Denne tråd er over 6 måneder gammel
Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?
Signal problemer efter skift til OisterAf Giga Supporter Chr4030 | 10-02-2024 21:22 | 2829 visninger | 22 svar, hop til seneste
Hej alle
Jeg ville lige høre om andre oplever det samme som jeg gør.
I starten af året skiftede jeg til oister fra callme, da oister havde 5g for mindre end jeg gav for callme, som var begrænset til 4g.
Jeg havde egentlig ikke rigtig issues med Callme, og 4g var egentlig fint hurtigt. Men man vil vel altid prøve at spare penge.
Anyway. Efter skiftet har jeg haft problemer med at jeg med jævne mellemrum mister forbindelsen til 5g og 4g, og ryger ned på E-netværket. Der er jeg egentlig stuck indtil jeg genstarter min telefon. Jeg har dog en enkelt gang været ud for at en genstart heller ikke hjalp.
Problemet er der uanset om jeg har sat min telefon til 4g eller 5g netværk.
Jeg har en Sony Xperia 5 III, fuldt opdateret.
Min bedre halvdel har en iPhone 12 og også Oister. Da vi var ude i dag, skete fejlen for mig. Jeg røg ned på E-netværket, men min kone havde ingen issues. Hun havde fint 5g signal.
Jeg har haft fat i Oister, og de kunne ikke umiddelbart se nogle fejl på deres ende, undtagen 1 gang (måske var det samme dato, som jeg slet ikke kunne få forbindelse igen ved genstart). De mente ikke det var mit simkort men egentlig nok min telefon. Ved heller ikke helt hvordan det kan være mit simkort. Den bruges vel egentlig bare som et ID, og har ikke rigtig noget med signal styrken på min telefon?
Er der andre der har haft lignende problemer med deres telefon, eller måske helt specifikt oister? --
Jeg havde samme problemer, som dig - bare med Telmore. Afbrudte opkald og hvor data forbindelsen røg. Jeg bruger e-sim, så jeg nulstillede simpelthen netværksindstillingerne og installerede e-sim på ny. Det hjalp - ingen problemer mere overhovedet.
Mit forslag vil være at du nulstiller dine netværksindstillinger. Det vil med næsten garanti virke. -- Telefoner har ikke samme ydelse når der kommer til forbindelse men nu har du også skiftet leverandør. XIII og Iphone 12 har også forskellige evner til network bands. Måske lidt bøvl men prøv at skifte SIM med din bedre halvdel når det sker.
Har du netværk sat til automatisk? Prøv og vælge Oister(3DK) manuellt. -- #1 Jeg glemte at nævne at oister anbefalede at nulstille netværks indstillingerne. Så det har jeg prøvet. Det virkede sådan set lige i situationen (lidt ligesom en genstart gør), men efter noget tid sker det igen.
#2 Vi har faktisk prøvet at skifte sim-kort. Men kun i en kortere periode, og ikke mens problemet var til stede. Det kan være vi skal prøve det igen, næste gang det sker. Vi prøvede det nemlig ikke mens problemet stod på. -- #3 Umiddelbart vil jeg skifte simkort så. Hvis det ikke virker, så er det nok telefonen der er problemet. Din tlf har desværre ikke mulighed for esim, da det ellers var en mulighed. Har du prøvet at skifte slot på dit sim kort? -- #4 Jeg kunne prøve at bestille et nyt sim kort. Se om det hjælper
#5 Jo -- Jeg har haft det med 3.
Kald der ikke kom igennem, sms/mms der var lang tid undervejs osv, dårlig performance på data...
I mit tilfælde var grunden et gammelt simkort som bare blev flyttet fra telefon til telefon, og som åbenbart til sidst var så gammelt (findes der forskeliige versioner af simkort?) at det simpelthen ikke var "kompatibelt" med min telefon.
Efter at jeg bestilte og fik et nyt simkort har jeg ikke haft problemer. -- Signatur? Sig natur? OK.... Så siger vi da natur :-) #7 Fair nok. Sim-kortet er dog helt nyt, da jeg skiftede til Oister i Januar.
Men skal da ikke afvise der er noget galt med det. -- Den nemmeste måde at teste om det er simkortet eller telefonen er vel at bytte rundt på dit og konens simkort, når du siger hendes virker fint.
Hvis du stadig har problemer med hendes simkort i din telefon så er det nok din telefon du skal kigge nærmere på. -- #9
Ja. Jeg skal bare lige overtale hende til at bytte simkort en hel dag. -- #8 Selvom simkortet er nyt, kan det godt være defekt. Det har jeg set ved en del kunder, hvor der f.eks overhovedet ikke kan kaldes op. Så det er bestemt en mulighed. Men langt de fleste bliver løst med at nulstille netværksindstillinger. Det var derfor jeg opfordrede dig til det først. -- Jeg fik fat i en ny telefon. Og bruger pt. stadig mit oister sim-kort.
Jeg har ikke på samme måde set at jeg randomly bliver smidt på Edge netværket.
Men, jeg oplevede i går til en konference jeg var til, at når jeg havde været nede i kælderen med minimalt signal, og røg på Edge netværket dernede, så kom jeg ikke rigtig over på bedre netværk automatisk. Selv hvis jeg slukkede for netværket og tændte det igen, så blev det bare på Edge.
