08

Rapporter til Admin
Er også tilføjet NOT listen her
--
May their binaries live on for ever - If not for any other reason then to warn off others against their proprietary attempts to control you.
#23
EXIA
Giga Supporter
08-01-2013 23:20

Rapporter til Admin
Nu sidder jeg til dagligt selv ved et inkasso bureau og indtil videre kan du tage det roligt. Sådan som jeg læser og tolker det, har de lavet en fejl selv som de mener du hænger på. Hvis de skulle sende dig til inkasso så skal du være opmærksom på følgende. 1) Inkasso bureauer må ALDRIG tage sager med tvister. Dvs der er direkte uoverenstemmelse ml. kreditor og debitor. Den slags skal afgøres i retten. 2) Modtager du post eller opkald fra inkasso bureau, så send dem straks en indsigelse omkring sagen. Så må de nemlig ikke behandle den. Den skal behandles af advokater. 3) Modtager du en rykkerskrivelse med gebyr mv. fra Bibob, så tjek hvad de tager i rente ! mange virksomheder tager 1.5% i rente for pr påbegyndt måned for ubetalt regning. DET MÅ MAN IKKE (for privat personer) jvf renteloven. Rentesatsen bliver fast sat to gange årligt og den er under 1%. Et Inkasso bureau hvis de ellers kan deres jura vil AFVISE enhver sag hvor rentesatsen er forkert. Skulle sagen ende i retten vil den blive AFVIST pga den med forkerte rente, og så fordi hele hovedstolen i såfald vil være forkert opgjort. Konsekvensen er at debitor skal hen at lave en ny korrekt rykker med korrekt rentesat og nyt korrekt inkassovarsel og så igen give 10dages betalingsfrist. 4) Du kan IKKE og jeg gentager IKKE komme i RKI (i dag Experian) eller Debitor registeret uden at du har underskrevet en skyldner erklaring til enten Inkasso bureau eller advokat !. Der findes to registre i Danmark mht "dårlige betalere" - det åbne og det lukkede. I det åbne register der kan alle anmelde hinanden - selv hr og fru Jensen kan anmelde hinanden, men det registerer kan ikke bruges til noget som helst. Virksomheder kan anmelde hinanden sågar. Dette register er af ingen anvendelse, du kan blive "registreret" her men det har ingen indflydes på din likvidiet eller mulighed for lån mv. Det der tæller er det "lukkede register". De informationer der er her, er hvor banker og div. pengeudlånsfirmaer kan tjekke mod et abonnement om Hr. Jensen er registeret som dårlig betaler eller ej. Men for at komme i det registeret SKAL man have underskrevet en skyldner erklæring ved enten advokat eller inkasso bureau - eller kommer man IKKE i det. 5)Hvis man underskriver en afdragsordning for et skyldigt pengebeløb og man IKKE overholder aftalen (f.eks betale til tiden mv), så er Inkasso og Advokat berettiget til at indberette vedkommende til RKI (Experian) og Debitor registeret som "dårlig betaler". Jeg håber ovennævnte bare kan være dig lidt behjælpelig.
--
|Asus P9X79 Pro|Intel Core i7 3930K|Club3D GTX 670 3-way-SLi|16GB 1600MHz CL8|Intel 330 120GB&K.S.64GB SSD&1.4TB HD|CM690 nV.Ed.|Tt 1500w|
#24
Jonas82
Ultrabruger
08-01-2013 23:25

Rapporter til Admin
Det de vil spille på er jo nok, at du har brugt for 18k telefon i "ond tro" fordi deres system ikke virkede. Så hvis du bare har brugt løs fordi du kunne, så skal du betale - det er ligesom at få for mange penge tilbage i brugsen :-)
--
#25
*NEO*
Mega Nørd
11-01-2013 20:43

