Umiddelbart er det en trend hos dem iflg anmeldelser via Google, som går en del år tilbage.
Det er dog stort set en helt normal trend hos de her "godkendte" reperatører, har selv været turen igennem med en Samsung mobil og Elgigantens svenske reperatør (ghosting på skærmen, kom igen efter rep, også trak de det i langdrag selvom Samsung var klar til at kreditter som DOA, de skulle bare have en svar fra dem)
Jeg ville ikke bruge tid på at slås med dem direkte, måske kun lige en sidste gang nævne at hvis de ikke vil anerkende fejlen så ryger sagen til forbrugerklagenævnet.
Jeg ville heller ikke betale 250.- for deres RMA tjeck, hvis de konkludere at en flækket skærm under en plastik del er din skyld, så har det ikke taget dem over 15min, og selv Proshop kan finde ud af at taksere med 15min og ikke en hel time af gangen. Dertil kan de jo ikke tillade sig at destruere telefonen, for så taber de med sikkerhed en sag ved forbrugerklage nævnet xD
--
Sidst redigeret 08-04-2023 08:52
Altså, hvis der ikke er skader på den som f.eks. en bule fra et tab på gulvet eller lignende så er formodningsreglen brugbar her:
"Formodningsreglen er, hvis en mangel i forbrugerkøb, viser sig i de første 12 måneder efter levering, formodes det, at salgsgenstanden var mangelfuld ved levering."
--
63 plusser på whitelisten.
Gå direkte til samsungs support/rma, og link til afgørelsen fra Care1 og tag den med dem. Har Care1 afgjort det. Så ligger selv omstødelsen alligevel mellem Samsung og Care1 hvis du kan overtale dem til at tage kampen, du kan lige så godt springe det led over. Og lægge en formel klage direkte til Samsung Support i DK over afgørelsen.
Har selv arbejdet på et autoriseret værksted. Og spillereglerne der var benhårde.
--
Ryzen 5800X - Artic LiqFreez 2 280mm
GigaByte X570S UD - 32gb Corsair 3200mhz
Asus TUF RTX 4070ti - 500gb PNY CS3030 Nvme
Hvis du melder dig i ved tænk, så hjælper de dig, og betaler gebyret for at starte en sag, den burde være lige til højrebenet, og de vil nok give efter, når de ser du gør alvor af det, men desværre skal man ofte der ud, for mange af de firmaer, køre efter princippet at går den så går den.
--
Tak for svar alle sammen. Jeg har nu meldt mig ind i Tænk og spurgt dem om hjælp til sagen.
--
#3's forslag kan være en god idé, det er dog vigtigt at du understreger og fastholder, at du ønsker at få repareret varen på reklamationsretten og ikke garantien (da det stiller dig bedre). Har du billeder af problemstillingen, så send dem med til Samsung. Svaret fra Samsung sender du tilbage til Care1, så må de tage det mellem hinanden. I øvrigt: hele sagen virker ærligt talt småusselt af Care1.
--
Nuff' said: http://xkcd.com[...] Hvis du mangler Dropbox, kan du bruge mit link = 500 MB ekstra data hver :) https://bit.ly[...]
Efter at have truet dem med diverse klage instanser og givet dem en dårlig anmeldelse, blev jeg ringet op og fik af vide at de ville sende den til Samsung, så de kunne kontrollere skaden. Sjovt nok kunne jeg så hente min reperarede telefon i pakkeboksen i lørdags. Så Samsung mente tilsyneladende at det var en fejl i skærmen, og ikke en skade jeg havde lavet.
--
#7
Nice at du fik medhold i sidste ende! Det må kunne bruges af andre der kommer til at stå i en lignende situation.
Det er bare irriterende at man skal true med bål og brand før de lytter til en
--
Comicsdk er nok ikke så slem endda :)