Genstart af telefon hjalp. -- Nu ved jeg ikke om det er sådan mere, men 3/Oister plejede at bruge deres eget netværk til hurtig data (3G og over), og TDCs netværk til GSM/Edge. Min daværende telefon havde problemer med at skifte mellem de to, specifikt kun da jeg havde 3/Oister, så det virker meget genkendeligt for mig.
Også det med at genstart hjalp. For mig var det altid flytilstand til og fra :) -- R7 5700, RTX 3070, 32GB, Xonar Essence STX+STU - Nom! #5 - min oplevelse igennem maaange år er at 3 er *rigtigt* godt nogle steder, men f.eks i KBH kan det være helt vildt ringe. TDC er nærmest lige modsat.
Det sker ofte på min dualsim-telefon at jeg har mega godt signal på den ene af dem, og så halvdårligt på den anden. Fin måde at være dækket ind på, I guess - men er du i KBH, når du siger at 3 stinker?
Jeg har haft Oister privat i .. ehm.. 10 år eller mere, tror jeg. Og det har altid bare virket. Har aldrig haft problemer udover hvis jeg stod midt i KBH. Og så nogle enkelte steder helt ude på vestkysten, i nogle sommerhusområder, men det er nok heller ikke lige der hvor dækningen er bedst for noget selskab. -- "ORK SATME!" #14 Synes egentlig ikke at problemerne var begrænset til kbh. Med den gamle telefon jeg havde er det både sket omkring Holbæk og Hundige. -- Har du fået løst problemet? Jeg har nemlig prik den samme telefon og oplever det samme. Det skete sjovt nok 1. Januar. Indtil der har min telefon virket upåklageligt. D. 1. Januar kører vi hjem efter at have holdt nytårsaften hos nogle venner. Jeg kan så ikke få nogen dækning andet end Edge, hvilket jeg ikke tror, at jeg har set før på denne telefon. Men da der kan være dårlig dækning i det område, så spørger jeg konen om hun oplever det samme. Hun har fuld 5G og vi er begge på Oister.
Da vi nærmer os hjemmeadressen får jeg indimellem 4G, men kun kortvarigt.
Hjemme prøver jeg så at flytte simkortet over i en anden mobil og der får jeg også fuld dækning. Så prøver jeg modsat, at tage simkortet fra den mobil (som er på TDCs net), med samme resultat - kun Edge og periodevis 4G.
Jeg har også resettet mobilen uden at det hjalp.
Jeg tror at det må være en HW fejl, men undrer mig over, at den kommer henover natten.
Jeg vil gerne høre om du har fået løst problemet? -- Jeg købte en pixel 8 i stedet for og er skiftet til Telia.
Har ikke issues med den. -- Jeg har også været på oister for nyligt. Skiftede fra hallo.dk (TDC 4g, oftest med perfekt signal)
Oister kunne levere 5g lidt billigere.
Men jeg oplevede også at ryge på E netværk og havde problemer med at komme tilbage igen lige som OP.
Jeg har skyndt mig tilbage til hallo, med de gamle simkort. Og hallo var flinke at give en go pris -- Opsætning
Forbindelse og deling - Private DNS skrive:
1dot1dot1dot1.cloudflare-dns.com -- 20th Century Man Denmark
Gå tilbage til callme der er jeg selv
Fra 1. maj 2024 EU Fri tale + 100 GBFri tale
Fri sms/mms
100 GB data (heraf 30 GB i EU)
5G
119 kr./md.
[table] Før 1. maj 2024[/table][table][/table][table] EU Fri tale + 60 GB[/table][table][/table][table]Fri tale
Fri sms/mms
60 GB data (heraf 30 GB i EU)
109 kr./md.[/table] -- I may be crazy But I'm not stupid....
No One Dies A Virgin - In The Very End Life Fucks Us All --
Sidst redigeret 19-03-2024 13:59 Kan det skyldes Experia 5 IIIs begrænsede 5g bands ?
Iht GSM arena kan den kun køre på
1,3,5,7,8,20,28,38,40,41, 77&78
En iPhone kan køre på
1,2,3,5*7,8,12,14,20,25,28,28,29,30,38,49,41,48,53,66,70,71,77, 78, 79, 258, 260 & 261 -- Sidst redigeret 19-03-2024 17:11 Har skrevet det herinde før, men så vidt jeg erindrer låner Oister (af moderselskabet 3) sig ind på TDCs netværk til alt lavere end 3G/4G/5G. Og det er dét skift der kan være problematisk for nogle telefoner.
Jeg havde store problemer i sin tid og det blev altid løst med en genstart, eller flytilstand til og fra. Problemet blev dog først helt løst da jeg skiftede udbyder, væk fra 3s netværk. -- R7 5700X, RTX 4070 Super, 32GB, Xonar Essence STX+STU - Nom!
Grundet øget spam aktivitet fra gæstebrugere, er det desværre ikke længere muligt, at oprette svar som gæst.
Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.
Opret bruger | Login
|
Du skal være logget ind for at tilmelde dig nyhedsbrev.
Hvilken udbyder har du til internet? 424 personer har stemt - Mit energiselskab (Ewii f.eks) 11%
|