Overskriften er måske ikke så tydelig, men situationen er også lidt bizar, så her kommer en længere forklaring:
Jeg har til for nylig haft iPhone med Telmore som tele udbyder, her har jeg kunne slå viderestilling til/fra ved at ringe hhv. **21*NUMMER# og #21# - det har virket fint på min iPhone 13 som kørte på LTE netværket (Telmore hævder LTE umuliggør ovenstående)
MEN nu er jeg hoppet på Android, og her får jeg bare en "Ugyldig MMI kode" fejl, når jeg prøver det samme. Jeg har naturligvis skrevet til Telmore (i mandags), men so far ingen svar.
Det pudsige er, at jeg havde samme problem for 4 år siden med Android og Telmore - dengang skiftede jeg teleselskab til Telia, og det løste problemet på Android. Sidenhen fik jeg så iPhone og skiftede tilbage til Telmore uden at problemet genopstod.
Også dengang kontaktede jeg Telmore men fik blot meldingen "vi understøtter ikke GSM koder" (hvilket jo er åbenlyst løgn, da det virker på iPhone)
Så for mig virker det til en kortslutning hos Telmore når det kommer til Android devices, da Android virker korrekt med andre selskaber, og Telmore virker korrekt med iPhone.
Her kommer så mit spørgsmål: Har nogen af jer erfaring med at gøre ovenstående? Evt. via en anden GSM kode, en anden Android opsætning, etc.?
Eller evt. en 3rd party app der kan klare det på en "ikke bøvlet" facon, da jeg skifter viderestilling mange gange i løbet af en arbejdsdag.
PS: Har forsøgt at tvinge min Android tlf. ned på 3G / CDMA - hjalp ikke, så LTE er ikke synderen.
--