Hey hol.
For ca. 14 dage siden begyndte tv i stuen ikke at kunne vise ca. halvdelen af de modtagne kanaler. Billedet er enten så dårligt at man enten intet kan se eller tvet skriver selv at signaler er dårligt.
Efter at have prøvet geninstallation af kanaler samt tilslutte andet tv med samme resultat kontakter jeg fibia. Fibia siger de kender til problemet. De sender en sms hvor flg. data skal indtastes:
netid:0100
startfrekvens:234 mhz
symbolrate:6875
qam/modulation: 256
tv udbyder: andet.
mit tv, kdl-50w805b, tillader så vidt jeg forstår, kun at net id, frekvens og udbyder indtastes. qam/modulation og symbolrate finde jeg intet af, ej heller ved hjælp af google eller de manualer jeg kan finde på nettet.
Jeg har som sagt også prøvet med et samsung tv, men med samme resultat. tvet fungere også fint ved brug af fx ps4, chromecast osv.
Sony tvet har fem cifre ved netid. jeg har prøvet 00001,000010, 00100, 01000 og 10000. Ingen af indstillingerne ændrer på pixelleringerne eller helt mangel på signal på henved halvdelen af kanalerne. Den anden halvdel, kanal 4, discoveris kanale, eurosport osv. fungere fint. eurosport 2 er derimod helt i skoven og ligner noget der er kodet.
Bor i andelsforening der har fibia, både til internet og tv. Internettet fungerer i øvrigt fint.
Så nogen her der ved hvad det skyldes, samt hvordan jeg fixer det ?
--
Sidst redigeret 25-06-2020 16:11