Seneste forumindlæg
Køb / Salg
 * Uofficiel Black/White liste V2
Login / opret bruger

Denne tråd er over 6 måneder gammel

Er du sikker på, at du har noget relevant at tilføje?

eARC forbindelse Sony XG95 og DN1080 cuts out

Af Guru CV | 06-02-2020 19:39 | 1639 visninger | 4 svar, hop til seneste
Hey. Har smidt lidt penge efter et Sony 75XG9505 TV og en Sony str-dn1080 AV receiver. Planen og tanken var at de skulle kobles sammen med Hdmi kabel via eArc som de begge understøtter, for at have nem kontrol med en fjernbetjening via Bravia link/sync. Det fungerer som sådan også okay, så længe jeg kun afspiller ting via chromecast eller andre enheder der er koblet direkte i DN1080'eren. Problemerne begynder først når jeg vil afspille noget via apps på TV'et. F.eks fra Netflix appen. Den understøtter både dolby vision og dolby atmos i visse film, hvilket mit udstyr også skulle kunne afspille. Men men, ofte så registrerer AV receiveren ikke at det er dolby lyd, og så kommer der ikke noget lyd. Nogen gange kan den dog godt registrere det, og så kommer der lyd ud i hele stuen. Desværre bare ikke fejlfrit. Når den finder ud af at afspille dolby lyd, glitcher/cutter lyden ud i et split sekund med jævne mellemrum. Er ikke nogen ekspert i lyd eller hifi, så er lidt på bar bund. Mistænkte at det måske var mit Hdmi kabel der ikke var godt nok til at bære dolby lyd. Så købte et hvad jeg troede var et bedre kabel hos AV-Cables.dk. Et "8k 120hz hdmi 2.1 high speed" kabel. Det hjalp dog ikke, tværtimod så kan det slet ikke finde ud af dolby lyd. Så enten er det kabel ikke fem flade ører værd, eller også ligger problemet er helt andet sted. Gode råd modtages med kyshånd, inden jeg hiver fat i Sony support.
--
#1
MacFag
Elitebruger
07-02-2020 07:11

Rapporter til Admin
Har du været både på TVet og receiveren under HDMi og indstille til Extended? Derudover bruger du den rigtige HDMI på TVet? På mit er der kun 1 port der understøtter eARC
--
#2
CV
Guru
08-02-2020 19:11

Rapporter til Admin
Ja, eARC er aktiveret på begge enheder. Får også både lyd og billede ud igennem HDMI. Det er bare utroligt ustabilt. Oftest kan den ikke finde ud af at det er dolby lyd, og når den kan kommer der små hak i lyden og billede/lyd er voldsomt ude af sync.
--
#3
php
Junior Supporter
09-02-2020 00:04

Rapporter til Admin
Har du prøvet med bitstream lydformat på begge enheder ? har samme receiver men et samsung tv
--
#4
CV
Guru
09-02-2020 08:45

Rapporter til Admin
#3 Har ikke set nogen mulighed for at vælge bitstream i nogen menuer på hverken AVR'en eller på TV'et. Har testet på min Xbox, og der kan jeg godt vælge bitstream, og afspille Atmos lyd fra Netflix uden nogen problemer. Billedet er desværre bare ikke lige så godt som igennem Netflix appen i TV'et, som har en optimeret billed profil. Og så er det irriterende at skulle bruge controller og vente på langsom opstart, for at smide en film på.
--

Opret svar til indlægget: eARC forbindelse Sony XG95 og DN1080 cuts out

Grundet øget spam aktivitet fra udlandet, er det desværre ikke muligt for dig, at oprette svar som gæst.

Hvis du ønsker at deltage i debatten, skal du oprette en brugerprofil.

Opret bruger | Login
NYHEDSBREV
Afstemning