Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

iPhone 10 købt som ny, skærm alt for lys

Af Gæst iPhone | 19-01-2022 23:16 | 997 visninger | 7 svar, hop til seneste
Hej HOL, Kæresten købte for et halvt år siden en iPhone X ved et af de mange selskaber som sælger brugte iPhones. Nævner ikke navnet - det er ikke nødvendigt. Anyways: Hun købte den "som ny" med garanti, men efter 3-4 måneder begyndte hun at få problemer med signalet på telefonen. Når hun snakkede i telefon begyndte den pludseligt at lægge på. Hun snakkede så med firmaet og fik den så sendt til reparation. Det tager 2 uger for dem, men hun modtager den så til sidst, men skærmen var meget lysere end før. Uanset hvor langt hun skruer ned for lysstyrken er den virkelig lys, især hvis det er mørkt. Hun snakkede med dem og spurgte om de havde skiftet skærm og det sagde de, at ja det havde det fordi der åbenbart skulle være en "fejl" med den gamle skærm som kunne betyde, at den senere ville gå i stykker. Dermed må de have taget en billig kinaskærm på. Nu har jeg selv skiftet et par iPhone skærme så jeg fortalte hende, at det ingen mening giver det de siger og nok er kommet til at ødelægge den under reparation, hvilket jeg heller ikke helt forstår hvordan man kan komme til. Nå, men virksomheden nægter nu at skifte skærm, da de siger at "de jo ikke kan gøre mere" og "at de bruge uorginale dele, men høj kvalitet" hvilket jo er en løgn. Jeg er blevet rasende over situationen og spekulerer på om der overhovedet er noget man kan gøre. Jeg kunne naturligvis skifte den, men det er bare lidt træls at skulle bruge penge på noget som man ikke burde, da hun jo har købt den "som ny" med garanti.
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#1
Comicsdk
Nørd Aspirant
19-01-2022 23:23

Rapporter til Admin
Den ville jeg da gå videre med. Der er mig bekendt 2 års garanti, så de kan ikke bare vandre fra aftalen. Om det er bøvlet værd, frem for at få monteret en original skærm, må vel være op til Jer. Det er ærgerligt at du ikke vil oplyse hvilken butik vi snakker om.
--
#2
A.ndersen
Mega Supporter
19-01-2022 23:36

Rapporter til Admin
Det lyder PRÆCIS ligesom min kærestes oplevelse med Swappie - Min kæreste havde sin nye telefon i 8 dage inden den måtte til reparation. Det tager 2 dage at sende den ind, de vil have 5 arbejdsdage at skifte del på og slutteligt 3 arbejdsdages retur forsendelse. De skiftede også min kærestes skærm grundet hendes telefon ofte, her taler vi flere gange om dagen - blot genstartede, de mente at hun havde fået "trykket uhensigtsmæssigt på skærmen" og at de aller nådigst ville skifte skærmen. Da den kom tilbage var skærmen af TYDELIGT ringere kvalitet end originalskærmen. Man kunne direkte se en klar forringelse af farver, skarpheden på skærmen var også elendig og så virkede fingertouch ikke altid længere. De nægtede at tage telefonen retur og skifte skærmen. Det endte med at vi gik til hendes tante, som til vores held er advokat og bad om at hun tog kontakt på vores vegne. Så vidt vi blev orienteret, så mente swappie, at de kunne håndtere salg i DK efter finske regler.. Forbistrede sjuskebiks.. Vi endte dog med at indsende telefonen mod et nedslag i tilbagekøbsprisen på 10%.. Det er sure 600kr de nu har fået mod at sælge en defekt telefon til en anden intetanende person.. Men det er sgu rart at få den returneret..
--
Tro kan flytte bjerge - Men almindelig sund fornuft kan få folk til at gå udenom.
#3
mindbuster
Monster Supporter
20-01-2022 00:38

Rapporter til Admin
Lyder som svindel, at de skifter en dyr original del der virker fint med noget billigt ragelse og en eller anden undskyldning, og enda prøve at lyde som helte, og så tjener på den originale del de stjal.
--
Activate Windows Go to Settings to activate Windows
#4
iPhone
Gæst
20-01-2022 10:31

Rapporter til Admin
#1 Det er bluecity, kan også læse om andre kunder på trustpilot som har oplevet noge lignende. #2 Øv! Tror man skal holde sig fra sådan nogle selskaber. #3 Også min tanke, men hvor i alverden skal man begynde for at anmelde det?
--
Gæstebruger, opret dit eget login og få din egen signatur.
#5
BabaMac
Ultra Nørd
20-01-2022 12:10

Rapporter til Admin
#4 I forhold til den nuværende tvist mellem sælger og køber, kan jeg varmt anbefale at starte hos "Center for klageløsning": https://naevneneshus.dk[...] De er første skridt på vejen, og har(for mit eget vedkommende vel og mærke) formået at løse de sager jeg har oprettet indenfor rimelig kort tid.. :)
--
Min hukommelse kører ikke på alle cylindre, reminders modtages gerne!! Mine salgstråde kører med al sandsynlighed også på Dba.dk..
#6
Galahat
Mega Nørd
20-01-2022 14:13

Rapporter til Admin
To be fair, så har jeg selv haft fejlen, jeg tror hun har haft: https://support.apple.com[...] Jeg fik den dog udskiftet under deres program for udskiftning, så det er en original.
--
Ballin since '89
#7
Zdrasti
Elitebruger
20-01-2022 14:37

Rapporter til Admin
en sag for ombudsmanden?
--

Opret svar til indlægget: iPhone 10 købt som ny, skærm alt for lys

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning


ANNONCE