Rapporter til Admin
jeg har ikke bare brugt løs, jeg har ikke anet at noget var galt, jeg har brugt min tlf som jeg plejer og har sat 100 kroner eller måske 200 kroner ind hver gang den er lukket ned pga der ikke var flere penge, så kommer bibob pludseligt i tanke om at de har glemt at taksere noget gennem det sidste halve år og ringer så og siger det til mig. jeg lukker straks mit abbonement hos dem og flytter til andet selskab da jeg ikke vil handle med sådan et firma, det svarer jo til du køber en liter mælk til 7 kroner og så kommer købmanden 4 måneder efter og banker på din dør og siger at der er sket en fejl og mælken kostede faktisk 500 kroner så dem skal du lige betale nu, men da fejlen er min kan du slippe med en hund... satme da nej om jeg vil betale en eneste krone til bibob, jeg har prøvet at tale dem til fornuft men de fastholder deres "krav" og nu skal jeg så bruge enormt meget tid på at slæbe dem gennem teleankenævn kontant og eb.dk facebook mm.... det er bare så surt det her, i skal ikke bruge bibob de snyder åbentbart deres kunder helt vildt !!!
--
Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
#26
Fluse
Supporter Aspirant
11-01-2013 21:00

Rapporter til Admin
Som folk har skrevet tidligere. Send Bibob en mail, hvor du skriver at du er uenig deres krav og dermed nægter at betale den. Bed i mailen om at få en skriftligt(altså mail eller brev) bekræftiglse på at de har modtaget mailen. Herfra har de kun 2 muligheder, og det er fogedretten eller skyde en hvid pil efter pengende, hvilket ærlig talt er mest sandsynligt når der er tale om så små beløb 2000kr. Specielt hvis de ikke er 110% på at vinde sagen. Hvis de sender dig til inkasso, videre sender du mailen om at du gør indsigelse til inkassoslevskabet, for så er de tvunget til at sende sagen lige tilbage i hovedet på bibob. og HUSK Gem/print kopier af alt korspondance du har med dem, og kræv at alt yderligere foregår på mail eller brev og ikke over telefonen.
--
#27
FreZno
Ultrabruger
11-01-2013 21:06

Rapporter til Admin
Jeg vælger ikke at tage stilling til hvad du skal gøre... Set udefra lyder 18.000 dog som et helt enormt stort beløb. Jeg kan ikke tro at du kan bruge for 18.000 kroner uden at vide at der er noget galt. Enten HAR du rent faktisk handlet i ond tro, og tænkt at gik den så gik den. Eller også har de lavet en regnefejl af dimensioner. Hvem der kan bevise hvad ved jeg ikke...
--
I used to be an ateist, but then I found out that I was God. Like the storm and the flame, like the rocks and sky, I simply AM
#28
Sebastian011
Elite Supporter
13-01-2013 15:34

Rapporter til Admin
Jeg synes også at 18.000 lyder som et voldsomt beløb. Medmindre du har drevet en mindre server fra din telefon på udenlands rejse så ved jeg ikke hvordan det kan løbe op i så meget
--
#29
Klatretoesen
Supporter Aspirant
13-01-2013 15:41

Rapporter til Admin
28# Nej, jeg mener også at der mangler lidt info. Har Bibob slet ikke udspecificeret hvad de 18.000,- rent faktisk dækker over? Meget få mennesker bruger 18.000,- om året på en mobiltelefon. Dit er på 6 mdr skriver du, det er 36.000,- om året på en mobiltelefon - der er noget helt galt!?
--
#30
Duckman
Super Nørd
13-01-2013 16:18

Rapporter til Admin
Enig med #29. 18.000 kr er et KÆMPE beløb. Det ville dække mit mobilforbrug i 15 år. Så jeg savner også en forklaring på hvordan det beløb kan blive så enormt. Før jeg kender den forklaring, synes jeg ikke jeg kan tage parti for hverken Bibob eller #0. Som flere andre nævner, så må Bibob under ingen omstændigheder true med RKI, så længe der er tvist i sagen. Hvis du ikke vil anerkende at skylde Bibob et beløb, så er der en tvist, og så kan de ikke sende dig til hverken inkasso eller RKI. Truer de med dette, så bryder de loven.
--
Whatever
#31
SkylineGTR
Elite Nørd
13-01-2013 16:34

