Hm US support smed mig af da de opdagede at model nummer hørte til EU.
Du må snakke med danmark imorgen.... næppe de er på arbejde der.
Nå må se hvad jeg ellers kan finde.
--
PS Model er KF65-AF8 hvis det giver nogen en god ide ....
--
Hm, de undlod en vigtig detalje omkring reset.
Der er knapper skjult på bagsiden af det, og det er dem man skal performe reset med.
Til syneladende giver fjernbetjeningen et soft reset, for jeg endte ved en setup menu.
Nu ramte jeg et anderledes setup menu punkt, og kan ikke lure om den genstart der var der nu var planlagt eller det oprindelige problem.
Der arbejdes lidt på sagen
--
Pøv at tænde TV'et og bare lade det genstarte om og om igen, i en hel arbejdsdag. Bare lad det torturere sig selv i 8 timer eller mere og se om det hjælper.
Når du tænder TV'et prøv at lægge mærke til om der er en semi-transparent cirkel der snurrer rundt i højre side af billedet. Den er svær at se, men måske er den der. Ca. samme sted som lydstyrke og kanal indikatoren er. Hvis den er der, så bare lad dit TV genstarte i et evigt loop i timevis. Så løser det (måske) sig selv.
--
- Indsæt signatur -
--
Sidst redigeret 21-04-2019 23:35
Og for at svare på mit eget spørgsmål:
Andet forsøg med kold (power off) reset virkede.
Dvs sluk på kontakt 2 minutter, tryk på volume minus og tænd (to nederste knapper på bagsiden på mit tv), og hold dem inde til man ser den normalt hvide led blive grøn.
Bliv ikke super overrasket hvis det genstarter pga opdatering til tv. Mistænker at det opdateringen som har rev mit tv omkuld.
Mere så andre kan lære noget. Vil man læse lidt kedelig godnat læsning skal man søge på dette, så ser man vidst nogle ret firkantede holdninger til kundeservice. Noget som ligner en holdning om at kun oprindelig køber kan påberåbe sig garanti, men den holder vidst ikke helt i lille DK.
Så lad være at prøve at lave en factory reset med fjernbetjeningen, det er bag på tv'et, det sjove sker.
--
Tak for dit hint Toffo, vil huske det til hvis skidtet sætter sig igen.
Kan ikke helt lure om det er "disken" der er blevet korrupt, eller om det bare er en simpel config fejl, der har låst tv'et.
Finder jeg nok ud hvis det sker igen om 3-6 mdr.
--