Rapporter til Admin
Det der skal du slet ikke finde dig i. Ellerede i telefonen indrømmede med arbejderen at det var deres fejl (sådan som jeg læser det i vært fald) og aligevel vil de have du skal betale 1900 kr. for en fejl de har lavet. Det hænger slet ikke sammen. Det der er lige til forbruger klagenævnet og evt. media som aviser. Som jeg læser det fik de ikke så meget som en 1 øre fra mig af. Men nærmere en kunde mindre og forbrugerklage nævnet efter sig i stedte for. Se og få ringet til forbrugerstyrelsen, de er nok de eneste som kan hjælpe dig i sådan en sag. begynd ikke selv mere med dem, det kan trække i lang drag og i sidste ende blive være. Jeg vil mene du har prøvet at gøre hvad du kan ved at ringe og mail. Gem alt du har fra dem alt lige fra regning til mails og hvis muligt optagede telefon opkald. Da det i en evt. ret sag kan bruges som bevis materiale. Og har du ikke det, så gør det fram over ind til sagen er afsluttet.
--
i7 920|ASUS Rampage II Extreme|6 GB DDR3 ram 1600 MHz|Gainward GTX 570 SLI|Crucial M4 64 GB|2x WD velociraptor 150 GB|WD caviar black 1 TB
#32
TechnoMulen
Monsterbruger
13-01-2013 16:40

Rapporter til Admin
kontakt EB og sig du har en god historie .. :)
--
jeg er ik så dum som jeg ser ud !!! I7 - 3820 - 16gb 16xx mhz ram x79 sabertooth - gtx 580 3gb
#33
*NEO*
Giga Nørd
14-01-2013 00:05

Rapporter til Admin
#32 eb ville gerne tage den op faktisk. Jeg har gemt alt, også de fakturaer jeg havde fra dem, og det fremgår ikke nogen steder hvad beløbet dækker over, de siger blot at det er noget de har glemt at taksere for, men det kan slet ikke passe jo, de 18.000 er jo oven i de tusind jeg har indbetalt på mit taletiskort i den periode jeg har været kunde ved bibob. Jeg er igang med andre ting pt der tager det meste af min tid, men når jeg får tiden igen vil jeg kontakte forbrugerstyrelsen og ekstrabladet samt kontant og tv2 og se om de kunne have intr i at følge denne sag, for det burde bare slet ikke kunne lade sig gøre det her og jeg vil ikke have det sker for andre mennesker. Det er en forfærdelig ting at havne i og det kan tage meget af ens tid og energi hvilket man slet ikke skal finde sig som tele kunde i dagens danmark.
--
Dell XPS 630i / Q6600 / 6950 2GB Dual BIOS / 750W PSU
#34
Duckman
Super Nørd
14-01-2013 00:31

Rapporter til Admin
#33: Jeg kender godt følelsen, jeg har før været i krig med Tele2 omkring noget lignende (dog ikke 18.000 kr). Og har også været i retten imod Europark. Det er noget der fylder meget i ens bevidsthed, og det er ret opslidende. Har Bibob slet ikke sendt dig nogen specifikation for hvad beløbene dækker over? Det virker meget underligt. De må da som minimum specificere hvad det er du mangler at betale for. Så må man så bagefter vurdere om de retmæssigt kan kan komme med sådan en regning stærkt forsinket. En tanke der har strejfet mig er, den måde du har brugt dit abonnement på. Altså at du har haft en spærring, som du konsekvent har brugt. Bare ringet indtil nummeret blev lukket for udgående opkald, og så tanket op igen. Om der er sket det at spærringen ikke har virket korrekt, så du har nået at oparbejde noget "gæld" på en eller anden måde. Og den "gæld" så ikke har figureret på din saldo når du tankede op igen. Men... det kan stadig ikke forklare 18.000 kr. Der er ingen mennesker der kan oparbejde så stor en telefonregning, med mindre de sidder og ringer til Pakistan hele tiden. Og det virker du ikke til at være typen der gør :-)
--
Whatever

Opret svar til indlægget: Bibob kæmpe regning

Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning